• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hoe lang blijft een kweekset levensvatbaar?

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Hallo allen,

Ik heb 3 weken geleden een kweekset besteld. Helaas bleken de mensen van de webshop enorme debielen te zijn. Ze waren de zak en paperclips vergeten mee te sturen. Ik heb ze meteen gemaild, maar ze zijn zo incompetent dat ik deze nog altijd niet ontvangen heb.

De doos met het mycelium staat dus al die tijd al in mijn koelkast. Denken jullie dat deze het überhaupt nog doet?

Ganggang💯

Badass junkie
Iedereen maakt wel eens een foutje toch. Ik zou gewoon om een nieuwe vragen op een wat vriendelijker toon, daar bereik je over het algemeen meer mee.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Ik heb het lang op vriendelijke toon gevraagd, maar in 3 weken hadden ze toch wel een zak en paperclips op kunnen sturen. Het begint nogal vervelend te worden.

Inmiddels gaat het niet meer om 1 foutje (het vergeten van de zak en paperclips), maar ook om steeds nutteloze reacties sturen, beloven dat de rest 'vandaag of uiterlijk morgen' verstuurd zal worden, vergeten te reageren. Dus de vriendelijke toon begint er inderdaad wel een beetje af te raken.

Zie hier de mailwisseling voor de geïnteresseerden:

Goedemiddag,

Zojuist heb ik, na een paar dagen wachten, de ... ... growkit van jullie ontvangen. Het is echter alleen de bak met het mycelium, zonder de zak erbij. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Zouden jullie de zak en paperclips kunnen nazenden? Ik hoop wel dat dit snel kan, ivm de houdbaarheid. Telefonisch waren jullie helaas niet bereikbaar.

Hebben jullie voor de tussentijd eventueel tips hoe ik de kit het beste kan bewaren?

Groeten,
Beste ... ,

Heb je ook onder het bakje gekeken in de kartonnen doos? Want daar zitten altijd de zak en paperclips. We maken eigenlijk nooit mee dat ze vergeten worden.
Maar mochten ze daar niet zijn, dan kan je de kit bewaren in de koelkast en dan kan je ons een berichtje sturen. Wij zullen dan zsm de zak en paperclips sturen.

Kind regards and stay safe,
Hallo ... ,

Daar heb ik uiteraard als eerste gekeken. Er zat niets in, buiten de bak.

Ik heb de bak nu in de koelkast gezet. Hij heeft nu wel een paar dagen erbuiten gestaan, dus ik hoop dat dit geen negatieve invloed heeft gehad.

Zouden jullie de zak en paperclips kunnen nasturen?

Groeten,
Goedemiddag,

Ik heb hier maandag op gereageerd, maar nog geen reactie ontvangen. Kan ik volgende week de zak en paperclips verwachten? De kit wordt er niet verser op.

Groeten,
Beste .... ,

Bedankt voor je bericht. Onze excuses voor de late reactie. Vandaag of uiterlijk morgen sturen we een zak met paperclip op.

Kind regards and stay safe,
Hallo ... ,

Fijn. Ik krijg nu een email dat ik 2 cent moet overmaken voor de paperclips, dat klopt niet lijkt me?

Groeten,
Hallo ... ,

Nee dat hoeft inderdaad niet, dat is voor ons systeem om het te kunnen verwerken.

Kind regards,
Goedemiddag,

Het is komende maandag 3 weken geleden dat ik de growkit besteld heb. Ik heb hem op 12 juni ontvangen en jullie direct gemaild dat hij niet compleet was. Telefonisch zijn jullie niet bereikbaar. Het duurde steeds dagen voor ik reactie ontving. 4 dagen geleden kreeg ik van jullie bericht dat jullie de zak en paperclips 'vandaag of uiterlijk morgen' zouden versturen. Nog altijd heb ik niets ontvangen.

Ik vind het erg vervelend dat het zo moeizaam gaat. De doos met mycelium staat al 2 weken in mijn koelkast (en het duurde al lang voor ik hem na mijn bestelling ontving). Krijg ik van jullie een nieuwe als hij niet meer levensvatbaar blijkt te zijn? En is de zak inmiddels verstuurd?

Groeten,
Hallo ... ,

Het spijt ons om dit te horen, onze excuses hiervoor.
Heb je inmiddels al de zak met paperclips ontvangen?

Ik hoor graag van je!

Kind regards,
Hallo ... ,

Nee, nog steeds niet. Is de kit na al deze tijd überhaupt nog wel levensvatbaar?

Als het niet lukt een plastic zak en paperclips te versturen, wil ik graag het aankoopbedrag terug. Dan haal ik ergens anders wel een kit.

Groeten,
Anyway, het belangrijkste doel van dit topic is niet klagen over de klantenservice. Ik zal verder ook geen namen noemen. Ik hoop dat iemand weet hoe lang zo'n kit houdbaar is en of ik er nog iets mee kan.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hele fijne update, ik krijg een nieuwe kweekset van ze, met 2 zakken zodat ik de oude ook nog kan proberen.
Dat mocht ook wel na de eerdere service, of beter: gebrek daaraan. Sjeez...

Fijn dat het toch goedkomt (hoop ik).

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Dat mocht ook wel na de eerdere service, of beter: gebrek daaraan. Sjeez...

Fijn dat het toch goedkomt (hoop ik).
Alles ontvangen nu, hopelijk komt er een mooie oogst uit! Het zijn XL-kweeksets, dus als ze beide werken heb ik straks een mooie voorraad. Gelukkig heb ik een voedseldroger, dus bewaren zal geen probleem zijn. Ik zal dit topic tegen die tijd wel updaten!

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Eerste oogst inmiddels gehad, van de nieuwe kit. De paddestoelen groeiden helaas alleen aan 1 zijkant van de kit. Waarschijnlijk omdat hij een tijdlang op een schuin oppervlak stond.

Geoogst en de kit weer onder water gezet, hopelijk nu een volledige flush!

In de oude kit zie ik wel hele kleine bolletjes, maar ze groeien niet door. Wie weet komt dat nog.

Een matige foto van de eerste (magere) oogst:

WhatsApp Image 2020-07-28 at 22.47.54.jpeg

Er zit wel een lekkere grote van 25 gram bij! Inmiddels is alles kurkdroog en netjes opgeslagen.

Bovenaan