Hoe het uiterste uit Xtc halen

590DHL

Newbie
Hallo beste mensen,

Heb ik mijn xtc ervaring al verpest of kan ik het nog redden?

Ik heb in een jaar tijd 7 keer xtc genomen. De pillen heb ik nooit laten testen, het waren ook verschillende pillen. Vaak, waaronder de eerste drie keer, voelde ik niks na een kwartje na 1,5/2 uur. Hierna nam ik een kwartje bij en daarna ga ik wel altijd goed. In totaal nam ik dan redelijk veel (denk ik) , op festivals vaak 1,5 en thuis 1 of 1,25. Ik neem altijd bij als het wat minder wordt en na 1,5 uur.

Nu ga ik volgende week weer nemen, na 2 maanden rust. De pillen laat ik testen. Ik heb deze ook al eerder gebruikt, waaronder m'n 3e keer. Stel ze zouden rond de 200 mg liggen (wat ik gok op basis van pillreports en pillentopic van fok), hoe krijg ik dan het beste uit mijn xtc pil? Ik ben een vrouw en weeg 65 kilo. Ik lees hier vaak dat de startdosering belangrijk is. Stel de pil is 200, beginnen met een halfje dan? En pas na 2 uur een kwartje bijnemen en dan stoppen? Of kan ik dan nog door gaan.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is de dosering. Ze adviseren dus 1-1,5mg per kilo lichaamsgewicht, maar geldt dit dan voor 1 keer in een kwartje / halfje of geldt dit voor het maximale verspreidt over de hele avond? Dus dat je in mijn geval 65-97mg verspreidt over de hele avond. Dit verspreidt lijkt me van niet, want dat bekent dat ik dan van een pil van 200mg maar ong de helft mag nemen in totaal.

Ik wil graag het optimale weer eruit halen.

LoveSexDreams

Belezen gebruiker
1 tot 1,5mg per kg lichaamsgewicht geld voor een hele "roll" inderdaad, dus de hele avond/dag, niet alleen de start dosis. Boven deze hoeveelheid zou het onnodig schadelijk voor je zijn. Pillen zijn onnodig sterk tegenwoordig, te sterk eigenlijk, waardoor veel mensen veel meer nemen dan wat ze nodig hebben en goed voor ze is.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je geeft toe het te vaak te gebruiken in het verleden en nu wil je na 2 maanden pauze alweer nemen. Wacht langer, dat is echt beter. Minimaal 6 maanden even pauze.
Lees dit maar eens aandachtig door:

Laatst bewerkt:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Je geeft toe het te vaak te gebruiken in het verleden en nu wil je na 2 maanden pauze alweer nemen. Wacht langer, dat is echt beter. Minimaal 6 maanden even pauze.
Lees dit maar eens aandachtig door:

Hoe kom je op 6 maanden? Ik lees altijd 3 maanden, maar ook dat is gebaseerd op nattevingerwerk. Vroeger las je weer overal 1 maand. Natuurlijk beter om het zeker voor het onzekere te nemen, maar ik ben benieuwd of er een basis is voor het idee om een half jaar pauze te nemen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoe kom je op 6 maanden? Ik lees altijd 3 maanden, maar ook dat is gebaseerd op nattevingerwerk. Vroeger las je weer overal 1 maand. Natuurlijk beter om het zeker voor het onzekere te nemen, maar ik ben benieuwd of er een basis is voor het idee om een half jaar pauze te nemen.
Als je het misbruikt hebt zoals ts is een langere pauze verstandig.

590DHL

Newbie
Okey thanks!

Waar ik dan wel "bang" voor ben is dat ik het niet zo lang ga voelen. Dat zeker na 3 uur het gevoel wel weg is. Als ik dus 6 maanden niet zou gebruiken en dan me houden aan de juiste mg, heb ik er dan ook echt een hele avond/nacht plezier aan?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Okey thanks!

Waar ik dan wel "bang" voor ben is dat ik het niet zo lang ga voelen. Dat zeker na 3 uur het gevoel wel weg is. Als ik dus 6 maanden niet zou gebruiken en dan me houden aan de juiste mg, heb ik er dan ook echt een hele avond/nacht plezier aan?
Mdma werkt sowieso maar 4 uur dus een hele avond en/of nacht gaat je sowieso niet lukken op mdma. Als je de hele nacht door wil is speed je vriend.

7 keer in een jaar is nog te overzien, als je nu ff een tijdje rustig aan doet (6 maanden sinds de laatste keer) en je vervolgens aan de dosis van maximaal 2mg per kg lichaamsgewicht houdt en elke keer 3 maanden pauze houdt.

590DHL

Newbie
Wauw dan heb ik dus alle keren xtc verkeerd gebruikt 😅 Zonde..
In mijn omgeving neemt iedereen altijd meerdere kwartjes bij gedurende de hele avond.. Oepsie
Heb nu al zin in m'n volgende keer dat ik het op de goede manier ga gebruiken.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Meer dan 1 keer bijpakken heeft geen zin, iedereen heeft het wel es wanhopig geprobeerd. Je wordt er alleen maar vaag van en de gewenste effecten komen niet terug.

helaas, zou ik bijna zeggen... vind ik die vage effecten ook chill.. het hallucineren ook..
als ik het doe kom ik meestal tussen de 2 en 3 mg per kg uit.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
helaas, zou ik bijna zeggen... vind ik die vage effecten ook chill.. het hallucineren ook..
als ik het doe kom ik meestal tussen de 2 en 3 mg per kg uit.
Ik vind dat vaag zijn soms ook leuk, het is moeilijk om afscheid te nemen van de ervaring. Ik ga soms ook wel over de geadviseerde dosering heen, met in totaal dezelfde hoeveelheid als jij. Maar alles heeft een prijs. Hoe hoger de dosering, hoe erger de kater. En dan hebben we het nog niet over de nadelige effecten op de lange termijn, namelijk eventuele hersenschade. Je neemt een risico, wat dat risico is, daar kan je over tientallen jaren pas achter komen, als je bijvoorbeeld 60+ bent.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Wauw dan heb ik dus alle keren xtc verkeerd gebruikt 😅 Zonde..
In mijn omgeving neemt iedereen altijd meerdere kwartjes bij gedurende de hele avond.. Oepsie
Heb nu al zin in m'n volgende keer dat ik het op de goede manier ga gebruiken.
Daarom is het heel goed dat je hier komt voor info. In mijn omgeving gaan ze er ook bijna allemaal onverstandig mee om. Het is goed om voor jezelf na te denken en zelf op onderzoek uit te gaan. Geloof niet zomaar wat vrienden zeggen. Er zijn zoveel fabels en mensen kunnen zo stellig zeggen dat ze iets zeker weten. Beter zoek je op internet naar feiten en lees je onderzoeken, daarop kan je beter baseren hoe jij mdma wil gebruiken.
Toen ik las over de werking van mdma in de hersenen, begreep ik beter waarom je beter niet teveel kan nemen en hoe belangrijk lange pauzes zijn. Als je eens zoekt op 'langdurige klachten na xtc gebruik', gaat dit ook een waarschuwing zijn, want dat is niet wat je wil.

geflipt

Wijs gebruiker
Beste @590DHL , ik heb zelf ook dezelfde fouten gemaakt. Teveel, te vaak,... Mij is altijd geleerd om te beginnen met een halfje of een kwartje, omdat je nooit helemaal zeker bent van wat je precies neemt (in België kan je niet laten testen). Zodra je een uurtje verder bent slik je de rest. Als je per sé nog iets langer wilt doorgaan, rook dan een jointje, werkt perfect bij mij (maar da's weer een drug erbij...).

Maar je moet opletten met je dosissen én hoe vaak je het doet. Zelf hou ik een schema bij van mijn druggebruik, waar ik me strikt aan hou (je kan het evt. ook gebruiken om af te bouwen). Een ander voordeel is dat je zwart op wit je gebruik ziet staan. Dat werkt voor mij prima. Misschien een idee om eens te testen? Er bestaan ook zelfs apps voor, zoals deze waar @benzzzy onlangs mee afkwam. https://play.google.com/store/apps/details?id=io.doseapp.android . Veel succes!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Beetje psychedelica er bij, spaar je ook meteen een beetje je tolerantie, receptoren en je serotonine voorraad.

Blauweaap

Badass junkie
Meer dan 1 keer bijpakken heeft geen zin, iedereen heeft het wel es wanhopig geprobeerd. Je wordt er alleen maar vaag van en de gewenste effecten komen niet terug.
Waar en niet waar althans in mijn ervaring.
De eerste 5a10x werkte bijpakken wel zeker. Daarna hakte het indd al gouw af ja.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ja, zeker wel. Maar aan het eind word je toch sowieso vaag, ook na 1 x bijpakken? Vind het vooral leuk als ik uit aan spacen ben en half aan dromen met ogen dicht en dingen begin te zeggen, waarop m'n vriend dan reageert huh waar heb je het over?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Als het goed is het combiner en van psychedelica met mdma meer neurotoxisch als alleen mdma :shrugman:
In ratten, specifiek gekeken naar de aanwezigheid van 5-HTT (serotonine transsporters) waarbij de toegepaste doseringen niet terug gevonden kunnen worden in het abstract. Knaagdieren hebben geen prefrontale cortext en andere hersengebieden die mensen wel hebben en er wordt gezegd dat knaagdieren ook aanzienlijk minder gevoelig zijn voor psychedelica (en dus wellicht ook MDMA serotonine gerelateerd).

LSD en MDMA hebben ook aanzienlijk effect op de (nor)adrenaline receptoren. MDL wordt ook toegevoegd wat een 5‐HT2A/2C antagonist is volgens het onderzoek. 5HT2B agonisme wordt dan ook met cardiovasculaire bijwerkingen (/'(nor)adrenaline) geassocieerd.

"Moreover, the drug MDL 11,939 attenuated MDMA‐induced neurotoxicity, suggesting that 5‐HT2A/2C receptors are involved in MDMA‐induced neurotoxicity."
Er wordt vermeld dan MDL de neurotoxische effecten van MDMA verzwakt (en dus niet die van LSD), wat het referentiekader ten opzichte van LSD geïnduceerde neurotoxiciteit bij voorbaat ook krom trekt.

Ik zou het hele artikel moeten lezen (al verwacht ik niet dat het artikel harde conclusies zal trekken) maar ik denk dat het wel mee valt, mits je een beetje met beleid doseert natuurlijk.
3meopcp is ook Echt vaag
Gaaa ju lekkol? 3-MeO-PCP is wel makkelijk ouwehoeren ja. :grimacing:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @590DHL ,

Welkom op het forum. Goed dat je hier informatie komt zoeken. Op festivals zie ik namelijk echt heel veel onverantwoord gebruik. Ik zie ook heel vaak dat mensen hun eerste dosis (te) laag nemen en daarna heel lang bij doseren met veelal ongeteste "kwartjes" of "halfjes". Op deze manier heb je geen flauw benul van wat je in je lichaam stopt.

Volgens Shulgin (de uitvinder van MDMA) is de ideale manier om MDMA te gebruiken als volgt: je neemt 2/3 van je gewenste dosering in 1 keer en dan neem je anderhalf of twee uur later terwijl je nog op je piek zit de laatste 1/3. Uitgaande van jouw gewicht zou je dus circa 65 mg in een keer kunnen nemen en dan nog een booster van 35 mg kunnen nemen om het effect te verlengen. Zoals @Natozlato al zegt is een tweede keer bijnemen echt zonde. Het vergroot de schadelijkheid enorm terwijl het normaal gesproken het "love" gevoel niet meer terug brengt.

Het is goed mogelijk dat je de effecten van een normale dosering wat "underwhelming" zult vinden omdat je gewend bent om MDMA te hoog en te vaak te doseren. Toch is dit wel de manier om de magie van MDMA zo lang mogelijk in stand te houden en om de schade voor je hersenen te beperken. Als je nu al te weinig voelt van deze "verantwoorde" manier van gebruiken raad ik je aan om echt even een langere pauze te nemen. Sommige mensen voelen weer meer van MDMA na een pauze van een jaar of langer.

590DHL

Newbie
Bedankt voor de uitleg!
Wat ik mij dan afvraag, kan ik dan in m'n 6 maanden rust die ik wil doen, wel speed gebruiken? Las dat speed niet serotonine verbruikt maar vooral dopamine en adrenaline.
Sowieso wil ik nog graag een keertje speed proberen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bedankt voor de uitleg!
Wat ik mij dan afvraag, kan ik dan in m'n 6 maanden rust die ik wil doen, wel speed gebruiken? Las dat speed niet serotonine verbruikt maar vooral dopamine en adrenaline.
Sowieso wil ik nog graag een keertje speed proberen.
Ja dat kan, mits je niet wekelijks aan de speed gaat. En niet de dag en liever nog week voor mdma.

590DHL

Newbie
Hee hoi, ben ik weer. De uitslag is binnen, de pillen zijn 185mg met een spreiding van 153-223. Dit betekent dus dat ik op 1 avond maximaal een halfje mag nemen dus? En een debutant van 60 kilo dus maar 1/3e?
Vind het nog steeds heftig om te geloven haha.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hee hoi, ben ik weer. De uitslag is binnen, de pillen zijn 185mg met een spreiding van 153-223. Dit betekent dus dat ik op 1 avond maximaal een halfje mag nemen dus? En een debutant van 60 kilo dus maar 1/3e?
Vind het nog steeds heftig om te geloven haha.
Zou niet hoger gaan dan 2mg per kilo lichaamsgewicht. Voor mij betekent dat maximaal 200mg.

Bovenaan