Hoe vaak gebruik je X?

Hoe vaak gebruik jij?

• 1x per jaar of minder

Stemmen: 0 0,0%
  • 2x per jaar

Stemmen: 1 25,0%
  • 1 keer in de 2 maanden

• 1 keer per maand

Stemmen: 2 50,0%
  • 1 keer per week

Stemmen: 1 25,0%
  • vaker dan 1 keer per week

• Totaal aantal stemmers
    4

hho

Newbie
Hallo allen.

In het kader van lange- en korte termijn effecten van XTC (waar inmiddels al vele onderzoeken naar zijn gedaan en meningen over zijn) ben ik benieuwd wat men hier in de praktijk ervaart.

Hoe vaak gebruik je en wat zijn de negatieve effecten die je ervan ondervindt? (Hoofdpijn, depressies, etc)
Hoe lang houden deze negatieve effecten aan?

Maar er kunnen natuurlijk ook positieve kanten aan het gebruik verbonden zijn..

Wat zijn de positieve effecten die jij van je X gebruik ondervindt? Hoe lang houden deze aan?

Het afgelopen half jaar heb ik (voor mijn doen) redelijk intensief gebruikt (1x per maand). Ik ondervind in de week na mijn gebruik wel negatieve effecten, hierna eigenlijk niet meer (hoofdpijn, neerslachtigheid, concentratieproblemen, vermoeidheid).
Er zijn voor mij ook een aantal positieve effecten te benoemen aan mijn gebruik. Zo heeft het mij een veel "bredere" en positievere kijk op het leven gegeven. Deze verandering is voor mij permanent.

Mac...

Badass junkie
Gebruik misschien ent iets meer dan 2 x per jaar. Vroeger was dat wel eens anders.
De positieve effecten hoef ik niet op in te gaan, als die er neit waren, waarom zou je dan überhaupt nog gebruiken.
Negatieve effecten, De dag erna behoorlijk gaar en op langere tijd vooral last van een slecht kort termijn geheugen, maar dat is denk ik van de combi x, pep en blowen. En dan nog de nodige hoeveelheid alcohol tussendoor

Mac...

Badass junkie
Wat voor omstandigheden?? Haddden die betrekking tot het gebruiken van drugs, of ligt het in de persoonlijke sfeer?
Je hoeft geen antwoord te geven, maar ben gewoon benieuwd.

Superman

Experimenterende gebruiker
ik gebruik ook elk weekend majah da is wel te doen maar het effect word wa minder dus je gebruikt elk weekend ietsje meer en dan kom je uiteindelijk ook op dat het effect weg is ik denk dat 1 keer in 2 weken wel goed te doen is

calimero

Newbie
Ik ben ermee begonnen sinds april 2004. Anderhalf jaar daarvoor had ik al eens een keertje geslikt, maar ben t dus pas regelmatig beginnen doen vanaf vorig jaar. Met regelmatig bedoel ik maximum 2x/maand. Ik vind dit zelf een beetje teveel van het goede en ben dus ook geminderd. Ondertussen is t weer een maand geleden; ik ben van plan nog 1 à 2 maanden te wachten. De belangrijkste reden hiervoor is het bewaren van het oorspronkelijke effect. Ik merk al snel dat de ervaring veel minder intens wordt; en de 'afkick' ook zwaarder wordt.

Die 'afkick' beperkt zich bij mij tot maximum 1 week na gebruik. Ik word dan nogal eens neerslachtig, maar moet wel zeggen dat dit meestal maar 1 of 2 dagen is.(beginnende ma-di als ik zaterdag geslikt heb) Langs de andere kant heb ik ook al verscheidene keren het tegenovergestelde ervaren, namelijk een super-gelukkige week achteraf zonder enige neven-effecten.
Het mes snijdt dus een beetje aan beide kanten ... De negatieve effecten ondervind ik eigenlijk alleen als ik vaker gebruik. (zo'n 2x/maand) Daarom ben ik dus ook geminderd ...

De positieve effecten zijn van blijvende aard ; ik kan veel makkelijker volledig opgaan in muziek (best wel leuk, aangezien ik muzikant ben :) ) en ik ben er ontzettend open en sociaal van geworden.

Wat mij betreft, zouden we in een véél aangenamere wereld leven, mochten bepaalde mensen zich af en toe eens laten gaan :hearteyes:

Superman

Experimenterende gebruiker
er is een vrordeel en een nadeel het positieve effect neemt af op lange termijn maar het negatieve effect ook altans ik heb nergens geen last van de morning after pilletjes haha :grin:

Mac...

Badass junkie
Ik doe t zelf ook zonder fit-word-middelen, maar heb echt wel gemerkt dat als je het regelmatig doet je je echt een stuk minder fit bent de volgende week, als je minder slikt duurt je afkick meestal niet langer dan 1 dag (of zelfs helemaal niet), omdat je lichaam genoeg tijd heeft om zichzelf te herstellen.

Bovenaan