HHC Olie waarom alleen online te koop?

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Ten eerste: ik vraag niet om verkooppunten. Die zijn gemakkelijk online te vinden!

Ik zou graag willen weten waarom producten zoals HHC-olie of HHC-gummies niet gewoon in coffeeshops of smartshops verkocht worden. Het is tenslotte een (nog) legaal product dat vaak als THC-vervanger verkocht wordt. Dan zou je denken dat de gummies en de olie ook buiten de online-winkels gewoon verkocht zou worden. Echter is er geen enkele fysieke smartshop of coffeeshop in Nederland te vinden die dit soort producten verkoopt. Hoe zit dat nou eigenlijk?

Neo-Shulginist

Badass junkie
HHC is een ongereguleerde research chemical en daar doen smartshops vaak een beetje stiekem over. Dat soort middelen mag je niet verkopen ter consumptie, omdat de veiligheid niet is aangetoond. De straffen daarvoor zijn laag, en de pakkans klein. Dus vaak hebben ze het wel maar dan ergens in een lade ofzo.

Voor coffeeshops is het wat risicovoller om met dat soort dingen te experimenteren omdat die constant ter discussie staan. Gemeentes controleren coffeeshops streng. Bovendien is cannabis veel lucratiever voor coffeeshopondernemers. De meeste van hen zijn dus ook gemotiveerd om wiet en hasj te verkopen en niet allerlei nieuwe drugs.

Maar het verschilt ook per zaak. Ik ken een shop die zowel wiet en hasj verkoopt, als truffels, en allerlei smartdrugs. Research chemicals dan weer niet. Andere shops hebben wel van die HHC gummy's in de aanbieding terwijl juist die niet zijn toegestaan omdat het dan overduidelijk gemaakt is voor consumptie.

Bovenaan