hoe moet zaad onkiemen wie kan me uit leg geven

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

marco99

Newbie
hoi ik wilt zaad onkiemen leren maar hoe moet ik dat doen

ik hoop dat niet al te moeilijk is ik weet alleen dat je lamp van 20 wat nodig moet hebben

wie wilt mij daar bij helpen !!!!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het enige wat je nodig hebt is internet en een paar vinger die: www.google.nl kunnen intikken.

Komop man, als je dit had gegoogled was je veeel sneller geholpen dan eerst helemaal registeren op en forum en daar dan nog het antwoord afwachten.

Gewoon zoeken dus.
Kom je er niet uit met de uitleg die er staat? Dan heb je gewoon weg niet genoeg intellectueel vermogen om cannabis te kweken.

marco99

Newbie
ow oke ik was gister bij een kweek shop geweest ik vroeg zo hoe ik beste zaad uit laten kiemen weet hun zelf niet eens

Delcasa88

Bewuste gebruiker
marco99 zei:
ow oke ik was gister bij een kweek shop geweest ik vroeg zo hoe ik beste zaad uit laten kiemen weet hun zelf niet eens
:tearsofjoy: :tearsofjoy: Nooit meer komen dan!

Wat heel goed schijnt te werken voor je zaden zijn pitpots/sproutpads. Wordt verkocht door Sanny in Nederland en daar halen veel mensen zeer goede resultaten mee! (heb ik gelezen)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Delcasa88 zei:
marco99 zei:
:tearsofjoy: :tearsofjoy: Nooit meer komen dan!

Wat heel goed schijnt te werken voor je zaden zijn pitpots/sproutpads. Wordt verkocht door Sanny in Nederland en daar halen veel mensen zeer goede resultaten mee! (heb ik gelezen)

Die dingen zijn oke ja, maar dit jaar heb ik het weer gewoon tussen vochtige watten gedaan en het was allemaal gewoon binnen 24 uur ontkiemd, dus erg noodzakelijk vind ik ze niet.

marco99

Newbie
klopt dat hoor de ik als je met stek blokjes dat je daar in ook kan onkiemen met een lamp er boven van 20 wat

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Die lamp is inderdaad nodig om de zaadjes het idee te geven dat de zon er is en ze uit hun schulpje moeten kruipen. Het gaat dan niet om veel licht, elke lamp van elk soort licht voldoet dan. Het liefst zo dicht mogelijk op de pas ontkiemde plantjes, zonder dat je ze verbrand zo strekken ze het minst.

Naast een 100% vochtige omgeving en wat licht heb je eigenlijk niks nodig...

Headle

Newbie
Delcasa88 zei:
Die lamp is inderdaad nodig om de zaadjes het idee te geven dat de zon er is en ze uit hun schulpje moeten kruipen. Het gaat dan niet om veel licht, elke lamp van elk soort licht voldoet dan. Het liefst zo dicht mogelijk op de pas ontkiemde plantjes, zonder dat je ze verbrand zo strekken ze het minst.

Om te ontkiemen heb je geen licht nodig.. Het plantje weet zelf zijn weg naar boven te vinden d.m.v. zwaartekracht en niet op licht.

Zodra het nog maar ietsjes boven is, heeft het (hopelijke) meisje wel licht nodig natuurlijk!

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Headle zei:
Delcasa88 zei:

Om te ontkiemen heb je geen licht nodig.. Het plantje weet zelf zijn weg naar boven te vinden d.m.v. zwaartekracht en niet op licht.

Zodra het nog maar ietsjes boven is, heeft het (hopelijke) meisje wel licht nodig natuurlijk!

Klopt, bij ontkiemen is volledige duisternis het beste, licht komt daarna wel.

nvstoned

Newbie
had op 5 -10-2010 wat zaden laten ontkiemen direct in cocos grond
4 van de 5 waren uitgekomen na 3 dagen
eergisteren (12 -10-2010 ) legde ik het zaadje die niet uitkomt in een glas met water
gisteren was er nog steeds niets met het zaadje dat was al dag 8
gisterenavond heb ik het zaadje uit het water gehaald en met een breekmesje opengekraakt en terug in het water gegooid.

nu vandaag, zit er al 1,5 bijna 2cm wortel aan. HET IS GELUKT WOOOT

dus als je zaden hebt die niet uitkomen, barst ze heel voorzichtig open met een scherp mesje en je weet dus maaar nooit wat er gebeurd. :)

al die discussies over het ontkiemen, ik zeg als je zaadje vocthig is en goed op temperatuur komt het overal uit, in aarde, tussen zand, cocos grond, glas water, tussen wc papier of watten

bij mij komen ze overal uit en komen ze niet uit, is het zaadje slecht en kun je misschien tussenkomen zoals ik deed.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Op wietforum zijn er enkele ''tests'' geweest over de beste manier van ontkiemen.
Natuurlijk is er een verschil in kwaliteit van de zaden, maar dat zaad kwam allemaal van dezelfde breeder (Sannie natuurlijk).
Tussen vochtige watten in het donker had het beste uitkomst percentage, gevolgd door in een glas water laten ontkiemen.
Op 3 kwamen de sproutpads, die daar erg worden opgehemeld.

Maar ontkiemings percentages en uitkompercentages zijn anders.
Ontkiemen doet bijna elk zaad, maar vaak wil het niet of niet goed naar boven komen.

Overall gezien kwamen de sproutpads toch het beste uit de test, met zo'n 95% dacht ik.

nvstoned zei:
dus als je zaden hebt die niet uitkomen, barst ze heel voorzichtig open met een scherp mesje en je weet dus maaar nooit wat er gebeurd. :)

al die discussies over het ontkiemen, ik zeg als je zaadje vocthig is en goed op temperatuur komt het overal uit, in aarde, tussen zand, cocos grond, glas water, tussen wc papier of watten

Ik vind het beste nog om die zaadjes met je tanden open te ''kraken''.
Het klink wat agressief, maar met je kaak is je kracht vele malen preciezer dan met je handen en een mesje!

En inderdaad, het maakt niet zooveel uit welke methode je gebruikt! :wink:

gamezz

Bewuste gebruiker
aangezien je deze wel erg domme vraag stelt denkik datje niet in een kast gaat kweken.
ontkiemen heeft dus geen nut :wink:
bewaar die zaden voor volgend buiten seizoen dan

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gamezz zei:
aangezien je deze wel erg domme vraag stelt denkik datje niet in een kast gaat kweken.
ontkiemen heeft dus geen nut :wink:
bewaar die zaden voor volgend buiten seizoen dan

En als jij dan iets slimmer en oplettender was geweest, zag je dat de TS dit vroeg half mei.
Precies de goeie tijd om te ontkiemen, wijsneus :smoke:

gamezz

Bewuste gebruiker
dat komt ervan oude topic's te bumpen :wink:
ik ga echt niet bij elk bericht kijken waneer het gepost is :wink:
sorry in ieder geval voor het misverstand

Tripper

Wijs gebruiker
Gewoon je zaadjes een potje water doen en elke dag kijken of er worteltjes uit komen en dan in de grond doen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gamezz zei:
dat komt ervan oude topic's te bumpen :wink:
ik ga echt niet bij elk bericht kijken waneer het gepost is :wink:
sorry in ieder geval voor het misverstand

Okay :sunglasses:
Dan nog, je reageerde op de openingspost.
Hoewel hij/zij al vele antwoorden gekregen had.

In een topic antwoord je niet op de 1e post ( waarschijnlijk, en in dit geval dus, erg oud) maar op de laatste paar posts..
Bij een topic wat al langer open is, is de kans vrij klein dat je nog wat nuttigs kan toevoegen als antwoord op de vraag van de TS.

Tripper zei:
Gewoon je zaadjes een potje water doen en elke dag kijken of er worteltjes uit komen en dan in de grond doen.

Hier nog zo iemand die alleen de OP leest volgens mij :wink:

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik ontkiemende mijn wietzaden in vochtige watten in een schaaltje. Toen de worteltjes ongeveer 1 cm waren heb ik ze in aarde gedaan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
mark__psv zei:
stekken gaan halen scheelt toch weer een paar weke

En dan met spint zitten?
Of misschien wilt de TS wel een zadenkweek doen..
Of een buiten kweek, dan heb ik ook liever zaadplanten dan stekjes!

Bovenaan