Hoe op te lossen?

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik wil graag weten wat jullie van het volgende denken.

Zoals je weet zijn de meeste drugs illegaal in nederland.
Toch gebueren er onwijs veel ongelukken op feesten enzo.
Met name Xtc gebruik(overdosis,niet genoeg vocht etc.)

Hoe zou je dit probleem kunnen oplossen als regering zijnde?

testing points was een goed iets,maar dat mag tegenwoordig niet meer.

Dus vertel maar eens hoe jij denkt dat het opgelost kan worden :stoned:

fokker

Belezen gebruiker
Zolang er wezens zijn die op hun achterpoten lopen zal er drugs genuttigt worden, hoe strenger je ertegen optreed hoe inventiever de achterpoot-lopers worden. Zolang er achterpoot lopers zijn zullen er ook minder snuggere er zijn die er niet verstandig mee omgaan en zal er wel eens wat fout gaan...

Hoe het op te lossen? Ik denk dat je t op goede voorlichting beter kunt houden, zodat degene die het tóch persé willen iig weten waarmee ze bezig zijn... oplossen zul je t nooit, het taboe wegnemen en insights verschaffen en voorlichting zal het hooguit terug kunnen dringen. amen :)

nothingtodo

Experimenterende gebruiker
Voorlichting is het beste denk ik.
dat ze weten wat er kan gebeuren,dat ze regelmatig moeten drinken en pauzeren,frisse lucht,...
want deel mensen weten een hoop zaken nog niet.

ts

Bewuste gebruiker
idd, wijze woorden van fokker.

Verbannen of verbieden is onmogelijk. Er zullen altijd nieuwsgierigen zijn, dus is het beste om goed voor te lichten en mensen zoveel mogelijk te helpen bij wanneer men drugs wil proberen.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
ok,maar aangezien er zoveel "slechte pillen op de markt zijn"
Is het dan niet verstandiger als regering om ze misschien zelf te verstrekken (dus legaliseren) Of toch wel drugspunten neer te zetten op feestjes.

Marcel

Belezen gebruiker
Ik sluit me aan bij voorgaande reacties. Voorlichten en zorgen dat mensen weten hoe ze het beste en het veiligste kunnen gebruiken.

Zelf geef ik drugsvoorlichting bij Unity http://www.unitydrugs.nl en we staan op bijna elk feest. Heel veel mensen komen naar ons toe voor vragen of om wat info mee te nemen. Ook maken mensen bij ons (als ze willen) een quiz over drugs waardoor ze erachter komen wat ze wel en niet weten van drugs. Soms wel schrikken hoe weinig de gemiddelde drugsgebruiker weet over het spul dat hij/zij naar binnen gooit. Ik hoor de meest wilde verhalen.

Maar sommige organisatoren willen ons niet omdat er volgens hen op hun feest niet gebruikt wordt :confused:

We mogen idd niet meer op feesten testen maar we vertellen aan partypeople wel waar ze (voor het feest) kunnen testen. Heel veel meer kunnen we ook niet doen.

boy

Bewuste gebruiker
De stoffen die in de drugs zitten zijn in Nederland vergeleken met andere landen nog niet eens zo slecht, de voorlichting is in Nederland vergeleken met andere landen ook niet eens zo slecht.

Kijk maar naar landen als de Verenigde Staten, daar zit soms zelfs cocaïne of phencyclidine in een pil dat voorgeschoteld wordt als XTC-pil. Dit zul je in Nederland niet tegenkomen, onder andere omdat het hier gewoon goedkoper is om MDMA in de pillen te doen in plaats van cocaïne. Enne, kijk even naar onze oosterburen wat betreft de voorlichting, die is daar echt bar. Op een gemiddelde Duitse party gaan meer mensen out en worden er meer mensen afgevoert dan je je maar in Nederland kunt voorstellen.

Al met al vind ik het wel goed met de voorlichting, al mag deze iets beter. Ik denk dat het vooral aan de mentaliteit van de gebruiker ligt; men doet er te makkelijk over en neemt niet meer de moeite om zichzelf genoeg informatie te verschaffen wat betreft de drugs die ze gebruiken. Dit zal ongetwijfeld liggen aan dat 80% van de Nederlandse bevolking totaal achterlijk is, maar dat terzijde.

spacekonijn

Badass junkie
hehe helemaal gelijk boy

toch is het een probleem zelfs bij niet 'achterlijke' mensen dat als je eenmaal iets op hebt je gewoon sneller denkt van fuck het ik wil meer van de kaart zijn en toch maar gewoon iets neemt van iemand wie je op dat moment 100% vertrouwd

nothingtodo

Experimenterende gebruiker
Trip Unit zei:
Is het dan niet verstandiger als regering om ze misschien zelf te verstrekken (dus legaliseren) Of toch wel drugspunten neer te zetten op feestjes.

als ze gelegaliseerd worden gaan er nog meer gebruiken denk ik.
en is veel makkelijker om er aan te komen en zonder problemen te krijgen.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
nothingtodo zei:
Trip Unit zei:

als ze gelegaliseerd worden gaan er nog meer gebruiken denk ik.
en is veel makkelijker om er aan te komen en zonder problemen te krijgen.
En what about soortgelijke(natuurlijke)legale uppers te gaan verkopen op feestjes?

Mac...

Badass junkie
Ik sta ook wel achter het idee van voorlichting geven, maar het probleem is aan wie ga je dan voorlichting geven. Begin je ergens op een middelbare school aan kinderen vanaf een jaar of 14 te vertellen van wat ze kunnen verwachten en wat ze moeten doen als ze een pilletje slikken. Dit is natuurlijk een slecht idee, omdat zij gestimuleerd zullen worden om ook ooit eens wat te gaan proberen, omdat ze dan toch meer het idee krijgen dat ze het al beter onder controle kunnen houden. Ga je het tegen mensen vertellen die al eens bijna onderdoor zijn gegaan, ja dat heeft ook geen nut meer, want die mensen hebben hun lesje wel gehad denk ik.

Dus, voorlichting geven is een goed plan, alleen het is moeilijk om er ook een doelgroep voor te vinden.

Misschien is dit anders een idee, Gewoon voorlichtingsavonden geven voor geïnteresseerden. Beetje reclame maken en flyeren, wie zin heeft die komt gewoon, is mss ook nog leuk voor niet-gebruikers ook!!

BacingsPen

Badass junkie
Haha en wat dacht je dan van een voorlichting onder het genot van een jointje/drankje?

Degene die ooit zouden beginnen aan gevaarlijkere drugs doen dat toch wel een keer! Dan weten ze het misschien daarbij te houden na zo'n voorlichting? En meteen dat ze ook DEZE drugs niet moeten onderschatten?

spacekonijn

Badass junkie
ach de meeste mensen die teveel alcohol of wiet gebruiken weten de gevolgen hiervan maar al te goed denk ik

kijk maar nou jou ik en jullie

Marcel

Belezen gebruiker
ha ha...je lacht wel maar bij Unity delen we op feesten ook een bijsluiter voor xtc uit!

:)

Het is volgens hetzelfde model en hetzelfde papier als een echte bijsluiter bij medicijnen.

Dus kom maar eens langs bij de stand.

:wave:

Mac...

Badass junkie
Ik zou echt wel graag eens met je willen ouwe hoeren, maar heb het echt wel veel te druk in mijn leven voor nog veel naar feestjes te gaan. Maar er moet er nog minstens eentje komen. Zal waarschijnlijk wel weer impulz worden, of heel misschien dat ik nog moet gaan werken op één, maar dat is altijd afwachten. Mocht ik weer eens naar zoiets gaan, dan licht ik je wel in, kunnen we mss wat afspreken. Lijkt me leuk...

Bovenaan