Hoe moet het verder?

Dhtke

Newbie
Ik ben een man van 35 en drink de laatste tIjd vreselijk veel.door mijn overmatig drankgebruik is mijn gedrag ook alles behalve en meng ik me soms in de meest bizzare situaties zoals drugtoestanden. Heb ondertussen bedreigingen gekregen dat ik dus niet meer buiten durf komen.ik wil zo snel mogelijk terug een normaal leven zonder drank en drugs zodat mijn gezin hier niet meer Onder lijd. Volgende maand mag ik op gesprek gaan bij psycholoog en hoop dat ik daar geholpen word en dat ik tot die tijd me niet terug in de problemen breng. Hoe moet het verder met mijn leven als ik mij toch elke keer opnieuw inlaat met drank en drugs hoewel ik elke keer beloof dit niet meer te doen?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Lastige situatie zeker met je gezin erbij. Het is in ieder geval duidelijk dat je jezelf niet onder controle hebt en dat je gezin daar nu ook gevaar van ondervindt. Erg slechte zaak en dat besef je gelukkig ook. Heb je de arts duidelijk uitgelegd hoe de situatie is en dat je ook je gezin in gevaar brengt op deze manier? Want het lijkt me dat de hulp wel iets sneller mag komen.

Wat zijn je plannen om de komende tijd nuchter door te komen? Is je vrouw goed op de hoogte van je gebruik? Je zal duidelijk moeten zijn in wat je gaat doen en een plan maken om de omgeving veiliger te maken. Misschien verstandig om een tijdje een ander onderkomen te zoeken als dat mogelijk is? Mocht het weer misgaan klop dan direct aan bij hulpinstanties en ga zeker niet zitten wachten.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vervelend allemaal als ik het zo lees maar uiteindelijk moet je het wel zelf doen jij bent degene die dingen kan veranderen. Een psycholoog of dergelijke kan je ermee helpen maar veranderen moet je zelf doen. Je zou om te beginnen kunnen proberen niet te gebruiken en lukt dat niet gebruik dan zo min mogelijk. Probeer ervoor te zorgen dat je omgeving er niet teveel onder je gebruik lijdt anders kan het dat ze er op een bepaald punt klaar mee zijn.

Als je bij een psycholoog komt ben dan eerlijk over je gebruik en eigenlijk alles dan krijgt deze ook een duidelijker beeld. Sterkte ermee!!

Dhtke

Newbie
Ben nu al 2 dagen niet meer buiten geweest niks gedronken of gebruikt. Voel me verry Crappy maar mijn gezin is blij en dat doet me volhouden.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben je lichamelijk in staat om in 1 keer te stoppen? Zodra je lichamelijke ontwenning hebt kan het zelfs heel slecht zijn om zomaar te stoppen soms nog slechter als het drinken zelf. Weet niet in hoeverre je lichamelijk afhankelijk bent maar zou er wel mee uit kijken en naar je lichaam luisteren.

Arnie87

Belezen gebruiker
je moet maar zo denken, iedereen voelt zich kut na stoppen met welke drug dan ook. Komt goed

Bovenaan