Hoe lang is een kweekset houdbaar?

salvation

Belezen gebruiker
Wil voor het verbod eigenlijk nog wel een paar kweeksetjes inslaan, maar hoe lang zijn die dingen houdbaar?

sky

Belezen gebruiker
Ik heb ze wel eens 3 maanden in de koelkast bewaard. Ging hartstikke goed, super grote opbrengst er nog van gehad :grin:

salvation

Belezen gebruiker
Bedankt voor je reactie! Heb alleen niet genoeg ruimte in mijn koelkast om maanden lang kweeksetjes erin te bewaren :(

sky

Belezen gebruiker
salvation zei:
Bedankt voor je reactie! Heb alleen niet genoeg ruimte in mijn koelkast om maanden lang kweeksetjes erin te bewaren :(

Dat wordt dan doorknagen, of een extra koelkast erbij nemen :grin:

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je dan het beste de paddenstoelen meteen kunt kweken en oogsten, en die dan drogen. Dan heb je er waarschijnlijk het langst plezier van.

Funky Monkey

Badass junkie
Ik zou inderdaad ook zeggen gewoon allemaal kweken en dan drogen. Verder kan je natuurlijk ook nog zelf buiten opzoek gaan naar lekkere verse paddo's :mrgreen:

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
wat bedoel je met bijhouden ?
heb er net eentje besteld van azarius, maar je kan ze toch lang gwn in je kamer laten staan ? als je ze steeds opnieuw en opnieuw gebruikt ? steeds flushe enz.

JJJ

Bewuste gebruiker
salvation zei:
Is een halfjaar bewaren wel mogelijk?
Lijkt me echt een heel slecht idee. De opbrengt en kwaliteit ervan zal alleen achteruit gaan als je het langer bewaart. Een kweekset is een levend myceliumnetwerk dat helemaal klaar is om paddenstoelen te laten groeien, zo snel als het kan, en hoe langer je het bewaart, hoe groter de kans dat de boel besmet raakt en achteruit gaat. Het is geen apparaat met een aan/uitknop ofzo. :P De gedroogde paddo's zelf kun je dus veel beter een tijd bewaren, als je ze goed droogt blijven ze jaren goed.

Ja - nu kweken en drogen. In theorie kan je de gedroogde paddo's beter onder vacuum bewaren (30 euro aparaat bij de Kijkshop) omdat psilocin vernietigd is door zuurstof maar de psilocybin blijft heel lang goed (meer dan 100 jaar waarschijnlijk) ook zonder vacuum.

TrippyShit

Badass junkie
Ik dacht dat het bij gedroogde juist anders werkte. Dat de psylocibine eruit ging en er psylocine overbleef. Hawaiiaanse bevatten volgensmij maar psylocine, das ook de reden dat deze gedroogd niet al te best zijn vaak. Ik kan het weten.. Gedroogde mexicaanse of equadoriaanse daar in tegen zijn wel prima.

Bovenaan