Hoe lang werkt een bommetje speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Kleine J

Experimenterende gebruiker
Ik had zomaar even een vraagje, want ik vraag me eigenlijk wel af hoe hard en hoe lang een bommetje nou eigenlijk werkt, hoeveel je nodig hebt om ongeveer precies dezelfde sterkte te krijgen in vergelijking met een sleutelpunt van 50mg en wat jullie voorkeur is om te doen

inner_search

Badass junkie
Gelcap , beetje groter als een normale lijn, in de cap en slikken.. komt na half uurtje op (maakt bij mij weinig uit op nuchtere maag of niet...) kom ik ongeveer een uurtje of 3 mee , dan voel ik het effect wel wegzakken.

:handwaving1:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hangt er vanaf hoeveel milligram je sleutelpunt is, als je het niet afweegt zul je natuurlijk nooit echt weten hoe langt het werkt.

50mg zuiver Amfetamine sulfaat werkt 'ongeveer' zo'n 4-5 uur, nastimulatie kan wel iets langer duren. Er zullen ook mensen van mening zijn dat de sterkste piek na 2 uur voorbij is en het dan 'uitgewerkt' is. Het is een beetje subjectief in ieder geval. Hangt er ook wat vanaf of je het recreatief of functioneel wilt toepassen al is 50mg natuurlijk iets te hoog gedoseerd voor de laatste.

Daarnaast wil persoonlijk metabolisme ook nog wel eens een dingetje wezen, als je een klein meisje bent wil het nog wel eens wat harder binnen komen en langer doorwerken. Dames hebben meestal wat minder vocht per kilogram lichaamsgewicht.

Amfetamine sulfaat wil trouwens nog wel eens een beetje in de neus blijven hangen wanneer je grotere hoeveelheden poeder nasaal neemt. Persoonlijk ben ik fan van een neusspray flesje met water, op die manier kan je een beetje in stijl makkelijk en accuraat je doseringen innemen en hoef je zogezegd niet te stunten met sleutelpunten.

Sniffle88

Bommetjes werken bij mij niet. Was wel mn voorkeur. Dus nu gewoon nagelpuntjes snuiven. Ook meteen merkbaar dat het werkt dus makkelijk te doseren.

Perenijsje

Badass junkie
Tijdens uitgaan (helemaal op een binnenlocatie) geef ik de voorkeur aan een bommetje. Ik maak ze met capsules van 100mg en als kleine vrouw ga ik daar wel een uur of 6-8 op. Nastimulatie duurt nog wel langer zelfs.
Thuis snuif ik gewoon en weeg ik m'n lijntjes niet af ofzo.
Maar ieder lichaam en iedere keer is ook weer anders, dus beste kun je het gewoon zelf uitproberen hehe.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
De halfwaardetijd van amfetamine is 12 uur. Na een halve dag zit er dus nog de helft van alles wat je binnenkreeg in je bloed.
Na 24 uur zit nog een kwart van de amfetamine in je bloed. En na 36 uur nog 12,5 procent.

De effecten van speed zijn al wat eerder verdwenen omdat je lichaam ook tolerantie opbouwt.

Psychonautwiki heeft altijd een mooi overzichtelijk tabelletje van de werkingsduur en de dosis. In het geval van oraal ingenomen amfetamine zeggen ze dat het 6-8 uur duurt.
https://m.psychonautwiki.org/wiki/Amphetamine

Na die 8 uur kun je nog wel last hebben van slapeloosheid. Ik zeg meestal dat je er rekening mee moet houden dat je 12 uur na de laatste dosis op zijn vroegst weer kan slapen.

Bas

Wijs gebruiker
Na die 8 uur kun je nog wel last hebben van slapeloosheid. Ik zeg meestal dat je er rekening mee moet houden dat je 12 uur na de laatste dosis op zijn vroegst weer kan slapen.
Ligt er aan hoe lang je al bezig bent. Ik hou het eigenlijk op 24 uur niet slapen na je laatste bommetje. En als je dan kan slapen, zullen dit niet echt veel uurtjes zijn. Tenzij je echt veel cafeïne in je speed hebt zitten. Dan is slapen na een uur of 6 wel mogelijk na je laatste dosis. (Slaapperiodes van 1 a 2 uur achter mekaar)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Gelcap , beetje groter als een normale lijn, in de cap en slikken.. komt na half uurtje op (maakt bij mij weinig uit op nuchtere maag of niet...) kom ik ongeveer een uurtje of 3 mee , dan voel ik het effect wel wegzakken.

:handwaving1:
Wat voor speed heb jij dan als het na 3 uurtjes al niets meer doet? Is het wel speed of pure cafeïne?

inner_search

Badass junkie
Wat voor speed heb jij dan als het na 3 uurtjes al niets meer doet? Is het wel speed of pure cafeïne?
Hier is het tussen de 57 en de 70% , al dan niet versneden met cafeïne , ik laat hem testen via een Nederlandse collega , en was hem 2 keer met aceton (indien alleen cafeïne) anders vraag ik andere.
Ik heb niet gezegt dat hij nix meer doet na 3 uur , de piek begint af te zwakken en na een uurtje of 3 kan ik gewoon weer wat eten of een tukkie doen.

mod4fun

Belezen gebruiker
Vraagje, ik heb nu inmiddels bij 3 verschillende vendors wat speed gehaald.. Ik vermoed dat het een slechte kwaliteit is. 250mg in een capsule, dan voel ik me een beetje 'wakkerder' en begin wat meer aan multitasking. Maar ik heb geen last van een kaakklem o.i.d. Ik mag bij deze hoeveelheid toch wel wat meer verwachten? (en nee, geen tolerantie tot nu.)

Sniffle88

Dan lijkt me de kwaliteit niet heel best nee.
Ben met zon hoeveelheid toch wel eens een nachtje door gegaan.

Chillax

Bewuste gebruiker
Vraagje, ik heb nu inmiddels bij 3 verschillende vendors wat speed gehaald.. Ik vermoed dat het een slechte kwaliteit is. 250mg in een capsule, dan voel ik me een beetje 'wakkerder' en begin wat meer aan multitasking. Maar ik heb geen last van een kaakklem o.i.d. Ik mag bij deze hoeveelheid toch wel wat meer verwachten? (en nee, geen tolerantie tot nu.)
Volgens de eerder geposte link is 50mg al een zware dosis, 250 lijkt me dan erg veel en onmogelijk niet te merken?! Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Gezelligheid

Nu ik dit lees merk ik dat mijn dosissen altijd veels te veel zijn :astonished:
Ik neem soms elk uur een lijntje.
Een halve gram per nacht.

inner_search

Badass junkie
Nu ik dit lees merk ik dat mijn dosissen altijd veels te veel zijn :astonished:
Ik neem soms elk uur een lijntje.
Een halve gram per nacht.
Was je je speed ?
Tot 2 jaar geleden waste ik men speed niet en legde ik ook om het uur een goede lijn , ALS ik het nu nog doe , is het geteste gewassen speed en heb ik aan 2 a 3 lijntjes van 30/40 mg meer dan genoeg voor heel de avond.

Gezelligheid

Was je je speed ?
Tot 2 jaar geleden waste ik men speed niet en legde ik ook om het uur een goede lijn , ALS ik het nu nog doe , is het geteste gewassen speed en heb ik aan 2 a 3 lijntjes van 30/40 mg meer dan genoeg voor heel de avond.
Ja ik neem ook sterke pep.
Maar doe 12 uur lang met een halve gram.
En slaap daarna ook 12 uur lang niet.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan