1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe schadelijk zijn 3mmc bolletjes

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door gekkeik, 10 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. gekkeik

gekkeik Newbie

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en had een vraag aan jullie.

Ik en mijn vriend gebruiken regelmatig 3mmc. Ik snuif en hij slikt bolletjes.
    Hij snuift niet meer omdat hij al volledige perforatie in zijn neusschotje heeft.

Nu vragen wij ons af wat nou echt schadelijker is?
    - slikken of snuiven
    Ik denk dat snuiven schadelijker is op kort termijn, maar hoe zit dit met bolletjes?

Ook vroegen wij ons af of je echt serieuze maag problemen kan krijgen van bommetjes slikken.

Ik lees op forums veel verschillende dingen van maagzweren naar maagvlies ontsteking. Ook gelezen over gaten in de maag.

En dan ook de vraag wanneer krijg je dit? Hoeveel moet je dan genomen hebben dat je maag kuren gaat geven. Hoe merk je dat het niet goed zit?

Hebben mensen hier ervaring mee?

Wij doen al een langere tijd 3mmc denk rond een jaar en dan bijna wel elk weekend of meer.

We hebben al meerdere keren geprobeerd aan de handrem te trekken en te stoppen. Echter is dit helaas tot nu toe elke keer mislukt.
    Hebben jullie tips om te stoppen of te minderen met drugs?

We weten wat het snuiven kan doen met je neus uit ervaring, maar het lijkt ons ook niet heel goed voor je maag.

Hoor graag van jullie!

2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Over de lange termijneffecten van 3-MMC is nagenoeg niks bekend. Dus op de meeste van je vragen kan niemand met zekerheid op antwoorden. Dat beantwoordt wel gelijk je vraag hoe vaak je 3-MMC kunt doen voordat je gezondheidsproblemen krijgt. Het is niet bekend hoe snel je klachten krijgt. Juist daarom kan je beter heel terughoudend zijn met gebruik van nieuwe psychoactieve stoffen. Jij wil niet de eerste zijn die nieuwe klachten ontdekt, lijkt me.

Over het algemeen is slikken iets minder onveilig dan snuiven. Dat komt omdat de bloedvaten vanuit je verteringskanaal eerst langs de lever gaan en dan pas naar de rest van je lichaam. Als je snuift dan gaat het bloed naar het hart, de longen en dan direct naar het brein en dan slaat de drug de rest van je brein over. Daardoor is er minder tijd het middel af te breken. Er worden snel hogere piekconcentraties bereikt. En is er ook een sterkere psychologische koppeling tussen het innemen van 3-MMC en de euforische effecten, waardoor snuiven verslavender is.

Maar inderdaad komen er ook andere gezondheidsrisico's kijken bij orale inname van dit soort middelen. Een maagzweer is inderdaad mogelijk, zeker bij herhaaldelijk gebruik.

Elk weekend 3-MMC gebruiken is best wel vaak. Ik zou voor dit soort nieuwe middelen eerder adviseren om het 1, hooguit 2 keer per jaar te doen. Je zegt dat het moeilijk is om er vanaf te blijven. Dus misschien is het dan een goed idee om 3-MMC helemaal te vermijden.

Of je een middel gebruikt hangt ook heel erg samen met de omgeving. Als jij 3-MMC thuis hebt liggen, of als je allerlei vrienden hebt die het aanbieden, dan is het een stuk lastiger om niks te nemen. Als je wil stoppen, kies dan een moment in de toekomst en zeg dat je vanaf dan geen 3-MMC meer gaat kopen. Bedenk in de tussentijd hoe je je tijd gaat besteden als je géén 3-MMC neemt. Hoe kom je een feestje nuchter door, bijvoorbeeld :wink:

Als het niet lukt om te stoppen dan is het een goed idee om te praten met de huisarts. Van 3-MMC is bekend dat het best wel verslavend is. Dus het is niet gek dat je het lastig vindt er vanaf te blijven. Als je de huisarts te confronterend vindt dan kun je ook langsgaan bij een testpunt voor drugs. Als je tijdens het testen zegt dat je het lastig vindt om niet te gebruiken, dan zijn ze er ook om je te helpen. Sowieso kan je ook terecht voor een gratis en vrijblijvend consult bij een verslavingszorginstelling bij je in de buurt.

Mezelf, acht.zes, De Dunne en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. gekkeik

gekkeik Newbie

Bedankt voor je reactie.

Dit wist ik inderdaad dat er erg weinig over bekend is. Ik ben er de 1e keer mee in aanraking gekomen omdat de SMARTSHOP dit verkocht.

Ik heb tot nu toe nog geen ernstige klachten gelukkig!
    Na een weekend drugs ben ik wel meestal een kilo lichter.
    Maar tegen het volgende weekend aan zit die kilo er wel weer aan.
    Voor de rest de dag er na zwaar energie loos en nergens zin in of puf voor.
    Soms hebben ik en mijn vriend het gevoel dat we na het weekend (gebruiken) vergeetachtig zijn (korte termijn geheugen).
    En natuurlijk last van gevoelige neus en veel dun snot en soms gele klonten. En mijn vriend heeft héél soms last van buikpijn maar vaak ook niet.

De plaats waar ik woon en omstreken is 3mmc enorm gewild. Heel veel mensen gebruiken dit vaak.

Ook kan je het gewoon kopen op internet!
    (Heb ik 1x gedaan was super snel thuis bezorgd. En was ook hele goede 3mmc in vergelijking met wat je bij sommige dealers krijgt).

En 1x a 2x per jaar klinkt nu echt heel raar in mijn oren .

We hebben vaker geprobeerd er vandaan te blijven maar telkens was er weer wat ons triggerde.
    - verwijderd nummer dat die ons appt voor een nieuwe lading bijv.
    - wel vaker is het dat we op de gekste plekken in eens een zakje vinden met nog wat er in ‍♀️. En dan gaan we dit gebruiken en moeten daarna meer halen.
    - dat collega’s van mijn vriend ook in eens bij zich hebben en gebruiken op werk. Wat hij dan ook gaat gebruiken. En ik dus ook als hij daarna heeft gehaald.
    - of dat we een dealer tegen komen en hij laat zien wat hij heeft...

*zucht* ‍♀️

En hoe kom je dan nuchter een feestje door?!?!
    Wij zien dit dus echt niet gebeuren.
    We willen niet meer elke week gebruiken, alleen op feesten nog.

Heb wel een site gevonden waar je je gratis kan aanmelden voor zelfhulp.
    https://www.jellinek.nl/zelfhulp/
    Enigste is dat cocaïne het enigste is wat er het meeste op lijkt.

Ik weet dus niet of dit helpt bij 3mmc.

Bedankt voor je nuttige informatie, heb al meer kennis op gedaan van jouw reactie dan op internet zoeken.

eda

4. Rc-newbie

Rc-newbie Belezen gebruiker

3-MMC is ook een serotonineslurper net zoals MDMA. Dus eigenlijk is dat het beste om ook niet meer dan 1 keer in de 3 maanden te gebruiken. Elke week is echt veel en het klinkt inderdaad alsof jullie verslaafd eraan geraakt zijn. Bij snuiven krijg je sneller last van verslaving/cravings dan bij oraal gebruik. Ook is 3-MMC een erg caustische stof net als MDMA wat voor hart-en bloedvat problemen kan zorgen. En bekend verschijnsel bij 3-MMC is dan ook blauwe/paarse ledematen door vaatvernauwing. En daarnaast heb je inderdaad de kans op problemen met je maag of dat je je neus kapot snuift.

Maar denk ook aan de psychische werkingen. Het is dus net als MDMA een serotonine heropnemer. Eerst gebruikt het heel veel serotonine, waardoor je je zo lekker voelt. Maar die voorraad is na een tijdje op. Het duurt ongeveer 6 weken voor je voorraad weer een beetje bijgevuld is. En pas na 2-3 maanden is het eigenlijk weer veilig om te gebruiken. Dus bij elke week gebruik zal het effect sowieso al minder zijn. En je hebt dus meer kans op bijvoorbeeld depressieve gevoelens omdat je serotinevoorraad elke keer uitgeput is. Dus wat jullie nu vooral de dag erna ervaren, dat lusteloze gevoel en nergens zin in hebben. Dat kan uitmonden in ergere stemmingsproblemen.

Goed dat je die zelfhulp-site al gevonden hebt. Maar als ik het zo lees is het misschien toch goed om eens (anoniem) contact op te nemen met een professionele hulpverlener. Maar dan moeten jullie het wel allebei willen. Want als de 1 wel stopt maar de ander niet, dan gaat het erg lastig worden.

Veel succes in ieder geval!

Mezelf, gekkeik, acht.zes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik laat 3MMC wel links liggen...

Ik kijk altijd uit met serotoninedingetjes, ik heb er in de jaren 90 al problemen mee ondervonden dus mijn serotoninesysteem heeft al wel de nodige klappen opgelopen. En dan vind ik zo'n snuifbare serotonineslurper een beetje riskant in mijn verzameling.
    Misschien ooit een half grammetje in huis halen of zo maar zeker niet meer.

Laatst bewerkt: 11 aug 2019
    Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dit is een beetje een probleem. Niet nuchter leren feesten. Denken dat je zonder drugs NIET kunt feesten. Dat moet je omzetten in je mindset. Zolang jij denkt dat je niet zonder drugs leuk kunt feesten blijf je naar drugs grijpen.
    Leer jezelf idd nuchter te kunnen feesten. Dat is echt best wel eens leuk hoor voor af en toe. Ook worden dan feestjes waar je wel drugs gebruikt leuker als nu. Omdat het geen gewoonte meer is.
    Als je niet zonder drugs kunt feesten is er al een drugsprobleem.

Neo-Shulginist, Rc-newbie en acht.zes vinden dit leuk.
  7. acht.zes

Op de meet in Tilburg waren onze drugs al in beslag genomen voor dat we er uberhaupt aan waren begonnen lol!

Toch is het een heel gezellige dag geworden, lekker ouwehoeren met een fijn speciaalbiertje er bij...

Rc-newbie vindt dit leuk.
  8. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Mij trekt het ook niet hoor. Ik lees zoveel gedoe met 3mmc. Zovelen die er aan beginnen stoppen er niet mee. Laat maar dan...

Neo-Shulginist en acht.zes vinden dit leuk.
  9. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Het is een sterke serotonine releaser dus je crasht vanzelf gevolgd door een explosie die zich vertaalt in een kunstmatige depressie. De natuur doet zijn werk wel.

Als het je neusschotje volledig weg brandt kun je waarschijnlijk zelf wel bedenken wat de betere methode van inname is.
    Het verneukt je neus met een snelvaart van heb je die daar. Kun je net zo goed MDMA snuiven denk ik. :')
    Een stukje eigen verantwoordelijkheid mag denk ik wel meegenomen worden hoor, klinkt naar mij alsof ze je precies hebben gegeven waar je naar zocht.
    Iets zegt mij binnenkort niet meer.
    Het meest vergelijkbaar is 4-FA en 4-MMC (Mephedrone) misbruik.
    Gewoon blijven doen zou ik zeggen.

gekkeik en acht.zes vinden dit leuk.
  10. acht.zes

3MMC is denk ik de eerstvolgende die ze gaan verbieden. Veel te gemakkelijk te verkrijgen nu, en er wordt totaal verkeerd mee omgesprongen, het betreft wel degelijk een serotonineslurper die ongeveer dezelfde regels heeft als je bij XTC/MDMA ziet. Maar veel mensen snuiven dit goedje dus gewoon aan de lopende band, ik voorzie een flinke toename in het aantal mensen die klachten als brainzapps en derealisatie/depersonalisatie ontwikkelen, om over depressiviteit en neusproblematiek nog maar niet te spreken...

PsyTekZ en De Dunne vinden dit leuk.
  11. Neo-Shulginist

Voor mij klinkt elk weekend een research chemical stimulant gebruiken heel extreem :wink:
    De kans is groot dat je last gaat krijgen van gezondheidsklachten als je het gebruik op deze manier voortzet. Dus nu is het juiste moment om eieren voor je geld te kiezen.

Goed dat je de omstandigheden die je hebben getriggerd om toch weer te gebruiken in kaart hebt! Dat is belangrijke kennis waar je van kunt leren. In de toekomst kun je dus het best zulke omstandigheden vermijden.

Werk zal lastig zijn om te ontwijken. Maar je kan op zich wel tegen je collega's zeggen dat je wil stoppen met 3-MMC en dat je niet meer wil dat ze erover praten als jij erbij bent, omdat je dan weer getriggerd raakt om opnieuw te gebruiken. Als collega's iets van een geweten hebben dan doen ze dat ook.

Jellinek is een zeer bekende verslavingszorginstelling waar je zeker terecht kunt. Het kan zijn dat individuele werknemers niet heel veel weten van specifiek 3-MMC, maar dat zul je hen moeten vergeven omdat het zo'n nieuw middel is. Er valt ook weinig over te weten. Toch kunnen medewerkers met weinig specifieke kennis over 3-MMC je alsnog helpen het gebruik in de hand te houden. Daarvoor heb je meer psychologische en maatschappelijke kennis voor nodig en die hebben ze zeker in huis =)

Laatst bewerkt: 11 aug 2019
    gekkeik en Rc-newbie vinden dit leuk.
  12. Neo-Shulginist

^Dit.

Als je een feestje echt niet nuchter doorkomt, dan moet je jezelf misschien afvragen waarom je eigenlijk naar zo'n feestje gaat. Is het echt zo leuk? Krijg je er een goed gevoel van over jezelf? Of is het meer een plek waar je heen gaat om je stress kwijt te raken en heb je drugs nodig om dat te bereiken?

Mijn tip is: ga zoveel mogelijk dingen doen die een goed gevoel over jezelf geven als je het hebt gedaan. Bijvoorbeeld een mooie tekening of mooi schilderij maken is ook ontspannend, en achteraf ben je trots op jezelf dat je het hebt gedaan. Hetzelfde kan gelden voor sporten, of andere hobby's.

Na een feestje met drugs voel je je vaak uitgeblust, onzeker en leeg. Je wordt niet trots op jezelf. Dat is dus een duidelijk teken dat je misschien beter jezelf kunt focussen op andere activiteiten in je leven :wink:

Mezelf, gekkeik, De Dunne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. mod4fun

mod4fun Experimenterende gebruiker

Ik kan alleen maar zeggen dat ik eind jaren 90 bijna dood ben gegaan door de gevolgen het gebruiken van Mephedonrone 4-MMC. Heel veel en heel vaak gebruikt. Op het laatst compleet paranoia geworden en 30 kilo lichter. Stop eerst eens een maand of drie met dit goedje (3-MMC). Het werkt enorm op je hersenen en je humeur e.d.

Val niet in hetzelfde gat!!

gekkeik vindt dit leuk.
  14. Neo-Shulginist

Sowieso is de meeste 3-MMC op de markt best wel onzuiver dus er zijn meer redenen om het links te laten liggen :wink:

Het is wel een aardige stimulant, maar zo enorm bijzonder vind ik het ook weer niet. Je mist weinig zeg maar (als je het mij vraagt).

acht.zes vindt dit leuk.
  15. gekkeik

gekkeik Newbie

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb contact gezocht met jellinek en ga ook praten met mijn vriend.

Neo-Shulginist en Rc-newbie vinden dit leuk.
  16. mod4fun

mod4fun Experimenterende gebruiker

Goed zo, respect dat je hulp durft te vragen! Dat is altijd de eerste stap, vergeet niet dat er veel mensen achter je besluit staan. En ik denk dat je altijd op dit forum vragen kunt stellen, als het even iets minder gaat.

Je bent niet alleen.

gekkeik en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Hoe schadelijk 3mmc
  1. MDMAZING
    Reacties:
    59
    Weergaven:
    7.012
  2. MacLeod
    Reacties: