• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

MDMAZING

Badass junkie
Op heel veel afters na een feest tegenwoordig is GHB niet meer weg te denken. Naast ketamine is GHB nu ook zeer populair. Van het weekend bood iemand me GHB aan op een after waarop ik nee antwoorde. Hij zei of ik ooit GHB gedaan heb, en ik zei nee. Hij zei 'heel goed, ook nooit aan beginnen'. Waarom zou iemand hier nooit aan moeten beginnen? Is het dan zo erg verslavend? of gewoon super slecht voor je? Hoe snel word je verslaafd aan GHB?

thanks.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Dat is wat ik mij ook altijd afvraag als er weer iemand op het forum komt die in de problemen is gekomen.

Met de kennis van nu weet iedereen dat je niet 24/7 moet gaan gebruiken om uit de problemen te blijven? Zou je toch denken? Het is toch algemeen bekend dat als je dat wel doet, het lichamelijk verslavend is, en best snel?

Dat is de reden dat ik het maximaal 1 keer in de maand ongeveer gebruik.

Ik vind het trouwens ook stom dat iemand je dat aanbiedt. Ik bied het nooit iemand aan, omdat veel mensen er wel mee in de problemen komen, en ik wil niet degene zijn die het hem/haar voor het eerst heeft laten uitproberen.

Danny0531

Experimenterende gebruiker
Ik kan je uit eigen ervaring idd vertellenndat als je het gebruiken gaat om in slaap te komen het einde snel zoek is. Heb het 2 jaar dagelijks savonds en in hetweekend gebruikt maar nooit met slapen en van 8 tot 5 gewoon nuchter met werk. Nergens last van maar toen ik einde dat jaar 2 maand in ziektewet zat en 24/7 gebruike ging was het binnen een maand helemaal mis.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Nou, ik noem GHB altijd een sluipmoordenaar. Ik begon ermee idd op afters. Toen m’n relatie in juni uitging ben ik het gaan gebruiken en voelde toen geen emotie. Uiteindelijk lichamelijk verslaafd, and here I’am bijna een jaar verder en voor de 2e keer bezig met afkicken. Ik raad het nooit aan om te gebruiken en anders je koppie blijven gebruiken en het nooit gaan zien als een uitweg.

N1987

Newbie
Ben verslaafd aan ghb, als ik het nu een paar dagen 24/7 gebruik merk ik al zware afkick verschijnselen, 3 dagen sws down voelen en niet of weinig slapen ‘s nachts:(.
Is zulk kut spul!, maar tegelijketijd ook zo lekker!, maar meestal als je niet verslaafd heb is de max 2 weken 24/7 aan de ghb!.

Spyro

Bewuste gebruiker
Ben verslaafd aan ghb, als ik het nu een paar dagen 24/7 gebruik merk ik al zware afkick verschijnselen, 3 dagen sws down voelen en niet of weinig slapen ‘s nachts:(.
Is zulk kut spul!, maar tegelijketijd ook zo lekker!, maar meestal als je niet verslaafd heb is de max 2 weken 24/7 aan de ghb!.
Stop ermee nu het nog kan! Ben nu ook een break aan het houden. Hopen dat het straks weer zo lekker voelt als in het begin!

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Probeer er aub mee te stoppen (iig minderen), ik snap heel goed dat het moeilijk is. Been there done that. Je bent meer waard dan dat spul, geloof me!

Laatst bewerkt:

Iffness

Experimenterende gebruiker
Mijn ervaringen met deze drug:
- je raakt steeds sneller verslaafd. Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen. Als je dan stopt, heb je milde afkickverschijnselen (anxiety & hoge hartslag). Heb je dit een paar keer gedaan, worden afkickverschijnselen heftiger en beginnen eerder. Op het laatst kon ik nog maar zo'n 3 keer achter elkaar nemen, nam ik een vierde keer, had ik bij comedown dezelfde effecten die ik eerst na pas een week had.

- je neemt makkelijk te veel. Hierdoor val je soms als een blok in slaap, waar je ook bent: tijdens sex, op je werk, in de tram (al deze dingen zijn mij overkomen). Eén van de laatste dingen, die je tijdens een wip wilt horen, is "je snurkt?!!!!!".

- je neemt onder invloed van ghb, beslissingen die je nuchter nooit genomen zou hebben (beetje zelfde als met alcohol). Als ik nuchter ben, weet ik dat ik die vierde keer achter elkaar niet moet nemen, maar onder invloed, 'vergeet' ik dat. Onder invloed bestel je ook rustig nóg een halve liter...

- zelfs als opschrijft wanneer je een dosis neemt, heb je gedachten als "heb ik nou net een dosis genomen en ben ik die vergeten op te schrijven? Of moet ik hem nog nemen?".

- ook al kan je er nu wél mee omgaan. Als er iets gebeurt: je verliest een relatie of er overlijdt een bekende, is het o zo makkelijk om dat negatieve gevoel te bestrijden met ghb. 3ml en je voelt je weer ok. 3 uur erna voel je je alleen nog slechter dan voor je het nam, dus wat doe je...?

Ik kan niet omgaan met deze drug. Anderen wellicht wel...

Laatst bewerkt:

Revolutionair

Wijs gebruiker
Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen.
Niemand kan rustig 24/7 een week lang GHB nemen.
Daar ga je al de fout in.
Ik neem nooit een week lang.

Ik kan niet omgaan met deze drug.
Dat blijkt na deze opmerking.
Zou het niet meer nemen nee..

Als je zo gaat redeneren kan je eerst ook een week lang rustig pep nemen of een week lang Heroïne.
Maar ja als je dan stopt?

Neem geen 1 drugs rustig 1 week!
Je zet jezelf dan wel in een positie dat je niet zomaar meer kan stoppen.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Dit verhaal is 6 jaar geleden, trouwens. Nooit meer ghb gedaan sindsdien.
Gelukkig maar, dit klonk wel ernstig.
Als ik voor mezelf spreek, zie ik dit soort verhalen als een waarschuwing. Omdat ik er bang voor ben, neem ik niet twee avonden achter elkaar.
Het lijkt me echt kut om jezelf zo te verliezen in een drug!

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Niemand kan rustig 24/7 een week lang GHB nemen.
Daar ga je al de fout in.
Ik neem nooit een week lang.

Dat blijkt na deze opmerking.
Zou het niet meer nemen nee..

Als je zo gaat redeneren kan je eerst ook een week lang rustig pep nemen of een week lang Heroïne.
Maar ja als je dan stopt?

Neem geen 1 drugs rustig 1 week!
Je zet jezelf dan wel in een positie dat je niet zomaar meer kan stoppen.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Toen ik begin met ghb om me emoties weg te stoppen, gebruikte ik weken lang achter elkaar zonder de directe afkick-verschijnselen. Ik denk dat dat per persoon verschillend is.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Mijn ervaringen met deze drug:
- je raakt steeds sneller verslaafd. Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen. Als je dan stopt, heb je milde afkickverschijnselen (anxiety & hoge hartslag). Heb je dit een paar keer gedaan, worden afkickverschijnselen heftiger en beginnen eerder. Op het laatst kon ik nog maar zo'n 3 keer achter elkaar nemen, nam ik een vierde keer, had ik bij comedown dezelfde effecten die ik eerst na pas een week had.

- je neemt makkelijk te veel. Hierdoor val je soms als een blok in slaap, waar je ook bent: tijdens sex, op je werk, in de tram (al deze dingen zijn mij overkomen). Eén van de laatste dingen, die je tijdens een wip wilt horen, is "je snurkt?!!!!!".

- je neemt onder invloed van ghb, beslissingen die je nuchter nooit genomen zou hebben (beetje zelfde als met alcohol). Als ik nuchter ben, weet ik dat ik die vierde keer achter elkaar niet moet nemen, maar onder invloed, 'vergeet' ik dat. Onder invloed bestel je ook rustig nóg een halve liter...

- zelfs als opschrijft wanneer je een dosis neemt, heb je gedachten als "heb ik nou net een dosis genomen en ben ik die vergeten op te schrijven? Of moet ik hem nog nemen?".

- ook al kan je er nu wél mee omgaan. Als er iets gebeurt: je verliest een relatie of er overlijdt een bekende, is het o zo makkelijk om dat negatieve gevoel te bestrijden met ghb. 3ml en je voelt je weer ok. 3 uur erna voel je je alleen nog slechter dan voor je het nam, dus wat doe je...?

Ik kan niet omgaan met deze drug. Anderen wellicht wel...
Pff, dit verhaal voel ik tot aan m'n teentjes. Been there done that. Knap van je dat je er vanaf kan blijven. Het lukt mij (tot nu toe) ook weer.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan