Hallo iedereen, even kort samengevat. Ik maak me enorme zorgen om mijn oudere zus. Zij heeft in haar tienerjaren een zwaar probleem gehad met drugs, maar is na 2x opname daar 'af geraakt'. Ze leerde toen een stabiele man kennen en hij kon haar door moeilijke perioden loodsen. Jammer genoeg is die relatie 3 jaar geleden afgelopen en heeft zij ook op vlak van werken een groot dieptepunt bereikt (failliet verklaard, grote schulden,...). Het laatste jaar merken wij als familie dat zij opnieuw vreemd gedrag begon te vertonen. Ze is enorm paranoïde, opvliegend en dan weer heel down, drinkt enorm veel en feest ook opnieuw iedere dag tot ze erbij neervalt. Het jammere is dat ze géén hulp van ons wilt aanvaarden: Ondertussen is ze dakloos, maar weigert opnieuw thuis te komen wonen. Ze neemt wel geld aan, maar wilt niet praten... Dit weekend is ze opnieuw langs geweest om geld te vragen en eten te komen halen. Daar heeft ze een zakje met wit poeder achtergelaten. We denken dat dit (opnieuw) cocaïne is. Ik heb op dit forum meerdere mensen PRO drugs gezien, maar wil benadrukken dat de situatie uit de hand aan het lopen is. Zij heeft dat op dit moment misschien niet door, maar haar gebruik duwt haar verder in een neerslachtige/ financiële put waar ze steeds moeilijker uit kan geraken. Daarboven heeft zij ook een zoontje van 5 jaar die zijn moeder enorm mist... Onze familie zit met de handen in het haar en wil 'haar terug'. Want herkennen doen we haar al lang niet meer...
Ik wil met haar praten over het zoeken van hulp, maar hoe pak ik dit het beste aan? Ontkennen zal ze niet, want ze had het me indirect al eens verteld, maar ik vrees dat ze geen hulp zal willen aanvaarden... Ik heb echt angst dat ze zichzelf nog meer verwaarloost en dat we op een gegeven moment het bericht krijgen dat ze ergens in een steegje dood ligt.
Ik wil met haar praten over het zoeken van hulp, maar hoe pak ik dit het beste aan? Ontkennen zal ze niet, want ze had het me indirect al eens verteld, maar ik vrees dat ze geen hulp zal willen aanvaarden... Ik heb echt angst dat ze zichzelf nog meer verwaarloost en dat we op een gegeven moment het bericht krijgen dat ze ergens in een steegje dood ligt.