Hoe houd je een speedverslaving vol?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
Dag lieve mede gebruikers.

Misschien is het handig om vooraf te weten dat mijn vraag leidt tot mijn persoonlijke ervaring met speed. Aan tldrs doe ik overigens niet. Mijn oh zo interessant en spannend verhaal dient volledig gelezen te worden!

--
Telkens als ik speed gebruik heb voel ik me de dagen erna rotter, somber, ongemotiveerd etc, je kent het wel.

Vooralsnog weet ik dat je kater afhankelijk is van een aantal factoren, maar heb ik toch een vermoeden dat de dagen na speed gebruik bii mij net iets anders zwaarder overkomen, anders snap ik écht niet hoe je (dagelijks) verslaafd kan raken aan speed.

Normaliter zou ik zeggen gemiddeld zo'n 1 keer per maand amfetamine te gebruiken. Echter heeft mijn impulsiviteit het de afgelopen 4 weken weten te winnen. Deze korte periode gebruikte ik 1 dag per week, ongeveer 12 uur lang. Gewoon thuis.

Nu maakt de dosis van afgelopen weken ook uit, daar ben ik me van bewust. Ik gebruik zo'n 12 uur lang 1 gram speed. Kwaliteit weet ik niet maar lijkt in orde te zijn. Bij speed van bijvoorbeeld andere dealers maakte ik ook altijd zo'n 1 gram op.

Een paar jaar terug kon ik pas de volgende dag slapen ging ik naar festivals oid. Inmiddels zijn 2 nachten na bovenstaand gebruik niet kunnen slapen vrij normaal geworden. (Terwijl ik vergeleken met een paar jaar terug niet eens minder, of tot een later tijdstip gebruikte.)

Ongeveer 10 uur na het eerste lijntje speed kan de pret beginnen, of ik nou door blijf snuiven of niet, ik kom er niet onderuit.

Een vlaag van negativiteit en ellende komt uit het niets over me heen. Vaak gaat dit over spijt/schuldgevoelens waarom ik nou weer perce moest gebruiken. Maar dit gaat vaak ook over bullshit waar ik nuchter absoluut niet mee zou kunnen zitten. Deze vlagen komen en gaan totdat ik weer geslapen heb. Dan kan namelijk de kater beginnen.

Nu moet ik zeggen dat ik tegenwoordig die vlagen van negativiteit veel minder ervaar dan een paar jaar terug. Standaard na elk festival waar ik destijds speed, of überhaupt uppers gebruikte voelde ik me zodra het festival afgelopen was geestelijk zo fucked, keer op keer de bekende paranoide verschijnselen, je kent het wel. Maar goed, nu gaat het over nu. :)

Nu heb ik afgelopen zondagavond dus weer eens speed gebruikt.
En zit ik nu natuurlijk weer met hetzelfde riedeltje.
Laat me hier wat duidelijker op in gaan.

Ik wist dat ik maandag vrij zou zijn. Die zondagnacht natuurlijk niet geslapen, maar dat weet ik en is geen enkel probleem. Ongeveer 12 uur na mijn laatste lijntje krijg ik letterlijk élke keer na gebruik een constante ziekelijke behoefte om te zuchten, wat dan 9 van de 10 keer niet lukt. Dit gaat gepaard met constant mijn keel moeten schrapen, dit gaat samen en heb ik dit gemiddeld om de 5 minuten, (kan variëren natuurlijk) totdat ik uiteindelijk geslapen heb.

Ik zit nu dus vanaf maandagochtend (!) echt cònstant te proberen te gapen en mijn keel te schrapen, wat in combinatie met de gebruikelijke hartkloppingen, kortademig, paranoide, duizeligheid etc echt zwaar vermoeiend is, buiten het feit dat constant (probeert te) gapen en je keel moet schrapen je echt als n mongool laat klinken. (Het lijkt net dat ik om de 5 minuten, vaak ook tot wel 10 keer in een minuut in mezelf zucht dit er voor andere er vaak uit ziet alsof ik constant in mezelf gefrustreerd zit te zuchten, ga ik daar weer paranoide over zitten doen, en dan zucht/hoest of schraap ik mijn keel alleen als ik alleen ben. Kan je nagaan.

Vannacht hoorde ik rond 4 uur dat mijn onderbuurvrouw redelijk boos in haar zelf zat te praten. Wat natuurlijk met mijn gebruikelijke paranoide waanbeelden/geluidshallucinaties zou moeten duiden op een waanbeeld.

Deze ochtend hoorde ik mijn buurvrouw die naast mij woont (appartencomplex) met mijn onderbuurvrouw roddelen over dat ze snachts (en overdag) last hadden van de geluiden die ik produceerde met het constante gehoest en het geschraap.

Het moest niet gekker worden; Toen ik vanmiddag toevallig langs de deur van mijn onderbuurvrouw liep hoorde ik haar telefonerend schreeuwend tegen haar huisarts klagen dat ze mij via de woningbouwvereniging eruit wilt werken omdat ze knettergek van me word. (Nogmaals ik, of mijn naaste buurvrouw spreken haar nooit of hebben problemen met haar gehad.)

Toen ik voor haar deur stond te luisteren (je kan dan dus wel horen wat mensen zeggen) hoorde ik (de telefoon stond op de luidspreker namelijk) dat ze aan het bellen was met mijn eigen huisarts!
Nu weet ik uit ervaring dat dit psychotische kenmerken zijn die men na slaaptekort krijgt, maar het klinkt allemaal zò echt, ik hoorde mijn eigen huisarts over mij praten! Inmiddels een halve minuut later stopte het gesprek ineens en was ik overtuigd dat ze door t deur kijkgat mij gezien had, en t gesprek snel stopte. Ik blijf echt versteld staan van hoe overtuigend je kan zijn van een zo onlogische situatie zo lang je de hallucinaties ook écht hoort. Nogmaals, dit heb ik helaas vaker gehad en weet dan meestal na n half uurtje wel dat het gewoon een hallucinatie was. Gisteren en vandaag gedurende de dag ook echt van alles gehoord wat over mij zou moeten gaan. Dit soort gevallen weet ik wel gelijk dat het gewoon paranoide is.

Begin deze middag moest ik werken, zo'n 4 uur, maar voor mij onmogelijk met de plaatselijke paranoide, die grotendeels ging over hoe verrot en strak ik er uit zag. Ik werk grotendeels buiten met soms een andere collega erbij. Mensen kennen me, en ik ben té herkenbaar met iets wat ik dagelijks voor mijn werk moet gebruiken, mensen vinden dit gene nieuw en apart en kijken me hierdoor meestal al vragend en lachend aan/na. Daarbij moet ik dagelijks op plekken komen waar strak staan of onder invloed zijn écht(!) niet kan. Daarnaast kan ik een gesprek wat langer duurt dan een minuut echt niet volhouden.

Mijn stem klinkt na een nacht doorhalen (misschien voor mijn gevoel) raar en angstig, meestal ook hees. Naast de klassieke paranoide die ik constant heb dat iedereen kan zIen dat ik strak sta/speed gebruikt heb én het vaak niet uit eens uit me woorden kunnen komen maakt een simpel en klein gesprek onmogelijk.

Bovenstaand heb ik altijd na een nacht doorhalen op speed. Als de speed van dag 1 eenmaal uitgewerkt is en ik de tweede nacht ook niet heb kunnen slapen zijn 80% van bovenstaande hallucinaties weg. Het komt gewoon door de speed, en slaap te kort maakt dit erger. Als je nou langer dan 2 dagen door gaat halen is het natuurlijk een andere situatie.

Na eenmaal geslapen te kunnen hebben heb ik minimaal 4 dagen nodig om te herstellen, problemen worden vergroot, geen motivatie, (heb nu dus al een maand niet gespor terwijl ik voorheen maanden lang 5 keer per week ging) Daarnaast is werken altijd volledig klote.

Waarom doe je het dan nog? Vragen jullie je vast af. Nou ik dus ook. Het gebruik van afgelopen maand is altijd ongepland en icm alcohol gegaan. Èlke keer als ik gedronken heb, laten we zeggen 8 bier mòet ik speed hebben! Een beetje hetzelfde als dat mensen bij cocaïne hebben. Hier slik ik de maximale dosering antabus voor, maar blijkbaar slaat de antabus bij mij niet echt aan) stom om erbij te drinken, ik weet het. Dus hier moet ik nog wat op gaan verzinnen, want het is het gewoon echt niet waard.

Begrijp me niet verkeerd, de dag na een nacht doorgehaald te hebben vind ik niet per definitie kut, vooral niet als ik wiet in huis heb. Dit kan bij mij altijd 2 kanten op gaan, of ik word er rustig van, wat dus vandaag het geval is geweest gepaard met milde extra visuals, òf full blown levensechte hallucinaties, maar dan vaak ook gepaard met veel paranoide. Vind die hallucinaties dat wiet je kan geven als de speed uitwerkt toch wel interessant en vooral bizar.

In bovenstaand verhaal had ik dus wel wat geblowd, maar niet veel. Dit kan het allemaal dus wel iets versterkt hebben. Echter had ik bij de situatie met mn onderbuurvrouw niet geblowd. Dit was zelfs gebeurd net nadat ik 2 redelijk grote punten had gebruikt om het werken aan te kunnen. Slap? Ja day wel, ik doe dit normaal nooit maar zag het werken anders ook echt niet gebeuren. Ziek melden was geen optie meer anders had ik dat allang al gedaan.)

Om nu na mijn gigantisch verhaal af te sluiten met mijn vraag: mensen die (dagelijks) verslaafd zijn of zijn geweest, hoe houd je dit in godsnaam vol? Ik neem (hoop ik) aan dat bovenstaand verhaal geen dagelijkse issue voor je is?

Nu verwacht ik de antwoorden, slapen, eten, en uiteindelijk weer meer speed moeten gebruiken om de dopamine klap te kunnen verwerken?

Ik stel deze vraag nu juist omdat ik niet veel later na die paar punten die ik genomen had voor het werk dat waanbeeld mbt mijn onderbuurvrouw kreeg! Ik voelde me na die paar punten ook nog net zo brak, paranoide, sloom, en half psychotisch als voor die paar punten voor het werk. Overigens heb ik na bijvoorbeeld 250mg speed genomen te hebben ook mezelf tot 5 dagen echt klote gevoeld, minder heftig dan dat je een gram wegsnuift, but still.

Ook vroeg ik mezelf af of meerdere van jullie last hebben van het steeds constant moeten hoesten en zuchten als de speed is uitgewerkt? Ik ben in ieder geval nog lang niet uitgehoest en uitgezucht! Gelukkig blijft het nu wél stil aan de onderkant.

Ik ga helaas maar waarschijnlijk ook vannacht niet kunnen slapen door de speed van vanmiddag. De etizolam zou vandaag binnen hadden moeten zijn wat dus niet gebeurd is. Mooi ruk, maar beste meer kans dat ik er maar mooi mee kap of minder gezien bovenstaande taferelen.

Ik hoop dat het allemaal een beetje te lezen is, en hopelijk vonden jullie mijn ervaring interessant of boeiend, want ik heb hier namelijk 2 en half uur aan een stuk aan door geschreven aangezien ik momenteel hersendood ben, en òm de getypte zin al vergeten was waar het überhaupt over ging.

Tijd voor rust dus. Ik ga lekker mijn bedje in en wens iedereen een fijne nachtrust toe!

adieu

Bewuste gebruiker
Om je titel te beantwoorden, ik heb zelf al een langdurige periode een 3mmc verslaving, denk dat dit redelijk vergelijkbaar is.
Het raakt iedereen anders, ik ben er geleidelijk in gegleden tot ik op een gram per dag zat.
Bij mij ligt de nadruk op de hartkloppingen, daarentegen heb ik geen last van die waanbeelden.
Hoe je het volhoud; niet stoppen met snuiven. Da's de enigste manier denk ik.

Ganjasmoker1993

Om je titel te beantwoorden, ik heb zelf al een langdurige periode een 3mmc verslaving, denk dat dit redelijk vergelijkbaar is.
Het raakt iedereen anders, ik ben er geleidelijk in gegleden tot ik op een gram per dag zat.
Bij mij ligt de nadruk op de hartkloppingen, daarentegen heb ik geen last van die waanbeelden.
Hoe je het volhoud; niet stoppen met snuiven. Da's de enigste manier denk ik.
Heftig! Als je er iets ove kwijt wilt; hoe belemmert jouw 3mmc verslaving jouw leven? Zie je überhaupt nog aan je dat je hebt gebruikt? Hoe gaat het eten en slapen, en heb je als je niet ge ruikt geen enorme kater?

Ganjasmoker1993

Na de OP even terug te hebben gelezen zag ik n aantal kleine typfoutjes, waarom kan dit niet gewoon ge edit worden?

Gapen moet overigens zuchten zijn

adieu

Bewuste gebruiker
Het belemmert eigenlijk alles wel op een bepaalde manier in het dagelijks leven.
Het ergste is dat je er toch aan leert te wennen. Ik ben een tijdje clean geweest, ongeveer 2.5 maand lang, maar ik ging me met de dag depressiever voelen tot ik uiteindelijk dan toch maar weer koos voor 3m.
Ik heb overmorgen een afspraak met mn begeleider en een psychiater om te kijken of medicijnen een optie zijn.
Er zijn betere drugs/medicijnen om langzaam af te bouwen en weer mn eigen serotonine en dopamine aan te laten maken denk ik.

missWappie

Belezen gebruiker
Hoe ik gebruik volhoud? Om te beginnen niet meer bang zijn voor rare flitsen en geluiden die ik waarneem als ik te weinig heb geslapen. Ik weet dat datsoort symptomen horen bij drugsgebruik en/of insomnia, en ik weet ook dat ik niet psychotisch word oid.

Die paranoia die jij omschrijft klinkt erg vervelend. Daarnaast is je gebruik fysiek ook erg slecht voor je. Alcohol ook trouwens. Zorg je verder wel beetje goed voor jezelf? :)

JawzA

Belezen gebruiker
Alcohol nuttigen bij Antabuse is dodelijk!
Sommige mensen kunnen er gewoon doorheen drinken.
Maar je word er sowieso ziek van, hartkloppingen etc..

Syl

Badass junkie
Hoe je een speedverslaving vol houd is zoals @straatpiraat al zei.
Gewoon door gaan met snuiven.
Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
De nare effecten en bijwerkingen neem je tijdens je verslaving maar voor lief.
Het soms uren plafon staren, in een soort bubbel zitten en niks uit handen krijgen.
Koppijn, hartkloppingen, dingen zien die er niet zijn, enz enz.
Tuurlijk blijven die dingen zwaar klote maar als je eenmaal verslaafd bent ga je gewoon door.
S'avonds in bed heb ik mezelf vaak zat in slaap gejankt omdat ik het niet meer trok.
Wetende dat je s'ochtends zodra je wakker werd gelijk weer een lijn zou nemen.
Ik werd er ook depressief van op het laatst.
Je baalt van alle klote bijwerkingen en wilt stoppen.
Dus het ingang houden is gewoon door blijven snuiven.
Alleen er zal een dag komen dat je er klaar mee bent.
Het brengt je dan niks goeds meer alleen maar ellende.

Ganjasmoker1993

Het belemmert eigenlijk alles wel op een bepaalde manier in het dagelijks leven.
Het ergste is dat je er toch aan leert te wennen. Ik ben een tijdje clean geweest, ongeveer 2.5 maand lang, maar ik ging me met de dag depressiever voelen tot ik uiteindelijk dan toch maar weer koos voor 3m.
Ik heb overmorgen een afspraak met mn begeleider en een psychiater om te kijken of medicijnen een optie zijn.
Er zijn betere drugs/medicijnen om langzaam af te bouwen en weer mn eigen serotonine en dopamine aan te laten maken denk ik.
Dat denk ik ook! Heel veel succes. Misschien vind je het NPO programma verdoofd ook wel interessant. Daar volgen ze een jongen die ook 3mmc (en benzo) verslaafd is

Ganjasmoker1993

Hoe ik gebruik volhoud? Om te beginnen niet meer bang zijn voor rare flitsen en geluiden die ik waarneem als ik te weinig heb geslapen. Ik weet dat datsoort symptomen horen bij drugsgebruik en/of insomnia, en ik weet ook dat ik niet psychotisch word oid.

Die paranoia die jij omschrijft klinkt erg vervelend. Daarnaast is je gebruik fysiek ook erg slecht voor je. Alcohol ook trouwens. Zorg je verder wel beetje goed voor jezelf? :)
Heb je helemaal gelijk in. Ik ga vanaf vandaag een alcohol en drugspauze nemen voor een langere tijd. Dat mag onderhand wel. Nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Ganjasmoker1993

Hoe je een speedverslaving vol houd is zoals @straatpiraat al zei.
Gewoon door gaan met snuiven.
Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
De nare effecten en bijwerkingen neem je tijdens je verslaving maar voor lief.
Het soms uren plafon staren, in een soort bubbel zitten en niks uit handen krijgen.
Koppijn, hartkloppingen, dingen zien die er niet zijn, enz enz.
Tuurlijk blijven die dingen zwaar klote maar als je eenmaal verslaafd bent ga je gewoon door.
S'avonds in bed heb ik mezelf vaak zat in slaap gejankt omdat ik het niet meer trok.
Wetende dat je s'ochtends zodra je wakker werd gelijk weer een lijn zou nemen.
Ik werd er ook depressief van op het laatst.
Je baalt van alle klote bijwerkingen en wilt stoppen.
Dus het ingang houden is gewoon door blijven snuiven.
Alleen er zal een dag komen dat je er klaar mee bent.
Het brengt je dan niks goeds meer alleen maar ellende.
Mooi verwoord!

Gebruikte je dagelijks speed, en hoeveel, als ik vragen mag?

Hoeveel slaap je dan gemiddeld in zo'n week bij dagelijks gebruik? En had je dan ook constant last van paranoide, hallucinaties etc totdat je weer geslapen had? Zo ja, hoe vaak had je bij dagelijks gebruik last van die symptomen?

Kan het me gewoon echt niet voorstellen hoe zwaar en vooral vermoeiend zo'n verslaving moet zijn. En dan heb ik het nog geen eens over de mega kater die je krijgt eenmaal je bent begonnen met stoppen met het gebruik van speed.

Wel erg veel respect voor je dat je deze verslaving hebt overwonnen.

Mijn kratom verslaving die 8 jaar duurde had ik tijdens en na gebruik helemaal geen last van vervelende bijwerkingen. (Behalve de afkick, maar die heb je binnen een paar minuten weg met bijdoseren. Ik gebruikte zo'n 40g per dag.

Het lijkt mij dat je bij een speedverslaving je je niet weer in een keer top voelt eenmaal weer een lijntje gelegd te hebben. Dit ivm slaaptekort, weinig eten, aanslag op je dopamine receptoren etc etc.

Respect hoor!

• Love
Waarderingen: Syl

Ganjasmoker1993

Vannacht gelukkig nog 4 uurtjes kunnen slapen. Wonder boven wonder voelde ik me vandaag fantastisch in tegenstelling tot al mijn vorige speed katers. Heel apart en nog nooit meegemaakt. Misschien moet het nog komen.

De etizolam is vandaag binnen gekomen mocht de kater zich toch nog bedenken.

Ganjasmoker1993

Alcohol nuttigen bij Antabuse is dodelijk!
Sommige mensen kunnen er gewoon doorheen drinken.
Maar je word er sowieso ziek van, hartkloppingen etc..
Ik krijg hooguit hartkloppingen, meer niet. Vaak word ik niet eens ziek.

Zijn er geen alternatieven voor antabus?

Syl

Badass junkie
Gebruikte je dagelijks speed, en hoeveel, als ik vragen mag?

Ja, ik gebruikte elke dag, bijna 10 jaar lang.
In het begin van mijn speedgebruik kon ik op 1 flinke lijn de gehele dag doorkomen.
In de laatste periode van mijn verslaving gebruikte ik denk ik zon 0,5 gr per dag.
Ik ging meestal 1x in de mnd met trein naar mijn dealer en sloeg dan hoeveelheid in.
Dat zal zon 16 gr geweest zijn ong per x.
Mijn dealer dacht dat ik het ook door verkocht.🙈
Hij had geen idee dat ik alles voor mezelf haalde.
Ik nam op het laatst ook voor elke activiteit die ik ging doen een lijn.
Ff boodsch doen, was ophangen, stofzuigen, enz enz.

Hoeveel slaap je dan gemiddeld in zo'n week bij dagelijks gebruik? En had je dan ook constant last van paranoide, hallucinaties etc totdat je weer geslapen had? Zo ja, hoe vaak had je bij dagelijks gebruik last van die symptomen?

Mijn lichaam was er al zo aangewemd dat als ik om half 9 s'avonds bv nog een lijn nam ik gewoon kon slapen.
Hallucinaties heb ik paar x gehad en dat was als ik echt een nacht doorgehaald had.
Maar ik raakte enorm gefocust erdoor.
Ik heb ptss door huiselijk geweld en werd super alert door de speed.
Overdreven foccussen op autolampen, auto's die voorbij rijden enz.

Kan het me gewoon echt niet voorstellen hoe zwaar en vooral vermoeiend zo'n verslaving moet zijn. En dan heb ik het nog geen eens over de mega kater die je krijgt eenmaal je bent begonnen met stoppen met het gebruik van speed.

Het put je lichaam ook helemaal uit.
Je eetlust is weg en dus je krijgt veelste weinig binnen.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
Het stoppen met speed, van ene op andere dag was vooral de eerste weken zwaar.
Door de enorme vermoeidheid.
Je wilt alleen maar slapen.
Die vermoeidheid heeft me vroeger bij eerdere pogingen te stoppen steeds de nek gekost.
Na 2 weken viel ik constant terug.
(ook mede omdat mijn ex voor mijn neus ging gebruiken en op me inpraten dat 1 lijntje echt niet zo erg is).
Maar ik blijf zeggen, in een x stoppen met speed is gewoon te doen!!.
Nu zit ik in ziektewet dus zat niet met dat ik moest werken dat scheelde ook al enorm.
Omdat ik alles uit mijn verleden al die jaren had weggestopt en de speed mijn emoties afvlakte kreeg ik wel zware depressie na paar weken clean te zijn.
Ik werd overspoeld door alle emoties van de afgelopen jaren.
Slik nu ong 1 jaar ad en ik ben van plan om in febr te gaan afbouwen.

Het lijkt mij dat je bij een speedverslaving je je niet weer in een keer top voelt eenmaal weer een lijntje gelegd te hebben. Dit ivm slaaptekort, weinig eten,

Nee als je zo veel jaren al gebruikt doet het ook niks goeds meer voor je.
Je voelt je in een bubbel zitten, je zonderd je af, krijgt amper iets uit handen en voelt je depri.
Je weet dat je je zo zwaar klote voelt door die speed maar het lukt je simpelweg niet om er mee te stoppen.

Respect hoor!

Thanks.. 😊❤️

adieu

Bewuste gebruiker
Vannacht gelukkig nog 4 uurtjes kunnen slapen. Wonder boven wonder voelde ik me vandaag fantastisch in tegenstelling tot al mijn vorige speed katers. Heel apart en nog nooit meegemaakt. Misschien moet het nog komen.

De etizolam is vandaag binnen gekomen mocht de kater zich toch nog bedenken.
Ik slik ook etizolam sinds een paar weken als ik echt niet kan slapen, 1 of 2 mg en ik herinner me niks meer, wordt gewoon netjes wakker in bed.
Pas wel op want dit spul is ook erg verslavend!

Ganjasmoker1993

Ik slik ook etizolam sinds een paar weken als ik echt niet kan slapen, 1 of 2 mg en ik herinner me niks meer, wordt gewoon netjes wakker in bed.
Thanks. Ja ik heb al enige ervaring met etizolam en t is maar voor enkele dagen. De rest gooi ik daarna weg

Ganjasmoker1993

Raar is overigens wel dat ik op de enige manier niet gevoelig ben voor benzo's, nu om de een of andere manier wel wat meer, in de zin dat het eindelijk helpt tegen mijn RLS (daarvoor gebruikte ik kratom)

Maar n jaar terug kon ik van alles slikken, tot de meest zware rc benzo's aan toe, tot wel 10 van die pillen tegelijkertijd zonder er maar zelf iets van te merken, dit zijn allerlei benzo's van verschillende vendors geweest.

Andere mensen merkten daarin tegen wel aan mij als ik een hoge dosis benzo's op had, ik zelf helemaal niet.

Ik heb overigens ook nog nooit een benzo onnwenning gehad, zelfs niet na maanden lang dagelijks gebruik iin grote hoeveelheden.

Overigens is dit niet bedoeld om op te scheppen, ik vraag me dit namelijk echt al een hele tijd af.
Wellicht zorgde de kratom verslaving ervoor dat ik er niets van kon voelen? Net als bij bv xtc en antidepressiva?

Laatst bewerkt:

adieu

Bewuste gebruiker
Raar is overigens wel dat ik op de enige manier niet gevoelig ben voor benzo's, nu om de een of andere manier wel wat meer, in de zin dat het eindelijk helpt tegen mijn RLS (daarvoor gebruikte ik kratom)

Maar n jaar terug kon ik van alles slikken, tot de meest zware rc benzo's aan toe, tot wel 10 van die pillen tegelijkertijd zonder er maar zelf iets van te merken, dit zijn allerlei benzo's van verschillende vendors geweest.

Andere mensen merkten daarin tegen wel aan mij als ik een hoge dosis benzo's op had, ik zelf helemaal niet.

Ik heb overigens ook nog nooit een benzo onnwenning gehad, zelfs niet na maanden lang dagelijks gebruik iin grote hoeveelheden.

Overigens is dit niet bedoeld om op te scheppen, ik vraag me dit namelijk echt al een hele tijd af.
Wellicht zorgde de kratom verslaving ervoor dat ik er niets van kon voelen? Net als bij bv xtc en antidepressiva?
Ik heb wel vaker gehoord dat kratom en benzos qua tolerantie ergens overlappen. Wetenschappelijk heb ik hier geen bron voor, maar anekdotelijk heb ik het hier op het forum wel eens voorbij zien komen.

adieu

Bewuste gebruiker
Overigens nog een manier hoe de verslaving voor mij (of in ieder geval mijn neus) draaglijker is geworden; bommetjes slikken. Veel minder drang om bij te pakken maar uiteindelijk gebruik je evenveel als het niet meer is.
Vet! Dus er komt nog een tweede seizoen? Succes!
Dit zou ik niet weten, het word ook videobellen en ik blijf verder anoniem. Maar in ieder geval blijft het onderzoek naar 3mmc daar gaande.
Ik hoop dat naast aandacht onder jongeren en andere gebruikers, mijn interview bijdraagt aan aandacht van onderzoeksinstellingen en de overheid. 3mmc, hoewel bekend, glipt nog te veel onder de radar door vind ik zelf.

Rivalrie

Badass junkie
Overigens nog een manier hoe de verslaving voor mij (of in ieder geval mijn neus) draaglijker is geworden; bommetjes slikken. Veel minder drang om bij te pakken maar uiteindelijk gebruik je evenveel als het niet meer is.

Dit zou ik niet weten, het word ook videobellen en ik blijf verder anoniem. Maar in ieder geval blijft het onderzoek naar 3mmc daar gaande.
Ik hoop dat naast aandacht onder jongeren en andere gebruikers, mijn interview bijdraagt aan aandacht van onderzoeksinstellingen en de overheid. 3mmc, hoewel bekend, glipt nog te veel onder de radar door vind ik zelf.
Als 3mmc er niet was geweest had je dan andere drugs gebruikt denk je? Bijvoorbeeld speed?

John Trap

Bewuste gebruiker
Een speed verslaving houd je vol door:
- De speed te gebruiken en zo min mogelijk te misbruiken (houd de dosis laag, de frequentie van gebruik is daarmee van minder belang);
- Doe goede dingen met speed op. Werk, fix je shit, doe leuke dingen met vrienden en familie. Trek je niet terug in een isolement. Leef een positief leven;
- Eet veel en gezond (eventueel tegen heug en meug, maar dit verdwijnt vanzelf);
- Slaap genoeg (eventueel met een benzo, maak zo min mogelijk gebruik van drank);
- Accepteer jezelf met verslaving. Continue vechten tegen jezelf put je uit, zowel mentaal als lichamelijk;
- Beweeg voldoende, zodat het verlies van spiermassa beperkt blijft en afvalstoffen uit je spieren verwijderd worden;
- Sla ook eens een dag over. Accepteer dat je levenloos op de bank hangt. Denk na over je leven. Verdoofd jezelf niet constant. Cannabis kan hier erg goed bij helpen.

Hopelijk heb je hier wat aan en kun je lekker oud en gelukkig worden met een goede lijn speed iedere dag!

Ganjasmoker1993

Wellicht zorgde de kratom verslaving ervoor dat ik er niets van kon voelen? Net als bij bv xtc en antidepressiv
Waarom neem je Antabuse?
Om van de alcohol af te komen (Ik drink zo'n 1 keer per week, maar dan komt er altijd speed bij. Dat Is het probleem. Morgen heb ik hiermee een afspraak over hoe en wat.

Ik denk dat mijn huisarts een halve burnout heeft gekregen wbt mijn gebruik.
Ach ik blijf gemotiveerd voor zelfs nòg een opname, terwijl mijn gebruik echt zwaaar minder is geworden. Het gaat nu vooral om de impulsieve drank/drugs momenten weg te krijgen. Blowen wil uiteindelijk weekends houden, en wil ik daar ook leren!)

dus ze moet niet zo huilen

Ganjasmoker1993

Her is me overigens wel opgevallen dat ik na mijn fantastisch OP verhaal nog geen likes heb gekregen.

Ik was hier verdomme na bijna 3 nachten wakker, een halve psychotische toestand, in 2.5uur aan een stuk door mn levensverhaal gewerkt en gedeeld met jullie! ( ofja,levensverhaal..)

Schaam jullie. Ik verwacht vanaf morgen iedereen een like geven op mijn OP!

Overigens ben ik wel erg blij met de reacties. Hebben me inzichten gegeven en ook ik heb weer wat bijgeleerd. Speed is inmiddels door de gootsteen.

Laatst bewerkt:

Ganjasmoker1993

Ik vroeg me toch nog iets af over de verslaafde en ex verslaafde aan speed / bleef je niet dagelijks te zien aan je verzorging of vooral je (drugs)gezicht? Hadden mensen dit niet in al die 13 jaar mensen nooit gemerkt aan je?

Als ik een (alleen thuis) keer goed speed gebruik loop er na 3 ddagen (Vandaag zelfs 4) alsof ik rechtstreeks van n hardcore party af kwam. Kan natuurliik echt niet.

Ach, t gaat nu goed met de etizolam en weed. Etizolam gooi ik weer weg mocht de kater weg zijn

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Her is me overigens wel opgevallen dat ik na mijn fantastisch OP verhaal nog geen likes heb gekregen.

Ik was hier verdomme na bijna 3 nachten wakker, een halve psychotische toestand, in 2.5uur aan een stuk door mn levensverhaal gewerkt en gedeeld met jullie! ( ofja,levensverhaal..)

Overigens ben ik wel erg blij met de reacties. Hebben me inzichten gegeven en ook ik heb weer wat bijgeleerd. Speed is inmiddels door de gootsteen.
Jij krijgt van mij geen like

adieu

Bewuste gebruiker
Naar mijn ervaring is het wel/niet liken op deze site niet heel consistent. Zelf krijg ik hetzelfde gevoel als instagram doorscrollen wat betreft liken, of ik like alles, of ik like niks.
Veel meerwaarde bied het niet en je moet de waardering van je post ook niet af laten hangen van de likes die je krijgt.

Ik neem aan dat je een beetje loopt te ouwehoeren, maar als je dit oprecht bedoeld met die verwoording dan vraag ik me af waarom je waarde hecht aan likes. Dacht dat dat iets is van mijn generatie, niet iemand van 1993 lol.

adieu

Bewuste gebruiker
Als 3mmc er niet was geweest had je dan andere drugs gebruikt denk je? Bijvoorbeeld speed?
Yup, 3mmc vulde mijn leegte gewoon net het beste. Ik ben gewoon een bitch voor serotonine en dopamine en heb een hekel aan nuchter zijn.
Voorheen zat ik ieder weekend/dag aan wat anders, het liefst de schijf van 5 allemaal tegelijk eigenlijk.

adieu

Bewuste gebruiker
Succes morge..!! 👌👍
Het interview verliep erg goed, ik heb veel goede vragen gekregen en iets meer als een uur door lopen ratelen.
Ook wat verder dan de 3mmc, mijn visie op de dunne kunstmatige lijn tussen medicijnen en drugs, mijn bezwaar op het gemak waarmee de huisarts, die ik als een professionele en bekwame arts zie, mij ritalin voorschreef wanneer dit helemaal niet zou moeten voor mensen als mij.
Ik kwam hij de huisarts voor concentratie problemen.
10 eerlijk beantwoorde vragen verder, 5 die aardig overeenkwam met ADD en hoppa hier je hebt ADD neem wat Ritalin.
1 week verder zit ik er voor de follow-up, ja het werkt toch niet zo goed.
Oh dan verhogen we de dosis toch wat?

Ik dacht dat dergelijke situaties alleen in Amerika voorkwamen.
Ritalin is weggelegd voor die stuiterballen of ultieme dagdromers die niet normaal kunnen functioneren zonder.
Niet voor mensen als ik die 'aardig in de buurt komen van ADD'. Mij hadden ze moeten leren concentreren, medicatie is in zo'n geval helemaal niet de oplossing.
Of zie ik dit verkeerd?

Ganjasmoker1993

Jongens, ik was 3 nachten wakker onder een flinke dosis wiet. M

Voor de gene die dachen dat ik dit serieus bedoelde snapt mijn sarcasme nog niet goed. Tuurlijk boeien die likes me niet.
Ik heb tijdens mijn niet wakker kunnen zijn ook wel eens mijn lolletje hoor..

En nu gauw mij allemaal inline!!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan