Hoe kan een drugssite online blijven?

waterpipe

Newbie
Ik heb niet zo lang geleden online drugs gekocht. Inmiddels getest en gebruikt, dus het is geen scamsite.

Hoe kan het dat die shop keihard wordt gepromoot via de socials en nog steeds online is? Ik het hier dus niet over een darkwebsite maar een gewone site.

Ik kwam hem een paar maanden geleden tegen, en nog steeds online, hoe dan?

Zijn er meer van dit soort sites (ik vraag niet om de sites te noemen) maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ja! Ben ook eens op zo'n site beland. Een etalage van ballonnen, slingers en soundsystems maar onderaan het menu een categorie "overig". Daar was alles te bestellen van crack, hero en pijpjes tot aan vals geld en wapens. Wel met bitcoin betalen maar toch... Zeer bijzonder.

Mijn eerste gedachte is scam, door criminelen of politie. Heb de site maar snel gesloten en weer terug naar m'n kattenfilmpjes haha!😅

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb niet zo lang geleden online drugs gekocht. Inmiddels getest en gebruikt, dus het is geen scamsite.

Hoe kan het dat die shop keihard wordt gepromoot via de socials en nog steeds online is? Ik het hier dus niet over een darkwebsite maar een gewone site.

Zijn er meer van dit soort sites (ik vraag niet om de sites te noemen) maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik vraag me die dingen ook af ja. Iemand kocht laatst gewoon een 2kg lachgas fles door letterlijk "lachgas kopen (naam stad)" in google te zoeken waar een 06 nummer was te vinden. Alles is ook netjes aangekomen, dus ja HOE dan....?

Er zijn nog wel meer sites maar ikzelf zou nooit op zulke sites bestellen. Of er zijn 10tallen mensen die mij voor zijn geweest natuurlijk....
Een site is ook zo opgezet natuurlijk en zijn de kosten ook niet. Telegram stikt ook nog van de marktplaatsen voor van alles en nog wat, al worden daar tegenwoordig wel aardig wat gebanned. Het is allen dwijlen met de kraan open natuurlijk.... Dan hebben we nog darkweb wat al ik weet niet hoelang een vertrouwde leverancier voor velen is.

Je zou zeggen dat die gasten erg makkelijk te pakken zijn zo. 1 fake bestelling van de smeris en ze hebben ze hebben zo weer een dealer te pakken.
Toch zal dit wat ingewikkelder zijn dan wij nu zo even kunnen bedenken.... Baten en kosten etc zal ook allemaal meespelen... Maar goede vraag dus....

PS:
Laat ook de beschrijvingen van hoe sites eruit zien maar achterwege. Dat kruipt een beetje naar de grens van wat we mogen toelaten en dat zou zonde zijn van deze topic.

ILoveRCs

Wijs gebruiker

Ja er zijn zat van zulke sites die opereren vanuit Polen (of elders in het oostblok). Bij een enkele kun je gewoon alles bestellen, niet alleen RC's maar ook gewoon normale harddrugs. Dit zijn gewoon clearnet websites maar hier kun je alleen bestellen met crypto.
Bij Nederlandse sites is het echter wachten tot ze down worden gehaald ja..

Nathaniel

Wijs gebruiker
Is de aanvoer en verkoop nu dan zodanig dat het verlies op dit soort sites verwaarloosbaar is?

Kordie

DF-koning
Ik heb niet zo lang geleden online drugs gekoch

Drugs of RC ... daar zit ook nog wel een verschil in.
RC is geloof ik nog grijs gebied, drugs mag sowieso niet.
Maar goed, inderdaad bijzonder dat als het drugs is dat ze het publiekelijk verkopen. Mogelijk is het een val.

Brakka Mang

Badass junkie

Land waar het wordt gehost, evenals de dns servers van het domein waar die staan bepalen hoe lastig het is om een site offline te halen.

Bovenaan