1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe snel benzo verslaving?

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door RoyalHighness, 29 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. RoyalHighness

RoyalHighness Newbie

Hey!

Ik vroeg mij af hoe lang het ongeveer duurt voordat iemand echt lichamelijk afhankelijk is van benzodiazepines. Ik snap dat dit natuurlijk per persoon verschilt en misschien ook wel met welke benzo er gebruikt word?

Heb nu meerderde Valium 10mg, Etizolam 1mg, Flualprazolam 1mg, een flinke dosis Oxazepam 10/50mg en een oneindige voorraad Lormetazepam 2mg.... ik heb dit per toeval in een rap tempo kunnen verkrijgen en heb niet te intentie deze middelen te vaak te gebruiken maar wil wel graag de effecten verkennen, zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij zouden willen helpen aan de juiste informatie? Verslaving ligt bij benzo’s sowieso altijd op de loer en is het laatste wat ik wil in mijn leven.

Alvast bedankt! En hoop oprecht dat jullie de juiste informatie voor mij hebben en me zo op het goede pad houden!

2. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hoi ben er ook pas mee begonnen en dit is de informatie die ik er over heb.

Als benzodiazepinen langdurig gebruikt worden (meer dan drie maanden), werken ze verslavend. U heeft dan steeds meer benzodiazepinen nodig om rustig te blijven. Als u probeert te stoppen, levert dit klachten op. Deze klachten worden ontwenningsklachten genoemd. Door deze klachten beginnen de meeste mensen weer met het gebruik.

Naast de verslavende werking zijn er aan het gebruik van benzodiazepinen nog andere nadelen verbonden:

1. Het opslaan van gegevens in het geheugen gaat minder goed, dat wil zeggen, u herinnert zich niet meer alles wat er gebeurt als u de medicatie heeft ingenomen.
    2. Uw bewegingen verlopen minder gecoördineerd en worden onzeker.
    3. Uw reactiesnelheid neemt af. Dit kan bijvoorbeeld in het verkeer of in bepaalde werksituaties levensgevaarlijk zijn.
    4. U heeft meer kans om te vallen omdat u duizelig bent en mogelijk evenwichtsstoornissen heeft. Hierdoor is uw risico op botbreuken groter.
    5. U wordt onder invloed van de medicatie onverschilliger, u heeft het gevoel dat dingen langs u heen gaan.
    6. U durft de deur niet meer uit zonder medicatie. U wordt angstig en onzeker als u geen voorraad meer heeft.
    Als u met uw medicatie gestopt bent, voelt u zich helderder en kunt u zich beter concentreren. U bent beter in staat om met problemen om te gaan en u zult het gevoel hebben dat u meer controle heeft over wat er in uw omgeving gebeurt.

3. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Lichamelijk afhankelijkheid duurt ff maar Benzo's na drugs gebruik wordt stanaard ritueel zoals Ik! gebruik meestal benzo na SOS+GHB en dagen erna om dag en nacht ritme weer orde te krijgen! Dus ideaal hulp middeltje maar idd verslavend is het wel! Want zonder Benzo's doe ik geen SOS en door de GHB slaap je kut! Dat je na 3 uur wakker wordt om vervolgens weer dosis GHB te nemen! Dus liever Benzo dan maar! En je komt snel genoeg achter dat je DIP of kater kan skippen met benzo's!
    Verslavend goedje dus

4. Polonskyi

Polonskyi Newbie

Ik neem al benzo's sinds men 18de verjaardag, heb nu een roes van 6mg clonazepam.
    Als ik je aanraad, niet te vaak doen, niet laten slingeren in je lade's of dergelijke want je denkt dan 'hey het is maar een downer'..
    Gebruik deze niet te vaak en let op met dosering zou ik zeggen, mijn limiet is 12mg alprozelam (werkende stop in benzo's)^
    Combineer zeker niet met alcohol als het je eerste keer is :wink:
    Die combinatie is wel leuk soms maar let echt op.
    de middellen die jij hebt zijn meer verdovend en ontspannend zoals valium en oxazepam.
    De rest heb ik nog nooit van gehoord

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Sorry voor het bumpen van een ouder topic. Ik lees dit net pas en heb ook gezien dat @Polonskyi al lang niet online is geweest. Toch heb ik een vraagje.

12mg Alprazolam op 1 avond/dag bedoeld ie?? Is dat niet heel erg veel?
    Ik heb een tijd geleden zelf een paar keer Alprazolam uitgeprobeerd en de eerste 1 a 2 keer werd ik echt al best suf en ietsje mindere coördinatie bij 0,25mg. Twee keer heb ik 0,5mg genomen, 1x verder nucher en 1x na speed. Nog een flinke tijd later eens na speed eerst 0,5mg genomen en twee uur later nog eens 0,25 of 0,5mg bijgenomen. (Weet het niet meer zeker)
    Dus mijn max was 0,75/1,0 mg per avond. Ik was echt wel onder invloed, suffig, slaperig, gapen, relaxt in lijf en geest. Bij meer had ik zeker echt in slaap gevallen, ook ongewild misschien. Wel had ik 0 tolerantie want ik heb het maar enkele keren gebruikt en met elke keer weken ertussen.
    De persoon hierboven zal vast flinke tolerantie hebben maar dan nog: 12mg? Is dat überhaupt mogelijk of is het een troll?

6. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Toen ik zelf in de afkickkliniek zat, waren daar óók mensen opgenomen die werkelijk haast ongelooflijk hoge dosissen benzodiazepines naar binnen werkten...
    Dat waren hoeveelheden van bijvoorbeeld 600 mg valium per dag, 180 mg oxcycodon per dag, 400 mg oxazepam, en ik vroeg me af, hoe het mogelijk was dat deze mensen nog in leven bleven!
    Het was natuurlijk wel een gróót probleem voor deze mensen geworden.
    Want eigenlijk werkten deze hoeveelheden al niet eens meer, en wat erger was, is het feit dat allerlei andere orgaanfuncties danig verstoord waren.
    En omdat deze dosissen zo hoog waren ben je er niet zomaar vanaf..
    Daarvoor waren maanden nodig.
    Voor benzo's als seresta, temesta, valium geldt zo is mij verteld, dat je daar na 2 of 3 weken bij dagelijks gebruik, al van een afhankelijkheid kan spreken en is een geleidelijke afbouw nodig.
    De ontwenningsverschijnselen ervan zijn beslist onaangenaam, de klachten waarvoor je ermee begonnen bent krijg je gratis en voor niets weer (sterker!) Terug, en daar komen nog wat andere nare verschijnselen bij.
    En hierom is het voorschrijven van de benzo's flink afgenomen.
    Er is ook nog een eigen bijdrage aan vastgekoppeld.
    Valium was eerst een wonder middel, maar tegenwoordig ziet men dit toch heel a anders...

7. brean killer

brean killer Newbie

Alprazolam (voorheen vooral bekend onder de merknaam Xanax) is een kort- tot middellangwerkend geneesmiddel, behorend tot de benzodiazepinen. De voornaamste toepassing is bij de behandeling van paniekstoornissen en angststoornissen. Het gebruik ter ondersteuning van de behandeling van depressie is een niet-geregistreerd gebruik. Tabletten van 1 of 2 mg worden vaak nog onder de naam Xanax (vaak retard) uitgegeven.

Het middel is sinds begin 1983 op de internationale markt en sinds 1990 op de Nederlandse markt en werd ontwikkeld door de Amerikaanse medicijnproducent Upjohn (opgegaan in Pfizer). Uit onderzoek in 1976 (Klinische test door Dr. Huy Chouinard) bleek de werkzaamheid bij angststoornissen. Voor zover bekend heeft het geen antidepressieve werking. Toen het medicijn pas op de markt was werd er beweerd dat het minder verslavend was dan oudere benzodiazepinen zoals diazepam en chloordiazepoxide, dit bleek echter niet het geval. Het enige verschil was dat de tolerantie (de tijd dat men meer van een dosering nodig heeft voor hetzelfde effect) iets later optrad dan bij de bekendere benzodiazepinen. Net als bij alle andere benzodiazepinen is de kans op verslaving groot, vooral bij langdurig gebruik van hoge doseringen.

Geneesmiddelen die op het CYP3A4 systeem aangrijpen, verstoren het metabolisme.

Alprazolam is in Nederland en België op recept verkrijgbaar, in de doseringen van 0,25 mg, 0,50 mg, 1 mg en 2 mg. Echter worden buiten Nederland de hogere doseringen van 1 en 2 mg vaker geproduceerd, met name in de Verenigde Staten. Op de zwarte markt zijn de 1 en 2 mg (Xanax retard) in de handel in Nederland en België, soms ook via webshops waar ook anabole steroïden verkocht worden

pas aub op met benzodiazepinen dit zijn gevaarlijke medicijnen .
    en de moeilijkste om er van af te geraken . afkickverschijnselen zijn ook niet te min .
    ik heb de bijsluiter gelezen van Rohypnol in mijn vader apotheek en Rohypnol is een zeer gevaarlijke benzoo
    de ontwenning verschijnselen zijn niet normaal .

8. Een flunnie

Een flunnie Newbie

Dat zijn aardig wat benzo's die je daar hebt/had liggen.. ben benieuwd hoe je het er nu mee doet :P
    Ik weet uit eigen ervaring hoe verslavend benzo's kunnen zijn, op een gegeven moment denk je er elk moment van de dag aan, vooral die rohypnol/flunitrazépam is een leuke:grimacing:. Gelukkig heeft hulp geholpen

En wat hier eerder verteld werd met dat benzodiazepines zo snel worden voorgeschreven in afkickklinieken is niet normaal. Mijn broer ging er een voor een coke verslaving, verlaat het met een benzo verslaving :upsidedown:

9. Incubi666

Incubi666 Belezen gebruiker

Ben zo verslaving tja heb ik ook gebruik40mg per dag diazepam. Een jaar of meer. Merk er niets van alleen dat ik geen angstaanvallen meer heb.
    Moet er toch Mijn leven lang gebruiken. 38jaar btw

10. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Placebo, kon zelf na 2 jaar ook nog prima op m'n Lorazepam slapen terwijl het effect nihiel was.

Om in te gaan op de vraag hierboven gesteld..
    Uit eigen ervaring kwam lichamelijke
    verslaving/ontwenning kijken na een volle week benzo gebruik.
    Daarna 3 dagen geen dan was ik het altijd het haasje. (Lora,Valium,Flunitrazolam,Etizolam)

Laatst bewerkt: 23 apr 2019
    Incubi666 vindt dit leuk.
  11. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Als lichamelijke verslaving het grootste probleem was zouden we met zn allen waarschijnlijk aan de opioiden zitten.

Als je een verleden hebt met benzodiazepine gebruik in het verleden is de meest realistische en efficiënte optie om deze ver buiten handbereik te bewaren. Persoonlijk moet ik enkele trappen af en de kelder in wil ik de investering al maken, dat helpt soms maar lang niet altijd.

Ik heb wel eens iemand een extra treinreisje zien maken van 50 kilometer zodat deze alsnog weer bij zijn opioiden kon. Is natuurlijk flink uitvergroot en niet dezelfde categorie maar een stukje zelfkennis en eerlijkheid komt het verst. Ik heb regelmatig de partner (die altijd nuchter is) sleutel gegeven en dat werkt tot nu toe altijd 100% maar dat is een vrij ideale optie die natuurlijk niet iedereen voor handen ligt.

12. Incubi666

Zit nu op 40mg diazepam per dag. Verslaafd geen idee nodig ja anders angstaanvallen.
    Stoppen hoeft niet.is chronische aangetoond.

13. Legio Patria Nostra

Als je niet hoeft te stoppen, en de algehele situatie onder controle is, waarom zou je dan stoppen?

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Incubi666
    40mg diazepam per dag en je hebt geen idee of je verslaafd bent? lol!

Als je met chronische angstaanvallen bedoelt dat je zeker weet dat die nooit overgaan en je altijd je 40mg diazepam zal moeten slikken de rest van je leven dan lijkt me dat je dat zelf bedacht hebt, geen psych die dat tegen je zal zeggen.

Laatst bewerkt: 20 jun 2019
  15. Legio Patria Nostra

Wat is in deze kwestie het verschil tussen een medicijn tegen laten we zeggen hartkramp, en angstaanvallen?
    Of hooikoorts, en/of maagperikelen?
    Als je een of ander middel nodig hebt, en het wordt door een arts voorgeschreven, dan is dat dus nodig, en verantwoord.
    Basta.

16. acht.zes

Dat zeg ik niet.

Je weet niet hoe angst en paniekaanvallen zich zullen ontwikkelen in de toekomst, dat is wat ik zeg.

17. Legio Patria Nostra

Daarin heb je natuurlijk gelijk.
    Dat is niet te voorspellen.
    Geen enkele ziekte, reden voor het voorschrijven en eventuele wijzigingen daarin, wie kan dit (uitgezonderd de arts) weten?
    Niemand.

18. acht.zes

@Legio Patria Nostra
    Daarom vraag ik ook wat @Incubi666 bedoeld met 'chronisch aangetoonde' angstaanvallen.

Het woord 'chronisch' heeft verschillende betekenissen. Op zich betekent het 'langdurig'. Als je langdurig last hebt van angstaanvallen dan kan je best zeggen dat je chronisch last van angstaanvallen hebt. Maar wat ik dan niet begrijp is dat het 'chronische' is 'aangetoond', wie heeft dat dan aangetoond? Je kan de diagnose angstaanvallen/paniekstoornis krijgen, en als je daar lang last van hebt dan mag je best zeggen dat het chronisch is, maar dat wil niet zeggen dat het nooit meer over gaat.
    Maar als chronisch voor een ziekte staat, dan betekent dat vaak dus wel dat dit een ziekte betreft die in alle gevallen (nog) niet te genezen is. Maar daar is bij angst en paniekaanvallen gelukkig geen sprake van (zo heb ik zelf een jaar of 7 last gehad van angstaanvallen en paniekstoornis wat dusdanig lang is dat je het destijds wel chronisch kon noemen, maar ik ben er gelukkig van genezen). Daarom zal geen enkele arts, psycholoog of psychiater tegen je zeggen dat je nooit meer van je angst en paniekaanvallen afkomt en je dus voor altijd benzo's zal moeten slikken, iets wat ik meen uit de woorden van @Incubi666 te kunnen opmaken maar ik kan het ook verkeerd intepreteren, en daarom vraag ik wat hij bedoelt met aangetoond chronische angstproblematiek.

19. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Volgens mij heeft deze instelling er deels voor gezorgd dat de VS nu met een opioïdenprobleem kampt. Nu denk ik niet dat deze mensen echt blaam treft, aangezien de bovenstaande instelling volgens mij vrij gangbaar is. Ik ken genoeg mensen die denken dat medicijnen per definitie veilig zijn en illegale drugs per definitie heel erg schadelijk. Natuurlijk is dit bij lange na niet de belangrijkste reden voor deze problemen, maar als meer mensen zich af zouden vragen of relatief lichte klachten daadwerkelijk een opiaat of een opioïde nodig hebben, dan zou men eventueel problemen kunnen voorkomen.

Dit gaat volgens mij ook op bij het gebruik van benzo's als medicijn. Wat is het doel van die benzo's als de arts deze voorschrijft? Wat is het plan voor de lange termijn? Is dit onderdeel van een behandelplan of ís dit het behandelplan? Als dit niet duidelijk is, dan zou ik me afvragen of ik wel aan die benzo's moet beginnen.

Op https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-verborgen-verslaving/ staat het volgende:

Het lijkt erop dat benzo's niet serieus genoeg worden genomen door zowel arts als patiënt, anders zou zo'n automatische verlenging van het recept niet zo vaak voorkomen lijkt mij. Als meer mensen zich zouden verdiepen in de medicijnen die zij krijgen voorgeschreven en met die kennis met hun arts overleggen kan denk ik een hoop ellende voorkomen worden. De gemiddelde arts bedoeld het vast goed, maar er gaat schijnbaar regelmatig iets mis.

acht.zes vindt dit leuk.
  20. acht.zes

@Spacey Ostrich
    Op andere gebieden zie je precies hetzelfde, neem nou die invalidekarretjes.

Buurman junk breekt zijn been, wordt geopereerd in het ziekenhuis. Het was nogal een gecompliceerde breuk, dus hij moest weer leren lopen door middel van een langdurende revalidatie. Daar had ie geen zin in dus zag hij er van af. Maar buurman junk moet 3 keer per dag z'n methadon halen nog geen 800 meter verderop en hij kon dus niet lopen. Geen probleem, hier heb je een invalidenkarretje, kost je geen cent.

Buurman junk heeft dus niet gerevalideerd, en is nooit echt genezen van die beenbreuk en kan dus nog steeds niet lopen en rijdt nog steeds rond in dat karretje terwijl hij nul lichaamsbeweging krijgt en mede daardoor een ongelooflijk slechte gezondheid heeft.

En dat is dus allemaal heel normaal tegenwoordig. Zelfs mijn moeder, die een beetje kortademig is heeft al zo'n invalidekarretje aangeboden gekregen maar die heeft dus geweigerd, want als je daar eenmaal aan begint dan beweeg je helemaal niet meer en gaat je gezondheid nog veel harder achteruit.

Ik hoop dat ik niet iemand die echt zo'n karretje nodig heeft tegen het zere been stoot, maar het is een feit dat de gezondheidszorg tegenwoordig veelal niet meer op genezing is gericht maar meer om om te gaan met je klachten, ook al verergen die je gezondheid.

En verbetering zie ik niet. En de farmaceutische industrie alsmede de producenten van die invalidenkarretjes lachen zich ondertussen kapot.

ketakoekjes en Spacey Ostrich vinden dit leuk.
  21. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Ik ken deze specifieke situatie niet, dus ik kan hier niet heel specifiek op ingaan, maar het lijkt me in ieder geval dat een behandeling niet verplicht kan worden, dat zou in mijn ogen (ik vermoed ook in die van jouw) teveel afbreuk doen aan de persoonlijke vrijheid. Ik ben het wel met je eens dat een revalidatiebehandeling uiteraard prioriteit moet zijn voor de behandelaars, maar als buurman junk dit pertinent weigert kunnen zij ook weinig helaas. Ik ben het verder wel met je eens dat dit scenario wringt.

Lijkt mij ook de juiste keuze. Tenzij je zo'n karretje echt nodig hebt kun je ze denk ik beter vermijden.

Dit is wel erg generaliserend, maar misschien bedoel je het niet per sé zo. Ik denk dat heel veel gezondheidszorg gericht is op het oplossen van de problemen, maar dat er voor veel dingen ook simpelweg nog geen adequate of erg moeilijke behandelmethodes zijn. Gezondheidszorg is uiteindelijk namelijk nog steeds een taak die mensen uitvoeren, die mensen willen over het algemeen hun werk gewoon goed doen. Daarbij worden natuurlijk fouten gemaakt en er zijn inderdaad verschrikkelijke farmaceutische bedrijven die moedwillig mensen misleiden en verder in de problemen helpen om meer winst te behalen. Dit heeft uiteraard invloed op de uitvoering van de gezondheidszorg, maar het lijkt mij dat het primaire doel van de meeste mensen die in de gezondheidszorg werken het zo goed mogelijk oplossen van een probleem, oftewel het genezen is.

Er lijken ook nooit serieuze consequenties te volgen wanneer deze bedrijven worden aangeklaagd. De boetes die ze moeten betalen zijn vaak maar een schijntje ten opzichte van de winst die ze hebben gemaakt. Ik zal nooit snappen hoe mensen van bijvoorbeeld de Sackler familie (de eigenaren van Purdue) met zichzelf kunnen leven. Maargoed, daarvoor heb ik misschien teveel van de écht gevaarlijke drugs gesnoept *paddenstoel emoji die om de een of andere reden ontbreekt op een drugsforum* :lolol:

22. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Dat zijn 6 strips op een dag?
    Daar geloof ik echt niks van.
    Dat doe je 1x en dan ben je zo ziek als een hond, en dan maakt het echt niet uit of je tolerantie hebt.
    Of bedoelde je 60mg p.d.

De letale dosis van acetylsalicylzuur is 25-30 g. Plasmasalicylaatspiegels > 300 mg/l duiden op een intoxicatie. Een inname van een dergelijke hoeveelheid is zeer ernstig, en geeft acute problemen, maar zal niet tot de dood leiden. Indien inname is geschied dient snel een spoedeisende arts te worden geconsulteerd, om blijvende problemen te voorkomen.

ketakoekjes vindt dit leuk.
  23. Legio Patria Nostra

600mg valium haal je makkelijk per dag...nl. 12 tabletjes van 50 mg.

( edit: dit wordt gecorrigeerd, het is onjuist en Ik heb mij vergist)

Ik ben in de war geweest met een andere beruchte benzo, namelijk Seresta 50 mg Forte)

In deze sterkte zijn ze. ( de seresta, dus)
    Ook wel Oxazepam genaamd.
    ikzelf heb ze een tijdje gekregen om de ontwenningsverschijnselen van alcohol draaglijk te houden in de kliniek.
    Dus voor 600 mg heb je géén 6 strippen nodig hoor...( can valium wel, van seresta dus niet)
    Deze enorme dosis krijgt men niet meteen, daarvoor is meestal een lang traject afgelegd van enige jaren.
    Steeds weer een beetje erbij, met als reden: dokter, het helpt niet meer, zou ik en beetje méér mogen krijgen? En als dit dan niet meer lukt, bij een andere arts een tweede bron van Seresta aanboren....
    Zo ging het vroeger. Omdat er toen niet een medicijnendossier per computer was...
    En het is ongelooflijk, hoe creatief gebruikers van deze benzo's waren in het bemachtigen van die benzo's.
    Nu, gaat dit niet meer zo makkelijk.
    Veel patiënten dossiers zijn gekoppeld, en zodoende is het op meerdere plaatsen medicijnen halen (gelukkig) passé.

Laatst bewerkt: 10 jul 2019
  24. acht.zes

@Legio Patria Nostra
    50mg Valium tabletten? Ik heb wat zitten googlen maar ik krijg ze niet gevonden. In Nederland is valium beschikbaar in 2, 5 en 10mg tabletten.

Dus ik denk toch dat je je vergist. Of misschien een beetje overdrijft, zeker omdat 600mg mij een onmogelijke hoeveelheid lijkt voor een benzo waarvan 30mg als zeer hoge dosering wordt gezien en dan nog met een halfwaardetijd van minstens 24 uur.

Dit soort onzin is nog gevaarlijk ook, dalijk leest iemand je reactie en denkt die Ok, 600mg is dus normaal voor een hoge dosering, dat ga ik ook eens proberen.

25. Legio Patria Nostra

Nee, dat is het zeer zeker niet! Integendeel!
    Het is een idiote dosering, overigens heb ik óók eens nagezocht, en idd, ik vergis me. Het waren blauwe tabletten van 10 mg. (Waarvan ik er gedurende enkele dagen 2 kreeg, vervolgens 1, en na een dag of 10 was dit geheel afgebouwd .
    Een eerdere benzozaak betrof...seresta. Oxazepam, dus. Ergo:
    Ik ga de eerdere post aanpassen. Want:
    8 6 je hebt gelijk. Ik heb me in de naam van het medicijn, dus vergist..
    Die 600 mg was mij bekend vanuit....de afkick kliniek. Daar was iemand opgenomen, die deze ontstellend hoge dosis van 600 mg bij elkaar wist te krijgen.. en dus in meer of mindere kritieke staat binnenkwam...
    Ook van het personeel uit voor de ik, dat daar meer dan eens dit soort gevallen binnen kwamen.

26. acht.zes

Ah, ok een vergissing dus, kan gebeuren.

600mg valium lijkt me een poging tot zelfmoord, enige manier om dat binnen te krijgen is in een keer (bij 100mg ga je al out denk ik).

27. Legio Patria Nostra

Idd. Dat geldt voor ons, zonder meer .
    Maar, mensen die gedurende enkele jaren langzaamaan hun dosis hebben verhoogd, deze halen op enig moment die 600 mg (of meer) wel...
    Als een geheel onthouden van drank op een kwade dag ee m liter snevel achterover tikt, wat gebeurt er dan?
    Of, wat staat iemand te wachten, die meteen een half gram horse tot zich neemt? Ik denk in dit geval: 6 planken!
    Typisch. Ik kan mij nog precies het gesprek herinneren, wat ik had met een personeelslid van de kliniek, over die 600 mg.
    Wij waren in gesprek over - natuurlijk - ontwennen.
    Op een moment vroeg ik hem: ontwennen van benzo's , waar het nu hier over gaat, levert dit nooit een probleem op?
    Hij antwoordde: welnee, voor jou, jullie nu hier, dat zeer zeker niet.
    Mensen, die hier komen met 600 nu, of soms zelfs nog meer, dié hebben dus wél een probleem! Ik vroeg: zijn er dan cliënten die met zoveel hier aankomen?
    Antwoord: helaas, jazeker. Neer, dan eens.
    Typisch, nietwaar.....Trouwens, mijn 6 weken daar zal ik nooit en te nimmer vergeten.
    Ontstellend wat je dáár meemaakt.

28. Incubi666

Ik heb 40mg per dag 2 jaar lang vind het nu ook veel te weinig ik overweeg ook bij ggz het dubbele aan te vragen merk weinig van deze dosis. En 600mg valium dat zijn 60 tabletten dat is idd heel veel. Dodelijk denk ik zelf als d wat zou zijn. Ik krijg er altijd 90 mee elke maand

29. Legio Patria Nostra

oei zeg ik na het lezen van deze post...2 jaar lang al?
    Dan wordt het afbouwen erg langdurig, waar een wil is, vindt men heel vaak ook een weg..

Laatst bewerkt: 11 jul 2019
    Incubi666 vindt dit leuk.
  30. acht.zes

Volgens mij is ergeen wil om af te kicken als ik het zo lees.

@Incubi666
    Je hebt geen euforie meer? Jammer joh!

Eve's drop en Incubi666 vinden dit leuk.
  31. Legio Patria Nostra

Ik deel je zienswijze, 8.6. Ja, dat kan óók

32. Incubi666

Klopt ik hoef niet af te kicken want anders krijg ik paniekaanvallen en ik kan ook drugs gebruiken omdat diazep am veel blokkeert en idd heb geen euforie meer en dat is wel balen ja.
    En als ik zou afkicken of moet afkicken hoelang zou dat gaan duren dan?

33. Legio Patria Nostra

Waarschijnlijk lang. Eerst een lichamelijk afkick, dit is niet alles. Want, Daarbij komt nog een lange geestelijke afkick.
    Zal allemaal niet makkelijk zijn...

34. acht.zes

@Incubi666
    Had ik het toch goed.
    Je diazepam doet gewoon zijn werk tegen de angstproblematiek, maar je gebruikt die inmiddels dusdanig lang dat je imuun bent geworden voor de euforie (tolerantie dus), wat dus een bijwerking is maar voor jou dus een doel is geworden.

Als je je arts zo gek krijgt om te verdubbelen zal je misschien voor even weer wat euforie hebben, maar ook die zal weer snel verdwenen zijn.

Mocht je echt willen afkicken dan zal je moeten afbouwen, om de week er 5mg afhalen bijvoorbeeld maar dat zal je wel gaan voelen.

Wanneer was het overigens de laatste keer dat je geen pammetjes hebt genomen? Wie weet gaat het een stuk beter met de angstproblematiek, maar de enige reden om daar achter te komen is om toch even tijdelijk te stoppen.

Eve's drop en De Dunne vinden dit leuk.
  35. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Benzoverslaving treedt heel snel op. Dan moet je hoger gaan doseren om hetzelfde effect te bereiken. Het zou niet meer dan 2 weken achtereen genomen moeten worden.

Maar goed, er zijn ook mensen die het maar af en toe pakken als ze omkomen van de angst op dat moment. Dan raak je niet zo snel verslingerd.

En je kunt bomen over wat verslaving is. Lichamelijke verslaving is erger dan de geestelijke in dit geval. Aan veel middelen raak je niet lichamelijk verslaafd. Aan benzo's wel. Weten veel mensen niet, inclusief artsen.

Als je erg lang hoge dosissen hebt genomen, is het gevaarlijk om ineens te stoppen. Geldt dat voor jou, zorg ervoor dat je afbouwt. Kun je dat niet, neem dan maar 3 weken vrij en zonder je af met een voorraad aan eten.

Klinkt misschien voor velen stom, maar ik heb dat dus moeten doen na 7 jaar 20-40mg Xanax per dag.

Overigens is diazepam een langwerkende benzo, dus het kan zijn dat ontwenningsverschijnselen pas na 5 dagen optreden ofzo.

36. Legio Patria Nostra

Ik kan wel zeggen, dat ik over veel minder, veel langer dan een week gedaan heb om eraf te komen.
    Je voelt het tot in je tenen! Ik nam 60 mg Oxazepam, 30 mg temazepam, en 10 mg valium op enig moment.
    Dat heb ik klinisch afgehandeld in 7 weken.
    Deze 7 weken Detox zal ik mijn leven niet vergeten. Niet alleen mijzelf, maar ook wat anderen moesten overwinnen zoals hero...
    En dat moet nog veeel erger zijn, dan ik toen met drank en benzo's...
    Reden temeer, dat ik nooit meer een grotere hoeveelheid clonazolam dan 10 tabletjes in voorraad heb.

37. acht.zes

Whoa! Das wel heel erg veel, ik zou er 24/7 out van zijn denk ik zo.

Diazepam heeft bij incidenteel gebruik een halfwaardetijd van 24 uur, en bij dagelijks gebruik wel meer dan 100 uur, dus dan duurt het inderdaad wel even voor de stof uit je lichaam is na het stopmoment en je afkickverschijnselen gaat ervaren.

Portobello vindt dit leuk.
  38. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Na een tijdje raak je niet meer out. Dat is de pest ermee, je hebt steeds meer nodig. En dan zit je 3 dagen zonder en lig je ineens in het ziekenhuis na een grand mal epileptische aanval. Fantastisch spul, en ruim verkrijgbaar bij de mensen *kuch* die er voor gestudeerd hebben.

Diazepam wordt gebruikt bij afkicken van benzo's met kortere halfwaardetijd en alcohol.

Overigens is iedereen het er over eens dat benzo's kutter zijn om af te kicken dan van hero, want het is precies hetzelfde als met alcohol (gewoon identieke GABA-shit enzo). Nu heb je met hero wel sneller een dosis te pakken die heftige afkickverschijnselen geeft, dat wel.

acht.zes vindt dit leuk.
  39. Legio Patria Nostra

Laat ik zeggen, dat de afkick van e n benzo's e n drank afschuwelijk is geweest.
    Daarom is drank een échte no go en benzo's zoals de Grote Drie, (valium, temesta en seresta) óók bij mij op diezelfde rode lijst bij mij vermeld staan.
    Bij het gemengd gebruik krijg je met bizarre toestanden te maken.
    De ene keer werkt het niet meer een volgende keer sta je in de hoek van je slaapkamer te pissen, je bent er stevig onder invloed zijnde heilig van overtuigd dat je op een wc staat...
    Benzo en drank gemixt? Linky linky
    Ofwel: de kolder in de kop.
    Ik raad het iedereen af!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...