• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hoe bewaar jij je GHB?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Natozlato

Bewuste gebruiker
Wij bewaren de G als volgt: de laatste keer hebben we een halve liter gekocht. Het flesje van de dealer hebben we meteen weggekieperd. De G hebben we uitgekookt om eventuele bacteriën te doden. We hadden een glazen potje appelmoes gekocht en dit potje goed schoongemaakt. Het voordeel van dit appelmoespotje vonden wij de grote opening. Je kan er makkelijk met een doseerspuit in.

Het glazen potje bewaren we in de vriezer (nadat het goed was afgekoeld).
De GHB bevriest niet. Als we wat willen gebruiken ervan, laten we hem op kamertemperatuur komen, want G uit de vriezer is heel stroperig. De vriezer staat overigens op - 20.

Nu vraag ik mij af hoe jullie je GHB bewaren?
Stel, je bewaart het op kamertemperatuur en je hebt een grote voorraad waar je een half jaar mee doet, gaat het dan niet schimmelen?

Revolutionair

Wijs gebruiker
Het maximale wat ik heb gekocht was een liter.
Die heb ik 3 maanden op kamer tempratuur laten staan.
Elke keer een bing van een paar dagen en daarna de fles weer weg gezet.
Nooit gekoeld en was al die tijd gewoon prima.

Wel schud ik de fles voor dat ik er uit haal.
Iemand vroeg ooit op het forum of de ghb/gbl zwaarder kon zijn en misschien kon zakken in de fles. Ik dacht van niet!
Maar zeker weet ik het ook niet.

Veel verschillende stoffen beginnen zich wel te scheiden als je ze langer laat staan.
Daar is dus misschien ook nog wat over uit te zoeken.

Ik schud mijn melk en chocomelk ook als ik het pak..
Wel interessant om eens over in te lezen hoe lang ghb houdbaar is.
Ik zal met je mee zoeken en mijn links onder dit topic delen.

De mensen die ik ken zetten het allemaal in de koelkast.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Weer ff een screenshot want die google pdf kan ik niet delen. Bron: www.ema.europa.eu

20200218_132031.jpg

Wel gek ik ken mensen die het vaker bewaren in de zelfde fles maanden lang en er uit snoepen.
Als ik ooit nog een liter koop dan split ik hem op in 4 delen.
Dan die ene keer splitten zou je het wel veilig een paar maandjes kunnen bewaren als er een houdbaarheidsdatum van 5 jaar op zit.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Weer ff een screenshot want die google pdf kan ik niet delen. Bron: www.ema.europa.eu

Bekijk bijlage 5563

Wel gek ik ken mensen die het vaker bewaren in de zelfde fles maanden lang en er uit snoepen.
Als ik ooit nog een liter koop dan split ik hem op in 4 delen.
Dan die ene keer splitten zou je het wel veilig een paar maandjes kunnen bewaren als er een houdbaarheidsdatum van 5 jaar op zit.
Dit is een Engelstalige website over wetenschap en medicijnen? Waar kan ik de tekst vinden die je gekopieerd hebt? En is dat toevallig een tekst over het medicijn Xyrem?

Revolutionair

Wijs gebruiker
En is dat toevallig een tekst over het medicijn Xyrem?
Ja dat gaat over medische.
Google de bron, anders krijgen we het weer als vorige keer kan die link niet delen als het een pdf is het komt van die website:

Bron: www.ema.europa.eu
Rapport: Xyrem INN-Sodium oxybate

Ook meer interessante dingen over je zenuwstelsel.
Wat het allemaal aanspreekt zou je helemaal kunnen uitpluizen als je het echt wil weten.

20200218_141426.jpg

Natozlato

Bewuste gebruiker
Zijn dat de bijwerkingen van het medicijn Xyrem? Dit is medische GHB voor mensen die aan slaapziekte lijden, toch?

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ok, dat betekent dus dat mijn GHB 40 dagen houdbaar zou zijn. Oepsie..
Nee jij kookt het uit dan is het vers.
Verzegel je het dan..
Kan het dus 5 jaar mee.
Vind die 40 dagen maar raar ken mensen die bewaren het een hslf jaar buiten de koelkast zonder problemen.
Ook een groot verschil 5 jaar en 40 dagen.
Koop gewoon niet te veel en dat halve litertje bederft niet zo als jij dat doet.
Vriezer is niet nodig.
In een donkere kast kan ook.

Zijn dat de bijwerkingen van het medicijn Xyrem? Dit is medische GHB voor mensen die aan slaapziekte lijden, toch?
Is gewoon ghb in de meest zuivere vorm.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
GHB als lichaamseigen signaalstof in de hersenen en als ‘recreatieve’ drug is een kort vetzuurmolecuul (C4H8O3). Er bestaat ook een andere chemische variant, het natriumzout C4H7NaO3. Deze variant
is in de Engelse literatuur bekend als ‘sodium oxybutyrat’ en als medicijn op de markt onder de merknamen Xyrem® en Alcover®.
De medicamenten die sodium oxybutyrat bevatten zijn geregistreerd
voor de behandeling van kataplexie1 bij narcolepsie2 en alcohol onttrekkingssyndroom. Gebruik van deze
geneesmiddelen leidt over het algemeen niet tot verslaving.

Bron: Factsheet GHB Trimbos (zie bijlage)

Xyrem is dus een andere chemische variant, wellicht dat dat invloed heeft op de houdbaarheid.

Bijlagen

Spyro

Bewuste gebruiker
In de koelkast als ik recreatief gebruik. Meestal is dat een halve liter.

Maar tijdens mijn verslaving stond het overal en nergens door het huis. Niet perse gekoeld of donker...

Spyro

Bewuste gebruiker
Met je verslavings gevoeligheid is het misschien beter om 250ml te kopen.
Ik koop dat meestal samen met een vriend en dan ieders 125ml.
Ben je wel even zoet mee.
Sowieso. Haal een halve liter maar meestal is deze verdeeld met zijn 2e. Mijn dealer voor G is vaak slecht te bereiken dus meestal halen we wat groter expres. Maar 250 zou al voldoende zijn eigenlijk

Revolutionair

Wijs gebruiker
Dat is het dus niet.
Xyrem is gewoon GHB, maar dan met een lagere concentratie per milliliter.

Xyrem is dus een andere chemische variant, wellicht dat dat invloed heeft op de houdbaarheid.
Dat is allemaal wel eens besproken in een ander topic. Wat jij daar op noemt is ghb en je lichaamseigen stof is een andere ghb.
Weet waar je het over hebt.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Dat is het dus niet.
Xyrem is gewoon GHB, maar dan met een lagere concentratie per milliliter.

Dat is allemaal wel eens besproken in een ander topic. Wat jij daar op noemt is ghb en je lichaamseigen stof is een andere ghb.
Weet waar je het over hebt.

Ik quote slechts wat uit een factsheet. Het kan toch zo zijn omdat het verdunt is met iets het daardoor minder lang houdbaar is?

Dat topic wat je post verdient ook niet echt de schoonheidsprijs.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Nee ik leg gewoon uit wat daar staat.
Is geen gekibbel maar als er foute informatie word gedeeld dan moet iemand dat corrigeren.
Zodat we niet een topic krijgen met informatie die niet klopt.

-Lichaamseigen ghb
-De chemische variant

Hier nog een link.

Zal wel rond een maand of 2 maanden liggen dat je het open kan bewaren.
Maar die van jou kan je zeker weer als nieuw beschouwen als je hem kookt.
Gewoon in verschillende afgesloten potjes bewaren.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Is geen gekibbel maar als er foute informatie word gedeeld dan moet iemand dat corrigeren.

-Lichaamseigen ghb
-De chemische variant

Hier nog een link.

Ik heb geen foute informatie gedeeld toch? Alleen iets gequote uit die Trimbos pdf. Ik snap dat Xyrem en GHB hetzelfde is. Maar ik doelde erop dat Xyrem verdund is en dat het daarom minder lang houdbaar is dan reguliere GHB? Ik zeg daarbij niet dat dat zo is maar het zou een factor kunnen zijn die mee speelt.

Laatst bewerkt:

Danny0531

Experimenterende gebruiker
Het ligt er ook aan hoe het is gemaakt als her goed gemaakt is met gedeminiraliseerd water is het ongekoeld langer houdbaar dan als er gewoon kraanwater word gebruikt

Natozlato

Bewuste gebruiker
Ik heb geen foute informatie gedeeld toch? Alleen iets gequote uit die Trimbos pdf. Ik snap dat Xyrem en GHB hetzelfde is. Maar ik doelde erop dat Xyrem verdund is en dat het daarom minder lang houdbaar is dan reguliere GHB? Ik zeg daarbij niet dat dat zo is maar het zou een factor kunnen zijn die mee speelt.
Ik snap wat je bedoelt Ganggang. Ik zie ook dat je het goed bedoelt en een zinvolle bijdrage probeert te leveren.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Het ligt er ook aan hoe het is gemaakt als her goed gemaakt is met gedeminiraliseerd water is het ongekoeld langer houdbaar dan als er gewoon kraanwater word gebruikt
Heb je het wel eens meegemaakt dat het met kraanwater gemaakt was? Heeft de dealer dat toen ook aan je verteld? Is de GHB toen bedorven?

Natozlato

Bewuste gebruiker

-Lichaamseigen ghb
-De chemische variant

Hier nog een link.

Tnx Revolutionair. In de link staat dat ie geopend een maand houdbaar is. Het is dus niet zo hygiënisch wat we doen, door het potje iedere keer uit de vriezer te halen en de doseerspuit erin dopen.
Dat wordt dus weer opnieuw uitkoken en in verschillende kleine potjes doen.

Misschien een domme vraag, maar als ik hem weer op het vuur zet, word de werking dan niet minder?

Danny0531

Heb je het wel eens meegemaakt dat het met kraanwater gemaakt was? Heeft de dealer dat toen ook aan je verteld? Is de GHB toen bedorven?
ja dat heb ik wel een megemaakt dat het met kraan water is gemaakt aks ik het voor meself en vrienden maakte. In principe voor de kwaliteit maakt het niks uit ma voor de houdbaarhoud langer termijn wel. En nee t is nooit kapot gegaan want het was voor hetnde kans breeg uberhaupt kapot te gaan op.

Danny0531

Tnx Revolutionair. In de link staat dat ie geopend een maand houdbaar is. Het is dus niet zo hygiënisch wat we doen, door het potje iedere keer uit de vriezer te halen en de doseerspuit erin dopen.
Dat wordt dus weer opnieuw uitkoken en in verschillende kleine potjes doen.

Misschien een domme vraag, maar als ik hem weer op het vuur zet, word de werking dan niet minder?
De werking word niet minder je hebt alleen kans dat je minder over houd omdat het water verdampt dus je een heel andere verhouding krijgrbhoeveel mg/ml erin zit

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik koop ghb bij jongens waarvan ik weet dat hij goed is. Zelf produceren en koken doe ik niet aan.
De mensen bij wie ik het koop maken geen litertjes.
Die doen dat groot en professioneel voor een illegale markt.

Dus klooi er liever zelf niet mee.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan