Hoe alleen GHB afkicken

Babybeer29

Newbie
Heyla,

ik ben jammer genoeg al 1,5 jaar verslaafd aan ghb..

ik zit op invaliditeit waardoor ik altijd thuis ben
Hoe kan ik hier ooit mee stoppen?
Ik slaap maar 2-3 uurtjes en dan wordt ik wakker voor nog een dosis ghb

Minderen lukt me wel dan neem ik maar 2-3 ml per 2,5uur
Maar dat lukt natuurlijk enkel als ik een bezigheid heb
Als ik alleen ben neem ik in de avond al makkelijk 3ml per uur

als ik al 2 uur niets meer heb genomen merk ik dat meteen door de enorme zweetaanvallen en trillende handenen voel ik me heel onrustig

wil er zo graag mee stoppen want intussen draait mijn hele leven rond de ghb pff

Iemand tips & tricks?

thnx

Paranoize.

Badass junkie
Afbouw schema maken en volgen, genoeg ghb in huis halen en zorgen dat je niet zonder komt.

Doorzetten en aan het afbouwschema houden! Je kunt er genoeg hier vinden op t forum, @Spyro Heeft een topic geopend om mensen zoals jou te helpen.

En als het kan diazepam en / of phenibut inkopen want wanneer je dosis ghb op een bepaald laag punt komt kan je switchen op die middelen voor een x aantal dagen en hoef je geen ghb meer te nemen!

Contacteer haar anders of zoek op het forum, er zijn vast wel mensen bereid je te willen helpen! Succes 😉

FredKroket

Badass junkie
Durf er niet mee naar de huisarts gaan schaam me dood.. en ik wil zeker geen afkickkliniek in
Je kan met hulp van de huisarts/praktijkondersteuner/GGZ instelling gecontroleerd en veilig afkicken. Niks om je voor te schamen. Sterker nog, juist door om hulp te vragen toon je enorm veel kracht en zelfreflectie. Elke hulpaanbieder zal dit bevestigen. Ga nou niet zelf aankloten met milliliters en schema's terwijl de hulp in Nederland zo goed geregeld is.

Daarnaast heeft de huisarts een geheimhoudingsplicht en mag hij/zij/ander gender niemand zonder jouw toestemming inlichten.

Paranoize.

Badass junkie
Je kan met hulp van de huisarts/praktijkondersteuner/GGZ instelling gecontroleerd en veilig afkicken. Niks om je voor te schamen. Sterker nog, juist door om hulp te vragen toon je enorm veel kracht en zelfreflectie. Elke hulpaanbieder zal dit bevestigen. Ga nou niet zelf aankloten met milliliters en schema's terwijl de hulp in Nederland zo goed geregeld is.
Je moet het maar treffen hoor met de hulp in Nederland, worden toch wel veel fouten gemaakt vind. Meer vanuit de kant van de huisartsen maar ook wel in de verslavingszorg. Toch is het wel verstandig om het via een arts te doen maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen dus het is je eige verantwoordelijkheid.

GABA-B Bonanza

Bewuste gebruiker
En als het kan diazepam en / of phenibut inkopen want wanneer je dosis ghb op een bepaald laag punt komt kan je switchen op die middelen voor een x aantal dagen en hoef je geen ghb meer te nemen!
Zou niet beginnen met Phenibut, al te lang lichamelijk verslaafd en affiniteit van Pheni voor Gaba B is te laag in dit geval..

Paranoize.

Badass junkie
Afbouwschema gaat moeilijk zijn in dit geval, zoals je zelf al aangeeft. Is een werk van lange adem.

Zou indd gewoon professionele hulp zoeken, fuck de schaamte
Je moet toch hoe dan ook afbouwen? Hoe wil je er anders vanaf komen? Ik zou ook professionele hulp zoeken als het me niet lukt maar dit betekend natuurlijk wel een klinische opname he want ambulante hulp gaat je niet verder helpen als je je niet aan een afbouwschema kan houden

Spyro

DF-koning
Afbouw schema is helemaal niet moeilijk als je doorzettingsvermogen hebt. Is mij meerdere keren gelukt zonder hulpmiddelen hoor. (Ook zonder HA)

Als je het niet vertrouwd, gewoon HA. Meer kunnen we niet betekenen voor je.

GABA-B Bonanza

Bewuste gebruiker
Afbouw schema is helemaal niet moeilijk als je doorzettingsvermogen hebt. Is mij meerdere keren gelukt zonder hulpmiddelen hoor. (Ook zonder HA)
Jij bent de enige van dit forum die ik ken die in een thuis situatie is kunnen afkicken. Anderen inclusief mezelf ontbreken het doorzettings vermogen.

Neem nu de TS om 0,2ml per dag dan is ie toch 17dagen bezig om af te bouwen, al hij geen fouten maakt tussendoor. Ik ben nog steeds pro medicijnen = baclofe + pregabaline en hier en daar een diazepam om er het snelst van af te komen..

Spyro

DF-koning
Jij bent de enige van dit forum die ik ken die in een thuis situatie is kunnen afkicken. Anderen inclusief mezelf ontbreken het doorzettings vermogen.

Neem nu de TS om 0,2ml per dag dan is ie toch 17dagen bezig om af te bouwen, al hij geen fouten maakt tussendoor. Ik ben nog steeds pro medicijnen = baclofe + pregabaline en hier en daar een diazepam om er het snelst van af te komen..
Nee hoor, ik heb meerdere in DM geholpen zonder medicatie.

Nou is beide prima hoor. Net wat je zelf graag wil. Afkicken is nou eenmaal doorzetten, niks komt aanwaaien uiteindelijk

Paranoize.

Badass junkie
Nee hoor, ik heb meerdere in DM geholpen zonder medicatie.

Nou is beide prima hoor. Net wat je zelf graag wil. Afkicken is nou eenmaal doorzetten, niks komt aanwaaien uiteindelijk
Afkicken = lijden. Hoe je het went of keert.

Er is geen quick fix. We leven niet in de matrix waar je een blauw pilleke kan slikken om uit de waanzin wakker te worden

Blyatman

Badass junkie
Afkicken = lijden. Hoe je het went of keert.

Er is geen quick fix. We leven niet in de matrix waar je een blauw pilleke kan slikken om uit de waanzin wakker te worden
Men snapt niet, dat je geleidelijk moet afbouwen wat je opgebouwd hebt. Iedereen wilt van maanden gebruik naar 0 real quick, maar snappen niet dat als je ff 3 pillen in je bek douwt en denkt er vanaf te zijn dat het dan safe zit. GABA’s kan je ook te snel afbouwen. En de éné GABA te gebruiken om van de ander af te komen is in het lichaam ook echt niet de allerbeste oplossing.

trappetje op, betekend trede voor trede naar beneden. En ja de laatste treden kan je springen met behulp van. Niemand springt van trede 17 zo naar beneden lijkt me? Waarom dan wel met afbouwen.

En die “quick fixes” leiden alleen maar tot dat men irrationeel gaat denken volgende keer. “Oh neem een tabletje en klaar dus kan wel vaker fout gaan”

niks is belerender dan keihard afzien tijdens je afkick.

Bowserman

Experimenterende gebruiker
Als het je niet lukt om één van de vele te vinden afbouwschema's te volgen en uit te zingen dan klinkt het alsof je de onderliggende redenen van je gebruik zult moeten aanpakken. Dit kan van alles zijn, verveling, depressie, angstklachten, etc. In dat geval zul je toch echt professionele hulp moeten zoeken. Geloof mij, ik weet als geen ander hoe ENORM die drempel is om de huisarts te bellen voor dat eerste gesprek, maar als je daar eenmaal overheen bent en je krijgt professionele hulp dan is dat echt fantastisch. Ben zelf overigens meerdere keren zelf thuis afgekicked van G en er ook een stuk voorzichtiger mee geworden (ik moet geen liter in m'n koelkast hebben liggen) qua recreatief gebruik.

Overigens hoe gaat het nu?

Laatst bewerkt:

Georgie J.

Avond van te voren stoppen, paar dagen op oxazepam en ik was er vanaf. Zelfs na paar maanden fulltime op G, behalve snachts.

Heb het echt al tering vaak op deze manier gedaan 🤷

verrekijker

Avond van te voren stoppen, paar dagen op oxazepam en ik was er vanaf. Zelfs na paar maanden fulltime op G, behalve snachts.

Heb het echt al tering vaak op deze manier gedaan 🤷
Yep zo deed ik het ook maar dan met Alprazolam! Nooit afgebouwd, maar zal ook wel afhankelijk zijn van hoeveel je precies neemt.... bij mij was dit 25ML max/24H

Bowserman

De doseringen die je noemt zijn gelukkig niet echt hoog dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je met behulp van een aantal dagen benzo's er snel vanaf bent. Dit zou je ambulant (vanuit huis kunnen doen), doe dit toch echt wel in overleg met je huisarts, voor je het weet heb je een nieuwe verslaving erbij (benzo's) en geloof me dat wil je niet. Mocht je je echt niet over die schaamte heen kunnen zetten om de HA te bellen stuur dan ff een PM.

De Zandman

Badass junkie
Ik kan me levendig voorstellen dat je jezelf schaamt om tegen je HA te moeten zeggen dat je afhankelijk bent van deze of gene stof.....maar als je er zelf niet meer uit kunt komen om te stoppen met de betreffende stof, dan moet je jezelf over die schaamte heen zetten en open kaart spelen. Het is niet anders.
Ikzelf heb dit 3 keer moeten doen, met een benzo verslaving, daarna een alcohol verslaving en de derde keer was dat een oxcycodon verslaving.
Alle drie de keren betekende dat een klinische opname.
Het viel niet mee om dat te moeten zeggen tegen de HA, maar ik kreeg begrip, geen veroordeling, en uiteindelijk goede hulp!
Ik ben ervan af! Ik heb er geen spijt van om dit zo gedaan te hebben!
Daar gaat het om, naast het feit dat je zelf wel moet meewerken voor de volle 100 procent. Anders kan je deze stap gewoon nalaten.
Ten leste heeft de HA en verder alle hulpverleners een zwijgplicht. Een medisch beroepsgeheim.
Waar ben je dan nog bang voor?
Denk aan jezelf en dat je clean wilt worden!
Er is hulp, goede hulp, maar je moet zelf wel de aanzet geven.... sterkte en succes toegewenst!

Bovenaan