• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hoe niet compleet afhankelijk te worden van Oxycodon?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

HighBas

Newbie
Hoi ik ben nieuw hier vergeef me als ik een foutje maak omrent forumregels.

Meestal zie je hier berichten hoe kom ik eraf, zijn er ook tips om er niet compleet hooked aan Oxycodon te worden?
Mijn situatie: Ik loop al een tijd met een bekken/rug probleem bij de fysio. Na van de meeste pijn af te zijn enkel 1 been wilde niet echt lekker meewerken er zat nog een zenuw knooppunt in mijn knie maar ik kon lopen (beetje hinken) Ik gebruikte Naproxen en Paracetamol lage dosering.
Afgelopen maandag heeft de fysio dat been oprekt en deed op dat moment niet zeer, echter word ik s'nachts wakker met hevige stijfheid en s'ochtens moest ik mezelf de trap afheisen.
Ik moest nog even weg en rond de middag 10mtr. lopen sprongen de tranen in mijn ogen. Eenmaal thuis begon mijn RSI gewricht bekken en been helemaal te verkrampen en de zenuw kwam nog klemmer te zitten en mijn hele lichaam sprong op slot. De zenuw versterkte de kramp en visa versa. Mijn hele onderlichaam begon te trillen van de kramp en pijn en kon niks meer niet lopen staan liggen. Enkel nog heel raar krom staan vasthoudend aan de keukentafel. De huisarts was er met 5min. en een uur later had ik de Oxicodon in huis.
Ik heb gebroken enkels gehad onstoken kaakzenuw arm open tot zelfs de pezen half door, 2 gekneusde ribben 1gebroken tegelijk en nierstenen. Als je dit allemaal bij elkaar optelt heb je ongeveer de pijn die ik had gisteren.
Als er een 9mm in huis had gelegen had ik er een door mijn kop gejaagd. ECHT ONDRAGELIJK!
Op een pijnschaal van 1 tot 10 had ik 20 :sob:

Na ongeveer 14U wakker liggen en stil op 1 plek want ik kon nog geen cm bewegen in bed want dan begon mijn hele onderlijf ongecontroleerd begon te trillen bij de krampen en pijn in de rug wat weg te trekken. Toen ben ik op mijn pijnlijke zijde gaan liggen en heb mijn heupen en benen zodanig kunnen draaien dat de heup toch iets verschoof en direct was de ergste pijn en de pijn in het RSI gewricht weg en ben in precies die stand gaan slapen.
4u later werd ik weer wakker met pijn maar het meest heftige was weg.
Na ruim 14 uur constant verkrampen van de spieren zorgde dat weer voor zijn eigen pijn. Maar ik had al ruim 3 liter water op om de spieren enigzins te voeden want alles was/is verzuurd. (pissen in de fles in bed, kon er niet uitkomen)
De hele dag ben ik aan het masseren warmtespray infrarode lamp en warm bad met massage kan ik nu redelijk pijnloos liggen en zitten. Echter lopen is schuiffel schuiffel zo krom al een man van 96jr. en doet er zeer, kruipen mij gaat beter af nu. :tilttearlaugh:

Gisteren ruim 60mg retard en een stuk 5 kort werkende 5mg over 24u, 2x over 10mg kwam er na 15 minuten weer uit omdat ik moet overgeven door de hevige pijn. (dus die zullen wel niet opgenomen zijn in mijn lichaam, ofwel?)

Ik heb mezelf vandaag op 4x5mg kort en 3x10mg retard + 2xibuprofen gezet. De Ibuprofen is voor de spierherstel en evt. ontstekingen.
Is dit een beetje veilige dosering om niet direct veel meer nodig te hebben? Want als ik dat zo lees in de verschillende berichten hoe meer je gebruikt des te slechter de werking en des te sneller meer je nodig hebt. Heb ik dat goed begrepen?

Ik noem mezelf een boergondische verslaafde :innocent:
Ik drink graag een na het werk biertje rook regelmatig voor het slapen een jointje voor mijn ADD want hoe moe ik ook ben als mijn hersenen op de band wagon zit slaap ik niet. Insomnia van Faithless lijkt wel voor mij geschreven. 1x per 2maand wil ik nog wel eens een truffeltje snoepen en lekker spacen heerlijk, de volgende dag is het net alsof je hersendiaree hebt gehad met bep. soorten. Een beetje een mind reset. Alles wat ik dan tegopzit of moeilijk over deed of beetje depri. Allemaal weg. Maar soms is de helft ook wel lekker dan space je net half weg maar je gaat niet stellar zeg maar.
XTC pep coke heb ik vroeger wel gedaan, maar heb dat al ruim 15jr. geleden afgezworen aan mezelf nooit meer te doen.

Uiteraard moet ik erg uitkijken met alcohol maar kan kan ik er bv. goed een Cananbisje of Hasj naast roken zonder dat dit de receptoren aantast of hoe dat ook mag heten van de Oxidcodon dat ik meer nodig heb?
THC/CBD is goed voor mijn Insomnia en werkt ook goed tegen pijn vandaar deze vraag.

En zijn er nog handige tips omrent dit met zenuwpijnen wat wel te doen en juist niet? Aangezien ik veel reaguurders heb gelezen die ook verslaafd zijn geworden met medisch gebruik om bv. de dosering zo laag mogelijk te houden? Of andere tips met bijvoorbeeld minder verslavende medicijnen ernaast?
ik ben benieuwd.
Maandag Foto's maken en dan de ziekenhuis molen in.:confounded::mask:
Ik word in iedergeval niet vrolijk wat ik lees zo her en der op de site over zenuwpijnen.

Ik kan nu weer niet slapen van de spierpijn in mijn kont, dus lig ik nog te typen om 5:30u gek genoeg voel ik die spier en verzurings pijnen nog wel (andere zenuwgroep denk ik)

mgv. HighBas

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat naar zeg!
Ik gebruik nu bijna 3 jaar Oxycodon vanwege chronische spierpijn, en probeer ook nog altijd te voorkomen dat ik er fysiek afhankelijk van word (in de zin van, ontwenningsverschijnselen krijg als ik het niet neem). En tot nu toe gaat dat nog steeds goed!

Mijn regels voor mezelf zijn:
- neem alleen als de pijn echt te heftig is, en neem zo min mogelijk
- max vier a vijf dagen achter elkaar gebruiken, daarna minstens een dag niets (dit betekent soms dat ik alleen maar in bed kan liggen van de pijn, maar so be it)
- gebruik het nooit om een andere reden dan de pijn (dus niet omdat het lekker of ontspannend zou kunnen zijn).

Maar in jouw geval heb je nu duidelijk te maken met ernstige acute pijn en zou het denk ik niet direct erg zijn als je een paar weken vrij veel moet gebruiken om überhaupt te kunnen slapen of uit bed te kunnen komen. Als je maar probeert af te bouwen zo gauw het gaat.

Nog een tip, probeer te voorkomen dat je als aanvulling voor langere tijd aan de morfine pleisters gaat... Hier ging het bij mij mis en raakte ik fysiek afhankelijk.

Heel veel sterkte!

Een jointje zou trouwens volgens mij wel prima kunnen. Hier een tijdje THC olie gebruikt icm Oxycodon, maar deed niets bij mij.

Laatst bewerkt:

HighBas

Newbie
Naar is nog een understatement NiandraLades, maarja het is zoals het is.

Ik probeer ook niet teveel te nemen want dan voel ik niet of het beter of slechter gaat. Ondanks de pijn lig ik bewegingsoefeningen te doen en zenuwknooppunten losmasseren, dingen die ik voorheen ook al deed.
Ik heb al weer gevoel in de tenen en de kuit is ook al lekker los.

Als je een dag stopt, hoeveel uren duurt het gemiddeld dat de pijn volledig terug komt na de laatste pil? Geen morfine pleisters gebruiken, een goede tip :thumbsup:
Ik denk trouwens dat dit mij ook weinig zal doen voor recreatief gebruik want ik ben wel wat gewent.
Dan neem ik liever een truffel of iets dergelijks. Een jointje moet kunnen dus, beter. Daar kom ik altijd goed van tot rust psygisch.
Bedankt voor je reactie!

Twirley Bird

Bewuste gebruiker
Hoi ik ben nieuw hier vergeef me als ik een foutje maak omrent forumregels.

Meestal zie je hier berichten hoe kom ik eraf, zijn er ook tips om er niet compleet hooked aan Oxycodon te worden?
Mijn situatie: Ik loop al een tijd met een bekken/rug probleem bij de fysio. Na van de meeste pijn af te zijn enkel 1 been wilde niet echt lekker meewerken er zat nog een zenuw knooppunt in mijn knie maar ik kon lopen (beetje hinken) Ik gebruikte Naproxen en Paracetamol lage dosering.
Afgelopen maandag heeft de fysio dat been oprekt en deed op dat moment niet zeer, echter word ik s'nachts wakker met hevige stijfheid en s'ochtens moest ik mezelf de trap afheisen.
Ik moest nog even weg en rond de middag 10mtr. lopen sprongen de tranen in mijn ogen. Eenmaal thuis begon mijn RSI gewricht bekken en been helemaal te verkrampen en de zenuw kwam nog klemmer te zitten en mijn hele lichaam sprong op slot. De zenuw versterkte de kramp en visa versa. Mijn hele onderlichaam begon te trillen van de kramp en pijn en kon niks meer niet lopen staan liggen. Enkel nog heel raar krom staan vasthoudend aan de keukentafel. De huisarts was er met 5min. en een uur later had ik de Oxicodon in huis.
Ik heb gebroken enkels gehad onstoken kaakzenuw arm open tot zelfs de pezen half door, 2 gekneusde ribben 1gebroken tegelijk en nierstenen. Als je dit allemaal bij elkaar optelt heb je ongeveer de pijn die ik had gisteren.
Als er een 9mm in huis had gelegen had ik er een door mijn kop gejaagd. ECHT ONDRAGELIJK!
Op een pijnschaal van 1 tot 10 had ik 20 :sob:

Na ongeveer 14U wakker liggen en stil op 1 plek want ik kon nog geen cm bewegen in bed want dan begon mijn hele onderlijf ongecontroleerd begon te trillen bij de krampen en pijn in de rug wat weg te trekken. Toen ben ik op mijn pijnlijke zijde gaan liggen en heb mijn heupen en benen zodanig kunnen draaien dat de heup toch iets verschoof en direct was de ergste pijn en de pijn in het RSI gewricht weg en ben in precies die stand gaan slapen.
4u later werd ik weer wakker met pijn maar het meest heftige was weg.
Na ruim 14 uur constant verkrampen van de spieren zorgde dat weer voor zijn eigen pijn. Maar ik had al ruim 3 liter water op om de spieren enigzins te voeden want alles was/is verzuurd. (pissen in de fles in bed, kon er niet uitkomen)
De hele dag ben ik aan het masseren warmtespray infrarode lamp en warm bad met massage kan ik nu redelijk pijnloos liggen en zitten. Echter lopen is schuiffel schuiffel zo krom al een man van 96jr. en doet er zeer, kruipen mij gaat beter af nu. :tilttearlaugh:

Gisteren ruim 60mg retard en een stuk 5 kort werkende 5mg over 24u, 2x over 10mg kwam er na 15 minuten weer uit omdat ik moet overgeven door de hevige pijn. (dus die zullen wel niet opgenomen zijn in mijn lichaam, ofwel?)

Ik heb mezelf vandaag op 4x5mg kort en 3x10mg retard + 2xibuprofen gezet. De Ibuprofen is voor de spierherstel en evt. ontstekingen.
Is dit een beetje veilige dosering om niet direct veel meer nodig te hebben? Want als ik dat zo lees in de verschillende berichten hoe meer je gebruikt des te slechter de werking en des te sneller meer je nodig hebt. Heb ik dat goed begrepen?

Ik noem mezelf een boergondische verslaafde :innocent:
Ik drink graag een na het werk biertje rook regelmatig voor het slapen een jointje voor mijn ADD want hoe moe ik ook ben als mijn hersenen op de band wagon zit slaap ik niet. Insomnia van Faithless lijkt wel voor mij geschreven. 1x per 2maand wil ik nog wel eens een truffeltje snoepen en lekker spacen heerlijk, de volgende dag is het net alsof je hersendiaree hebt gehad met bep. soorten. Een beetje een mind reset. Alles wat ik dan tegopzit of moeilijk over deed of beetje depri. Allemaal weg. Maar soms is de helft ook wel lekker dan space je net half weg maar je gaat niet stellar zeg maar.
XTC pep coke heb ik vroeger wel gedaan, maar heb dat al ruim 15jr. geleden afgezworen aan mezelf nooit meer te doen.

Uiteraard moet ik erg uitkijken met alcohol maar kan kan ik er bv. goed een Cananbisje of Hasj naast roken zonder dat dit de receptoren aantast of hoe dat ook mag heten van de Oxidcodon dat ik meer nodig heb?
THC/CBD is goed voor mijn Insomnia en werkt ook goed tegen pijn vandaar deze vraag.

En zijn er nog handige tips omrent dit met zenuwpijnen wat wel te doen en juist niet? Aangezien ik veel reaguurders heb gelezen die ook verslaafd zijn geworden met medisch gebruik om bv. de dosering zo laag mogelijk te houden? Of andere tips met bijvoorbeeld minder verslavende medicijnen ernaast?
ik ben benieuwd.
Maandag Foto's maken en dan de ziekenhuis molen in.:confounded::mask:
Ik word in iedergeval niet vrolijk wat ik lees zo her en der op de site over zenuwpijnen.

Ik kan nu weer niet slapen van de spierpijn in mijn kont, dus lig ik nog te typen om 5:30u gek genoeg voel ik die spier en verzurings pijnen nog wel (andere zenuwgroep denk ik)

mgv. HighBas
Ik mis de diagnose, wel de symptomen wat kan duiden op CRPS type 2 , of (poly) neuropathie. Maar dat kan niet op een dcan gezien worden. Ik zou een EMG bij fysioneurologie aanvragen. Daar kunnen ze soms meten hoe erg de zenuw 'verandert in tijd voor er dingen worden gevoeld met de zenuwen.

Zit het op 1 bepaald lichaamsdeel de rechter voet of linker of beide of een van je handen ?
Kijk zelf maar op Google en waar je het meest last van hebt.

Oxycodon wordt niet vaak tegen zenuwpijn voorgeschreven tenzij je amiltryptamine of gabepentine of pregabeline waar men trouwens ook een hel te wachten staat als die gaat afbouwen en stoppen. Wat dat betreft is het 1 pot nat en kies je natuurlijk simpelweg wat het meest effectief is.

Veel sterkte
En of je afhankelijk wordt is het niet de vraag of je afhankelijk wordt van geen of draagbare pijn wilt. Het een sluit het ander niet uit , maar dit is voor mij ik ben verslaafd aan draagbare pijn. De een heeft vitaminen c d etc tablet nodig. Wij / sommige wat anders.

Sterkte!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik lees iets over verkramping.
Mijn vraag is:
Waarom wordt er geen diazepam (valium) voorgeschreven??
Als je spieren zich kunnen ontspannen, krijg je minder pijn, en heb je minder oxcy nodig....
Alle sterkte toegewenst!!

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik lees iets over verkramping.
Mijn vraag is:
Waarom wordt er geen diazepam (valium) voorgeschreven??
Als je spieren zich kunnen ontspannen, krijg je minder pijn, en heb je minder oxcy nodig....
Alle sterkte toegewenst!!
Ik heb voor mijn verkrampingen Inhibin gehad, erg goed middel!

hansje1963

Belezen gebruiker
Wat is dit voor een soort middel?
Inhibin®
Nachtelijke spierkramp

Inhibin® biedt een oplossing voor mensen die last hebben van nachtelijke spierkrampen. Per tablet bevat Inhibin 100 mg hydrokinine als werkzame stof. Hydrokinine behoort tot de groep geneesmiddelen die spierverslappers worden genoemd.

benzzzy

Badass junkie
Afhankelijk is niet echt een gigantisch probleem als de behandeling kort durig is het gebruikt word zoals voorgeschreven en de Behandeling niet abrupt gestopt word.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Als het goed is, dan is deze manier van afbouwen idd de weg om ermee te kunnen stoppen. Jazeker!
Maar Het gaat niet altijd zo goed.
Als je het recreatief gaat gebruiken, want ja, het is lekker, dan loopt het vaak helemaal uit de klauwen.
De arts stopt niet zelden puur uit noodzaak ( volgens hem) met de verlengingsreceptenvoor te blijven schrijven.
En dan heb je ineens niets meer, en dan zijn de rapen goed gaar!
Dan wordt het alsnog een lijdensweg...

Portobello

Belezen gebruiker
Wat Niandra doet, doe ik nu ook. Ik nam eerst elke dag morfine met vertraagde afgifte en zat toen op 80mg per dag. Het hielp niet eens en high word je ook niet. Ik heb ook rugklachten maar bij mij is het geen zenuwpijn. Ook geen ontsteking. Ik sport nu met een personal trainer. Ook geen pretje maar wel noodzakelijk.

Enfin, ik ben toen abrupt gekapt na 4 maanden voor een reset want 80mg was 8 keer hoger dan de voorgeschreven dosis en dat al na een maand. Ik gebruikte ernaast ook benzo's en RC ketamine plus soms alcohol. Dat was even afzien en veel in bed liggen (dat was dus funest voor mijn rug maar OK) maar 't viel me mee. Scheelt misschien dat ik a) ergere afkick gewend ben en b) me toch al kut voelde door de pijn.

Nu probeer ik geen morfine te nemen, maar áls ik het neem neem ik wel een olifantendosis. 't Is niet anders, maar 10mg ofzo doet 't 'm niet bij mij. Ik denk dat ik nu geen fysieke afhankelijkheid heb. Ik sla vaak 2 dagen gewoon over, of 3.

Hopelijk kunnen ze bij jou iets met zo'n spuit ofzo of iets dat gewoon meteen echt helpt. Sterkte! En ik ben ook onder behandeling van een manueel therapeut, maar ga ook eens kijken bij de ostheopaat. Ik verwacht er niet veel van (ooit weleens geweest) maar wie weet. Geen idee of zoiets bij zenuwpijn zou werken...kan het me niet voorstellen, tenzij er een gewricht klem zit ofzo maar dan nog..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan