hoe vaak 2C-B FLY gebruiken?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Karentje

Belezen gebruiker
Beste leden, ik heb eindelijk een drug gevonden die mij een zalig gevoel geeft zonder enig lichamelijk ongemak: 2C-B FLY dus. Kunnen jullie mij vertellen hoeveel tijd ik tussen gebruik moet laten?:)

groetjes, Karen

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weet de exacte informatie niet over 2C-B FLY qua tolerantie, maar in het algemeen wordt er bij mijn weten bij psychedelica uitgegaan van minimaal een week, maar eigenlijk liever twee weken om de opgebouwde tolerantie kwijt te raken. Je moet je ook afvragen of vaker dan een of twee keer per maand gebruik van een specifiek middel de ervaring nog wel bijzonder houdt.

Nou ken ik FLY zelf behoorlijk goed, ik vind het ook een leuk mild middel, ik noem het altijd maar een ‘pretpsychedelicum’ (de charme van dit spul). Dat maakt het - denk ik - redelijk veilig maar er is ook nog niet al teveel over de effecten en eventuele risico’s bekend. Daarom is enige voorzichtigheid wel aangeraden. Dat iets een mild effect geeft betekent bijvoorbeeld niet dat het geen psychoses zou kunnen triggeren bij frequent gebruik mocht iemand daar gevoelig voor zijn.

Verder veel plezier ermee! :) Zelf hoop ik ook dat deze nog een tijdje legaal blijft...

Karentje

Belezen gebruiker
Wel 2 weken wachten valt nog mee, was al bang dat het 3 maanden ging zijn zoals bij mdma. Maar nu dat ik dit middel vaker wil gebruiken, wil ik ook meer pillen per keer bestellen bij de rc vendor. Maar kan ik daarmee in de problemen geraken aangezien ik in België woon en rc's hier volgens mij illegaal zijn? Wat als ze het pakketje onderscheppen? Maakt het veel verschil of je 5 pillen bestelt of bijvoorbeeld 10 of meer?

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
https://psychonautwiki.org/wiki/2C-B-FLY

2C-B-FLY

Tolerance and addiction potential
2C-B-FLY is not habit-forming and the desire to use it can actually decrease with use. It is most often self-regulating.

Tolerance to the effects of 2C-B-FLY are built almost immediately after ingestion. After that, it takes about 3 days for the tolerance to be reduced to half and 7 days to be back at baseline (in the absence of further consumption). 2C-B-FLY presents cross-tolerance with all psychedelics, meaning that after the consumption of 2C-B-FLY all psychedelics will have a reduced effect.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
2C-B-FLY is een nieuwe psychoactieve stof waarover nagenoeg niks bekend is. We weten helemaal niet wat de stof doet met je lichaam. Alle schadelijke effecten van het middelen worden nu ontdekt door mensen die ermee experimenteren.

Dus als je elke twee weken 2C-B-FLY gaat gebruiken, zou je het dan even willen melden zodra je last krijgt van klachten? Ik ben heel benieuwd!

In de tussentijd neem ik RC's wel gewoon heel sporadisch om de kans op gezondheidsklachten zo laag mogelijk te houden.

Karentje

Belezen gebruiker
Dus als je elke twee weken 2C-B-FLY gaat gebruiken, zou je het dan even willen melden zodra je last krijgt van klachten? Ik ben heel benieuwd!
Ja geen probleem. Weet wel niet of ik het ook effectief elke twee weken ga nemen. Er moet zoiezo een aanleiding voor zijn.. En heb hier nog andere dingen die ik wil proberen.

Maar nu dat ik dit middel vaker wil gebruiken, wil ik ook meer pillen per keer bestellen bij de rc vendor. Maar kan ik daarmee in de problemen geraken aangezien ik in België woon en rc's hier volgens mij illegaal zijn? Wat als ze het pakketje onderscheppen? Maakt het veel verschil of je 5 pillen bestelt of bijvoorbeeld 10 of meer?
Iemand die hier iets over kan zeggen?

groetjes,
Karen

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Ja geen probleem. Weet wel niet of ik het ook effectief elke twee weken ga nemen. Er moet zoiezo een aanleiding voor zijn.. En heb hier nog andere dingen die ik wil proberen.
Sorry, maar ik zeg het er nog maar even bij: mijn reactie was cynisch bedoeld. Het lijkt me onverstandig om regelmatig 2C-B-FLY te nemen. Ik dacht dat het vooruitzicht van onbekende gezondheidseffecten op zichzelf wel flink zou afschrikken.

Je kan met nieuwe psychoactieve stoffen beter nog veel voorzichter zijn dan met gangbare drugs. Van MDMA wordt terecht gezegd dat je het niet vaker dan 4 keer per jaar moet gebruiken. Zo'n gebruiksfrequentie met 2C-B-FLY zou ik al heel hoog vinden. Liever maximaal 1 of 2 keer per jaar.

Iemand die hier iets over kan zeggen?
2C-B-FLY is een verboden drug in België onder het stofgroepenverbod.

"De algemene regel is dat je voor drugzaken een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar en een geldboete tussen € 1.000 en € 100.000 kan krijgen (vermenigvuldigd met 8 ). De wet bepaalt dus een minimum- en een maximumstraf, waartussen de rechter de straf kan bepalen. Zo kan de straf aangepast worden aan de situatie van de persoon en aan de gepleegde feiten. De rechtbank kan rekening houden met verzwarende omstandigheden. Wanneer er daarentegen verzachtende omstandigheden zijn, kan de rechtbank een lichtere straf uitspreken. Ze kan bijvoorbeeld een deel van de gevangenisstraf of boete voorwaardelijk uitspreken. Bijvoorbeeld: van een geldboete van € 5.000 moet je slechts € 500 betalen. Zolang je gedurende een opgelegde proefperiode (maximum vijf jaar) op het rechte pad blijft, moet je de rest van de boete niet betalen."

https://www.druglijn.be/assets/faq_wet_website__def

Karentje

Belezen gebruiker
Sorry, maar ik zeg het er nog maar even bij: mijn reactie was cynisch bedoeld. Het lijkt me onverstandig om regelmatig 2C-B-FLY te nemen. Ik dacht dat het vooruitzicht van onbekende gezondheidseffecten op zichzelf wel flink zou afschrikken.
[/QUOTE

A oei had dat echt niet door haha. Ja misschien een risico, maar moet bekennen dat ik niet snel bang ben van zo een dingen.

Mezelf

Wijs gebruiker

Je kan met nieuwe psychoactieve stoffen beter nog veel voorzichter zijn dan met gangbare drugs. Van MDMA wordt terecht gezegd dat je het niet vaker dan 4 keer per jaar moet gebruiken. Zo'n gebruiksfrequentie met 2C-B-FLY zou ik al heel hoog vinden. Liever maximaal 1 of 2 keer per jaar.
Wat ik mij afvraag... Er is toch wel redelijk wat theoretische kennis over wat verschillende stoffen doen in de hersenen omdat RC's en NPS afgeleid zijn van bekendere? Van M weten we eigenlijk al zeker dat het niet goed is voor je en vooral niet bij vaker dan 4x en bij hogere dosissen. Van psilocybine weten we bijvoorbeeld dat het praktisch niet schadelijk is voor je hersenen. Sterker nog, het lijkt nieuwe hersenverbindingen te stimuleren. Je zou verwachten dat NPSjes die nagenoeg hetzelfde zijn niet meteen heel schadelijk zijn.
Dus blijf het soms bijzonder vinden dat jij 4x per jaar M verkiest boven 4x per jaar een NPS waarvan je redelijk veel kans hebt dat het minder schadelijk is. Hoe onbekend ook, het blijft nagenoeg hetzelfde stofje dan het stofje waarvan we weten dat het onschadelijk is (psilocybine bijv).

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Wat ik mij afvraag... Er is toch wel redelijk wat theoretische kennis over wat verschillende stoffen doen in de hersenen omdat RC's en NPS afgeleid zijn van bekendere? Van M weten we eigenlijk al zeker dat het niet goed is voor je en vooral niet bij vaker dan 4x en bij hogere dosissen. Van psilocybine weten we bijvoorbeeld dat het praktisch niet schadelijk is voor je hersenen. Sterker nog, het lijkt nieuwe hersenverbindingen te stimuleren. Je zou verwachten dat NPSjes die nagenoeg hetzelfde zijn niet meteen heel schadelijk zijn.
Dus blijf het soms bijzonder vinden dat jij 4x per jaar M verkiest boven 4x per jaar een NPS waarvan je redelijk veel kans hebt dat het minder schadelijk is. Hoe onbekend ook, het blijft nagenoeg hetzelfde stofje dan het stofje waarvan we weten dat het onschadelijk is (psilocybine bijv).
Alcohol en methanol schelen maar 1 koolstofje. Van alcohol word je dronken en van methanol word je blind.

Dat heeft alles te maken met hoe je lichaam stoffen metaboliseert. Er zijn allerlei enzymen in het lichaam die een chemische groep aan een molecuul plakken of juist een groep eraf halen.

Alcohol wordt met behulp van alcoholdehydrogenase (ADH) afgebroken tot aceetaldehyde, waarna het met behulp van ADLH wordt afgebroken tot het niet-gevaarlijke acetaat.

Methanol wordt met behulp van alcoholdehydrogenase (ADH) afgebroken tot formaldehyde (wat al niet zo lekker is), waarna het wordt afgebroken tot een het nog giftigere mierenzuur.

Zo kunnen er allerlei verschillende stoffen ontstaan, die allemaal weer een eigen effect hebben. Dus zelfs als twee stoffen structureel heel erg op elkaar lijken, dan kunnen die door enzymen in het lichaam in een andere stof gemetaboliseerd worden tot een stof die toevallig heel giftig is voor bepaalde lichaamsweefsels.

Dat speelt ook nog bij entantiomeren: spiegelbeelden van moleculen. Ken je bijvoorbeeld het verhaal van softenon? Een middel dat werd voorgeschreven tegen zwangerschapsmisselijkheid. Dat middel was helemaal veilig bevonden en goedgekeurd. Totdat bleek dat van een van de twee spiegelbeelden van het molecuul het ongeboren kind verschrikkelijke misvormingen kreeg.
https://universiteitvannederland.nl/college/waarom-kunnen-medicijnen-in-spiegelbeeld-levensgevaarlijk-zijn

Het is heel lastig concreet maken hoe essentieel het is als we niet weten hoe een stof zich gedraagt in het lichaam. Veiligheidshalve moet je ervan uitgaan dat alle nieuwe stoffen alle lichaamsweefsels mogelijk kunnen beschadigen. Dan heb je het dus in potentie over miljoenen, miljarden mogelijke schadelijke effecten. Je wil geen enkele van die schadelijke effecten, want schade betekent doorgaans ziek worden en je wil niet ziek worden. Dus voordat je hebt uitgesloten dat je ziek wordt van een nieuwe stof, dan ben je een flink eind verder. Dat kost honderden of duizenden onafhankelijke onderzoeken en zelfs dan weet je nog niet alles.

Bovenaan