Het zoveelste eerste keer topic

exopolitics

Experimenterende gebruiker
Goeiemorgen allemaal,

Met mijn eerste trip eindelijk in zicht heb ik besloten toch maar een account aan te maken en een topic. Ik vraag me nu nog wat dingen af, en als het zover is bump ik het topic en zal ik jullie op de heldere momenten proberen op de hoogte te houden.

Ik ben 23 jaar en al vanaf mn 15e vind ik drugs ontzettend interessant. Het toen nog onvoorstelbare wat drugs met je lichaam kan doen maakte me ontzettend nieuwsgierig. Vooral de bewustzijnsverandere drugs: MDMA, LSD en evt Paddo's/truffels.

Afgezien van wat hijsjes van een jointje,af en toe een sigaretje en wat drinken heb ik alle andere drugs uitgesteld tot een wat latere leeftijd en daar ben ik achteraf erg blij om als ik nu zie hoe veel jongere vrienden van me onrespectvol met drugs om gaan.

Rond mn 20e heb ik weleens een lijntje speed op wat ik toen al niet echt boeiend vond, daarna nog wel af en toe gedaan. Een keer in een dronken bui wat coke, waarna ik dus echt niet begreep wat mensen er toe zet er zoveel voor te betalen. Blowen heb ik een tijd gedaan maar ik word er tegenwoordig heel onrustig van en heb het ook wel een beetje gezien eigenlijk.
Vorig jaar heb ik voor het eerst een pilletje op en dat was tot nu toe het 'raarste' wat ik had meegemaakt, ik had nooit gedacht dat ik me zo zou kunnen voelen en dat bedoel ik positief :wink:. Maar heb ook niet de behoefte om dit vaak te doen met als voordeel dat ik meteen keihard ga als ik wel neem en de tunnelvisie, dingen kwijt zijn en compleet langs elkaar af gesprekken voeren die je meteen weer vergeet vind ik eigenlijk het leukste, ik ben echt een thuisgebruiker met dat soort dingen.

LSD heb ik echter altijd uitgesteld omdat ik zelf niet heel stabiel was door problemen in de thuissituatie, continue stress en zorgen, en vooral ook het veel te veel nadenken over alles.
Wat veel trippers volgens mij alleens hebben ervaren had ik rond mn 16 al heel erg:
Het niet begrijpen waarom mensen bepaalde dingen doen en zich zo laten leiden door gewoonte, nachtenlang kunnen nadenken over waar, wanneer en waarom dit allemaal bestaat etc etc.

Nadeel was wel dat ik er toen niet tevreden mee kon zijn omdat ik de oplossingen niet wist. Dit heeft er toe geleid dat ik op een gegeven moment niet meer mee wou doen met de hele film die aan het afspelen was, kortom het was op een gegeven moment goed uit de hand gelopen en ik wist ook heel goed dat LSD geen optie was.
In de jaren die volgden heb ik me veel ingelezen over LSD, veel tripreports, docu’s, gesprekken met vrienden enz.

In die jaren heb ik ook een aantal belangrijke keuzes gemaakt en zijn er wat dingen gebeurd die ervoor hebben gezorgd dat ik tevreden ben geworden met mezelf. Nog steeds begrijp ik niet waarom mensen vanalles en nog wat doen maar ik kan het accepteren en respecteren, soms zelfs jaloers zijn omdat het allerlei dingen ook zoveel gemakkelijker maakt. Ik heb geaccepteerd dat ik altijd anders/meer over dingen zal nadenken dan de meerderheid maar ik ben er zelf tevreden mee, vaak zelfs blij. Ik heb de onbegrijpelijkheid en het belachelijke eraan geaccepteerd en hierdoor kan ik nu normaal functioneren op deze bol.

Maar back on topic, een half jaar geleden is mijn angst/onzekerheid over LSD veranderd in een nieuwsgierig gevoel. Vorige week vertelde een vriend dat ie binnenkort zo’n 50 zegeltjes gaat halen en na dit forum ontdekt te hebben en een berg lsd info/reports gelezen te hebben is mijn nieuwsgierigheid veranderd in zin en bedacht ik me dat ik

Ik ben op de hoogte van de voorbereidingen, dosis, dingen om te doen, dingen om niet te doen.
Ik heb heel lang bad trip reports vermeden omdat ik bang was er dan weer bang voor te worden of dat iets me zou afschrikken maar na er een hoop gelezen te hebben zie ik het niet meer als bad trips maar meer als moeilijkere ervaringen, achteraf zijn de meeste van die ervaringen toch weer interessant/leerzaam.

Ik ga dit doen met 1 of 2 vrienden die al flink wat ervaring hebben en waar ik me altijd wel goed bij voel en me niet schaam enzo.

Als jullie nog iets op of aan te merken hebben of als er iets zorgwekkends in dit verhaal staat dan hoor ik het graag. Ik wil mn eerste reis zo goed mogelijk beginnen natuurlijk.

Oja, en de vraag natuurlijk:
In hoeverre is het met een startersdosis gemiddeld genomen nog mogelijk om te communiceren? Ik snap dit dat voor iedereen anders is maar kan ik verwachten dat ik op mn piek zelf niet kan communiceren of dat het niet doorkomt bij de ander?

Hopelik schrik ik jullie niet af met deze lap tekst :wink: en nog bedankt voor alles wat ik hier al gelezen heb

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Lap tekst lees makkelijk weg, en ik zit grotendeels op dezelfde golflengte dan jij denk ik..

Wat altijd een soort van troost is is dat jij zelf (gelukkig) geen deel bent van het commerciele gebeuren dat maatschappij heet.... Komt beetje raar over zo maar wees blij dat jij die klik hebt kunnen maken om in te zien hoe idioot het allemaal is.

Dat vrolijkt mij altijd een beetje op :grin:

Voor de rest zou ik beginnen met 100µg ofzo. Zeker muziek meepakken, Shpongle.

Succes :)

exopolitics

Bedankt voor de uitgebreide reactie :)

Ik heb over dat sitters/tripgenoten nog wat nagedacht en ik weet zowiezo dat ik niet met alleen een sitter wil trippen, ik wil wel iemand erbij waarmee ik trip. Als ik het met die twee trippende vrienden doe gaan ze iig geen grote dosis doen zodat ze mij ook een beetje in de gaten kunnen houden, maar ik overweeg ook nog om het met een van de twee te doen en een andere goede vriend als sitter.

Ik spreek vanavond die vrienden zowiezo weer en ik zal eens vragen hoe ze erover denken en zowiezo ook wat voor zegels het zijn en op hoeveel ze getest zijn.

Die film ben ik meteen maar gaan downloaden, klinkt goed zoals je het beschrijft. De muziek gaat goed komen heb hier twee draaitafels en een hoop vage muziek en uiteraard zullen dingen als shpongle en infected mushroom veel gedraaid gaan worden.
Ben wel benieuwd naar die geluidsvervormingen enzo (vet nummer van tool trouwens)

We maken zelf ook allemaal muziek dus als ik over mn piek heen ben en ableton opgestart krijg denk ik dat ik nog wel met wat synthesizertjes ga spelen enzo.

Ik heb omdat ik er dus eerst lang onzeker over was geen andere tripervaringen, ik heb door me in te lezen al vrij snel doorgekregen dat paddo's helemaal niet zo lief en onschuldig zijn zoals zoveel mensen denken en het voor mezelf vrij gelijk getrokken met lsd. Uiteindelijk toch maar besloten om eerst LSD te proberen, het heldere en dat het ook wat gelijkmatiger gaat ipv in vlagen bevalt me wel en ondanks dat ik denk alles afgesloten te hebben ga ik liever eerst op een wat visuelere trip dan meteen compleet verdwaald te raken in mn hoofd. Het staat echt nog wel op mijn verlang lijstje maar LSD word toch de eerste stap.

Ik heb op dit moment wel vier 2CB'tjes hier liggen en zit al een tijdje te overwegen om dit ter voorbereiding van mijn LSD trip binnenkort maar eens te proberen om te wennen aan het tripidee. De zware bodyload die veel mensen zeggen te hebben bij 2CB staat me wel een beetje tegen maar het is moeilijk te zeggen wat mensen zwaar vinden en waarmee het te vergelijken is.

Hoe heftig is de bodyload bij LSD eigenlijk?
Op een avond goed aan de MDMA had ik wat aangespannen spieren/kaken en dat mn ogen continu gingen trillen, ongecontroleerder bewegen enzo, ik weet niet of dat al een zware bodyload was maar dat vond ik echt totaal niet storend.

Nogmaals bedankt voor de reacties! Drugs blijft een redelijk ontuitputbaar onderwerp voor gesprekken :wink:

EDIT: Over de dosis ben ik nog niet helemaal uit maar ik begin er eigenlijk steeds meer aan te denken om in 1x 100mic te pakken. dan weet ik tenminste zeker dat ik het goed doe en dat is ook niet teveel lijkt me. Ik dacht eerst aan twee keer 50 maar ik ken mezelf en dan ga ik helemaal proberen mezelf te analyseren of t wel slim is om bij te pakken en of ik me daar goed genoeg voor voel enzo.
Als ik in 1 keer pak kan ik toch niet meer terug en hoef ik daar ook niet meer over na te denken, net als in de achtbaan :wink:

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Sowieso in één keer. Dat gaat het beste, en van 100 µg zal je niet plots té hard gaan denk ik. :)

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Ga er maar niet bij blowen. Voor de meesten is het geen probleem maar als je een beetje lijkt op mij zal je gelijk de diepte in worden getrokken door een demon :P

Bij de uitwerking, akkoord. Maar niet als je nog enkele uren volwaardig trippen te gaan hebt.

exopolitics

i have a feeling... that woensdag's gonna be a good night. that woensdag's gonna be a good good night.

wat een kutnummer trouwens en wat heb ik er zin in!!!

weyoun22

Bewuste gebruiker
dat nummer heeft wel iets.
Als de drugs net beginnen te werken en je staat in een disco of club dan is het een lekker smaakmakertje xD

Alles wat je in een trip ervaart, ben je zelf. 't is een soort spiegel van je bewustzijn. Dus eigenlijk heb je alles gewoon zelf in de hand, en als je dat in je achterhoofd houdt kan er weinig misgaan!

Ik wens je heel veel plezier! :grin:

O ja, en 2cb nemen om je voor te bereiden op LSD lijkt me niet echt een goed idee. Het zijn 2 totaal verschillende dingen.

Liesette

Bewuste gebruiker
bon viaje amigo ...

als je in je jeugd al niet kon leven met de vragen van het heelal en het leven, waarom ben je geboren bijvoorbeeld ?

dan ga je op 100 mics zeker snoeihard mee in de tyfoon van de onbeschrijfelijke wereld van onbeantwoorde vragen, genaamd :

LSD ...

dus zet je helmpjhu op en doe je gordeltjhu maar om en zet je schrap want in dat ini mini papiertje schuilt een kracht die je kan laten denken dat je God bent.

Echt waar ...

:hearteyes:

that is why we love lsd !!

verwen ons met een mooi tripreportje ?

exopolitics

gisteren/vanmorgen was ik op vakantie
Ik probeer zo snel mogelijk imn reisverslag op papier te krijgen maar op het moment lukt een normaal mailtje typen al amper. :tearsofjoy:

Karhu

Wijs gebruiker
Ook erg geïnteresseerd in dat rapportje!!! LSD begint bij mij ook te kriebelen hoor haha :rolleyes: ...

SuperbaaP

Newbie
Wacht nog steeds in spanning aff..... :sunglasses: :grin:

btw, ik ga het ook doen binnekort, ff lsd trippie doen met vriend van mij. Zal zeker wel is een reportje plaaatsen.

Tot binnekooootrtss! :rockband:

exopolitics

Zo daar gaan we dan.
Het is alweer even geleden dus er zijn wel wat stukken die ik me niet echt herinner, maar ik doe mn best.

Ik heb jarenlang over lsd gelezen en met allerlei mensen gesprekken gehad dus ik wist hoe ik me het beste kon voorbereiden, maaaaar...dat heb ik uiteraard helemaal verpest.
Dus voor iemand gaat zeggen: 'lees het handboek', dat heb ik gedaan, ik weet het, stom :P

Juni en Juli zijn ontzettend lange maanden geweest en ik heb in die twee maanden meer drugs op dan in de jaren hiervoor, maar blijkbaar was het even nodig ofzo. Het was iig gezellig.
Maar ik had wel een ritme van 3 dagen wakker, 24 uur slapen. Dat zegt denk ik genoeg.
Ik zat alweer een dag/nacht bij een van mn trippartners een beetje met muziek klooien, niet slapen, niet eten, wel bier drinken, maar die dinsdagmiddag hadden we besloten om de speed weg te stoppen, alvast naar mn huis te gaan, daar wat te koken en op tijd te gaan slapen voor woensdag. Dat gaat natuurlijk helemaal tegen het ritme in maar het idee was goed. Helaas, zoals ook met alice was het ritme de baas en niet ik.

---------------------------------------------

We zitten die woensdagmiddag rond 3 uur op de bank heerlijk muf te wezen, als mijn fris en fruitige tweede trippartner aankomt. Onze brakke kopjes maakten hem al aan het lachen en we voelen ons eigenlijk best wel prima. We hadden er zowiezo zin in en daar gaat het uiteindelijk om toch? We zijn nog wat muziek aan het luisteren en een beetje aan het praten en ik merk dat ik helemaal niet gespannen ben ofzo. Waarschijnlijk omdat ik al goed fruitig was. Ik had verwacht dat als het zo dichtbij zou komen, ik mezelf echt zou moeten voorhouden dat ik niet bang zou zijn daar er was helemaal geen sprake van, ik heb gewoon zin en schijt, go with the flow.

Rond 6 uur hebben we allemaal een zegel gepakt waarvan we geen idee hebben hoeveel er op zit. In de directe omgeving hadden al een paar (ervaren) mensen bevestigd dat ze goed zijn en dat ze het leuk hadden gehad bij 1, dus we hebben er wel vertrouwen in. (ik weet het handboek, testen!) De smaak is even wennen maar na een een keer een xtc pil geprakt en gesnoven te hebben (DOE DAT NOOIT!!!) vind ik alles wel meevallen.
Zo helder en brilliant als ik dan nog ben kom ik op het idee om 'nu het nog kan' de honden even uit te laten......

Een paar minuten later zitten we vlak bij mn flat op een terrasje. (niet waar hoor handboek, ze liegen, ik zat rustig binnen...) Ik raak al snel afgeleid want de wieldoppen van geparkeerde auto's draaien rond in mn ooghoeken. Ik zeg niks tegen mn trippartners want ik wil niet overdrijven enzo en laat alles lekker zn gang gaan. Een ober komt vragen wat ik wil drinken en of ik het in een glas wil en dat tegelijk de stomste en moeilijkste vragen die ik ooit gehoord heb XD Uiteindelijk is het blijkbaar gelukt want hij loopt gelukkig weg. Als ik even later omhoog kijk zie ik dat de wolken heel raar golven als explosies/implosies ofzo. Ik voel me net als de afgelopen twee dagen wel wat misselijk en heb absoluut geen zin in bier dus ik wil eigenlijk vooral weer weg van dat terras. Beetje rondlopen is prima want ik heb het echt wel naar mn zin maar ik heb geen zin om een terras onder te kosten of wat dan ook.

Na een heel verwarrend gesprek en 6x omdraaien waren we 'richting de mooie lampjes' gaan lopen. Dit was richting het station en ondanks dat we nog stammelend een beetje onzelf en elkaar hadden geprobeerd te overtuigen dat dat geen slim idee was zijn we er blijkbaar toch maar heen gaan lopen XD

Onderweg begint het echt goed te gaan. Gebouwen staan leuk te dansen en lampjes en kleuren zien er heel mooi uit. Alsof het contrast verhoogd is ofzo. Wat me ook opvalt is dat het soms net is of iemand met een dimmer het ligt wat hoger of lager zet. Nogsteeds heb ik redelijk mn mond gehouden als opeens een van mn vrienden stil staat een stuk achter ons terwijl ie moeilijk naar de overkant staat te kijken. Hij zegt iets als: "Fuck, Heftig!" dus we denken dat er iets aan de hand is, iemand aangereden ofzo, en lopen terug, maar al zoekend wat er nu aan de overkant aan de hand is zien we tegelijk een poster met een hoop mensen erop die (voor ons) allemaal staan te dansen met blije koppen XD

Dit is natuurlijk hilarisch en hier blijkt opeens dat we allemaal al een tijdje onze mond hadden
gehouden en dat iedereen er al zwaar aan toe is.

(wazig stuk)

We zijn op een grasveldje tussen wat lage flats in. Het grasveldje heeft wat heuveltjes en struiken waardoor het ontzettend groot lijkt omdat je steeds maar een stukje ziet. Als ik op mn rug naar de lucht ga liggen kijken komen er langzaam paars/blauwe vormen en tunnels. Steeds heftiger en meer.

(wazig stuk)

We zijn op aangekomen op het station waar we wat rondlopen en vooral stilstaan. Ik ben er van overtuigd dat de ruimte (en later de tijd) geen zin meer heeft want een gebouw komt maar niet dichter bij. Volgens mij lopen we gewoon heeeeeel laaaaangggzaaaaaammm.

Even later zijn we nog een trein in en uitgestapt met het idee om zomaar ergens heen te gaan maar we weten onszelf te overtuigen dat we dan toch de extra zegels moeten meenemen die thuis liggen.

Vanaf het station zijn we nog wat verder het centrum in gelopen. Het was woensdagavond en voor mijn beleving is het al zo'n 3 a 4 uur snachts, maar in werkelijkheid was het nog maar 10 uur. Heel raar moment, ik besef me dat ik heel mijn gevoel voor tijd kwijt ben.
Dit verklaard wel alle mensen op straat want ik vind het al een tijdje raar dat er zoveel mensen op straat zijn en er nog treinen rijden.

De weg bij het station oversteken is voor mij een onmogelijk moeilijk iets. Na tien keer kijken en afgeleid zijn ben ik maar gewoon gaan rennen en de opluchting is dan ook enorm als ik de overkant gehaald heb. XD "NOOIT MEER!", mn vrienden hebben geen idee waar ik het over heb.
Ik heb wel al die tijd al een droge bek en uiteraard hebben we niks te drinken meegenomen en ik ben ook alweer vergeten dat het pas 10 uur is, dus voor mn gevoel loop ik al zeker 8 uur met dorst rond.

(wazig stuk)

We lopen een schrale snackbar in omdat een vriend bier wil halen en ik ga even zitten. Meteen ben ik afgeleid door de tegeltjes en voor mijn gevoel zitten we in een restaurant. Als ik naar een vriend die staat te bestellen roep of hij de ober om drie glazen water kan vragen besluiten ze dat we daar toch maar beter weg kunnen gaan.

(wazig stuk)

We komen een soort fontijn aan op een redelijk verlaten pleintje. Het is normaal een bak met water waarvan het lijkt dat er geen rand omheenzit met bankjes ertegenaan. Hier gaan we weer even zitten en voor mij is de fontein meteen mn ding. Het licht is heel mooi onder water en het lijkt net of het water helemaal bol staat. Net als een druppel water zeg maar. Als ik wat langer kijk lijkt het eerst net of het water op de bankjes loopt en vervolgens ook er af.

(wazig stuk)

Een van mn vrienden zit er opeens doorheen om iets wat ie niet kan uitleggen. We besluiten om maar terug te gaan lopen en rustig thuis een biertje te pakken.Ondanks dat het best heftig was ben ik geen moment bang geweest om 'ook zo iets te krijgen'

(wazig stuk)

We zijn thuis. Hier blijven we ook tot het einde.
Er staat muziek op.
Lavalamp aan.
Ledknipperlampje met een vaag patroon en drie kleuren op mn kast.
Verder lekker donker.

Vanaf hier heb ik op een gegeven moment eerst nog een halve en daarna nog een keer een hele zegel gepakt. Dit brengt het een beetje terug op het oude niveau maar versterkt het verder niet ( dat weet ik eigenlijk al, maar ik hoop er toch nog op :wink:

Hierna is het allemaal niet echt duidelijk meer. Nog wat losse dingen:

Op mijn wc lijkt het of er water op de grond ligt. Als ik erdoorheen ga met mn hand beweegt het ook en voelt het nat.

Patronen, flitsen en dergelijke als ik helemaal wegzak in de muziek.

Sterren lijken heel fel. Ook bewegen ze alle kanten op. Vervolgens in een patroon met strepen ertussen.

Ik kom mn buurman tegen maar ik krijg er geen zinnig woord uit. Mn gedachten gaan veel te snel.

De hondenvacht is een wereld op zich.

Mn plantje danst!

Dit plaatje beweegt echt wel, nee toch niet, jawel zeker wel, nee ik weet trouwens zeker dat het niet beweegt, of...
http://www.youtube.com/watch?v=dUT3CbJ4X5k

------------------------------------------

Tot zover mijn verhaal. Hoop dat het een beetje te lezen is. Ik typ niet zo vaak verhalen :wink:

Ik zal hem ook meteen even in tripreports zetten

Bovenaan