1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het LSD Analogen topic

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Twirley Bird, 25 jul 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Twirley Bird

Twirley Bird Bewuste gebruiker

Beste iedereen omdat er nu zoveel zijn dacht ik maak een verzamel topic aan voor allle analoge van LSD.

Zie bijvoorbeeld net 1cP-LSD net nieuw niets over te vinden behalve dat de dosis circa 100mcg is voor een aardige trip.
    Hier op een rij welke er zijn zover ik weet:

1cP-LSD (Kan ik echt nog niets op vinden bij google/duckduckgo etc)
    1P_lsd tweede plaats so for voor mij.
    1B-lsd
    al-lad
    ald-52 mijn favoriet by far
    ETH-LAD
    1P-ETH-LAD
    MIPLA
    LSM

Ben benieuwd of ik er een paar vergeet. En naar jullie ervaringen/reacties.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2019
    KetaKech en Roze Olifant vinden dit leuk.
  2. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Waarom is ald-52 jou favoriet?

Jmths en AphexTwin vinden dit leuk.
  3. Twirley Bird

Omdat het mij als ik muziek luister en ogen sluit ik de mooiste visuals krijg. Plus het lijkt zo sterk op LSD dat ik het potenter vind lijken als LSD. En de tolerantie lijkt minder ik krijg letterlijk orgasmes van de muziek ongeveer licht wel aan welke muziek maar kan het zo nemen met wat joints wat het beter laat werken en kan zo 10 uur liggen en af en toe wat eten en monster enenergy vind ik erg lekker erbij.

Maar het geeft zo'n fijne bodyload en na 12 uur slapen en alles is weer goed en voel me voor 1 maand positief opgeladen.
    En waar LSD een donker kantje kan hebben lijkt dit direct op mijn beloningcentrum in het brein te werken met de 5ht2a en is wat meer fullfilling weet geen ander woord ervoor.

Veel goode vibes komen in mijn hoofd bij ALD-52 en een dose van 300mcg lijkt wel 500mcg LSD is mijn ervaring na stuk of 10x gebruik

Maar niemand die 1cP-LSD kent of iets over weet? geen erowid geen tripsit of bluelight of df.com

Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  4. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Serieus letterlijk? Je komt echt klaar zonder verdere stimulatie? Of toch wat minder letterlijk :P

1cP-LSD nog nooit van gehoord. Ik denk dat naast normale LSD, 1p-LSD en ald-52 verreweg de bekendste zijn. Ik heb zelf niet heel veel praktijk ervaring (wel veel gelezen) maar ik heb het vermoeden dat het allemaal erg veel van elkaar weg heeft. Drugs valt iedere keer anders; daardoor kan het zijn dat het anders werkt maar het kan ook een momentopname zijn.

Ik vind het overigens wel goed om eens een centraal topic topic te maken en vooral te focussen op feiten en onderzoeken. Voor zo ver ik weet is er over 1p-LSD slechts 1 wetenschappelijk onderzoek en dat is deze:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4829483/

Twirley Bird vindt dit leuk.
  5. Twirley Bird

Minder letterlijk in je hoofd. Alles is goed en een nog smile ogen dicht wordt ik wakker in de muziek dimensie. Het gevoel dat je alles hebt wat je wilt. Vind het erg mega euforisch

6. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Leuk onderwerp. Ik heb zelf alleen ervaring met ALD-52 wat de LSD-analogen betreft. Vind dit moeilijk te onderscheiden van LSD (d.w.z. ik zou het blind niet kunnen), al heb ik in het geval van LSD voornamelijk ervaring met lage doseringen en in het geval van ALD vooral met hogere doseringen.

Waarin wijken de andere analogen meer af? Welke zijn evt. interessant om te proberen?

7. Twirley Bird

Heb hetzelfde met ALD-52 verder is 1p ook een aanradertje.
    De 1cP LSD heeft nog geen enkele info Zou die dus niet doen 1p is erg leuk meer auditief trippen met visuals waneer ogen dicht zijn. Ik zal later meer posten moet nu weg.

8. Chillax

Ik denk dat het belangrijk is om even te melden waarom er LSD analogen zijn. In tegenstelling tot veel andere Research Chemicals, zijn de LSD analogen afgeleid van een bepaalde drug zoals in dit geval LSD en geen losstaande drug. Omdat LSD vrijwel overal verboden is, hebben laboranten de stof net even iets aangepast waardoor het officieel geen LSD meer is en dus legaal. Idealiter is het een prodrug waarbij je lichaam de stof omzet naar normale LSD.

Bij ALD-52 wordt aangenomen dat dit omgezet wordt in LSD wanneer het in aanraking komt met water. Bij 1p-LSD is een zuur toegevoegd (Propionic acid) dat op zichzelf een onschadelijke stof is, maar er wel voor zorgt dat het samen een nieuwe stof is. De theorie is dat het in je lichaam weer gescheiden wordt van elkaar en je dus weer pure LSD hebt.

1p-LSD is inmiddels ook al in diverse landen verboden waaronder de UK en Duitsland. Hier wordt vervolgens weer op ingespeeld door het weer net even wat te veranderen en is 1cP-LSD ontwikkeld om weer een legale stof te kunnen verkopen die als LSD fungeert. Het is dus puur om de wet te omzeilen ontwikkeld en niet zo zeer om een ander effect te creëren.

Omdat alle analogen (naar mijn idee) als doel hebben om enkel LSD een andere verpakking te geven, zijn de effecten ook nauwelijks anders tezijn de toegevoegde stof ook een effect heeft. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je niet goed tegen het toegevoegde zuur kunt en er daardoor wat meer buikpijn of iets dergelijks kunt krijgen. Maar als je gewoon LSD, 1p-LSD of ALD-52 kunt krijgen, zou ik zelf niet zo snel 1cP-LSD gaan proberen. Hier is nog minder over bekend dan 1p-LSD en daar is al niet veel over bekend, het zijn bijna allemaal aannames. Aangezien het (nogmaals, naar mijn weten) als doel heeft om als LSD te fungeren, zijn er dus betere alternatieven zeker hier in Nederland.

Iskra, Mindless en Mezelf vinden dit leuk.
  9. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Dat werd in de ALD-52 rechtzaak gebruikt als arguement wat wellicht tot bepaalde hoogte opgaat maar ik weet niet hoe snel dat zal lopen. In contact met de PH waarde van de bloedstroom zal de acetylgroep er echter waarschijnlijk vanaf vallen zonder dat er überhaupt metabolisatie heeft plaats gevonden. Ik heb het wel eens genoemd maar dat was voornamelijk als poging om mensen minder verdiept in de materie een beetje concreet duidelijk te maken dat er niet veel voor nodig is om te maken dat de acetylgroep los laat en je dus LSD overhoudt.
    Ik had gisteren even snel gekeken of ik wat concrete informatie kon vinden over 1cP-LSD maar dat viel tegen. In het periodiek tabel staat c in ieder geval voor koolstof. Als het simpelweg een koolstof atoom is op de propylgroep van 1P-LSD dan valt net als bij 1P-LSD gewoon de propylgroep er vanaf met dus dat koolstofatoom er aan en hou je eveneens een LSD prodrug over. Maar dat is dus een snelle eerste indruk, met de huidige warmte kan ik mij er nog niet zo druk om maken.

Chillax vindt dit leuk.
  10. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik had laasts AL-LAD gekocht, maar die hebben mijn vrienden (met veel plezier) opgemaakt voor ik ze kon proberen.. nu nieuwe besteld, als ik een dag vind om ze te proberen zal ik mijn ervaring delen!

AphexTwin vindt dit leuk.
  11. Twirley Bird

Wat info over 1cP LSD

Heb de links verwijderd

Ben nu wel nieuwsgierig

Laatst bewerkt: 26 jul 2019
  12. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Twirley Bird
    Een verkoper moet je nooit op z'n blauwe ogen geloven he.

gewoon even rustig afwachten tot er meer over bekend is, je kan altijd nog op die wagen stappen.

Twirley Bird en Chillax vinden dit leuk.
  13. Chillax

Dat is wat ik bedoel, het is volgens mij alleen maar ontwikkeld om de wet te omzeilen. Meer of minder potent... Lekker belangrijk, LSD en alle analogen zijn al super potent...

14. Twirley Bird

Absoluut gelijk ik wacht eerst even af tot er reports verschijnen en er meer 'gebruikt' is. Om zo af te wegen of ik het wel ga proberen.

Klopt als een bus heb nog meer informatie maar houd dat even achter tot ik weet of het klopt. Bovenstaande info zou moeten kloppen komt van de bron zelf immers. Maar ja natuurlijk doen ze dat daarom..

Ben heel benieuwd schijnt erg potent te zijn net als alle andere. Maar zag bij iemand er behoorlijk de realiteit verdwijnen. Begin met een lage dose zou ik zeggen daarom.

Laatst bewerkt: 27 jul 2019
  15. acht.zes

@Twirley Bird
    Waarschijnlijk is die 1cP-LSD alvast duurder omdat die een nieuwigheidje is en blijkt dan later van hetzelfde te zijn. Alleen eth-lad is dacht ik iets potenter dan LSD/1p-LSD (die naar mijn mening precies even sterk zijn) maar die is per trip dan nog iets duuder dan de de standaard LSD analoog 1P-LSD.

edit;
    Ik check net even mijn vaste vendor en die heeft (sinds zeer kort van de week had ie m nog niet) ook 1cP-LSD, en is inderdaad duurder dan 1P-LSD.
    Ik zal wel eens gaan googlen naar deze stof. Heb ik ook gedaan met MIPLA en 1B-LSD, maar beiden bleken niks extras te bieden terwijl die wel duurder zijn, dus die laat ik maar liggen.

16. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ik mis ETH-LAD, 1P-ETH-LAD, MIPLA en LSM nog in dit rijtje. Eventueel ook nog LSZ, maar die is al enkele jaren van de markt verdwenen.

17. Twirley Bird

*ETH-LAD, 1P-ETH-LAD, MIPLA en LSM*

Zou een mod dit er nog bij kunnen zetten bovenaan?
    Helaas heb ik nog geen ervaring met die stoffen. Lijkt me wel interessant vooral ETH-LAD en 1P-ETH_LAD

Dank voor je toevoeging!

18. Neo-Shulginist

LSD
    De moeder der tripmiddelen, als je het mij vraagt. LSD is ook een van de meest veelzijdige tripmiddelen die ik ken. Vrijwel alle psychedelische toestanden kun je meemaken met dit goedje. Daarom heb ik altijd het idee dat andere tripmiddelen 'iets' van LSD in zich hebben.

LSD is redelijk stimulerend. Je spraak kan verstoord worden, gevoel voor tijd verdwijnt compleet, maar het coördinatievermogen is nog helemaal intact. De visuele effecten zijn meestal geometrisch van aard, snel bewegend en tamelijk complex. Maar vrijwel alle andere visuele effecten zijn ook mogelijk (al komen ze minder vaak voor), zie de Visual Effects Index van Psychonautwiki. De bodyload is meestal mild, hoewel je wel last kunt krijgen van spierkrampen, met name in de nek en schouders.

1P-LSD
    Wat mij betreft niet te onderscheiden van LSD. Sommige mensen rapporteren een iets kortere nastimulatie in de come-down.

ALD-52
    Wat mij betreft niet te onderscheiden van LSD.

1B-LSD
    Geen persoonlijke ervaring mee. Mensen op fora rapporteren een zeer vergelijkbare ervaring met (1P-)LSD en ALD-52.

AL-LAD
    Ik heb één keer een gemiddelde dosering AL-LAD genomen: 225 mcg. De visuele effecten zou ik 'mild' of zelfs 'saai' willen noemen. Heel weinig kleurversterking en nauwelijks geometrische patronen. De headspace en bodyload leken wel aardig op die van LSD.
    Sommige mensen rapporteren in hogere doseringen wel wat meer interessante effecten.

ETH-LAD
    Nog geen persoonlijke ervaring mee. ETH-LAD is een van de weinige lysergamides die potenter is dan LSD. Met name de visuele effecten zijn een stuk sterker, zeggen mensen op fora. Je levert wel wat emotionele inhoud in. De headspace van ETH-LAD wordt soms 'leeg' genoemd.
    ETH-LAD kan wel misselijkheid veroorzaken, zeker in hogere dosering. De meeste mensen op fora die meer dan 150 mcg hebben genomen zijn daarom niet uitgesproken positief over deze lysergamide.

1P-ETH-LAD
    Geen persoonlijke ervaring mee. Deze stof is ook redelijk nieuw op de markt. Ik heb er nog maar weinig over gelezen. Ik kwam wel tegen dat ook deze stof net zoals ETH-LAD met misselijkheid gepaard kan gaan.

MIPLA
    Nog geen persoonlijke ervaring mee. MIPLA is een enigszins atypische lysergamide. Het is niet erg stimulerend maar juist sederend. De emotionele effecten worden doorgaans als niet heel bijzonder omschreven, maar ook niet totaal afwezig. Een vriend van me heeft het laatst geprobeerd en hij zei dat het effect een beetje richting de entactogenen gaat (2C-B-FLY, MDA, 5-MeO-MIPT). MIPLA duurt maar heel kort. De piek is na 2 uur voorbij. Alles bij elkaar duurt de trip van begin tot eind zo'n 4-6 uur.

LSM
    Geen persoonlijke ervaring mee. LSM is de minst potente lysergamide. Je hebt al snel een milligram nodig voor een psychoactief effect. Daardoor rapporteren mensen op fora wel relatief veel bijwerkingen zoals misselijkheid. LSM is ook een beetje atypisch omdat het relatief sederend zou moeten zijn.

19. Roze Olifant

Done, hoor wel of het zo goed is. :)

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  20. acht.zes

@Neo-Shulginist
    Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.

Onmiskenbaar een LSD analoog, maar ik vond die wat meer snoepkleurtjes visuals, en die is ook ietsje minder potent dan LSD vond ik zelf.

21. Stonologie

Dit heb ik ook gelezen ja, veel mensen noemen deze ook sterker dan LSD.

22. Jmths

De Acetyl groep valt letterlijk van de LSD molecuul af in de bloedstroom in verband met PH waarde, er is geen eens (enzymmatige) metabolisatie voor nodig. Zelfs zou je het injecteren (wat met LSD en analogen weinig zin heeft) zou ALD-52 waarschijnlijk identieke effecten aan LSD produceren.

23. acht.zes

@Stonologie
    Iets minder sterk dacht ik. Mijn vendor verkoopt ald52 ook in 150ug zegels ipv de gebruikelijke 100ug zegels voor 1P-LSD

@Jmths
    Het kan natuurlijk zijn dat het maar leek of de ALD-52 trip kleurrijker was, de ene LSD trip is de andere niet.
    Of zit ik nu ALD-52 met AL-LAD te verwisselen? Ik ben niet helemaal zeker lol, kan ook AL-LAD zijn waar ik het over heb.

edit;
    Ik bedoel dus AL-LAD, ik heb helemaal geen ALD-52 in huis lol.

Ik ga even editten hierboven.

edit;
    Ben ik al te laat voor. Maar ik bedoel dus AL-LAD, die was naar mijn gevoel wat kleurvoller en ook iets minder potent dan 1p-LSD, maar ik lees dat @Neo-Shulginist AL-LAD juist minder kleurrijk vond. Overigens had ik ook 225ug AL LAD gedaan dacht ik, anderhalve zegel van 150ug.

Laatst bewerkt: 29 jul 2019
    Twirley Bird en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  24. Neo-Shulginist

De trip met ALD-52 was anders dan andere trips, maar verschilde net zoveel van LSD-trips als een LSD-trip van een LSD-trip kan verschillen.

Snap je 'm nog?

25. Neo-Shulginist

Haha, ik reageer ook voordat ik verder lees.

Ja, AL-LAD is minder potent inderdaad =)

26. acht.zes

@Neo-Shulginist
    Foutje van mijn kant, ik bedoelde AL-LAD, niet ALD-52, die laatste heb ik nog nooit gedaan.

27. Neo-Shulginist

Hier hadden we het laatst nog over en toen had je er geen bron van. Ik kan nergens informatie vinden op basis waarvan je dit zo stellig kunt zeggen, behalve een gerucht dat Tim Scully en Nick Sand hadden verspreid tijdens hun rechtszaak in de VS. Daarbij zeiden ze dat ze het legale ALD-52 hadden gemaakt maar dat dat buiten hun schuld om was geconverteerd tot LSD. De rechtbank trapte daar niet in, en later gaven Scully en Sand ook toe dat hun verdedigende argument helemaal niet klopte.

Ik ben nog altijd heel benieuwd naar een eventuele verdere onderbouwing.

28. Neo-Shulginist

Als ik even nog een stukje verder kijk naar het ALD-52 metabolisme-debacle, dan begint mijn zoektocht bij de Wikipedia-pagina van een acetoxy-group. Daar staat dat bijvoorbeeld alcoholen wel eens voorzien worden van een acetoxygroup als bescherming tegen de functie van de alcoholgroep. Daaronder staan omstandigheden waarin een acetoxygroep gescheiden kan worden van de rest van het molecuul:

For deprotection (regeneration of the alcohol)
    • Aqueous base (pH >9)
    • Aqueous acid (pH <2), may have to be heated
    • Anhydrous base such as sodium methoxide in methanol. Very useful when a methyl ester of a carboxylic acid is also present in the molecule, as it will not hydrolyze it like an aqueous base would. (Same also holds with an ethoxide in ethanol with ethyl esters)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Acetoxy_group

Nu heeft het bloed een constante pH-waarde tussen de 7,35 en 7,45. Die waarde is heel constant. Verandert het ook maar een klein beetje, dan kan je daar heel ziek van worden. Dus de kans dat ALD-52 uit zichzelf een acetoxygroep verliest in het bloed zou je klein kunnen noemen.
    Maar het maagsap kan wel een pH hebben tussen de 1,35 en 3,50. Als je voortborduurt op een aanname over een acetoxygroep aan alcoholen, zou het in bepaalde omstandigheden misschien mogelijk zijn dat een deel van de acetoxygroep op ALD-52 verdwijnt vanwege het zure milieu in de maag. Maar ALD-52 wordt via zegels ook vaak sublinguaal (via de speekselklieren) ingenomen. Dan zou het maagsap dus geen verklaring kunnen zijn voor de overeenkomstige effecten tussen ALD-52 en LSD, tenzij er grote verschillen zouden zijn tussen sublinguale inname en orale inname (en dat lees ik niet terug op fora).

Er zou nog de volgende mogelijkheid zijn dat ALD-52 mogelijk elders in het lichaam afgebroken wordt tot LSD. We hebben in ons lichaam inderdaad een enzym dat acetoxygroepen van moleculen afrukt: SIRT2. Dus misschien breekt dat enzym ALD-52 wel af?
    Dat zou natuurlijk kunnen. Maar SIRT2 is een enzym dat energie verbruikt bij de afbraak van acetoxygroepen. Daarbij zou je dan ook verwachten dat het een tijdje duurt om alle ALD-52 af te breken voordat de moleculen actief worden. Dat zou resulteren in een tragere come-up. Maar dat strookt weer niet met de praktijk, aangezien ALD-52 ongeveer even snel begint te werken als LSD.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sirtuin_2

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4828201/

Ik vind het dus een heel interessant vraagstuk: hoe werkt het metabolisme van ALS-52 nou eigenlijk? Maar volgens mij is het enige juiste antwoord op dit moment dat we geen idee hebben hoe ALD-52 wordt verwerkt in het menselijk lichaam.

NiandraLades en Chillax vinden dit leuk.
  29. Neo-Shulginist

Ik vergeet er nog twee: PRO-LAD en PARGY-LAD
    En misschien nog wel erger: ook LSA vergeten! :astonished::sweatsmile:

Laatst bewerkt: 29 jul 2019
    Roze Olifant vindt dit leuk.
  30. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ik ervaarde AL-LAD ook niet als erg kleurrijk. Van wat me er (vaag) van bijstaat, is dat er veel grijze tinten waren met hier en daar wat blauw en groen, maar geen rood. Moet ik er wel bij zeggen dat dit jaren geleden is en ik maar 1 keer AL-LAD heb gebruikt. De patronen echter waren insane complex. Met ogen dicht zag ik ook een soort absurd gedetailleerde 3D objecten die in en uit elk draaiden met overal componenten die weer wat anders deden. Heel andere visuals dan ik gewend ben van LSD/1P-LSD/ALD-52.

Ook moet ik daar nog even bij vermelden dat ik toen wiet nodig had om die trip te kickstarten (ik nam 100 ug AL-LAD en dat wou op zichzelf maar niet op gang komen). Ik weet dat velen standaard wiet gebruiken bij psychedelica en dat soms niet eens vermelden, maar in mijn beleving heeft wiet enorme invloed op een trip, dus ik heb nu niet een goed clean beeld van wat AL-LAD doet. Ik wist wel zeker dat de AL-LAD iets deed, want ik heb nog nooit zulke dingen gezien op wiet alleen. :wink:

31. Jmths

Over hoe een acetylgroep van de molecuulstructuur af valt binnen het menselijk lichaam?

Ik dacht dat we een opbouwende discussie hadden over een onderwerp dat we beiden daadwerkelijk interessant vinden. Maar nadat ik noemde dat willekeurige hoeveelheden LSD via dripper methode op zegels leggen niet ideaal is ben ik ineens onethisch in mijn handelen omdat ik een LSD analoog aan raad die wel betrouw te doseren valt en een prodrug is voor LSD. Hierop was je argument dat we de lange termijn risico's van 1P-LSD gebruik niet kennen. Ik was van plan wat informatie op te zoeken aangezien je witte zwaan zoekpogingen niet verder komen dan Google Scholar.

Reden dat ik mij liever even onthield van discussie was omdat ik het gevoel kreeg dat het persoonlijk geladen was en dat hetgeen dat ik zeg in ieder geval deels wordt ontvangen als. Het betoog dat je voert rond acetyl metabolisme is een beetje vergelijkbaar aan het claimen dat HCl onaangepast aan de molecuul blijft plakken in het menselijk lichaam.

Ik wil best een paar wetenschappelijke artikelen opzoeken welke je niet in staat bent te vinden. Ik wil ook wel uitleggen hoe enzymatisch hydrolyse werkt, hoe PH waardes zich verhouden tot volume, hoe een (acetyl) ester ontstaat en ik ben zelfs bereid om uit te leggen wat het verschil is tussen water en bloed. Als bonus ben ik ook nog bereid om uit te leggen hoe acetyl op lipiden reageert.

Maar dan wil ik je wel eerst horen zeggen dat LSD voor breezer biggots is.

Laatst bewerkt: 30 jul 2019
  32. Neo-Shulginist

Ik vraag gewoon om een bron zo gek is dat niet.

33. Neo-Shulginist

En research chemicals aanraden, zeker aan iemand die daar niet om vraagt, vind ik onethisch ja. Verder niks persoonlijks.

34. Roze Olifant

Opzich eens. Maar in het geval van LSD ben ik eigenlijk juist wel vaak voor het ‘aanraden’ van bijvoorbeeld ALD-52 bij beginners (en hier heb ik me op het forum ook wel eens vaker schuldig aan gemaakt), omdat men dan een stuk grotere kans heeft een correcter referentiekader op te bouwen m.b.t. het bestaande beeld van verschillende doseringen. Dit omdat LSD-zegels niet gekwantificeerd worden bij testcentra terwijl je wanneer je een analoog online bestelt op een fatsoenlijke website je er wel vanuit kunt gaan dat de aangegeven dosering globaal klopt.

Ik zie vaak reports of posts voorbij komen waarin mensen het over ogenschijnlijk gigantische hoeveelheden LSD hebben en waarin een effect beschreven wordt wat volgens mij meer past bij lagere tot medium doseringen. Dan denk ik: aiaiai, wat als zo iemand per ongeluk een keer een zegel treft die écht zo hoog gedoseerd is... Daarom wil ik dan wel eens een analoog adviseren. Harm reduction, je weet iets beter wat je neemt.

Vind je de bezwaren zwaarder wegen in dit geval? Misschien beetje off-topic, maar ben benieuwd.

* Edit: oh, en sorry als deze discussie al gevoerd was, moet nog een stukje bijlezen zie ik. :wink:

Stonologie vindt dit leuk.
  35. Neo-Shulginist

Ik kan het wel kort herhalen. In het vorige topic hebben we inderdaad besproken dat het doseren van LSD lastig is; veel preciezer dan 'ergens tussen de 100 - 200 microgram' kun je niet komen. Dat is inderdaad niet handig.

Echter is over het metabolisme van ALD-52 nagenoeg niks bekend. @Jhmths zegt dat ALD-52 een prodrug is voor LSD. Dat lees ik inderdaad wel eens op fora, maar ik heb geen idee waarop die stelling is gebaseerd. Daar ben ik dus erg benieuwd naar. Want volgens mij is er geen (uitgebreid?) onderzoek gedaan naar hoe ALD-52 in mensen gemetaboliseerd wordt. Daardoor weten we niet hoe de stof zich gedraagt in het lichaam. Het is mogelijk dat er nog onontdekte neveneffecten zijn, en dat die tot onvoorziene medische problemen leiden.

Ik denk niet dat de kans aanzienlijk is dat ALD-52 zeer gevaarlijke neveneffecten heeft, maar als vuistregel lijkt het me dus belangrijk om heel terughoudend te zijn bij gebruik van nieuwe psychoactieve stoffen, omdat je er rekening mee moet houden dat er gezondheidseffecten kunnen zijn waarvan we nog niks weten.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  36. Stonologie

LSA vind ik echt een hele gekke. Alles werd lelijker inplaats van mooier.. het duurde een goede 4 uur voordat ik iets voelde, waarna ik opeens moest overgeven en daarna me weer top voelde.

Ik heb de 4 uur daarna in een gedachte loop gezeten met mijn vriendin, we herhaalde de heletijd wat we voelde, vergaten het weer, en vertelde het opnieuw.

Het enige positieve aan LSA vond ik de body high, die was nog beter dan die van MDMA. Het was mijn 3e keer trippen ooit, dus dat heeft ook niet meegeholpen.

37. Twirley Bird

Klinkt niet dat het de moeite waard is om te onderzoeken. Op de body high na

38. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ik heb wel bijzondere visuals gehad op LSA. Deze waren helemaal niet LSD-achtig, maar meer organisch en hadden meer weg van die van een truffel/paddo-trip. Die MDMA-achtige body high ontbrak bij mij helaas en ik werd er ook vrij misselijk van, waardoor ik het in totaal bij 2x heb gelaten. Was het imo niet echt waard. Al zijn er wel methodes om die misselijkheid te voorkomen.

39. Buu

Buu Belezen gebruiker

Wat ik me af vroeg. Is het zo dat er op de LSD een ander molocuul (als ik dit goed zeg) wordt geplakt (die er vervolgens afvalt waardoor het omzet naar LSD) zodat het een 1p/2p-lsd etc wordt?

Dus of de lui die RC's maken eerst LSD synthetiseren, en dan vervolgens er wat aan toe voegen? Of zou het synthese proces geheel anders zijn dan regulieren LSD.

40. Buu

Buu Belezen gebruiker

Niemand? @Neo-Shulginist wellicht.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...