• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

hitte paddokweek probleem

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

abby

Belezen gebruiker
Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedankt

Intoxication

Bewuste gebruiker
abby zei:
Als ik paddo´s ga kweken zit ik met 1 probleem; normaal stook ik nooit op mijn kamer, dus is het in de winter koud. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de warmte optimaal te houden zonder een veel hogere gasrekening? Geef mij desnoods links van waar je die spullen kan kopen.
Alvast bedankt
kweek in het vroege najaar en het voorjaar of heb je geen maand meer geduld:tongueout: zelfs nu ist de temp. ideaal

abby

Belezen gebruiker
Intoxication zei:
abby zei:
Alvast bedankt
kweek in het vroege najaar en het voorjaar of heb je geen maand meer geduld:tongueout: zelfs nu ist de temp. ideaal
Niet `zelfs` de, temperatuur is in het najaar zelfs veel te koud.

abby

Belezen gebruiker
Weet niemand dit nou!? En heeft iedereen dus een bloethete kamer, om de juiste temperatuur van zijn/haar paddo's te behalen?

KoxBox

Badass junkie
abby zei:
Zijn er geen geschikte terrariums? Hoe hoog is zo'n kweekset eigenlijk?
De bak alleen is iets van een 10cm hoog, 20cm lang en 15cm breed denk ik. Dus dat zou wel moeten lukken want dan heb je die zak niet nodig.

Je moet natuurlijk wel rekenen dat die paddenstoelen soms groter dan 20cm kunnen worden.

abby

Belezen gebruiker
Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?

KoxBox

Badass junkie
abby zei:
Ik snap nog steeds niet hoe mensen het volhouden op een kamer waar het constant 23-24 graden is, zo warm is het bij mijn oma niet eens. Of heb ik hier een totaal verkeerd beeld van, en hoeft het niet eens zo warm te zijn?
Ik plaatste de set altijd in de badkamer, het is inderdaad niet leefbaar om dat in je leefruimte te zetten.

Het moet inderdaad wel zo warm zijn.

Baradon

Newbie
Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.

KoxBox

Badass junkie
Baradon zei:
Ik heb een terrarium gekocht. gevuld met 10cm water en een aquarium-verwarmer erin gegooid die het 30/35 graden houd. Hierboven heb ik met kippengaas een soort opzetje gemaakt waardoor de paddobak 2cm boven het water hangt (de onderkant). Het hete water verdampt en condenseert weer wat zorgt voor een warm, vochtig klimaat. terrarium-termometer geeft 24 graden stabiel aan. Heb het nog niet geprobeerd met de paddo-set erin maar ga het over 3 weken proberen.
You did whaaaaatttt??? Dat water gaat je set vermoorden kerel..

Zoek eens op wat sites naar informatie want dat klinkt echt niet zo goed, dat is echt een broedplaats voor bacteriën en stuff.

Kan zijn dat ik fout zit, maar ik denk het niet.

Hoewel het wel slim gezien is eerlijk gezegd! :grin: Ik volg dit topic toch wel nog even.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
Baradon zei:
You did whaaaaatttt??? Dat water gaat je set vermoorden kerel..

Zoek eens op wat sites naar informatie want dat klinkt echt niet zo goed, dat is echt een broedplaats voor bacteriën en stuff.

Kan zijn dat ik fout zit, maar ik denk het niet.

Hoewel het wel slim gezien is eerlijk gezegd! :grin: Ik volg dit topic toch wel nog even.
Met een aquarium pompje in het water moet het toch wel te doen zijn.
Zo staat het water niet stil, waardoor bacterie vorming een stuk minder zal zijn.

Sommige handleidingen van kweeksets geven toch ook als advies om een laagje water onderin de bak te zetten.

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Sommige handleidingen van kweeksets geven toch ook als advies om een laagje water onderin de bak te zetten.
Jah dat vind ik niet echt een referentie... In sommige handleidingen staat er ook dat je een gat zo groot als een 2euro muntstuk in de kweekzak moet knippen. :wave:

JJJ

Bewuste gebruiker
23-24 is op zich niet nodig. Ik heb prima gekweekt bij een graad of 17. Als het nog een stuk kouder wordt dan dat, ben ik bang dat de temperatuur een probleem wordt.

En over die laag water, op zich kan dat wel. Zelf zet ik mijn kweekbakjes in een curver bak met vershoudfolie over de bak heen, en een laagje water op de bodem van de bak. Op die manier ben je zeker van een luchtvochtigheid tegen de 100%. Ik doe dan wel wat waterstofperoxide door dat water om bacteriegroei tegen te gaan. Bij dat terrarium lijkt het me vooral belangrijk om te zorgen voor een goede aanvoer van zuurstof (verse lucht), dus sluit het zeker niet hermetisch af van boven, maar zorg voor wat ventilatie of wapper zelf een paar keer per dag verse lucht naar binnen.

Trouwens, zo'n opzet is voor een kweekset op zich niet nodig. Een complete kweekset werkt meestal prima zoals ie wordt geleverd. Als je al de moeite doet om een terrarium in te richten voor je kweek, is het eigenlijk relatief weinig extra moeite om gewoon de hele kweek zelf te doen, dus niet een kweekset kopen maar zelf kweken vanaf sporen. :)

Baradon

Newbie
Ik heb mijn vorige kweekset, in mijn geïmproviseerde terrarium gekweekt met groot succes! Heb 4 flushes gekregen, 1e 210 gram, 2e 140gram, 3e 220gram en 4e 120 gram, de 5e flush waren 3 paddo's en niet noemswaardig als flush. Heb geen foto's gemaakt maar heb net weer een setje binnen die ik ga opkweken en daarbij zal ik foto's maken. Heb geen last van contaminatie gehad omdat de afstand tussen het roostertje en de bak denk ik groot genoeg is. Het verdampte water bevat geen bacteriën omdat de druppels daar te klein voor zijn denk ik? (Er hangt een soort lichte mist in de bak) Ben inderdaad van plan om binnenkort helemaal zelf vanaf sporen te gaan kweken!

abby

Belezen gebruiker
Baradon zei:
Ik heb mijn vorige kweekset, in mijn geïmproviseerde terrarium gekweekt met groot succes! Heb 4 flushes gekregen, 1e 210 gram, 2e 140gram, 3e 220gram en 4e 120 gram, de 5e flush waren 3 paddo's en niet noemswaardig als flush. Heb geen foto's gemaakt maar heb net weer een setje binnen die ik ga opkweken en daarbij zal ik foto's maken. Heb geen last van contaminatie gehad omdat de afstand tussen het roostertje en de bak denk ik groot genoeg is. Het verdampte water bevat geen bacteriën omdat de druppels daar te klein voor zijn denk ik? (Er hangt een soort lichte mist in de bak) Ben inderdaad van plan om binnenkort helemaal zelf vanaf sporen te gaan kweken!
Hoe zit die terrarium dan in elkaar?

Bovenaan