Hoe veel Trip-E voor de eerste keer?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

gizza

Newbie
Hi,
ik ben van plan om dit weekend trip-e te proberen met een vriend, maar ik vroeg me af of één cap(zoals aangeraden) een hoog genoege dosis is om leuk op te trippen. Ik heb zelf niet echt ervaringen met trips (één keer heel licht getript op een sterke joint), maar ik ben er wel benieuwd naar. Met hoe veel caps zouden we moeten beginnen?

Ik weet dat heel veel mensen niet echt te spreken zijn over happy caps, maar proberen kan nooit kwaad, zeker omdat ik nog geen ervaring met psychedelica heb.

Andere tips (en lichte psychedelica om hierna te proberen zijn ook altijd welkom :)

KingLoading

Experimenterende gebruiker
Ik heb er ooit 1 gedaan en voelde mij misschien iets energieker. Daarna ooit 2 gedaan en toch hetzelfde effect, heb er nooit iets van gezien.

De volgende keer dat ik het ga doen neem ik 3-4 maar jij zou zeker wat van 2 kunnen voelen.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Je hebt nog geen tripervaring, dan raad ik je LSA (werkzame stof in Trip-E-capsules) af! Dit is weliswaar legaal bij de smartshop te koop, maar zeker geen licht middel. En al helemaal geen LSD light zoals sommigen het noemen.

Je wordt er eerst doodziek van. Misselijk, soms overgeven, het zweet breekt je uit, buikpijn, slappe benen. Halverwege de trip neemt dit pas af. Het is de moeite echter meer dan waard. Het is een intens mooie ervaring waar je als herboren uitkomt, maar het is hard werken, zeker 12 uur lang.

Als je geen tripervaring hebt lijkt het me erg moeilijk om de zware lichamelijke ongemakken te handelen tijdens zo'n intense trip.

De maximale dosering van 1 capsule is kul. De dosering van de Trip-E is een tijd geleden verlaagd van 275 mg naar 150 mg HBW per capsule (en de prijs is gelijk gebleven, afzetters). Van de oude versie zou ik 3 capsules aangeraden hebben, van de nieuwe versie dus 5 of 6. Lager doseren lijkt me weinig zinvol. Je zult er wel iets van merken, maar leuk is het toch niet, en je voelt dan niet de diepe connectie met de natuur die dit plantmedicijn je in potentie kan bieden.

Ik zou de Trip-E nog even in de kast laten liggen (blijft toch lang goed) en ondertussen wat ervaring opdoen met bijvoorbeeld truffels en/of (1p-)LSD.

Dirkjan

Badass junkie
Je wordt er eerst doodziek van. Misselijk, soms overgeven, het zweet breekt je uit, buikpijn, slappe benen. Halverwege de trip neemt dit pas af.
Ik haak toch vrij snel af na het lezen van deze zin. Is LSD niet gewoon veel beter? Daar word ik nooit misselijk van. Je kan het dan misschien niet legaal in een smartshop halen, maar 1-P-LSD is vrijwel hetzelfde en gewoon online te bestellen.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Ik haak toch vrij snel af na het lezen van deze zin. Is LSD niet gewoon veel beter? Daar word ik nooit misselijk van. Je kan het dan misschien niet legaal in een smartshop halen, maar 1-P-LSD is vrijwel hetzelfde en gewoon online te bestellen.
Je kunt LSD en LSA totaal niet met elkaar vergelijken (ja, chemisch wel, maar niet qua effect). Het is een wereld van verschil.

LSA voelt veel completer, het heeft meer karakter, bezieling zo je het noemen wilt. Je merkt aan alles dat het een eeuwenoud natuurmedicijn is. Het lichamelijk ongemak hoort erbij. Het is een zware reis, je moet er iets voor doen. Je onderwerpt je aan de grillen van deze plant, en hij geeft je er veel meer voor terug.

Het klinkt misschien niet aantrekkelijk. Maar nadien ben je vooral dankbaar.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan