hoe komt het dat je afvalt van pep?

dollegekske

Bewuste gebruiker
Waarom val je af van speed? Komt dit gewoon door het niet eten/doorhalen of zit er iets in wat je vetverbranding op gang brengt?

Soms als ik een avondje of nachtje aan de pep heb gezeten ben ik meteen 1 tot 3 kilo kwijt. Maar als ik n avondje/nachtje nuchter doorhaal ben eet ik heel de avond ook niks.. en dan ben ik niet echt afgevallen dus lijkt me meer dat er iets inzit wat je doet afvallen ofzo?
Of komt het gewoon door het zweten, rondjes lopen?
Vind dit wel interessant om te weten, heb zoekfucntie al gebruikt

Ojaa ff voor de duidelijkheid; ik ben niet zo'n dom iemand die denkt dat je speed kan gebruiken om af te vallen maar zoals ik al zei ben gewoon benieuwd hoe dit komt.

thnxxxx alvast :stoned:

Arthur King

Wijs gebruiker
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amfetamine zei:
Activering van het sympathische zenuwstelsel vindt normaalgesproken plaats bij gevaar of spanning. Het lichaam moet klaar zijn om snel te reageren, de stofwisseling krijgt even minder prioriteit en het hongergevoel verdwijnt. Amfetamine werd dan ook voorgeschreven als afslankmiddel.

W.F.L.

Badass junkie
Dat, en na een tijd gaat je lichaam ook vetten of spieren afbreken om te kunnen functioneren. Dan val je pas af.

Winehouse

Badass junkie
geox zei:
Veel gewicht dat je verliest is ook vochtverlies van overmatig zweten.

Van teveel vocht word je heus niet dik
Dat pis je gewoon weer uit
En van te weinig vocht droog je uit...
Maar heeft niks met gewicht te maken

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Winehouse zei:
geox zei:

Mooi dat het wel ook met je gewicht te maken heeft! We bestaan nou eenmaal voor een heel groot gedeelte ook uit vocht en wanneer je daar veel van kwijt bent geraakt, is dat ook van invloed op je gewicht.

Taat

Bewuste gebruiker
OMG, van vocht word je niet dik..
Tuurlijk het gewicht zit er wel ff aan als je veel vasthoud, maar uiteindelijk brengt je lichaam het weer in balans met vochtverlies, dus is altijd maar tijdelijk..

En van pep val je uiteindelijk ook niet af, aangezien je het er na verloop van tijd dubbel en dwars weer aan vreet :beer:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Winehouse zei:
geox zei:

Mensen die aan vechtsporten doen en dus aan een bepaald lichaamsgewicht moeten voldoen, gaan niet voor niets de zweethut/ sauna in om snel veel gewicht eraf te halen om zo tijdens de weging binnen hun gewichtsklasse te blijven.

Cooper

Bewuste gebruiker
Afvallen
Speed activeert en stimuleert, ook al ben je niets aan het doen.
Speed vermindert de eetlust (drastisch) en heeft invloed op je metabolisme.
Speed zorgt vaak voor inslaapproblemen, je slaapt minder en minder vast etc.
Speed onttrekt vocht uit je lichaam.

Zo ga je behalve de koolhydraten ook vetten verbranden, en uiteindelijk spieren.
Als je nagaat dat je hart ook een spier is, begrijp je waar het gevaar vandaan
komt van in korte tijd veel gewicht verliezen.

En zoals eerder gezegd, die drie kilogram die je op een avond verliest zul je
voor het grootste deel (waarschijnlijk volledig) toe kunnen schrijven aan vochtverlies.

En Gekske, je bent niet dom als je denk dat je speed kunt gebruiken om af te vallen...daar is speed juist uitermate geschikt voor :wink:

Wat echter wel een misvatting is waar Marla ook al op wees, is dat vocht niet dik maakt of dat vocht niets met je gewicht te maken heeft. Dat heeft het wel degelijk. Er zijn allerlei factoren die de vochtbalans zodanig kunnen verstoren dat je te maken kunt hebben met vele kilo's boven of onder het normale gewicht. Factoren zoals zoutbalans, lichaamsbeweging, medicatie...drugs :) Met bijvoorbeeld een plaspil kan iemand wel tien kg vocht in no-time verliezen. Een middel als prednison doet het tegenovergestelde en laat het lichaam vocht vasthouden.

Dus...

cropp

Badass junkie
omdat je van speed niet meer op kunt houden met bewegen en geen hap door je keel krijgt, en dan maar anderhalve dag niet eet...

Mac...

Badass junkie
Inderdaad dat vochtverhaal, lijkt me duidelijk.. Ook eet je niet, maar wat ik een beetje mis is dat speed weldegelijk van invloed ook is op je spijsvertering, deze gaat duidelijk sneller werken, ik moet altijd schijten als de speed begint te werken (evenzo caffeïne). Echter gezien je eetlust verdwijnt neem je niks nieuws meer tot je en ben je behoorlijk leeg tegen t einde aan.

Maar helaas, 2 dagen niet meer aan het snuiven eet je de misgelopen kilo's er zo weer aan (ware vreetkicks gehad na de speed), dus gewoon lekker blijven gebruiken, val je het snelste af :rolleyes:

Is hier bovendien al vermeld dat speed in den beginne een middel was om af te vallen? En sterker nog: tegenwoordig wordt het wel eens voorgeschreven aan mensen met obesitas..

Dus breng je moddervette lijf ff naar de dokter en vraag of hij je ff wat amph's kan voorschrijven.. :)

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ghehe daarom gingen die dieetpillen vroeger ook over de toonbank als warme broodjes. Je gebruikte ze een dag, gaat je wegen en "wow wat een ongelooflijk resultaat!" dat het dan idd over vocht gaat is natuurlijk een minor detail :rolleyes:

Moet zeggen dat ik onder pep wel veel sneller me bewust ben van dat het desbetreffende voedsel al verteerd is en ik half uur later alweer een lege maag heb. Opzich ook logisch maar blijft een geinige gewaarwording.

peppie

Belezen gebruiker
Winehouse zei:
geox zei:

Waarom zien anabolen gebruikers/bodybuilders en dan zo opgeblazen uit ?
. Door vasthouden van water (problemen in de osmoseregeling)

Zelf heb ik altijd het gevoel een opgeblazen buik te hebben, maar dat kan ook wel van de cafeïne zijn die er in zit.

W.F.L.

Badass junkie
Ik heb juist het gevoel alsof mijn maag leeg is, zelfs bij 14%. Wat dan ook echt wel te wijten is aan de samentrekking van de spieren en het feit dat speed je metabolisme versnelt, dus je eigenlijk veel meer moet eten. Geen gemakkelijke taak als je een droge bek hebt en absoluut geen zin om te eten. :grin:

WeLoveIt

Newbie
Ik had hier ongeveer 2 maanden geleden ook ervaring mee alleen toen nachtje doorgegaan en niks gegeten, resultaat: 1,5 kg kwijt. Afgelopen weekend nachtje doorgegaan en normaal gegeten zoals ik altijd zou doen ookal was dat niet gemakkelijk nee maar buiten dat ben ik alsnog bijna 2kg afgevallen. Heb zelfs meer gegeten dan normaal, onverklaarbaar denk?

^ denk niet dat je afvalt van een hoge hartslag?

Klaara

Bewuste gebruiker
zolang we er maar niet aangehouden worden he :sunglasses:

voorheen zat ik nog wel eens met m´n laptop onder m´n dekens omdat ik bang was dat mijn ouders wakker zouden worden van het licht :P en dan zweette ik zo ernstig dat ik het gevoel had dat ik 3 kilo lichter was :rock: :smoke:

Bovenaan