Info Het veilig gebruiken van Ghb

• Onderwerp starter Revolutionair
  • Startdatum
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
R

Revolutionair

Gast
Ghb is nu mateloos populair aan het worden.
Op de afterparty's in de randstad is Ghb niet meer weg te denken.
Daarnaast lees ik dat het op het platteland ook enorm veel word gebruikt.

Maar hoe kan je Ghb verantwoordelijk gebruiken?
Als je op dit forum kijkt kom je alleen maar hulp vragen tegen van mensen die het hebben misbruikt en er is weinig informatie beschikbaar hoe je het wel veilig kan gebruiken.
En dat is natuurlijk belangerijke informatie voor mensen die al Ghb gebruiken.

Door de korte werkingsduur binge de meeste mensen Ghb en nemen zij een buisje om de 2 uur om in de roes te blijven.

Het Doseren:
Het doseren van Ghb is het meest veilig met een doseerspuit, daarmee kan je precies elke ml afmeten want van 1ml te veel kan je al out gaan.
De tweede optie is met een scintillatieflesje (beter bekend als een ghb buisje) daarmee is doseren ook accuraat genoeg.
Een volle buis is 5ml en een halve dus 2.5ml en zo kun je dus makkelijk inschatten wat voor een dosis er in het buisje zit.

Gebruik geen dopjes van frisdrank!
Voor veilig gebruik zorg dat je juiste spullen in huis hebt voor dat je er aan begint.

De Hoeveelheid:
Omdat Ghb op verschillende manieren word gemaakt verschilt de sterkte van de ghb vaak enorm.
Gemiddeld zit er 376,9 mg GHB per ml in.
Het beste is om te beginnen met 2.5ml en voor mensen met een zwaarder gewicht 3ml.
Aan de hand daarvan kan je bepalen hoe sterk jou Ghb is.

Ghb breekt snel af in je lichaam en is na 3 uur uit je bloed verdwenen. Maar na 2 uur is de roes van Ghb voorbij en kan je weer bij doseren.
Vanaf de 2.5ml/3ml kan je opbouwen naar een hogere dosis naar wens.
Het beste is om 0.5 bij te doseren tot je voelt dat je op de piek zit.
Bijdoseren van Ghb binnen de 2 uur kan resulteren op out gaan en dat is niet gewenst en ook niet de manier waarop Ghb gebruikt moet worden.

Zorg dat je nooit out gaat van de ghb het is nog onbekend wat voor een schade het kan opleveren aan de hersens.
Voel je dat je toch iets te veel hebt genomen wacht dan nog even 3 uurtjes als je wilt bijnemen.
Dan weet je zeker dat alles uit je systeem is verdwenen en hou dan de dosis aan die je ervoor gebruikte en je jezelf wel goed voelde.
Zo voorkom je dat je out gaat de volgende keer.
En hoe je het veilig kan gebruiken.

Beginnende Gebruikers:
Voor beginnende gebruikers is het niet verstandig om het buitenshuis te gaan gebruiken.
Je zou het doseren eerst onder de knie moeten krijgen en bij beginnende gebruikers komt het wel vaker voor dat ze out gaan omdat het doseren een leerproces is.
Daarnaast moet je als beginnende gebruiker het nooit alleen doen.
Dat heeft er mee te maken dat je vaak bij de eerste paar keer dat je teveel neemt waarschijnlijk moet kotsen en dus ook out kan gaan.
Die combinatie kan dus gevaarlijk zijn en kan je stikken in je eigen kots
(het komt relatief weinig voor maar 'better save than sorry')
Daarom moet je Ghb altijd minimaal met 2 personen doen als beginnende gebruiker.
En natuurlijk het liefst met een ervaren gebruiker.

Verslavings kans:
Mensen denken vaak als je aan de Ghb begint dat je meteen een verslaving ontwikkeld.
Maar dat is helemaal niet waar.
Een geestelijke verslaving ontstaat nadat je 2 weken lang 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Een lichamelijke verslaving ontstaat wanneer je na 6 weken 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Toch zijn er mensen die dit doen omdat het gevoel van Ghb zo lekker is dat ze erin willen blijven.
Maar zoals bij geeneen drugs is het verstandig om dagen lang door te gaan en bij te doseren.

Er zijn wel regels bij Ghb gebruik.
Je kan niet elke week een paar dagen gebruiken en dan een paar dagen niet.
Dan zit je na 6 weken ook in een geestelijke verslaving.
Dan bouwt het zich op ook al stop je een paar dagen elke keer.

Veilig gebruik van Ghb:
Het veilig gebruiken van Ghb is net als met andere drugs. Als je een avondje aan de Ghb gaat en elke 2 uur bijneemt kan je dat gewoon veilig doen als je netjes de dossering aanhoud op de juiste tijden.
Ook al doe je het 24 uur lang en stop je daarna kan je gewoon slapen en heb je geen kater de volgende dag.

Wat je vaak ziet is dat mensen mdma gebruiken op een feest of festival en dan op een afterparty over gaan op de ghb.
Wat het voordeel daarvan is, alle nare effecten en comedown van de mdma verwijnen als sneeuw voor de zon. En je kan dus heel lang doorgaan op de ghb ook na het gebruik van andere drugs.
Maar de regel is dat je dit dan het beste 2x per maand kan doen en niet meer. Mdma heeft de regel dat je dat het beste 1x in de 3 maanden kan doen.
Omdat mdma veel heftig is voor je hersen bij normaal gebruik.
Van Ghb heb je geen kater of een Dinsdag dip.
Dit is ook hoe de meeste mensen Ghb gebruiken.

Ghb heeft de bijwerking dat je enorm geil kan worden en na het gebruik van mdma is dat effect nog sterker aanwezig. Dus bij veilig gebruik van Ghb hoort ook dat je (zeker als vrouw zijnde) het in een veilige omgeving doet.
De keuze om sex te hebben met iemand is sneller gemaakt met Ghb op dan normaal.

Dosseer altijd je eigen Ghb.
Laat dit nooit door andere doen.
Geeft dit nooit uit handen, zo weet je altijd dat je niet teveel neemt.
Hou de tijd altijd goed in de gaten, lukt dat niet? schrijf het op of zet een timer op je telefoon of maak een screenshot van je bureaublad elke keer als je een nieuwe dosis neemt.
Een ervaren gebruiker kan het op gevoel doen, maar moet ook naar de tijd kijken want te snel nemen is nooit goed en ook niet lekker.

Ghb en downers:
Na een avond uitgaan en alcohol drinken mag je nooit Ghb gebruiken.
Ook al denk je dat de meeste alcohol is uitgewerkt doe het niet!
Het risico is te groot.
Het overlijden van het gebruik van Ghb alleen komt bijna nooit voor, je zou echt een hele grote dosis moeten nemen achter elkaar om daaraan te overlijden. De buisjes die er worden gebruikt gaan tot 5ml en ga daar ook niet over heen.
Helaas gebeurd het een aantal keer per jaar dat mensen overlijden met Ghb en dat is altijd in combinatie met alcohol.

Combineer geen benzodiazepines met ghb tegelijk.
Dat kan onvoorspelbare reacties geven.
Dan kan je sneller out gaan en stuiptrekking krijgen.
En zoek uit wat de halfwaardetijd is van de benzo die je slikt.
Diazepam heeft een halfwaarde van 100 uur dus zou je minimaal 2 dagen moeten wachten na het gebruik van Diazpam voor je ghb kan nemen.

Dingen zoal Morfine en Xanax zijn zelfs levensbedreigend samen.

Bezodapine zoals Diazepam kan na het gebruik van ghb juist wel gebruikt worden.
Maar pas na een anderhalf uurtje na je laatste buis minimaal.

Ketamine is een narcosemiddel dat nog vaak bij paarden word gebruikt.
Ghb werd vroeger ook gebruikt als narcosemiddel gebruikt
Dus deze combineren is natuurlijkeen super slecht idee en gevaarlijk.

Ghb kwaliteits controle:
De Ph waarde van Ghb moet rond de 7 liggen hiervoor kan je stripjes bestellen en dit opmeten.
Is de waarde niet goed dan kan je last krijgen van je slokdarm.

Ghb in combinatie met een upper:
De meest populaire combinatie met Ghb is amfetamine (speed) dat brengt een behoorlijke risico met zich mee.
Door de Speed voel je de Ghb niet meer zo goed en worden de doseringen van de Ghb snel hoger.
Van Speed blijf je ook langer wakker en blijf je de Ghb ook door bingen.
Door het langer wakker blijven van Speed kunnen hallucinatie optreden en in combinatie met Ghb kan dat nog extra versterkt worden.
Hiermee vallen mensen dus sneller in een verslaving omdat ze niet slapen van de Speed en steeds vaker en meer gaan gebruiken.

De combinatie met Cocaïne is ook erg populair en kan erg gevaarlijk zijn voor je hart.
Bij goede Cocaïne is het bekend dat je hartkloppingen kan krijgen.
In combinatie met Ghb is dat extra gevaarlijk.
Als je deze 2 samen wilt gebruiken draait het allemaal om timing.
De grootste fout die je kan maken is een dosis Ghb nemen en gelijk een lijn coke.
De Ghb slaat dan na 5 minuten in samen met de cocaïne en dan gaat je hart vechten tegen de upper en de downer tegelijk.
Je kan Ghb nemen en waneer hij goed is ingewerkt een dosis Cocaïne nemen.
Dan neemt het een de andere over en krijg je geen gevaarlijke hartkloppingen.

Ghb en slapen:
Als mensen dus maar 1x in de zoveel tijd Ghb gebruiken zullen ze niet zo snel slaap problemen ondervinden.
Het kan zo zijn dat mensen dan wel hoog doseren en in een slaperige roes zaten al die tijd en daardoor dus niet kunnen slapen.
Dan zou een Diazepam of Oxazepam een oplossing zijn om een goede nachtrust te hebben.

Dit topic gaat over veilig gebruik van Ghb.
Bij misbruik van Ghb komen er hele andere problemen bij kijken zoals geheugen problemen en psychoses en een hoop andere dingen.
Daar zijn nu genoeg topics over te vinden op dit forum.

Maar bij normaal gebruik op een avondje of op een after net als mensen doen met andere drug is Ghb een hele leuke drugs en het gevoel van Ghb is een van de beste gevoelens die je maar kan hebben.

Hou je deze regels aan dan kan ghb een leuke aanvulling zijn in je leven en je drugsgebruik.

Hieronder kun je de benodigdheden bestellen voor veilig gebruik van Ghb:

Buisjes en doseringsspuiten:

Ph stripjes om te meten:

Laatst bewerkt door een moderator:

Chillax

Bewuste gebruiker
Goede basis informatie over GHV gebruik.

Een geestelijke verslaving ontstaat nadat je 2 weken lang 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Een lichamelijke verslaving ontstaat wanneer je na 6 weken 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.

Ik vind dit echter wel een beetje te riskant. Er zijn hordes mensen die al verslaafd raakten door het hele weekend aan de Ghb te zitten plus wat dagen er na. Onderschat ook gewenning niet... Iedere zaterdagavond GHB loopt breidt al snel uit naar zaterdag+vrijdag. Ik zou het houden bij maximaal eens in de drie weken en dan ook maar max 4-5 dossissen.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik heb het ook een paar keer geprobeerd. Denk ik in totaal 100ml over 5-6 keer verdeeld. Maar ik vond er weinig aan. Het effect deed mij niet zoveel. Zelfs gecombineerd met mdma niet.

Dat gecombineerd met het verslavingsrisico denk ik niet dat ik het ooit nog eens zal kopen. Misschien als iemand me een keer een dosis aanbiedt.

R

Revolutionair

Gast
Ik vind dit echter wel een beetje te riskant. Er zijn hordes mensen die al verslaafd raakten door het hele weekend aan de Ghb te zitten plus wat dagen er na. Onderschat ook gewenning niet... Iedere zaterdagavond GHB loopt breidt al snel uit naar zaterdag+vrijdag. Ik zou het houden bij maximaal eens in de drie weken en dan ook maar max 4-5 dossissen.

Binnen een week ben je niet verslaafd je zal wel een lichte geestelijk afkick krijgen.
Maar een week bingen zal je wel het beste met medicijnen moeten afbouwen.
Maar dat is ook misbruik en dan moet je jezelf inlezen in het topic:

Deze topic gaat over recreatief gebruik.
Volg het gebruik van heel veel mensen die dit al vanaf 2012 doen. Onze afters doen minimaal 24 uur en dan is iedereen ook 24 uur lang aan de ghb of langer zonder problemen daarna en stoppen ook minimaal 2 weken of 3 weken en dan weer op een after.

Maar dat advies geef ik ook niet in dit stukje.
2x per maand op een dag of after.
Wat dus veel mensen doen al vele jaren met plezier.

Ik wou een stukje schrijven waar Ghb gebruik zeker op een veilige manier gebruikt kon worden.
Als je het op deze manier gebruikt dan kom je er niet mee in de problemen.
Komt op het zelfde neer als iemand eens in de zoveel weken een nachtje doorgaat op de pep of keta.

Mijn eigen gebruik is 10x heftiger maar ik val niet in een verslaving en heb dat ook buiten beschouwing gelaten in dit advies.
Want de manier hoe ik het gebruik adviseer ik aan niemand, want daar zouden mensen snel in een verslaving vallen.
En dat is niet voor iedereen weggelegd.
Ik doe dat nu al 3 jaar met plezier zonder consequenties.
Dus de manier wat ik hier boven uitleg is zeker een veilige manier om Ghb te gebruiken.

Over de 2 weken en 6 weken dat kan je ook online opzoeken en dat klopt ook wel.

R

Revolutionair

Gast
Dat gecombineerd met het verslavingsrisico denk ik niet dat ik het ooit nog eens zal kopen. Misschien als iemand me een keer een dosis aanbiedt.

Hoe jou reactie is op dit forum over Ghb verwacht ik ook niet dat dit een drugs is dat voor jou bestemd is.

Chillax

Bewuste gebruiker
Wat denk ik nog wel belangrijk is om te melden is dat je nooit maar dan ook nooit GHB moet gebruiken om beter te kunnen functioneren. De enige reden om GHB te gebruiken is recreatief. Ga je het gebruiken om je beter te voelen of bijvoorbeeld beter te presteren op je werk, dan moet je direct stoppen en alles weggooien. Dat zijn echt de grootste gevaren. Dat geldt voor alle drugs, maar GHB leent zich hier erg goed voor waardoor er veel mensen op deze manier verslaafd raken.

GHB is een leuke en relatief weinig-ongezonde drug (zolang je niet out gaat), maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Uitvoerig inlezen en van te voren grenzen bepalen zijn noodzaak. Desondanks moet je er van houden, net als met bepaalde andere drugs.

R

Revolutionair

Gast
Wat denk ik nog wel belangrijk is om te melden is dat je nooit maar dan ook nooit GHB moet gebruiken om beter te kunnen functioneren. De enige reden om GHB te gebruiken is recreatief. Ga je het gebruiken om je beter te voelen of bijvoorbeeld beter te presteren op je werk, dan moet je direct stoppen en alles weggooien. Dat zijn echt de grootste gevaren. Dat geldt voor alle drugs, maar GHB leent zich hier erg goed voor waardoor er veel mensen op deze manier verslaafd raken.

GHB is een leuke en relatief weinig-ongezonde drug (zolang je niet out gaat), maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Uitvoerig inlezen en van te voren grenzen bepalen zijn noodzaak. Desondanks moet je er van houden, net als met bepaalde andere drugs.

Dat is een prima aanvulling om dat te vermelden.
Maar dat gaat wel weer over misbruik.
Ik krijg vele vragen over Ghb ook van mensen die het op een goede manier gebruiken zoals in dit topic beschreven.
En mensen vaak met de vraag zitten of hun gebruik gevaarlijk is omdat ze voornamelijk negatieve dingen lezen.
En er zijn veel mensen die het op deze manier gebruiken.
En hier hebben ze dus antwoord op hun vraag.

GHB is een leuke en relatief weinig-ongezonde drug

Precies, als je er normaal mee omgaat en het een keertje op een avond gebruikt is het veel minder schadelijk dan vele andere drug en daar is nogal veel onduidelijkheid over. Door dat het vaak in een negatief daglicht word gezet.

Ik zou het houden bij maximaal eens in de drie weken en dan ook maar max 4-5 dossissen.

Ik ken voornamelijk heel veel stelletjes die dit op deze manier doen.
En dat is een goede manier van gebruiken.
Maar die lezen dan alleen maar nare verhalen en worden dan onzeker over hun gebruik.
Dat is nergens voor nodig, beter dan een pakje coke leeg snuiven. En ben er ook van overtuigd dat die paar buisjes veel minder schadelijk is dan een avondje mdma.

Daarom was het ook nodig om deze topic te plaatsen op dit forum zodat er ook duidelijkheid is voor deze groep gebruikers.

R

Revolutionair

Gast
Na aanleiding van war vragen prive een aanvulling op het topic.

Out gaan van de Ghb:
Er zijn verschillende manieren van out gaan van de Ghb, hieronder een tabel:

20200120_073203.jpg

Een keertje 1ml te veel en je valt in slaap.
Dit slaapje kan je vergelijken met een benzo je valt gewoon weg en ik heb wel eens vrienden gehad die me aantikte en vroegen ben je out.
Maar dan werd ik meteen wakker en ontkende ik meteen dat ik out was terwijl dat wel zo was.
Daarna heb je de diepe slaap dat is wanneer je na een uurtje weer de zelfde dosis neemt en dat was toch iets net te veel.
Uiteindelijk zou iemand je wel wakker kunnen krijgen als diegene dat wilt maar waarschijnlijk heb je zo iets van laat me liggen.

De laaste is een coma, uit onderzoek blijkt dat een coma niet zo onschuldig is als sommige mensen denken. Het kan je geheugen aantasten en hoe vaker je dat doet hoe erger het word.
Voorkom dus dat te snel te veel neemt.

Toch is er weinig bekend over Ghb de onderzoeken die ik veel lees zijn gebaseerd op mensen die al een jaar lang Ghb gebruiken 24/7.
Daardoor hebben hun een langere tijd last van hun geheugen maar herstelt dit in de verloop van de tijd wel. Er zijn verschillende mensen die last hadden van hun korte termijn geheugen na zwaar misbruiken van Ghb maar na een paar maanden niet meer te gebruiken langzaam weer de oude werden.
Tot hoever ze herstellen dat is weer onbekend.

Het probleem van een coma is dat de hersen te weinig bloed krijgen op dat moment waardoor zulke problemen onstaan.
Daarom kan 1ml te veel nemen dat je in slaap valt niet zoveel kwaad. Dat word vaak in de volksmond een ghbslaapje genoemd.
Het in coma raken van Ghb tast je geheugen wel aan.
Zorg dat je dat verkomt .

Hoe kan je herkennen dat iemand in een coma ligt en niet gewoon een slaapje doet?
Dat is als diegene op geen enkele prikkel meer reageerd.
Dus ook niet als je diegene wakker schut en helemaal niks mompelt of beweegt.
Het hoeft niet meteen rede te zijn tot paniek.

Leg diege op zijn zij met een kussentje en een dekentje blijf het liefst erbij en kijk hoe het gaat.
Denk je dat zo iemand echt een overdosis heeft genomen en roekeloos er mee is omgegaan?
Of het je het vermoeden dat iemand alcohol ervoor heeft gedronken? Bel dan 112 want dan kan het gevaarlijk zijn.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Verslavings kans:
Mensen denken vaak als je aan de Ghb begint dat je meteen een verslaving ontwikkeld.
Maar dat is helemaal niet waar.
Toch zijn er mensen die dit doen omdat het gevoel van Ghb zo lekker is dat ze erin willen blijven.
Maar zoals bij geeneen drugs is het verstandig om dagen lang door te gaan en bij te doseren.

Je noemt hier heel specifiek 6 weken. Wat is je bron daarvoor?

Want ik heb even nagezocht bij de rapportages van het Trimbos-instituut en daarin staat dat mensen 'snel' afhankelijkheid kunnen ontwinkkelen 'na slechts enkele weken van frequent gebruik.' (pagina 13)

Sowieso is verslaving niet hetzelfde als een afhankelijkheid. Verslaving wordt gedefinieerd door de problemen die iemand ervaart vanwege gebruik. Het gaat er dan bijvoorbeeld om dat je niet in staat bent vriendschappen, relaties of werk in stand te houden, dat je financiële problemen hebt en/of gezondheidsproblemen ontwikkeld.

Schermafbeelding 2020-01-23 om 15.08.23.png

Ik denk ook zelf dat je bij het ontwikkelen van een afhankelijkheid geen harde grens kunt trekken. Het gaat geleidelijk. Als je regelmatig of dagelijks gebruikt dan ontwikkel je steeds meer tolerantie voor een middel. Die tolerantie betekent dat als je niks op hebt, dat je dan tolerant bent geworden voor normale activiteit van GABA-neurotransmitters. Daardoor ontwikkel je dan eerst lichte ontwenningsverschijnselen zoals misselijkheid, wazig zien, zweten of trillende ledematen. Zo'n 'kater' wordt steeds erger en erger tot het moment dat de ontwenningsverschijnselen ondraaglijk of zelfs levensgevaarlijk worden. Dan heb je echt een afhankelijkheid te pakken.

R

Revolutionair

Gast
Je noemt hier heel specifiek 6 weken. Wat is je bron daarvoor?

Want ik heb even nagezocht bij de rapportages van het Trimbos-instituut en daarin staat dat mensen 'snel' afhankelijkheid kunnen ontwinkkelen 'na slechts enkele weken van frequent gebruik.' (pagina 13)

Ik lees mij nu al 5 jaar in nadat ik toen dus 1x keer de fout in ben gegaan. De 6 weken die ik benoem is een lichamelijke verslaving. Geen geestelijke verslaving die ook al een afkick vormt.
Maar echt cold turkey stoppen na 6 weken 24/7 gebruik kan dus lichamelijk fataal zijn zonder medicijnen.
Omdat ik me zo lang al inlees moet ik al die bronnen weer opzoeken en zal in de tijd dat ook doen en ze onder dit topic plaatsen.

Vergeet dit stukje niet wat ik schrijf.
Als jij 3 dagen Ghb aan het bingen bent en stopt 3 dagen en begint weer betekend dat niet dat de afhankelijkheid/verslaving stopt zoals bij de meeste drugs.
Het pakt het gewoon weer op waar je gebleven bent.
Dat heb ik ook vermeld.
De 6 weken gaat puur over de echte lichamelijk afhankelijkheid waaraan je kan overlijden.

Ik zou deze bronnen spoedig toevoegen.

Daarnaast moet je zulke rapporten wel wel inschatten op wat ze denken te weten.
Ze claimen te weten hoeveel Ghb gebruikers er in Nederland zijn.
Niemand die ken hebben ze ondervraagd.
Mijn schatting is dat er misschien wel 30.000 of 40.000 alleen van de 1.000.000 mensen in Amsterdam Ghb gebruiken.
Het is nu de normaalste zaak in de wereld geworden in de drugswereld.
Dus daarom lees ik veel rapporten en maak mijn daar een eindconclusie uit.
Het komt er op neer ook dat je dus allemaal cijfers ziet van indoxicatie van ghb op de eerste hulp.
Maar wat houd dat in?
Zijn die net zo erg als iemand die een overdosis heroïne heeft gehad?
Zijn deze mensen ook daadwerkelijk in levensgevaar?
Of hebben deze mensen een buisje teveel genomen en lopen ze na 3 uur gewoon weer het ziekenhuis uit zonder enige gezondheids problemen?
Daar moet je dus tussende regels lezen, weten hoe Ghb werkt en zelf een gebruiker zijn samen met andere honderden andere vrienden.
Icm met het inlezen van vele gescheven onderzoeken leer je beetje bij beetje wel het verschil wat nou de waarheid is en wat die cijfers daarwerkelijk betekenen.

Uiteindelijk zie je dat dit topic weer uitdraait over misbruik van Ghb terwijl het advies van dit topic is om het een avondje of op een after 1x of 2x per maand te gebruiken.
Wat dus makkelijk kan zonder problemen

roesjunkie

Experimenterende gebruiker
Na aanleiding van war vragen prive een aanvulling op het topic.

Out gaan van de Ghb:
Er zijn verschillende manieren van out gaan van de Ghb, hieronder een tabel:

Bekijk bijlage 5283

Een keertje 1ml te veel en je valt in slaap.
Dit slaapje kan je vergelijken met een benzo je valt gewoon weg en ik heb wel eens vrienden gehad die me aantikte en vroegen ben je out.
Maar dan werd ik meteen wakker en ontkende ik meteen dat ik out was terwijl dat wel zo was.
Daarna heb je de diepe slaap dat is wanneer je na een uurtje weer de zelfde dosis neemt en dat was toch iets net te veel.
Uiteindelijk zou iemand je wel wakker kunnen krijgen als diegene dat wilt maar waarschijnlijk heb je zo iets van laat me liggen.

De laaste is een coma, uit onderzoek blijkt dat een coma niet zo onschuldig is als sommige mensen denken. Het kan je geheugen aantasten en hoe vaker je dat doet hoe erger het word.
Voorkom dus dat te snel te veel neemt.

Die tabel ken ik ook. Waar heb je die ook alweer gevonden? Volgens mij staat die ergens in zo'n powerpoint, of niet?

Ik vind dat een beetje een misleidende beschrijving, want toen ik die voor het eerst zag dacht ik dat het allemaal wel meeviel dus en ik zie dat jij door die tabel er nu ook hetzelfde over denkt.

Want "slaperig" of "slaap" geeft mij het idee dat het niet zo erg is als je een keertje een ml teveel neemt. Maar zelfs als je bij één ml te veel out gaat (of zoals die tabel het noemt, "slapen") en dat niet onderbroken wordt door externe factoren, word je 2 uur later klaarwakker.

Maar... Het is niet zomaar slapen. Je gaat in alle gevallen gewoon out. Een beetje out is nog steeds out. De hoeveelheid ghb in je bloed bepaalt alleen hoe "dood" je bent. Met "dood" bedoel ik dan in hoeverre je lichaam zelf in staat is om zich levend te houden. Ik vind die tabel daarom geen goed uitgangspunt.

Hoe schadelijk het allemaal is op lange termijn, daar weten we nog niet genoeg over.

Chillax

Bewuste gebruiker
Die tabel is voor ons sowieso compleet nutteloos... Ik bedoel, stel je neemt 2.5ml GHB en daarna iedere anderhalf uur nog 1.5ml tot 3 keer toe. Hoeveel heb je dan in je bloed? Valt echt niets over te zeggen, er zijn zo veel factoren.

R

Revolutionair

Gast
Want "slaperig" of "slaap" geeft mij het idee dat het niet zo erg is als je een keertje een ml teveel neemt. Maar zelfs als je bij één ml te veel out gaat (of zoals die tabel het noemt, "slapen") en dat niet onderbroken wordt door externe factoren, word je 2 uur later klaarwakker.

Die tabel is voor ons sowieso compleet nutteloos... Ik bedoel, stel je neemt 2.5ml GHB en daarna iedere anderhalf uur nog 1.5ml tot 3 keer toe. Hoeveel heb je dan in je bloed? Valt echt niets over te zeggen, er zijn zo veel factoren.

Dat is een screenshot van een site waar ze informatie geven over ghb.
Dus ik deelde het om een indicatie te geven.
Laten we het er op houden dat veilig gebruik van ghb out gaan er sws niet bij hoort en zorg dan gewoon dat het niet gebeurd.
1ml is dat je slaperig word en gaat liggen is wel wat anders dan out gaan dat is zeker.
Want anders ben ik gewoon moe en moet ik echt gaan liggen anders val ik niet in slaap.

Buu

Bewuste gebruiker
Ik heb nog wel wat kritiek en aanvullingen op de post. Redelijk veel ervaring hiermee. Wanneer ik weer op m’n computer zit schrijf ik ook even wat uit. Moet overigens zeggen dat ik nu wel genoeg ervaring heb om te kunnen concluderen dat je van 1ml teveel niet out zou gaan. Je moet redelijk wat g wegwerken voordat dat gebeurt. Een vol huisje zal je ook niet laten uitgaan in most cases, wellicht met downers in het systeem.

R

Revolutionair

Gast
Dat leg ik ook uit dat je dan gewoon moe word van de 1ml en even gaat liggen.
Een beginnende gebruiker kan wel out gaan van 1ml te veel na 2 uur bijpakken.
Als ervaren gebruiker ga ik niet zomaar meer out.
Krijg eerder hoofdpijn als ik teveel neem.

Maar de eerste post is om duidelijk te maken hoe je wel veilig ghb kan gebruiken.

Dus als je het goed doet ga je niet zomaar uit.
Heb je aanvulling tot dit topic of zoals hierboven word genoemd dat het lijstje met waarde complete onzin is.
Deel dan even wat jij hebt gevonden en wat jij vind dat geen onzin is!
Zo kunnen van elkaar leren.
Want ik zie wat uiteenlopende meningen verschijnen zonder verdere uitleg of schema's.

Ik ervaar wel een verschil tussen een slaapje doen of echt 3 uur out zijn van de ghb.

roesjunkie

Experimenterende gebruiker
Dat leg ik ook uit dat je dan gewoon moe word van de 1ml en even gaat liggen.
Een beginnende gebruiker kan wel out gaan van 1ml te veel na 2 uur bijpakken.
Als ervaren gebruiker ga ik niet zomaar meer out.
Krijg eerder hoofdpijn als ik teveel neem.

Maar de eerste post is om duidelijk te maken hoe je wel veilig ghb kan gebruiken.

Maar deze post is gericht aan beginnende gebruikers. Over ghb en slaap en het werkingsmechanisme ervan is maar heel weinig bekend. Om het daarom "slaap" te noemen vind ik een zware understatement.

Het is niet slaperig zoals je bent als je thuiskomt en op de bank in slaap valt na een lange dag werken. Dan val je in slaap en ben je nog redelijk mens. Als je out gaat verdwijnt dat, want je spieren kappen er gewoon mee en je zakt in. Het werd gebruikt als narcosemiddel.

Om het dan in een post gericht aan beginners te benoemen als "slaap" en "gewoon moe" vind ik een beetje te luchtig. Toen ik deze tabel gezien had (is van Trimbos trouwens) dacht ik "Oh, het is dus wel slaap. Nou, dan is het zo erg nog niet." Zo heb ik voor mezelf dingen goed gepraat waarvan ik eigenlijk helemaal niets af weet.

Wat ik wel weet is dat bij Xyrem overal vermeld wordt dat het werkingsmechanisme nog niet bekend is. En als ik iemand of mezelf out zie gaan dan kan ik niet zeggen dat het er natuurlijk of menselijk uit ziet.

Overigens benoemt men in diezelfde factsheet van Trimbos een stukje verder onder het kopje "Outgaan" het outgaan als verliezen van bewustzijn en "ghb-coma." En over die coma's zeggen ze ook dat men er binnen een half uur tot meerdere uren uit kan waken. Nou, als je op het punt "coma" zit volgens de tabel daarboven, wordt je echt niet binnen 30 minuten wakker uit jezelf. Dus dat geeft aan dat Trimbos die "1 ml teveel" waar wij het over hebben en hier nu dus neergezet wordt als "slaap" ook onder de ghb-coma benoemen. Het wordt nooit aangeduid als "slaap," behalve in die tabel en daar worden effecten mee bedoeld. Over die tabel wordt verder ook geen uitleg gegeven en het lijkt erop dat het een copypaste is van een artikel dat in de bron vermeld staat en dat het in die factsheet alleen maar functioneert als grafische toevoeging. Naar mijn mening maakt dat de boel alleen maar verwarrender maakt. Er wordt één keer naar verwezen:

Bij een lage dosis GHB overheersen het euforisch
gevoel, ontspanning, versterkte sensuele effecten
en een afname van angst en spanning. Naarmate
de GHB-concentratie in het bloed toeneemt,
neemt ook het dempende, slaperige effect toe
(zie tabel); Nicholson & Balster, 2001; White, 2017).

Alsof ze een tabel nodig hadden om dit uit te moeten leggen, maar goed...

Ik vind die gedachte "het is maar gewoon slaap" dus een gevaarlijk beeld om aan een beginner mee te geven. Zolang we niet weten wat het doet en of het wel of niet schadelijk is zouden we er niet te luchtig over moeten doen. Al helemaal niet ten opzichte van beginners.

Ik ken namelijk mensen die na een avondje xtc specifiek een extra hoge dosis ghb pakken zodat ze ervan in slaap vallen. Kijk, dat een ghb verslaafde dat doet is één ding. Maar om ghb te gaan gebruiken om te gaan slapen...

Want uiteindelijk ben ik het helemaal met je eens: out gaan moet je voorkomen. Maar nu staan in jouw reacties dingen geschreven als "gewoon moe" en "je valt gewoon in slaap" , terwijl je er in je eerste post nog bij zegt dat je kunt stikken in je eigen braaksel.

Heel veel van je tips vind ik echt goud. Met name het afraden van de frisdrank dopjes, het waarschuwen voor gevaar op het gebied van sex en het altijd zelf afmeten van je dosis zijn dingen die ik graag had geweten toen ik er net aan begon, maar de post heet "veilig gebruik" en ik vind dat de message moet zijn "voorkom out gaan met alle macht en dit is hoe je dat doet." En dat mis ik hier een beetje aan.

Een post als deze was echt nodig, want omtrent ghb hangt zo'n grote angst en ik merk aan de mensen die topics starten hier dat ze die angst in hun gebruik en misbruik meenemen. Dat doe ik zelf ook. Maar die angst voedt ook alle negatieve aspecten van het gebruik van ghb en dat is iets waar wel stil bij gestaan moet worden.

Ganggang💯

Badass junkie
Dit zegt een neurowetenschapper erover die onderzoek naar GHB heeft gedaan.

Bron: https://drugsforum.nl/threads/the-long-and-winding-road-herstellen-van-een-ghb-verslaving.66589/

Out’ geen ongevaarlijk dutje
Een klein beetje GHB kan al een heftig effect hebben. Daarbij is het moeilijk te doseren waardoor iemand ‘out’ kan gaan. Tachtig procent van de GHB-verslaafden die hulp zocht bij de verslavingszorg is één of meerdere keren ‘out’ gegaan. Ruim een kwart is zelfs een keer op de intensive care beland. Over ‘out’ gaan wordt met name door jongeren gemakkelijk gedacht. Toch is juist dit ‘out’ gaan slecht voor het lichaam. Neurowetenschapper Kortekaas vertelt waarom: ‘Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven. Mogelijke gevolgen kunnen zijn dat iemands persoonlijkheid en/of het gedrag verandert. En het geheugen kan erdoor achteruit gaan’, aldus Kortekaas. Omdat GHB van nature op allerlei lichaamsfuncties invloed heeft, heeft GHB-gebruik ook op al die functies invloed. Geen reden voor paniek voor GHB-verslaafden in herstel, want: ‘Dat herstelt’, zegt Kortekaas. ‘Het ene systeem herstelt wat gemakkelijker dan het andere. De systemen met de hoogste functies zijn sterker gebouwd en herstellen dan ook makkelijker. De lagere, meer dierlijke delen, zijn gevoeliger. De hippocampus, belangrijk voor het geheugen, is zo’n lager deel. Het raakt minder snel beschadigd, maar áls het schade oploopt, is dat minder goed te herstellen.’

R

Revolutionair

Gast
Heel veel van je tips vind ik echt goud. Met name het afraden van de frisdrank dopjes, het waarschuwen voor gevaar op het gebied van sex en het altijd zelf afmeten van je dosis zijn dingen die ik graag had geweten toen ik er net aan begon, maar de post heet "veilig gebruik" en ik vind dat de message moet zijn "voorkom out gaan met alle macht en dit is hoe je dat doet." En dat mis ik hier een beetje aan.

Een post als deze was echt nodig, want omtrent ghb hangt zo'n grote angst en ik merk aan de mensen die topics starten hier dat ze die angst in hun gebruik en misbruik meenemen. Dat doe ik zelf ook. Maar die angst voedt ook alle negatieve aspecten van het gebruik van ghb en dat is iets waar wel stil bij gestaan moet worden.

Dan hebben we dat nu besproken.
En kunnen mensen dit ook lezen.
Over out gaan is ook weinig bekend.
Dus zorg dat het niet gebeurd.

Bijdoseren van Ghb binnen de 2 uur kan resulteren op out gaan en dat is niet gewenst en ook niet de manier waarop Ghb gebruikt moet worden.

Daarom staat er ook nooit binnen 2 uur bijdoseren.
En hoe je moet doseren.

Hou je deze regels aan dan kan ghb een leuke aanvulling zijn in je leven en je drugsgebruik.

Dus was de eerste post gewoon goed.
En is de aanvulling over outgaan nog iets wat beter onderzocht moet worden.
De ene keer dat iemand een keer out gaat van een klein beetje te veel zou geen grote drama zijn.
Dat hebben dus de meeste gebruikers wel eens meegemaakt.
Maar dat moet niet vaker gebeuren.

We zijn het er iedergeval allemaal over eens dat bij veilig gebruik dat je helemaal niet moet uitgaan.

Deze post gaat weer over zwaar misbruik van mensen die elke keer out gaan en totaal niet met ghb kunnen omgaan.
Nu begin je onder deze post weer de worst case scenario te delen wat dus niet relevant is daar zijn genoeg topics over.
En dit gaat niet over een keertje out gaan dit gaat over mensen die jaren verslaafd zijn en ontelbare keren out zijn gegaan.

We praten nu over de ene of 2 keer per maand dat iemand een avondje ghb gebruikt.
Dus laten we ontopic blijven en over zwaar misbuik heb je een eigen topic zo te zien.

Ganggang💯

Badass junkie
Dan hebben we dat nu besproken.
En kunnen mensen dit ook lezen.
Over out gaan is ook weinig bekend.
Dus zorg dat het niet gebeurd.

Daarom staat er ook nooit binnen 2 uur bijdoseren.
En hoe je moet doseren.

Dus was de eerste post gewoon goed.
En is de aanvulling over outgaan nog iets wat beter onderzocht moet worden.
De ene keer dat iemand een keer out gaat van een klein beetje te veel zou geen grote drama zijn.
Dat hebben dus de meeste gebruikers wel eens meegemaakt.
Maar dat moet niet vaker gebeuren.

We zijn het er iedergeval allemaal over eens dat bij veilig gebruik dat je helemaal niet moet uitgaan.

Deze post gaat weer over zwaar misbruik van mensen die elke keer out gaan en totaal niet met ghb kunnen omgaan.
Nu begin je onder deze post weer de worst case scenario te delen wat dus niet relevant is daar zijn genoeg topics over.
En dit gaat niet over een keertje out gaan dit gaat over mensen die jaren verslaafd zijn en ontelbare keren out zijn gegaan.

We praten nu over de ene of 2 keer per maand dat iemand een avondje ghb gebruikt.
Dus laten we ontopic blijven en over zwaar misbuik heb je een eigen topic zo te zien.
De post gaat over misbruik inderdaad maar het stukje wat ik hier gepost heb gaat specifiek over out gaan. Wel aardig relevante informatie lijkt me, gezien de onduidelijkheid hier over.

R

Revolutionair

Gast
Maar er zit een verschil tussen jaren lang ghb misbruiken en elke keer out gaan dan dat het 1x keertje gebeurd bij iemand die begonnen is en het een keertje gebeurd.

Maar ik heb aanpassingen aangevraagd en hoop dat die doorkomen op mijn originele bericht.

Ganggang💯

Badass junkie
Maar er zit een verschil tussen jaren lang ghb misbruiken en elke keer out gaan dan dat het 1x keertje gebeurd bij iemand die begonnen is en het een keertje gebeurd.

Maar ik heb aanpassingen aangevraagd en hoop dat die doorkomen op mijn originele bericht.
Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven.
Bedoelde specifiek dit stukje. Out gaan blijft out gaan natuurlijk. Dit geldt voor misbruikers en recreatieve gebruikers denk ik.

Natozlato

Wijs gebruiker
@Revolutionair bedankt voor het openen van dit topic.

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar probleemloos en met plezier ghb. Meestal thuis met mn vriend, ongeveer 1 keer in de maand.
Op het forum miste ik inderdaad ook wat informatie. Als je gaat zoeken in het subforum ghb kom je inderdaad veel topics over verslaving tegen.

Ik vind het fijn om van gedachten te wisselen en informatie uit te wisselen.
In mijn omgeving gebruikt bijna niemand ghb, ik heb dus verder niemand om info mee uit te wisselen. Mn vriend weet net zoveel als ik.

Eén van mijn vuistregels mbt drugsgebruik is dat je nooit uit moet gaan van wat anderen je vertellen. Ga altijd zelf op onderzoek uit en zoek naar feiten. Lees veel tripreports. Zelfs van mijn eigen vriend neem ik niet zomaar iets voor waar aan. Soms heeft hij het ook mis.

Goede tip van TO: laat nooit voor je inschenken, maar maak altijd je eigen dosis klaar.
Wij gebruiken altijd thuis met zn tweetjes. Mijn vriend heeft zelf een tabel gemaakt in Excel, waarin we de tijd van inname en de dosis noteren. Dit bestand zal ik binnenkort posten. Het bestand houdt rekening met de algemene halfwaardetijd van ghb en berekent hoeveel je kan bijnemen na een bepaalde tijd.
Ik kijk meestal mee als mijn vriend voor ons inschenkt, andersom ook. Hij is heel secuur. Toch heeft hij een keer een fout gemaakt. Hij had een halve ml teveel voor mij in het spuitje gedaan. Die avond hadden we al een paar keer bijgepakt, ook sneller dan we normaal doen. Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan. Tenminste, dat beschouw ik achteraf als een lichte vorm van outgaan. Ik voelde me heel slaperig en voelde erg de drang om te gaan liggen en even een tukje te doen. Het was ook rond de tijd dat ik normaal naar bed ga, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik moe was. Maarja, dit was geen normaal slaapje. Hij zei dat ik niet moest gaan liggen. Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Outgaan is niet normaal. Voor veel ghb-gebruikers schijnt het erbij te horen. Er is nog niet genoeg onderzoek gedaan, toch zijn er sterke vermoedens dat outgaan zorgt voor hersenbeschadiging. Genoeg reden om extra voorzichtig te zijn met doseren!

Dopjes zijn inderdaad geen goed idee. Een spuitje is the way to go. Want doseren komt heel nauw!

Het tijdstip van inname bijhouden is een tweede belangrijke regel! Er bestaat zelfs een website voor:

www.magikaleenbuis.nl

Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen. Ik weet dat het op je gaba werkt, en je centrale zenuwstelsel. Daarom mag je het ook niet combineren met andere downers.
Ik weet dat het de heropname van dopamine remt, en dat dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is, weer vrijkomt. Daarom word ik ook altijd wakker 4 uur na de laatste dosis, als we al lang en breed in bed liggen.
Het doet ook iets met je serotonine, ik heb het ergens gelezen. Dat voel ik ook, je kan er best wel euforisch van worden.

Het doet in ieder geval van alles in je brein. Daarom is het beter om ghb niet te vaak te gebruiken, en je hersens de tijd te geven om te laten herstellen en in balans te komen. Ik zou zeggen niet vaker dan 1 keer per maand.

R

Revolutionair

Gast
Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan.

Een uur is echt weinig met de meeste ghb zit je op je piek na een uurtje.
Met gebruik van Cocaïne gebruik ik altijd om de anderhalf uur een dosis omdat het een sterke upper is. En dan 45 minuten na de dosis ghb. 2 sterke lijntjes Coke.
Dat is mijn favoriete manier van gebruik.

Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Als je in een coma zal liggen was je niet wakker geworden. Een coma is echt niet meer reageren.

dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is

Dat zou misschien met de stofwisseling te maken hebben. De keren dat ik out ben gegaan en te ver ben gegaan word ik na 2 uur en drie kwatier wakker en voel ik dat het uit mijn systeem raakt.
3 uur is ook wel wat ik vaker heb gelezen maar ik geloof ook wel dat het bij iedereen anders werkt.

Bedankt voor je bijdragen.
Goed dat je niet alles zomaar aanneemt over wat andere te zeggen hebben.
Als 1x per maand goed werkt voor jou zou ik dat ook aanhouden.
Jou gebruik is de manier hoe je het normaal kan gebruiken.
Wil je echt antwoorden op al die vragen wat het met je hersenen doet zou je veel tijd moeten besteden aan het inlezen.
Ik zal met je mee doen en ik hoop een paar andere ook.
Veel dingen zijn al terug te vinden in het topic van @F.E.A.R.

Een tip voor mensen die onderzoek doen naar ghb op het web is, gebruik niet de hele tijd Google.
Bij zoekmachines als Bing of Yahoo kom je op hele andere sites terecht.
En zo kan je meedere informatie vinden.

R

Revolutionair

Gast
Er zijn toch verschillende stadia van coma. Als ik nuchter ben en slaap, hoeft er niet zo hard aan mij geschud te worden om mij wakker te krijgen. Het voelde echt anders ook.

Maar je hebt er van geleerd dus zorg dat het niet weer gebeurd 🙂
Kijk er ook even naar dat je elk uur wilt bijdoseren of dat je gewoon de juiste dosis pakt om 2 uur op te surfen.
Dat is veiliger want na 2 uur heb je minder kans dat 0.5 zo veel invloed heeft.

Natozlato

Wijs gebruiker
Ja ik heb er zeker van geleerd. Ik zal es gaan experimenteren met de startdosis. Ik ben nog nooit hoger dan 2,5 ml gegaan.

Ik hoor wel es dat het pas echt leuk/lekker wordt na een paar keer bijpakken. Is dit waar? Wij stopten meestal na 2 a 3 x bijpakken. De laatste keren zijn we wat langer doorgegaan en moet zeggen dat het wel lekker was ja!

R

Revolutionair

Gast
Nu praat ik even voor mijzelf.
De eerste 2 buisjes hebben weinig effect, je leest dat wel vaker dat mensen het niks aan vinden of er niks van voelen. Ik ben zo iemand, ik bing dus altijd wel door. Pas naar een paar buisjes kom ik op gang.
Maar om OT te blijven dagen lang door gaan is dus geen goed advies.
Een nachtje of een avondje of op een after kan je hem best een tijdje door bingen.
Zorg er voor dat je niet over de 24 uur door gaat.
En zorg ervoor dat je lange pauzes houd.
Ghb is geen drugs voor elk weekend (vind ik ook gelden bij andere drugs btw inclusief alcohol)

R

Revolutionair

Gast
Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen. Ik weet dat het op je gaba werkt, en je centrale zenuwstelsel. Daarom mag je het ook niet combineren met andere downers.
Ik weet dat het de heropname van dopamine remt, en dat dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is, weer vrijkomt. Daarom word ik ook altijd wakker 4 uur na de laatste dosis, als we al lang en breed in bed liggen.
Het doet ook iets met je serotonine, ik heb het ergens gelezen. Dat voel ik ook, je kan er best wel euforisch van worden.

Het doet in ieder geval van alles in je brein. Daarom is het beter om ghb niet te vaak te gebruiken, en je hersens de tijd te geven om te laten herstellen en in balans te komen. Ik zou zeggen niet vaker dan 1 keer per maand.

We hebben even wat dingen besproken.
Dit is natuurlijk weer een enorm ingewikkeld verhaal.
Wat het precies doet waar het op werkt.
Meer de medische achtergrond van het product.
En zijn wel tot de conclusie gekomen dat we daar beter een topic aan kunnen wijden waar iedereen zijn onderzoeken kan delen.
Zodat dit topic een 'soort' van handleiding blijft hoe je het wel kan gebruiken zonder er mee in de problemen te raken.
En niet meteen de gruwelijkste verhalen van misbruikers gedeeld hoeven te worden hieronder zoals het al begon.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
@Revolutionair bedankt voor het openen van dit topic.

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar probleemloos en met plezier ghb. Meestal thuis met mn vriend, ongeveer 1 keer in de maand.
Op het forum miste ik inderdaad ook wat informatie. Als je gaat zoeken in het subforum ghb kom je inderdaad veel topics over verslaving tegen.

Ik vind het fijn om van gedachten te wisselen en informatie uit te wisselen.
In mijn omgeving gebruikt bijna niemand ghb, ik heb dus verder niemand om info mee uit te wisselen. Mn vriend weet net zoveel als ik.

Eén van mijn vuistregels mbt drugsgebruik is dat je nooit uit moet gaan van wat anderen je vertellen. Ga altijd zelf op onderzoek uit en zoek naar feiten. Lees veel tripreports. Zelfs van mijn eigen vriend neem ik niet zomaar iets voor waar aan. Soms heeft hij het ook mis.

Goede tip van TO: laat nooit voor je inschenken, maar maak altijd je eigen dosis klaar.
Wij gebruiken altijd thuis met zn tweetjes. Mijn vriend heeft zelf een tabel gemaakt in Excel, waarin we de tijd van inname en de dosis noteren. Dit bestand zal ik binnenkort posten. Het bestand houdt rekening met de algemene halfwaardetijd van ghb en berekent hoeveel je kan bijnemen na een bepaalde tijd.
Ik kijk meestal mee als mijn vriend voor ons inschenkt, andersom ook. Hij is heel secuur. Toch heeft hij een keer een fout gemaakt. Hij had een halve ml teveel voor mij in het spuitje gedaan. Die avond hadden we al een paar keer bijgepakt, ook sneller dan we normaal doen. Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan. Tenminste, dat beschouw ik achteraf als een lichte vorm van outgaan. Ik voelde me heel slaperig en voelde erg de drang om te gaan liggen en even een tukje te doen. Het was ook rond de tijd dat ik normaal naar bed ga, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik moe was. Maarja, dit was geen normaal slaapje. Hij zei dat ik niet moest gaan liggen. Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Outgaan is niet normaal. Voor veel ghb-gebruikers schijnt het erbij te horen. Er is nog niet genoeg onderzoek gedaan, toch zijn er sterke vermoedens dat outgaan zorgt voor hersenbeschadiging. Genoeg reden om extra voorzichtig te zijn met doseren!

Dopjes zijn inderdaad geen goed idee. Een spuitje is the way to go. Want doseren komt heel nauw!

Het tijdstip van inname bijhouden is een tweede belangrijke regel! Er bestaat zelfs een website voor:

www.magikaleenbuis.nl

Dit topic behandeld wat GHB doet in de hersenen:

R

Revolutionair

Gast
Dit topic behandeld wat GHB doet in de hersenen:

Helemaal top dit stuk heb ik eerder gelezen op een site. Jammer dat er geen bronvermelding bij staat.
Ik slik ook zuivere magnesium pillen rond om en tijdens mijn ghb gebruik.
Dat zou ik dus uit een van deze stukjes mee hebben gekregen.

Thanks voor het delen!

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Helemaal top dit stuk heb ik eerder gelezen op een site. Jammer dat er geen bronvermelding bij staat.
Ik slik ook zuivere magnesium pillen rond om en tijdens mijn ghb gebruik.
Dat zou ik dus uit een van deze stukjes mee hebben gekregen.

Thanks voor het delen!

Ja dat is jammer idd.. Magnesium bindt aan een receptor (NMDA) waarna glutamate minder kan worden opgenomen. In theorie is dus goed om dat te slikken rondom gebruik.

R

Revolutionair

Gast
R

Revolutionair

Gast
Ik denk ook zelf dat je bij het ontwikkelen van een afhankelijkheid geen harde grens kunt trekken.

Ik ga hier nu wat dieper over in.
Daar zit ook geen harde grens in.
Ik heb de tijd gehad om weer wat onderzoek te doen.

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met inlezen.
Nu ben ik dus weer verschillende op verschillde sites tegen gekomen dat ze die 6 weken hebben weg gehaald en dus nu zeggen.

'Een verslaving kan zich sneller ontwikkelen dan we hiervoor dachten'

Dus ze hebben weer nieuwe ondekkingen gedaan en durven er nu geen harde grens meer aan te geven.
Toch was die 6 weken een goede indicatie.
Zoals je misschien heb meegelezen nu al zoveel mensen geholpen met het afbouwen van hun Ghb en verslaving.
In openbaren topics hier en via prive berichten en via de Whatsapp. Maar ook in kik groepjes en online en in me prive leven.

Nu net de hele tijd contact onderhouden met een meisje via hier die al een half jaar ghb gebruikt en de laatste 2 maanden 24/7 elke 2 uur.
Super heftig!
Ze zat in de afkick maar haar afkick viel harstike mee na zulk heftig gebruik.
Geen dopamine release en wakker blijven.
Zonder medicijnen.
Kwam totaal niet overeen met wat bekend is met wat ik weet en er bekend over is in klinieken en bij gebruikers.
Ook net dagelijks contact gehad met iemand en diegene helemaal heb geholpen met een afbouw schema. Na een 4 weken 24/7.
Die die een hele zware geestelijke en lichamelijke kreeg met medicijnen.
Dus het verschild zo erg per persoon.

Ik vind dit echter wel een beetje te riskant.

Dus 5 jaar geleden zelf een foutje gemaakt met ghb (geen eens met 24/7 gebruik lang) 6 weken lang af en aan.

Hebben mensen mij geholpen en alles uitgelegd.
Welke medicijnen en.welke Gaba's het werkt en Dopamine.
Ook met andere mensen, die het zelfde doormaakte elkaar geholpen.
Daarna begonnen andere mensen te helpen en door blijven lezen.
Dus na tientallen mensen geholpen weet ik dat die 6 weken een goed gemiddelde is.

Dus dan houden we het op 6 weken gemiddeld.

Een officiële website durft dat niet meer te zeggen omdat ze dus hebben meegemaakt dat het bij mensen in 4 weken is ontstaan.

Ik heb het ook een paar keer geprobeerd. Denk ik in totaal 100ml over 5-6 keer verdeeld. Maar ik vond er weinig aan. Het effect deed mij niet zoveel.

Je hebt dus geen echte ervaring met ghb.
En ik merk ook overal aan je opmerkingen je er geen verstand van hebt. En niet in een Ghb wereldje zit.

Out gaan blijft out gaan natuurlijk. Dit geldt voor misbruikers en recreatieve gebruikers

Natuurlijk werkt het niet zo.
Iemand die al maanden misbruikt maakt van Ghb heeft dus al schade van zijn geheugen door zijn zeer domme en onverantwoordelijke manier van gebruiken.
En dan ook nog wekelijks out gaan erbij dan krijgt zware problemen met zijn kortetermijn geheugen.

Ik ben in die jaren gebruik bij het begin wel vaker out gegaan.
Maar ik had geen enkele geheugen problemen.
Mijn vriendin vergat van alles die niet g gebruikte en ik zat altijd achter haar om haar te helpen omdat ze van alles vergat.
Op een after vergeet ik niks, geen gesprekken niks terwijl die mensen onder de mdma de helft zijn vergeten en ik aan de g niks vergeet.

Dus elke keer de meningen en uitleg hoe het werkt van jou heeft geen enkele toegevoegde waarde onder elk ghb topic met 'denk ik'

Dus zeker onder dit topic waar we met ervaren gebruikers infomatie uitwisselen over ons gebruik.
Wat even belangerijk is om uit te vinden hoe wij ons gebruik veilig kunnen stellen met een drugs die we leuk vinden, waarom bemoei je ermee terwijl je het niks aan vind...

En dan online de meest verschikkelijke verhalen opzoeken en dat overal bij ghb topics delen slaat echt nergens op.
Waarom doe je dat niet bij speed topics en heroïne topics?
Of bij topics bij drugs die iig gebruikt en nog iets verstand van hebt en niet bij een drugs waar je niks over weet.

Ik vind dat een beetje een misleidende beschrijving, want toen ik die voor het eerst zag dacht ik dat het allemaal wel meeviel dus en ik zie dat jij door die tabel er nu ook hetzelfde over denkt.
Ik ben toen voor het eerst out gegaan. Tenminste, dat beschouw ik achteraf als een lichte vorm van outgaan. Ik voelde me heel slaperig en voelde erg de drang om te gaan liggen en even een tukje te doen. Het was ook rond de tijd dat ik normaal naar bed ga, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik moe was. Maarja, dit was geen normaal slaapje. Hij zei dat ik niet moest gaan liggen. Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Kijk dit is interessante informatie.
Gecombineerd met hun gebuik en informatie die wij delen kunnen hun een mening vormen omdat hun ervaring heeft met Ghb.
En delen dat hij het er niet mee eens is daar hebben we wat aan.

Wat hebben wij nou aan een mening van iemand die het helemaal niet gebruikt en alleen maar af gaat op de slechtste verhalen?
Of wat informatie dat hij kan vinden online?
Helemaal niks..

Ga altijd zelf op onderzoek uit en zoek naar feiten.

Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen.

Ja wij hebben het er al een tijdje erover dat jezelf zorgen maakt om de schokjes in je vinger in prive gesprekken.
Ik had dat meer met mdma en met ghb dus niet.
Maar het is goed om uit te zoeken waarom je deze bijwerkingen hebt.
Ben nog benieuwd naar je bevindingen.

en je centrale zenuwstelsel.

Zelf denk ik dat hier het antwoord al geeft op je vraag.
Ik denk dat het daar mee te maken heeft en daar je antwoord moet zoeken.
Dus misschien om daarop te googlen.

Wil wel zeggen dat b.v. Amerikaase sites vaak zwaar overdrijven en veel minder weten dan wij in Nederland.

R

Revolutionair

Gast
Maar deze post is gericht aan beginnende gebruikers

Deze post is niet alleen aan beginners gericht.
Ik kom op al die afters en zijn er allemaal mensen die ghb gebruiken.
Maar zich nooit hebben ingelezen.
Ze misbruiken het ook niet.
Iedereen weet dat er een gevaar in schuild en dat je voorzichtig moet zijn.
Maar na de after gaan de meeste naar huis slapen want ze moeten Maandag weer werken en stoppen dan ook met gebruiken.

Dus mensen krijgen op een gegeven moment wel vragen als ze een keer ontmoeten die met een ghb probleem zit.
En dan gaan ze pas na maanden gebruik eens googlen.
Daarom had ik gekozen voor de titel:

Het veilig gebruiken van ghb

Ik denk dat mensen dat zo gaan googlen.
Dan lezen ze ineens dat ze het vaker elk weekend doen omdat ze elke week feesten en dan lezen ze ineens dat het gevaarlijk is en daar mee moeten stoppen.
En er zijn dan waarschijnlijk genoeg mensen die dan weer rond gaan vertellen dat ze ergens hebben gelezen als je elke week gebruikt dat je ook een verslaving opbouwd.

Er zijn verschillende doelgroepen die dingen moeten weten dat er in deze post staat vond ik.
Lees maar eens bij al die hulp vragen dat mensen vaak beginnen dat ze niet wisten dat ze zo een verslaving in rolde.
Dus nu met die titel hoop ik dat ze hier terecht komen en het op tijd lezen.
En die mensen die het gebruiken in mijn kringen hebben allemaal een goede baan en een koophuis en zijn geen mensen die verloren zijn.
Dus zich dan best wel gaan aanpassen als ze het lezen.

Ganggang💯

Badass junkie
En niet in een Ghb wereldje zit.
Gelukkig niet, want ik vind er niks aan.
Natuurlijk werkt het niet zo.
Iemand die al maanden misbruikt maakt van Ghb heeft dus al schade van zijn geheugen door zijn zeer domme en onverantwoordelijke manier van gebruiken.
En dan ook nog wekelijks out gaan erbij dan krijgt zware problemen met zijn kortetermijn geheugen.

Ik ben in die jaren gebruik bij het begin wel vaker out gegaan.
Maar ik had geen enkele geheugen problemen.
Mijn vriendin vergat van alles die niet g gebruikte en ik zat altijd achter haar om haar te helpen omdat ze van alles vergat.
Op een after vergeet ik niks, geen gesprekken niks terwijl die mensen onder de mdma de helft zijn vergeten en ik aan de g niks vergeet.
Allemaal gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Als je het rapport leest, zie je een onderzoek van een neurowetenschapper. Daar heb ik toch meer vertrouwen in, daarom deel ik het. Tuurlijk is er een verschil tussen recreatief en misbruik maar we weten nog niet hoe erg die schade precies is. Out gaan blijft out gaan in de zin dat er schade optreedt.
Dus elke keer de meningen en uitleg hoe het werkt van jou heeft geen enkele toegevoegde waarde onder elk ghb topic met 'denk ik'
Dat mag je vinden. Ik zoek er genoeg over op en lees er veel over dus ik deel mijn bevindingen, net als jij.
Dus zeker onder dit topic waar we met ervaren gebruikers infomatie uitwisselen over ons gebruik.
Wat even belangerijk is om uit te vinden hoe wij ons gebruik veilig kunnen stellen met een drugs die we leuk vinden, waarom bemoei je ermee terwijl je het niks aan vind...
Ik vind dat het juist goed is om beide kanten van iets te belichten. Jij komt met goede tips en positieve ervaringen. Ik belicht de andere kant. Beide kanten zijn nodig om een goed beeld te krijgen van iets.
En dan online de meest verschikkelijke verhalen opzoeken en dat overal bij ghb topics delen slaat echt nergens op.
Waarom doe je dat niet bij speed topics en heroïne topics?
Of bij topics bij drugs die iig gebruikt en nog iets verstand van hebt en niet bij een drugs waar je niks over weet.
Ten eerste bepaal ik zelf waar ik op reageer en wat ik deel. Je bent geen moderator hier dus daar heb je niks over te zeggen. Ten tweede zijn er weinig topics over speed waarin iemand de drug zo ophemelt als jij over GHB doet. Dus daar vind ik het niet nodig. Maar wijs me anders in de goede richting, happy to help.

Natozlato

Wijs gebruiker
Ik heb twee keer schokjes in mn vingertoppen gevoeld. Ik weet bijna zeker dat het door overdosering kwam. Het is geen normale bijwerking van ghb in ieder geval. Ik laat de ghb een tijdje voor wat het is.

Ghb is leuk, maar komt ook met risico's. Hoe hou je het leuk en loop je zo min mogelijk risico?

1. Meet je dosering af met een spuitje of buisje.
2. Test een nieuwe batch altijd op een lage dosis, dat is 2,5 ml.
3. Wacht minimaal twee uur met bijpakken.
4. Noteer de tijd van inname!! Op papier, of maak een screenshot, of gebruik magikaleenbuis.nl.
5. Onervaren gebruikers beter thuis op de bank gebruiken.
6. Maak van je gebruik geen gewoonte. Hou het speciaal en doe het af en toe, bijvoorbeeld 1 keer in de maand.
7. Ga niet langer dan 10 a 12 uurtjes door.
8. Lees je in van tevoren!!
9. Niet combineren met alcohol, benzo''s en ketamine!!
10. Gebruik niet als je je mentaal slecht voelt! Dit is een recept voor verslaving.

Hou je je aan deze regels, dan is ghb leuk en lekker. Pas goed op jezelf, en anderen.
En geniet!!

Stonologie

Wijs gebruiker
Goede basis informatie over GHV gebruik.

Naar mijn weten is een geestelijke verslaving sws subjectief. De een kan na 1x nemen verslaafd zijn en een ander raakt nooit verslaafd. Lichaamelijk kan je beter schatten in dat geval, maar ook dit loopt vaak uit een.

Natozlato

Wijs gebruiker
Nog eentje:

Out gaan is NIET normaal!

Er zijn serieuze vermoedens in wetenschappelijke onderzoeken, zie boven, dat out gaan voor hersenschade en geheugenverlies zorgt. Doe er ALLES aan om out gaan te voorkomen!! Lees je in en hou je daarom aan de regels!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan