1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Hippieflip op Psy-Fi: Versmelting

Discussie in 'Trip reports' gestart door Zinnentuimel, 4 sep 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Toch maar even een report geschreven over mijn ervaring(en) op Psy-Fi. Niet omdat mijn tripjes nou zo spectaculair waren, maar omdat ik de ervaring door de setting wel heel bijzonder vond. Ik onthoud mijn trips altijd beter als ik er wat over opschrijf, dus dan kan ik hem net zo goed hier ook even plaatsen.

Wie: vrouw, 65 kilo
    Waar: op Psy-Fi (festival)
    Wat: 7,5 gram truffels Hollandia + een kwartje XTC (ongeveer 50 mg)

Wat vooraf ging:
    Last-minute (na heel lang mijn vriend te overtuigen) besloten om vrijdagavond en zaterdag de hele dag naar Psy-Fi te gaan. Sinds mijn ALD-5 trip wil ik graag weer eens in de natuur trippen, maar toch altijd een beetje huiverig om me al trippend onder de mensen te begeven. Wat dat betreft leek deze setting mij ideaal: een psychedelisch festival waar ze wiet, truffels en paddo's verkopen op het terrein, dat moet betekenen dat iedereen die daar rondloopt er oké mee is als er iemand even net iets te lang naar de bomen, lucht of stage staart.

Op vrijdagavond aangekomen, wandelingetje over het terrein gemaakt en daarna ongeveer 12mg 4-AcO-DMT genomen. We hadden eigenlijk vooraf besloten om op vrijdagavond te trippen, mooi met alle lampjes, en op zaterdag aan de 6-APB te gaan. Aangezien we niet over de kop wilden gaan, besloten we voor 12mg (ongeveer, weegschaal is niet de duurste, dus zit altijd een kleine foutmarge in) te gaan. Het was een zeer milde trip. Visueel en mentaal gezien niet erg spannend, maar wel wat meer euforie en feel-good-gevoelens. Bewegen voelde ook wel lekker en de lichten, stage en muziek werden ook wel ietsje mooier.

We kwamen beide tot de conclusie dat het toch een beetje tegenviel. Het was leuk en ik heb me echt uitstekend vermaakt, maar de trip zelf was te mild. Daarom besloten we om de volgende dag niet aan de 6-APB te gaan, maar te gaan hippieflippen. We hadden naast de 2 capsules 4-AcO-DMT geen andere psychedelica meer meegenomen, dus we besloten om truffels te kopen op het terrein, aangezien ik altijd van vrienden hoor dat dit wat vriendelijker is dan paddo's, mentaal gezien. Het was onze eerste keer truffels dus we besloten om 15 gram te kopen en dat te delen.

Dan nu het report:

13:30 (T = -1:00)

We komen binnen op het terrein en besluiten om meteen die truffels maar te kopen, hebben we dat gehad. We laten ons adviseren door de man achter de balie en kopen 15 gram Hollandia truffels. We lopen nog een rondje over het terrein. Als we aanlopen zien we al de eerste mensen op het strand naakt zwemmen en naakt in de zon liggen. Als echte naturist voel ik mij meteen weer thuis. Een ultiem gevoel van vrijheid bekruipt me. Ik glimlach van binnen. We strijken neer bij de mainstage. Emok draait hier al een euforisch setje en de sfeer zit er al goed in. Mensen zijn lekker aan het dansen of aan het chillen op hun kleedje. We dansen wat en ook ik kom er lekker in.

14:30 (T = 0:00)
    We gaan naar een rustig plekje op het grasveld en eten daar de truffels op. De smaak viel me reuze mee, helemaal niet vies eigenlijk, een beetje nootachtig. Wel vond ik het heel droog, dus ik kan me voorstellen dat als ik meer had op moeten eten, ik het wel goor was gaan vinden. Snel een slokje water erachteraan en een kauwgumpje tegen de nasmaak. We lopen weer terug naar de mainstage en kiezen een mooi plekje uit. We wilden eigenlijk ergens onder één van de zijkanten van de "tent" zitten, in de schaduw, maar meer mensen waren op dat idee gekomen, dus het werd een plekje in de zon. Liquid Soul draaide fijn, ik voelde me nu al zo euforisch, met dat zonnetje op mijn huid. De muziek bracht me naar hogere sferen en de trip was nog niet eens begonnen.

15:00 (T = 0:30)
    Ik begin de eerst effecten van de truffels te voelen. Als ik mijn ogen dichtdoe om te genieten van de muziek zie ik al wat CEV's. Ze hebben nog weinig diepgang, maar ze zijn er tenminste, dat kon ik gister tijdens de 4-AcO niet zeggen. Door de zon lijken ze nog wel kleurrijker dan normaal. Ook mijn armen beginnen heel los te voelen, alsof ze gewichtsloos zijn. Met mijn voeten stamp ik mee op de maat van de muziek, mijn armen laat ik lekker meebungelen. Het zal er vast grappig uit hebben gezien, maar hoe je danst maakt op Psy-Fi niet uit :redheart:

15:20 (T = 0:50)
    De effecten zijn nu duidelijk merkbaar. Mijn denken verloopt associërend, en ik ga van de ene filosofische gedachte naar de andere. Ik voel me heerlijk, geen bodyload, geen misselijkheid. Wel merk ik dat ik een beetje mijn balans verlies als ik te lang met mijn ogen dicht sta te spacen. Ik voel de zon branden op mijn huid. Bang om te verbranden, besluiten we om een plekje onder de bomen op te zoeken.

15:30 (T = 1:00)
    We liggen op onze rug in het gras. Mijn vriend is duidelijk nog niet op de piek terwijl ik al behoorlijk aan het stijgen ben. Hij heeft hele verhalen. Ik kan ze prima volgen, maar mijn brein gaat wel trager dan normaal, zo lijkt het. Ik weet niet zo goed wat ik terug moet zeggen, maar vind het wel lekker dat hij tegen me praat. Ik voel me haast een beetje mellow, een warm gevoel bekruipt me. Wat kan het leven toch mooi zijn. Langzaam begint ook mijn vriend meer te trippen en we laten elkaar. Zo hebben we zeker een uur gelegen, kijkend naar de lucht, de bomen, elkaar. Gelukkig konden we ook de muziek op de mainstage nog horen.

16:00 (T = 2:00)
    Ik moet nu toch wel heel nodig plassen, dus we besluiten om langs de wc's te gaan en daarna weer terug naar de mainstage te lopen. Met dat ik opsta voel ik me meer spacey dan ik dacht toen ik nog in het gras lag, maar ik besef ook dat het niet meer gaat worden dan dit. Ik ben toch lichtelijk teleurgesteld, want ik kan het prima handelen, voel me goed en had toch wel net ietsje harder willen trippen. Al snel besef ik ook dat het prima is zo, beter dit dan andersom. Eenmaal weer aangekomen op de mainstage kiezen we een plekje achter in het gras. Mijn vriend wil vooral liggen en ik ga lekker dansen op de fijne beats van Atmos. Thuis met veel plezier naar een aantal van zijn livesets geluisterd en live, trippend klonk het allemaal nog mooier. Voor ons zat een vriendengroep waarvan twee mannen vrijwel continu aan het dansen waren. Ik genoot ervan naar andere dansende mensen te kijken. Iedereen was zo mooi. Ik voelde een grote versmelting met alles en iedereen om me heen.

Op een gegeven moment voel ik een beestje op mijn arm. Voorzichtig aai ik hem van me af en met dat ik dat doe zie ik dat het een zwart lieveheersbeestje is die op mijn hand kwam zitten. Ik ben helemaal onder de indruk. Hij vliegt weg, ik zie zijn vleugeltjes zo gedetailleerd en het lijkt alsof hij in slow-motion beweegt. Een kinderhand is snel gevuld. Wauw.

17:00 (T = 3:00)
    Visueel gezien is mijn trip al een tijdje niet zo spannend meer. Wel ervaar ik een gevoel van rust, warmte, vredigheid. Ik wilde graag zwemmen, maar mijn vriend wil niet mee. Achteraf spijt dat ik niet zonder hem ben gegaan. Het had me zo heerlijk geleken, dat water op mijn huid. Nog steeds ben ik lekker aan het dansen. We drinken een paar biertjes, die smaken me prima met dit weer.

18:00 (T = 4:00 / 0:00)
    De wekker gaat. We hadden van tevoren bedacht dat we om 18:00 uur een kwartje XTC zouden nemen. Het is lang geleden dat ik voor het laatst XTC had gebruikt. Op feestjes word ik er tegenwoordig heel mellow van en heb ik geen zin meer om te dansen. Aangezien dit niet een beuk-feestje was (zoals we normaal gesproken naartoe gaan) vond ik het niet erg het risico te lopen dat dit nu ook zou gebeuren.

18:30 (T = 4:30 / 0:30)
    Mijn vriend wil graag een stukje lopen, dus we gaan even naar het Sacred Island. Onderweg scoren we een fruitsalade, of eigenlijk alleen watermeloen. Deze smaakte zo lekker! Het was leuk om naar de workshops te kijken. Van de XTC merkte ik niet zoveel. Waarschijnlijk toch wat te voorzichtig geweest, maar ik besloot het hierbij te laten. Ik voelde me nog altijd super lekker, dus waarom zou ik het pushen? Het was me de kater niet waard. We keken gebiologeerd naar de psychedelische kunst. Vooral één schilderij sprong er voor mij uit.

Het voelde heel symbolisch op dat moment. Alsof je in een ruimte staat en alle wegen voor je open liggen en het niet uitmaakt welk pad je bewandeld, want wat je ook kiest, elke route was mooi en de moeite waard.

Rond een uurtje of 19:00 voelde ik me eigenlijk wel vrij nuchter, alleen een hele fijne afterglow en nog steeds die versmelting met het alles. De lekkerste falafel ooit gegeten en tussen 19:30 en 22:00 uur bij de mainstage gestaan voor de sets van Avalon en PSYSEX. Het bpm ging wat omhoog en dat zorgde voor extra energie. Als een blij kind twee-en-een-half-uur lekker staan dansen.

Wat was het mooi! Volgend jaar ben ik er zeker weer bij, hopelijk is het op net zo'n mooie locatie als de voorgaande edities, want ik moet en zal de volgende keer al trippend naakt zwemmen, haha. De volgende keer denk ik dat ik voor LSD (of LSD-analoog) ga, zodat ik nog wat langer kan trippen. Of misschien wat stevigere dosissen truffels en MDMA voor een iets intensere hippieflip. We'll see.

Laatst bewerkt: 4 sep 2019
    psycel, verwondering, Mindless en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Purplext

Purplext Belezen gebruiker

Zo leuk al die reports van psy-fi. Heb ik nou toch een beetje spijt dat ik niet ben gegaan? :thinking:

Fenrir en Zinnentuimel vinden dit leuk.
  3. mod4fun

mod4fun Belezen gebruiker

Nice report! Mooie foto ook.

Zinnentuimel vindt dit leuk.
  4. Aagje

Aagje Newbie

Mooi beschreven, ik wordt er warm van en mooi om al die psy fi reportjes te lezen...... heb nog een beetje moeite om terug te keren hier

Zinnentuimel en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Leuk reportje hoor!

Precies!

Mooi he?!

Ik ben als kind ook altijd naturistisch gaan kamperen. Wel heerlijk dat naakt zijn gewoon kan. Ik vond ook nog wel meer overeenkomsten tussen het Psy-Fi volk en de meeste naturisten: respectvol gedrag, liefde voor de natuur en dat je je spullen kunt laten liggen zonder dat ze gejat worden. Het verschil zit hem er volgens mij in dat Psy-Fi daarnaast een bruut feestje is. Bovendien vind ik naturistische campings vaak super a-seksueel terwijl hier het respectvolle werd gecombineerd met een meer "open" "Erotisch-geladen" sfeer. Althans dat is hoe ik het beleefd heb.

P.S. Dat tweede plaatje geeft de visuele sfeer van mijn diepste DMT trip goed weer. Dat was ook een combinatie van een hele donkere achtergrond met daarbij hele felle kleuren.

Roze Olifant, Zinnentuimel en Albedo vinden dit leuk.
  6. Zinnentuimel

Dankjewel! Inderdaad heel leuk al die reports, neemt me weer helemaal terug naar daar. Heb nog heel lang een afterglow gehad.

Absoluut!

Kon het zelf niet beter verwoorden.

7. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Prachtig report! Ik hou het bijna niet bij joh, al die mooie reportjes. :) Net als @Eik heb ik bij dat felle plaatje met donkere achtergrond (wat een vet plaatje) trouwens een DMT-associatie, geinig. DMT had bij mij beide keren een zwarte achtergrond en daarbovenop dan een hoop twee- en driedimensionaal visueel spektakel plus nog een hoop buitenaardse shit. Een plaatje kan dat niet nabootsen maar deze komt wel in de buurt. Ik vind het boeiend dat wij dit beide zo ervaren terwijl we (voor zover ik kon inschatten) destijds een totaal andere trip hadden na het roken van DMT.

Oh my, wat spijtig dat ik niet op Psy-Fi was, haha. Gelukkig kan ik toch nog wat van de sfeer meekrijgen via jullie verhaaltjes.

Mezelf, Zinnentuimel en Eik vinden dit leuk.
  8. Zinnentuimel

Dankjewel @Roze Olifant!
    Grappig dat jij en @Eik allebei zo sterk een DMT-associatie hebben bij dat plaatje. Maakt me nog nieuwsgieriger naar DMT, moet er binnenkort echt maar eens van komen. Zit eraan te denken om dat plaatje op groot formaat te kopen. Hij is ook nog eens afgedrukt in een soort 3D-inkt, dus als je een 3D-bril opzet komen bepaalde delen van het schilderij naar voren. Heel gaaf.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  9. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ooh dat klinkt inderdaad wel supercool!

Dmt is echt het meest fascinerende spul dat ik ooit gebruikt heb. Al moet ik zelf wel zeggen dat ik het zo totaal overweldigend vond dat ik er niet per se heel veel van kon genieten. Tot nu toe heb ik meer genoten van mijn LSD en psilo trips maar vind ik dmt interessanter.

Zinnentuimel en Roze Olifant vinden dit leuk.
  10. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Ha, ik heb op de laatste dag van Psy-Fi ook nog een hele tijd naar datzelfde kunstwerk zitten kijken. Hij deed me denken aan een tattoo van mij die staat voor 'oneindigheid'.

Mooi report verder, geeft goed de sfeer weer, erg leuk ook om vanuit nog een andere invalshoek het festival te beleven. :)

Zinnentuimel en Roze Olifant vinden dit leuk.
  11. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Ik stond rond die tijd ook heel de tijd bij de main te dansen dus we kunnen elkaar best gezien hebben. :)

Gemiste kans! Maar dat ga je volgend jaar goedmaken. :wink:

Ja natuurlijk heb je daar spijt van, en terecht! :wink:

Leuk report @Zinnentuimel ! Het verbaast me eigenlijk dat je toch nog wel best wat merkte van de truffels, na de 4-AcO-DMT van de vorige dag. Heb je van de MDMA uiteindelijk nog enig effect gevoeld?

Zinnentuimel vindt dit leuk.
  12. Zinnentuimel

Ja, het lijkt me ook interessanter omdat het intenser is. Is het heel erg dromerig? En hoe vind je het qua vriendelijkheid ten opzichte van LSD of psylo? Of kan er ook wel een duister randje aanzitten?

Ha wat grappig dat het ook jouw aandacht trok. Ben wel erg benieuwd naar jouw tattoo nu.

Ah, dat zou dan best wel kunnen inderdaad. Ik stond een beetje rechts achteraan :upsidedown:

Absoluut!

Dankjewel! Ja, achteraf verbaas ik me er eigenlijk ook wel over dat ik van een toch relatief lage dosering truffels (7,5 gram) nog redelijk wat gevoeld hebt. Zeker omdat ze zeggen dat je altijd direct tolerant bent voor de stof, maar blijkbaar valt het dus wel mee. Nou was de 4-AcO-DMT ook niet erg hoog (12mg) - was mijn laagste dosering tot nu toe (had hiervoor ervaring met dosissen tussen 15-30mg). Van de MDMA niet veel gevoeld (denk dat ik iets minder dan een kwartje had (wat ongeveer 50mg zou moeten zijn) en bij een gewicht van 65kg stelt dat natuurlijk niet zo heel veel voor. Maar ik zit altijd liever on the safe side en dat ik dan niks voel, dan dat ik helemaal over de kop ga.

13. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Leuk rapport!

Ook ik stond zaterdag rond die tijd ergens vooraan bij de mainstage, we zullen elkaar wel gezien hebben denk ik!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Hippieflip Psy-Fi Versmelting
  1. Trinity
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.609
  2. Tinuss
    Reacties: