1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe schadelijk is keta nou

Discussie in 'Ketamine' gestart door MDMAZING, 31 mei 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Als je het gewoon recreatrief gebruikt. Geen grammen per dag zoals sommige doen en dan blaasproblemen krijgen. Gewoon 2/3 per week savonds. Hoe schadelijk is keta dan voor je, snuivend natuurlijk.

Ben wel benieuwd.

Pepperoni en Quinn vinden dit leuk.
  2. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

Goede topic, jammer genoeg geen idee ga volgende week voor eerste keer keta doen

MDMAZING vindt dit leuk.
  3. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Lekker man, is echt een leuke drug, maar wel vage shit. :P

4. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Dit vind ik niet per definitie "gewoon".

Ik kan geen maatstaf bedenken hoe schadelijk het exact is, maar gezond is het zeker niet. Zelf heb ik eens twee overgebleven packies gedurende de week opgemaakt. Toen kwam ik erachter dat die vage drug zonder kater tóch niet zo leuk is.

Gevolg was een zwaar geïrriteerde, verstopte neus en pijn in blaas en urinebuis tijdens het plassen. Soms ook onverklaarbare maagpijn, 's avonds als ik onder invloed was en het eigenlijk nauwelijks voelde. Later kwam deze maagpijn 's morgens ook terug. Dit bleken zogeheten k-cramps te zijn en resultaat van regelmatig gebruik.

Je bouwt bij ketamine vrij snel tolerantie op. Iedere keer zal je dus een beetje meer gebruiken voor hetzelfde effect. Het lichaam moet deze hoeveelheid echter ook keer op keer verwerken, dus de schade groeit ook exponentieel.

Ik heb hier weleens verhalen gelezen over mensen die stukjes blaaswand uitplassen na langdurig gebruik. Dus het kan natuurlijk altijd gekker.

Laatst bewerkt: 31 mei 2018
    Pepperoni, SneeuwSnuiver en Sally Tessio vinden dit leuk.
  5. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Blaaswanden uitplassen door grammen per dag weg te snuiven toch?

6. Fool

Fool Badass junkie

Of wat jij nu doet voor een langere periode. Helemaal als je gebruik dankzij tolerantie omhoog gaat.

Onderschat ook de verslavende werking van ketamine niet, als je het met regelmaat gebruikt sneakt het steeds meer in je ritme!

7. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Een paar keer per week is niet echt gewoon en onschuldig te noemen.

Sowieso zul je dikke tolerantie hebben of heel snel gaan krijgen. En bovendien kunnen die blaas problemen ook gewoon bij een paar keer per week ontstaan.

MDMAap en MDMAZING vinden dit leuk.
  8. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik vind keta helemaal geen drug om vaker te doen.

Maar dan sla ik de eerste 3 niveau's standaard over, en ik vind die k-hole toch wel veel te speciaal om vaker te doen dan ik denk een paar keer per jaar.

Bijkomend voordeel is dat ik dan geen tolerantie ontwikkel.

Overigens had ik al last van steken in de onderbuik de laatste keer, en dat was dus al na de tweede keer een week later dan de eerste keer. En dan lijkt het dat het toch heel rap gaat met het ontwikkelen van blaasproblemen.

9. Fool

Fool Badass junkie

Dit kan niet met de K-blatter te maken hebben.

10. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

De reden dat ik dit vraag is omdat ik vrienden heb die al jaren zo nu en dan keta gebruiken, en dan geen hoge doseringen, en die hebben helemaal niks. Terwijl sommige mensen al snel problemen of klachten krijgen. Het klinkt allemaal eng die blaas problemen etc. Vandaar dat ik het vraag, ook omdat je geen dip of iets krijgt omdat je geen tekort komt aan sommige dingen, en het daarom dus vaker neemt.

Thanks iedereen. :)

11. Bas

Bas Wijs gebruiker

Jaajaaja, de laatste reactie die ik van je zag was dat je keta bijna op was en je nieuwe moest halen. ;p

Het is net zoals bij andere drugs, te veel en te vaak van hetzelfde is gewoon niet goed. Als je er een regelmaat inhoud of het gebruik alleen beperkt tot speciale momenten en dit kan vasthouden, dan is er geen reden tot paniek betreft gezondheidszorgen e.d.

12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ik heb nog 1,3 gram liggen :tongueout:

Pepperoni en MDMAZING vinden dit leuk.
  13. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ja ik niet veel meer. :P Maar neem nu ff een pauze van 1/2 weken zodat hopelijk die tolerantie ook weer naar beneden zakt. Of gaat dat bij keta niet zo snel?

14. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

teveel van iets maakt niet uit wat het is. is altijd slecht voor je.

MDMAZING vindt dit leuk.
  15. Ik heb een tijdje lang (2 maanden 2x per week) samen met een vriend keta gebruikt tijdens het stappen. Ik had nergens last van alleen dat ik stappen zonder keta niet leuk meer vond, dit was voor mij ook de rede te stoppen met keta. Die vriend van me is toen ook gestopt en hij gaf aan dat hij soms niet meer goed uit zijn woorden kwam of midden in een zin vergat wat hij wilde vertellen...

Het verschilt dus denk ik per persoon hoe snel en hoe schadelijk het is. Schadelijk is het sowieso, ik bedoel meer hoe snel je er last van krijgt.

Let ook op met verslaving hè, als je 2/3x per week gaat gebruiken ga je snel richting een verslaving denk ik.

Wij zijn nu iets meer dan een maand gestopt en ik heb nu niet meer het idee dat ik keta mis tijdens het uitgaan maar die vriend van me zegt altijd dat hij het nog wel mist tijdens het stappen.

16. spongecola

spongecola Belezen gebruiker

Reken maar eerder langer dan een half jaar. Ik heb 2 jaar geleden erg veel keta gebruikt, meerdere grammen per weekend, als ik vakantie had dan gebruikte ik vrijwel iedere dag. Ik had een erg hoge tolerantie opgebouwd. Vanaf eind januari tot eind juni gestopt en t is weinig gezakt naar mijn mening.

MDMAZING vindt dit leuk.
  17. anhaedra

anhaedra Belezen gebruiker

Kan keta blaasproblemen veroorzaken bij puur recreatief gebruik?

Ik gebruik sleutelpuntjes keta aan het einde van een feestje, 1-2 keer per maand, en meen te merken dat ik tegenwoordig steeds vaker moet plassen en moeilijker "leegplas." Maar volgens de literatuur treden blaasproblemen alleen op bij misbruik (regelmatig / landurig / hevig gebruik).

Ik combineer keta met uppers, die ik dan eerder op de dag pak, en van uppers kun je niet pissen. Zou het kunnen dat ik mijn blaas beschadig omdat ik niet pis tijdens ketaminegebruik? Dat je je blaas niet "doorspoelt", waardoor de schadelijke afbraakstoffen van keta langer in je blaas aanwezig blijven?

En heb je meer last van je blaas direct na gebruik? Want ik merk geen link tussen hoeveel keta ik gebruik en hoeveel last ik van m'n blaas heb.

Ik drink btw vanwege m'n dieet behoorlijk veel water en thee. Heb m'n urine laten checken en dat zag er verder keurig uit, maar de huisarts raadt (uiteraard) aan te stoppen met keta. Vind het echter zo'n fijn spul dat ik niet zo goed weet wat ik moet geloven... Iemand advies???

18. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Ik denk dat je dokter wel gelijk heeft. Waarom zou die dat niet hebben? Natuurlijk wil je liever blijven gebruiken, snap ik wel, dus is het niet het antwoord van je HA wat je wilde horen natuurlijk.
    Ik heb geen verstand van keta hoor maar hoe lang gebruik je al 1 a 2 keer per maand keta? Misschien valt 1 a 2 keer per maand voor een langere periode wel onder misbruik (regelmatig / landurig / hevig gebruik).
    Want ik denk dat als je bv altijd 2 x per maand, dus elke 2 weken speed zou gebruiken het wel onder een lichte vorm van misbruik valt. BV elke 14 dagen speed is gewoon ongezond op den duur. Van speed weet ik dat maar hoe dat met keta echt zit weet ik niet maar in mijn beleving is elke 14 dagen een hardrug (zeker als t elke keer dezelfde is) sowieso wel veel.

19. anhaedra

Nou ja, een dokter zegt natuurlijk altijd "stop met drugs", dat bedoel ik. Maar ze heeft wel gelijk dat we er nooit achterkomen waarom ik last van m'n blaas heb, als ik niet eerst stop met keta... Want op mijn leeftijd is dat wel de meest voor de hand liggende oorzaak.

Toch, ik heb flink research gedaan op internet, ook wetenschappelijke artikelen, en blaasproblemen bij mijn doseringen zijn nog nooit beschreven. Bij lange na niet. Je hebt het dan eerder over mensen die al jaren aan keta verslaafd zijn, bijvoorbeeld. Maar goed, die mensen combineren (denk ik) niet met uppers.

Gebruik zelf sinds een jaar keta, in het begin nog een stuk minder. Doe al 3 jaar gemiddeld 1 feestje, soms in zomer 2 feestjes per maand, net zoals wel meer mensen, en herstel verder doorgaans gewoon goed van drugsgebruik.

Ben wel voornemens voorlopig het ketagebruik te staken. Maar was toch benieuwd naar de inzichten / ervaringen hier.

20. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Als je keta neemt ,en je hebt last van je blaas dan komt het sws door de keta. Hoeveel snuif je per dag? of hoeveel snuifde je per dag/week?

21. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik kwam er 1 tegen met chronische blaasproblemen bij de testservice, En haar vriendin plast met een slangetje. Dan praten we wel over maandenlang elke dag.

MDMAZING vindt dit leuk.
  22. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ja oke, dat is wel heftig. :P

acht.zes vindt dit leuk.
  23. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@MDMAZING

Wat is jouw ideale dosering keta nou op zo'n avondje? Ik ben wel benieuwd.

24. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Over de avond neem ik meerdere nakjes. vind het wel een chill gevoel. Wat ik ook soms doe is dat ik 1 flinke punt neem, en dan ga ik liggen op me bed ( of waar ik dan ben ) en dan laat ik me lekker mee gaan. Dit doe ik niet elke week ofzo. Is niet dat ik elke avond keta zit te snuiven. :P Als ik een gram keta heb doe ik er sws 2/3 maanden mee. Toevallig morgenavond een bbq dus dan neem ik ook wel mee.

25. anhaedra

Ik neem 125-150 gram per avond, max. 2 x per maand. Doe dat sinds een jaar. Doe ook maand of 3 met een grammetje maar ik geef ook veel weg. Word zo blij van keta dat ik de sinterklaas ga uithangen en bij iedereen loop te ouwehoeren hoe geweldig het spul wel niet is. :)

MDMAZING vindt dit leuk.
  26. genk123

genk123 Belezen gebruiker

Met 1 gram 2/3 maanden? Dat valt toch nog wel mee. Gebruik je verder niks? Want vraqg me af of daar de klachten vandaan komen. Als ik veel feestjes heb dan maak ik ongeveer een gram per maand op. Ik ervaar tot zover geen klachten. En doe dit inmiddels al een jaar. Uiteraard zitten er ook tijden tussen dat ik ook 2/3 maanden met een gram doe.

MDMAZING vindt dit leuk.
  27. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ok, ik zal eens zo'n hoeveelheid proberen. Ik heb mezelf nu 2 keer in een k-hole geschoten met zo'n 300mg. Een lagere dosering heb ik pas 1 keer gedaan in de comedown van XTC, was ook wel chill.

Ik hoor ook wel goede verhalen van combineren met psychedelica.

28. De Dunne

@genk123 . Heb weinig verstand van keta, zo goed als niks maar een gram per maand lijkt mij wel erg veel. Als je dan elk weekend een feestje zou hebben dan snuif je zo een 250mg per keer.
    Als ik de berichten lees over doseringen, oa hier: https://drugsforum.nl/threads/ketamine-informatie.31785/ vooral de reachtie van Psychedelibee, dan is 250 mg per keer geen lage dosering. Eerder hoog.

29. genk123

Dit is dan wel bij de piek mee feesten. Maar ik gebruik op feesten ook weleens alleen keta. Heb zelfs ooit bijna een hele opgemaakt op een feest. Dit is dan echt vanaf begin feest tot in de terug weg bus naar huis haha. Over het algemeen doe ik pep met keta. Ook dan gaat er veel doorheen.

30. De Dunne

Poeh, stevige doseringen hoor! Kijk je ermee uit?
    Mijn hoogste dosering speed tot nu toe is geschat 200-225 mg op 1 avond. Dat was echt veel te veel voor mij. Voelde me er echt niet fijn bij en de negatieve bijwerkingen namen de overhand. Liefst zit ik, en doe dat ook meestal, rond de 75- max 150 mg en dan verdeeld over uur/enkele uren innemen.
    Nu moet ik bekennen dat ik pas sinds kort speed gebruik en het nog nooit op een festival of feest heb gebruikt. Dat gaat binnenkort wel gebeuren. Misschien dat ik dan wel meer dan 75-150mg neem omdat het een hele middag en ook de hele nacht nog feesten is. Ik heb geen idee hoeveel ik dan neem.
    Op hoeveel % is jouw speed getest? Misschien laag percentage dat je veel kan snuiven op ene avond.

31. genk123

Ik heb het over keta haha. Vorig jaar intents heb ik denk zo'n 800mg gehaald. Maar dan doe ik da echt de hele dag en pak elk half uurtje een klein puntje. Maar nu doe ik voortaan keta en pep op feestje. Eerst pep en daarna keta. Ook dan heb ik best hoge doseringen. Natuurlijk geen k-hole maar zit wel echt in mijn eigen wereldje, vooral aan het einde van de avond. Als ik pep en keta combineer schat ik dat ik ongeveer 300/400mg opmaak. Als ik 4 feesten achter elkaar heb, zit ik dus over de gram. Maar gelukkig heb ik dat nog maar één keer gehad. Laat er voortaan wel wat meer tijd tussen zitten.

De Dunne vindt dit leuk.
  32. genk123

@De Dunne

Veel kans zal tolerantie hier ook wel een rol bij spelen. Aan de keta ligt het in ieder geval niet. En door pep heb ik het gevoel dat ik nog nie zo vaag van de keta bent, dus dan pak ik nogal snel bij. Maar meestal kom ik de dag erna pas achter dat ik toch wel van de kaart ben geweest haha

33. De Dunne

Tolerantie zal er zeker in meespelen. Die heb ik niet, alleen wat voor wiet. Ik heb met hogere doseringen gewoon teveel last een hoge bloeddruk en hartslag. Dat maakt me wat gejaagd, zweterig en tja, hoe zeg ik dat, het voelt gewoon als oncomfortabel veel en te heftig.
    Moet wel bekennen dat ik met alle drugs, behalve wiet, erg laag doseer. Ik heb persoonlijk erg snel last van te veel. Vooral bij teveel in een x nemen. Zeker bij speed en xtc/mdma.

34. anhaedra

Ja uppers en keta samen zijn top. Ik combineer vooral met 4F en MDMA. Met 4F houd je, net als bij pep, wat meer focus, en stijgt de keta meer naar je hoofd i.p.v. dat-ie in je benen zakt, haha snap je? Ook is de roes wat warmer, puur keta geeft een wat kille en afstandelijke vibe voor op een feestje.

Met M is gewoon hemels... onbeschrijflijk. Alsof die 2 middeltjes gemaakt zijn om te combineren. Bijna alchemie ofzo. Intense visuals ook, heel trippy, maar je bent er gewoon nog bij en staat lekker te dansen. Maar op een feestje alleen het laatste uur doen, want je bent er goed aan dan. Gesprekken gaan wat moeizamer. :)

Ook wel eens een soort voorportaal van de K-hole op de dansvloer gehad... interessant. Daar sta je dan te stampen in je bubbel. En het is niet zo maar voorbij want iedere minuut duurt een uur... haha.

acht.zes en genk123 vinden dit leuk.
  35. genk123

Precies dit. Niet meer niet minder. Ik vind de combinatie ook geweldig!

acht.zes vindt dit leuk.
  36. anhaedra

Maar goed, in plaats van mij af te raden om nog keta te gebruiken, zijn we het nu aan het ophemelen... :upsidedown:

Als er nog iemand inzichten heeft, deel ze a.u.b.! (Zie hierboven mijn post over blaasschade bij recreatief gebruik.)

37. Psychedelibee

Dat gaat echter wel over doseringen in 1 keer, in dat geval is 250mg erg hoog ja. Als je telkens beetjes neemt kun je makkelijk aan 250mg of veel meer op een avond komen zonder daadwerkelijk in een k-hole te raken.

EDIT, die doseringen gingen ook over wanneer je geen tolerantie hebt. Als je elke week aan de keta zit, zul je ook snel een enorme tolerantie opbouwen. Dat elk weekend aan de keta zitten per definitie veel is, laat ik dan nog maar even buiten beschouwing.

De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  38. anhaedra

Bij recreatief gebruik is er nauwelijks sprake van tolerantie bij keta, in mijn ervaring. In ieder geval een stuk minder dan bij andere populaire drugs.

Nog een reden waarom ik zo weg ben van dit goedje. Nog een reden waarom ik wel kan janken als ik moet kappen met keta vanwege m'n blaas.

39. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Afgezien van tolerantie is de juiste dosering bij iedereen weer een beetje anders bij ketamine, net zoals de werking per persoon kan verschillen.

In mijn geval voel ik van niveau 1 en 2 vrijwel niets. Niveau 3 zit ergens rond de 250mg bij me en in een K hole geraak ik pas bij een dosering ergens net boven de 300mg. Niveau 5 (out gaan) heb ik nog nooit bereikt, dus die grens weet ik (gelukkig) niet.

40. Psychedelibee

Uiteraard kun je ook nog een persoonlijke gevoeligheid hebben. Maar heb jij je keta laten testen? Je doseringen zijn namelijk aanzienlijk hoger dan die voor de meeste mensen.

acht.zes vindt dit leuk.
Laden...