Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

PowerPlant

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.

Hardcore_frk

Badass junkie
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

1 x per week 1gr coke

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Lichamelijk denk ik dat het wel meevalt. Alleen het bier, de nicotine en de temazepam zijn lichamelijk afhankelijk makend. Het bier en de nicotine vind ik niet schokkend. De temazepam kan wellicht voor wat lichte afkickverschijnselen zorgen.

Ik zou mij meer zorgen maken over de geestelijke afhankelijkheid.. Maar ik zit ongeveer in hetzelfde patroon als jij, functioneer goed en heb ook niet de intentie om hierin veel te veranderen.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Op alle vlakken kan je stoppen zonder fysieke ontwenning. Het zal je op dat vlak juist heel snel goed doen!

De ontwenning zal psychisch zijn.
Wat ik verwacht meest last van:
Alcohol- cravings, gewenning
Blowen-gewenning, om leren gaan met nuchter
Coke- missen van de energieke boost, de valkuil van het jezelf gunnen..(1 x per week kan wel) als je het gebruikt met socializen zal je moeten vertrouwen op jezelf dat je ook leuk en goed genoeg bent zonder coke.
Zowiezo dat je zonder kunstmatig energie kan

Temazepam- slaapprobleem zal veel toewijding vragen. Gelukkig gebruik je niet.elke dag.

Als in 1 x stoppen teveel is. Raad ik je sowieso aan je alcohol en blowen te verminderen. En de komende maanden compleet stoppen met coke.

Hou je temazepam op 3 x per week. Kan je daarna naar 2 x of stoppen. Maar stabiliseren als je met de andere drugs afbouwt is niet vreemd en word vaak gedaan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
En wees voorbereid op een redelijke dip na 7/8gr speed
Ik “schrik” idd meer van de mega hoeveelheid speed en alcohol dan de rest van de drugs.
7/8 gram speed? Ik gok dat sowieso de kwaliteit bagger was want anders is het imo bijna niet mogelijk hier ongeschonden uit te komen zonder tolerantie.
De alcohol hoeveelheid is ook schrikbarend. Dagelijks 12 eenheden drank.... Ik hoop niet dat ts autorijd. 12 bier is niet weg na een nacht slapen.

CuriousExplorer

Badass junkie
Ik “schrik” idd meer van de mega hoeveelheid speed en alcohol dan de rest van de drugs.
7/8 gram speed? Ik gok dat sowieso de kwaliteit bagger was want anders is het imo bijna niet mogelijk hier ongeschonden uit te komen zonder tolerantie.
Het alcoholgedeelte is ook een mega hoeveelheid hoor...Elke dag minstens 3L bier..
Maar ik vermoed dat die 7/8 nat zal geweest zijn.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker

1 x per week 1gr coke

Goed. Hoe kun je stoppen met 8 substanties door elkaar heen?
Dat kan natuurlijk niet. Als je stopt weet je bij god niet wat de craving veroorzaakt.
Wat ik in het verhaal mis is het waarom. Waarom begon je te blowen op je 13e?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Lichamelijk denk ik dat het wel meevalt. Alleen het bier, de nicotine en de temazepam zijn lichamelijk afhankelijk makend. Het bier en de nicotine vind ik niet schokkend. De temazepam kan wellicht voor wat lichte afkickverschijnselen zorgen.

Ik zou mij meer zorgen maken over de geestelijke afhankelijkheid.. Maar ik zit ongeveer in hetzelfde patroon als jij, functioneer goed en heb ook niet de intentie om hierin veel te veranderen.
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.
Alcohol gebruik word sowieso onderschat bij velen. Het is echt een drug die heel slecht voor je is op den duur. Niet bij EEN biertje hoor maar de hoeveelheden worden vaak gebagatelliseerd vind ik. “Heb maar 10 biertjes op” bv.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alcohol gebruik word sowieso onderschat bij velen. Het is echt een drug die heel slecht voor je is op den duur. Niet bij EEN biertje hoor maar de hoeveelheden worden vaak gebagatelliseerd vind ik. “Heb maar 10 biertjes op” bv.
Ja het is die zuipcultuur hier.

Als je elke dag zuipt (en dat noem ik 3 liter wegwerken, dat is niet even lekker een biertje drinken op zijn tijd) dan word je er ook vrij ongevoelig voor. Met 6 halve liters op een dag heb je eigenlijk constant een biertje voor je staan, dat had die ex ook. Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.

Dat 1 biertje per dag goed voor je is, is volgens mij ook een fabeltje. Doe het zelf weleens een week lang, maar voel me echt beter wanneer ik dat niet doe.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Als je elke dag zuipt (en dat noem ik 3 liter wegwerken, dat is niet even lekker een biertje drinken op zijn tijd) dan word je er ook vrij ongevoelig voor. Met 6 halve liters op een dag heb je eigenlijk constant een biertje voor je staan, dat had die ex ook. Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.

Dat 1 biertje per dag goed voor je is, is volgens mij ook een fabeltje. Doe het zelf weleens een week lang, maar voel me echt beter wanneer ik dat niet doe.
Klopt hoor!
Ze zeiden vroeger dat 1 glas rode wijn per dag gezond was voor je hart en zo. Gelukkig is dat een dikke fabel gebleken. Het zal niet meteen mega slecht zijn dat ene wijntje of biertje maar het worden er vaak meer. Als je in staat bent “normaal” te functioneren met dagelijks 3 liter bier dan heb je flinke gewenning. Dan be je dus bijna 24 uur per dag onder invloed. Misschien moet ts oppassen met cold turkey stoppen. Ineens stoppen met zoveel drank is misschien link.

Mrloverdj

Wijs gebruiker

Net zoals dat word beweerd dat 1 glas rode wijn goed voor je is

Ja er zitten anti oxidanten in en dat is natuurlijk geweldig voor de marketing.

Maar er zitten in heel veel voedingsmiddelen anti oxidanten en daar word het verboden om te beweren dat het kan helpen tegen kanker.
.
Het gaat niet om wat er voor goede stoffen inzit.. maar hoeveel..

Zo zou eieren goed zijn voor je eiwit. Maar dat levert je 7 gram op..en als je uitgaat van 75 per dag..

De hoeveelheid oxidanten is zo verwaarloosbaar in rode wijn. In een echt onderzoek zou je tientallen glazen moeten drinken. Zoveel dat het dodelijk kan zijn..en in die glazen krijg je de gifstoffen ook mee..

Cherry picking.

De overheid verdient goed geld aan alcohol en een politieke partij maakt zichzelf niet populair als het alcohol als harddrugs wil aanduiden.

Maar dat betekent niet dat het geen harddrugs is..het gezegde als je vriend in de sloot springt..spring jij dan ook.

Nee natuurlijk niet je gebruikt je verstand.
Zo zou het ook moeten zijn als je je gebruik vergelijkt met de maatschappelijke norm.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klopt hoor!
Ze zeiden vroeger dat 1 glas rode wijn per dag gezond was voor je hart en zo. Gelukkig is dat een dikke fabel gebleken. Het zal niet meteen mega slecht zijn dat ene wijntje of biertje maar het worden er vaak meer. Als je in staat bent “normaal” te functioneren met dagelijks 3 liter bier dan heb je flinke gewenning. Dan be je dus bijna 24 uur per dag onder invloed. Misschien moet ts oppassen met cold turkey stoppen. Ineens stoppen met zoveel drank is misschien link.
Was het niet zo dat rode wijn iets anders bevatte dat goed zou zijn voor je? Antioxidanten dacht ik. Maar dat 1 wijntje per dag goed voor je is, is dus een fabel gebleken?

Dat 1 biertje per dag goed voor je is, lijkt mij in ieder geval een fabel (ben geen wijndrinker). Ik wou het "vroeger" wel graag geloven, zodat ik elke dag na het werk mijn koude biertje (of 2) had. Ik geloof er niets van dat dat gezond is.

@Mrloverdj post er net over :laughing: Even lezen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar dat 1 wijntje per dag goed voor je is, is dus een fabel gebleken?
Ja dus te lezen na @Mrloverdj post. Het klopt in theorie dus wel van die antioxidanten maar dat ene glas dus niet.

Alcohol is zeker een harddrug. Er is zelfs een onderzoek dat @Roze Olifant tijdje terug postte na een reactie van mij dat als alcohol nu uitgevonden zou worden als nieuwe drug het gelijk bijna bovenaan lijst 1 zou komen te staan en dus verboden. Qua gezondheidsrisico’s, verslavingskans en sociale problematiek.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Net zoals dat word beweerd dat 1 glas rode wijn goed voor je is

Ja er zitten anti oxidanten in en dat is natuurlijk geweldig voor de marketing.

Maar er zitten in heel veel voedingsmiddelen anti oxidanten en daar word het verboden om te beweren dat het kan helpen tegen kanker.
.
Het gaat niet om wat er voor goede stoffen inzit.. maar hoeveel..

Zo zou eieren goed zijn voor je eiwit. Maar dat levert je 7 gram op..en als je uitgaat van 75 per dag..

De hoeveelheid oxidanten is zo verwaarloosbaar in rode wijn. In een echt onderzoek kwam naar voren dat je tientallen glazen moeten drinken. Zoveel dat het dodelijk kan zijn..en in die glazen krijg je de gifstoffen ook mee..

Cherry picking.

De overheid verdient goed geld aan alcohol en een politieke partij maakt zichzelf niet populair als het alcohol als harddrugs wil aanduiden.

Maar dat betekent niet dat het geen harddrugs is..het gezegde als je vriend in de sloot springt..spring jij dan ook.

Nee natuurlijk niet je gebruikt je verstand.
Zo zou het ook moeten zijn als je je gebruik vergelijkt met de maatschappelijke norm.
Ik had wat fouten gemaakt. Nu aangepast.
En al die voedingsmiddelen die ook antioxidanten bevatten zijn gewoon niet populair(groentes..) maar bevatten van zichzelf geen gifstoffen..

Er was toch ook een documentaire dat in Amerika het kankerfonds 1 glas rode wijn per dag werd geadviseerd.

Terwijl er heel veel bronnen waren..uitgebreide onderzoeken dat dit niet waar is.

Het kankerfonds weigerde te reageren. En de grootste sponsor bleek de voedingsindustrie te zijn waaronder drank.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had wat fouten gemaakt. Nu aangepast.
En al die voedingsmiddelen die ook antioxidanten bevatten zijn gewoon niet populair(groentes..) maar bevatten van zichzelf geen gifstoffen..

Er was toch ook een documentaire dat in Amerika het kankerfonds 1 glas rode wijn per dag werd geadviseerd.

Terwijl er heel veel bronnen waren..uitgebreide onderzoeken dat dit niet waar is.

Het kankerfonds weigerde te reageren. En de grootste sponsor bleek de voedingsindustrie te zijn waaronder drank.
Ja, vuile spelletjes worden er gespeeld op die manier. En de bevolking die zich er liever niet teveel in verdiept is daar de dupe van.

PowerPlant

Het alcoholgedeelte is ook een mega hoeveelheid hoor...Elke dag minstens 3L bier..
Maar ik vermoed dat die 7/8 nat zal geweest zijn.
Het was 12gr nat, heb het nog gewogen. Het zal inderdaad geen beste speed zijn geweest zijn. De dip viel mee helaas erger meegemaakt.

PowerPlant

Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
Ik heb jaren geleden een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik ontstekingen bij de maag (twaalfvingerige darm) heb gehad. Dan moet je eigenlijk echt geen alcohol nuttigen nee.

Goed dat je het in ieder geval inziet dat je een probleem hebt.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Was het niet zo dat rode wijn iets anders bevatte dat goed zou zijn voor je? Antioxidanten dacht ik.
Bijna alles wat in de natuur groeit bevat antioxydanten, dus druiven ook. Wat ze er wel niet bij vertellen is
dat heel veel wijnen residu bevatten van gebruikt landbouwgif, en behoorlijk wat ook, zeker de goedkopere
wijnen van grote wijngaardes. Vette afrader voor de gezondheid, bier is nog gezonder, ondanks de suikers.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
Een leven lang heroïne spuiten vergelijken met 1 glas wijn per dag.. is.beslist niet gezonder!

Heroïne verslaafd of aan alcohol.
Kan heroïne minder schade aanbrengen..maar elk persoon is anders..sommige effecten hebben alcoholisten dan weer niet op lange termijn.

Hoe dan ook is het beiden troep, komt niets goeds van.

Bijlagen

• Screenshot_20210529-192921_Chrome.jpg
    Screenshot_20210529-192921_Chrome.jpg
    111,6 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_20210529-192824_Chrome.jpg
    Screenshot_20210529-192824_Chrome.jpg
    105,7 KB · Weergaven: 11

PowerPlant

Goed. Hoe kun je stoppen met 8 substanties door elkaar heen?
Dat kan natuurlijk niet. Als je stopt weet je bij god niet wat de craving veroorzaakt.
Wat ik in het verhaal mis is het waarom. Waarom begon je te blowen op je 13e?
Klopt, heb ik expres eruit gelaten. Het psychische gedeelte kom ik nog een keer op terug, daardoor ging deze post maken makkelijker. Bedankt voor de interesse.

Mrloverdj

Wijs gebruiker

1 x per week 1gr coke

Wat wil je bereiken?
Wil je stoppen met alles.
Sowieso is dat verstandig.maar heeft het ook andere reden..bv teveel effect op je leven/relatie

Als je niet met alles wilt stoppen, wat vind jij recreatief gebruik.en met.welke middelen?

Je staat niet open voor een opname, waarom niet?

Je staat wel open voor ambulante hulp, ik weet zeker dat je daar heel veel aan gaat hebben! De kans dat je je doel bereikt zal hierdoor flink stijgen.

PowerPlant

Wat wil je bereiken?
Gezond lichaam & geest. Dat ik leer om op een natuurlijke manier met mijn problemen om te gaan. Bijvoorbeeld Sporten, wandelen, mediteren. Als het nu niet goed gaat ben ik snel geneigd om middelen te gebruiken.
Wil je stoppen met alles.
Ik wil stoppen met all het dagelijks gebruik.
Sowieso is dat verstandig. maar heeft het ook andere reden..bv teveel effect op je leven/relatie
Het zorgt er voor dat ik minder productief ben en mij vaak terug trek.
ls je niet met alles wilt stoppen, wat vind jij recreatief gebruik.en met.welke middelen?
4 biertjes en 2 jointjes per week. Maximaal 1 x per 3 maanden LSD.
Je staat niet open voor een opname, waarom niet?
Ik heb me inmiddels aangemeld bij een kliniek voor een intake gesprek. De wachttijd is erg lang en ik heb mijn twijfels over het programma. Maar heb besloten om het een kans te geven. Ik ben ook op zoek naar alternatieven.

PowerPlant

Verder vroeg ik mij af of er mensen zijn die buiten het reguliere circuit zijn afgekickt. Is het bijvoorbeeld gelukt in je eentje? Of kennen jullie misschien particuliere initiatieven? Alternatieven zeg maar.

De Zandman

Badass junkie
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor.
Noot: Dit is idd het geval.
Er bestaan 67 verschillende soorten ziektes, die allemaal direct gelieerd zijn aan het gebruiken van (veel) alcohol.
En er vallen veel ( verkeers) doden door..
Want alcohol is een echte harddrug, het kardinale punt is dat deze maatschappelijk geaccepteerd is, en de overheid vangt er een fikse accijns op, inkomsten dus, voor de staatskas.
Dit is belangrijker voor die lieden van de overheid, dan de gezondheid van de bevolking. Dus, lekker incasseren en toevoegen aan die bodemloze put!
De accijns op sterke drank is ongeveer 6 euro per liter sterke drank van 35% alcohol.
Hoe te sterker, des te hoger de accijns wordt...

Aan TS: Probeer om als eerste te stoppen met die alcohol!
Want je zit op een hellend vlak!
Vervolgens per soort middel desgewenst, langzaam stoppen.
Alle sterkte toegewenst!

Laatst bewerkt:

PowerPlant

Inmiddels een paar weekjes verder en er is een hoop in gang gezet. Ben momenteel bij iemand particulier opgenomen en dit de derde dag. Helemaal gestopt met alcohol, stims, anti-psychotica, anti-depressieva en benzo's. Gedeelte zelf vooraf afgebouwd en de rest hier. Alleen wiet staat nog op het menu en als laatste horde te nemen. Dit zal binnen een paar dagen zijn. Slapen gaat moeizaam en als ik slaap heb ik heftige felle dromen en zit ik vervolgens rechtovereind in bed.

Het is overigens geen normale situatie waar ik zit. Er zijn sjamanen, ceremonies en er is bufo, 5-meo-dmt. Mijn begrip van tijd staat volledig op z'n kop. De ervaring gaat veel langzamer maar het leren gaat veel sneller. Maar niks is een vast gegeven en de vraag doet er minder toe.

De Zandman

Badass junkie
In zo'n kort tijdsbestek stoppen met alles??
Meen je dat?
Je hebt zelf al af gebouwd, maar hoeveel?
Is daar ook een reguliere arts aanwezig?
Sjamanen of niet, maar met nogal wat medicatie mag en kan je niet zomaar ineens stoppen.
Als die arts er niet over waakt, dan vind ik deze aanpak buitengewoon gevaarlijk.
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Sommige staan reeds op lijst I van de Opiumwet.
Van andere raak je ook al stevig afhankelijk, ofwel flink fucked up.
En dan in die setting ontwennen?
Wie betaalt straks het gelag...en om hoeveel dukaten gaat dat?
Ikzelf zou niet voor deze optie kiezen, als ik idd in ceremonies moet zitten, met sjamanisme op de koop toe....
Sterkte!

Laatst bewerkt:

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Verder vroeg ik mij af of er mensen zijn die buiten het reguliere circuit zijn afgekickt. Is het bijvoorbeeld gelukt in je eentje? Of kennen jullie misschien particuliere initiatieven? Alternatieven zeg maar.
Ik dronk liters wijn per dag jarenlang en gebruikte daarbij 8mg lorazepam die een arts had voorgeschreven als 'hulpmiddel' om van de alcohol af te raken met als enige resultaat dat ik anderhalf jaar 2 vette verslavingen had. Ik heb beide zonder enige hulp gekickt, moederziel alleen in een caravan in de bossen. Dat is nu een jaar of 4 geleden en niks meer aangeraakt uit die hoek sindsdien, dus ja het kan, en nee, makkelijk was dat niet. Het is zelfs gevaarlijk, dus ga vooral taperen etc.

JapieVerslaagd

Ik denk dat het meeste wel gezegd is. 6 halve liters bier per dag is echt veel. Je lever heeft onvoldoende tijd om te herstellen. Vitamine b niveau zal ook flink tegenvallen, zelfs als je goed eet. Bij mij was tijdens het drinken de grens weg. En ging ik coke gebruiken als ik te dronken werd. Want dan kon ik nog meer drinken.

Zoals al gezegd is, jij moet een keuze maken.
DM mij als jij wilt. Ik heb meerdere klinieken gezien. Het fijne is dat je daar niet kan kiezen om abstinent te blijven of niet. Je komt er zelf achter wat jouw drug of choice is.

Je moet het zelf beslissen. Heel veel klinieken die 12 stappen toepassen lijken religieus. Vervang het woord God in iets waar jij in geloofd. Wat mij betreft je kleine teen.

Ik kreeg de keus van de politie, nu gedwongen en gesloten of zelf aanmelden bij een kliniek. De keus werd voor gemaakt.

Ambulant kan werken maar er is erg makkelijk om de boel te bedonderen.

Maak je eigen keuze, wat wil je? Ik denk dat je het al weet.

De Zandman

Badass junkie
De boel te bedonderen?
Wie heeftdaar enig voordeel van?
Ik denk: de staat der Nederlanden.
Jijzelf beslist niet.
Dit beduvelen is meer iets in aard van:
Je denkt, dat je naait, maar je naait jezelf !

De Zandman

Badass junkie
Bij onze AA meetings werd altijd gezegd:
Voor hen, die niet gelovig zijn, kunnen de religieuze woorden worden veranderd in: een zekere sterke macht.
Dat dekte de lading.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan