Hoe veilig ketamine injecteren

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik weet hoe dat moet. Al de spuiten ketamine die ik al in mijn arm heb gehad zijn klaargemaakt met kristallen uit een zakje.

Heb je enige medische achtergrond ? Weet je hoe je correct een spuit moet zetten ?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
calibre zei:
Spuit zetten is geen probleem. Shitloads over opgezocht. Zou zeggen "zoek tips om zo steriel mogelijk te werken" maar vraag mij af of dat wel mogelijk is. Is het niet zo dat je steriel werkt of niet en dat ik het sowieso al niet doe omdat ik met kristallen werk?

Nee, je kunt de uiteindelijke oplossing die je inspuit steriel maken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
calibre zei:
Kan je daar wat meer informatie over geven?

Ja, maar ik twijfel een beetje. :)

Ik ga het sowieso niet hier posten, als ik het doe krijg je wel een pm.

De reden: Dit is een aantal treden hoger dan bijvoorbeeld "hoe zet ik een truffelthee". Maak je hierbij een fout, kan dat serieuze gevolgen hebben.

En ik wil het op mijn gemak uitschrijven en alles nog eens twee keer nachecken. :)

Ik neem aan dat je het I.M. gaat spuiten ?

Drientje

DF-koning
Kun je het niet verhitten tot zeg 100 graden, even snel. Het is niet zoveel vloeistof dus dan kookt het ook snel weer in.

Maar heel even verhitten zou toch moeten kunnen? Of kan keta daar niet tegen?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
Kun je het niet verhitten tot zeg 100 graden, even snel. Het is niet zoveel vloeistof dus dan kookt het ook snel weer in.

Maar heel even verhitten zou toch moeten kunnen? Of kan keta daar niet tegen?

Geen idee of het er tegen kan, maar ik denk dat je het sowieso veel te lang moet laten koken. Dan is al je vloeistof al verdampt.

Er is een andere manier hoor, staat overigens wel nergens beschreven. Zelf uitgevonden door kennis logisch te gebruiken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
calibre zei:
Zou super zijn om er meer over te horen... Ik ga het sowieso nog doen, gewoon zo veilig mogelijk en voorlopig vind ik nu eenmaal geen ketanest en wel goede kristallen... Is 2 keer goed gegaan en telkens IM in schouder inderdaad... Wat is nu net het risico met dit niet steriel werken? Ik heb enkel over abcessen gelezen en dat die dan sowieso ziekenhuis betekenen?

Bij mij is het dus juist andersom gegaan, ik heb toen nooit kant-en-klare flesjes met ketamine voor in te spuiten kunnen bemachtigen. Dus toen maar een andere manier bedacht, Scopolamine heeft die trouwens bedacht.

Het risico zit hem in het feit dat je een aantal tussenstappen moet uitvoeren. Als je zo een flesje hebt, waarvan de inhoud al steriel is, en een steriele naald hebt is het een vrij simpel werk zonder extra tussenstappen, maar je moet natuurlijk ook nog steeds steriel werken. Die stap blijft sowieso.
Als je vertrekt van kristallen krijg je meer tussenstappen. Hoe meer tussenstappen, hoe groter de kans op bacteriën en vuiligheid in de oplossing die je wilt inspuiten.

Alle materialen kun je halen in de apotheek. Dus het is mogelijk om steriel te werken.
Steriel werken houd ook in dat je omgeving steriel moet zijn, de tafel, je handen, enz.

Wat het gevolg van zo een abces is heb ik niet uitgezocht omdat je dan toch sowieso naar het ziekenhuis moet. Ik heb wel uitgezocht hoe ik moet vermijden om zo een abces te krijgen. :) Wat ik er wel van weet is dat je er maanden zoet mee kunt zijn. Geen grapje dus, serieus werk.

HTID

Bewuste gebruiker
Oom HTID zegt: een abces is geen grapje. Gevolg is dat ze je abces moeten draineren. Dit betekend dat ze met een slang je lichaam ingaan en deze in het abces duwen zodat de ontstoken zooi eruit kan lekken. Bepaalde abcessen spoelen ze ook een paar keer per dag door met een zoutoplossing. Dat kan, zeker in het begin, erg pijnlijk zijn.

W.F.L.

Badass junkie
Zuigen? :P We hebben het hier niet over roken, wel over injecteren. Maar niet voor herhaling vatbaar :grin:

Ooh injecteren zuigt.. Achterlijk van mij. Dat zuigt ballen :P Dat wordt er gezogen. Balls, a whole sack of 'em!

W.F.L.

Badass junkie
Haha dat was ook een geintje natuurlijk :P Of denk je dat ik iemand zou betalen om een shot te zetten? Zelfs moest ik er voor betaald krijgen zou ik het niet meer doen, haha :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
W.F.L. zei:
Haha dat was ook een geintje natuurlijk :P Of denk je dat ik iemand zou betalen om een shot te zetten? Zelfs moest ik er voor betaald krijgen zou ik het niet meer doen, haha :grin:

Dat was dus ook sarcastisch bedoelt. :)

Waar is jouw humor ? :openmouth:

Flameon

Badass junkie
HTID zei:
Oom HTID zegt: een abces is geen grapje. Gevolg is dat ze je abces moeten draineren. Dit betekend dat ze met een slang je lichaam ingaan en deze in het abces duwen zodat de ontstoken zooi eruit kan lekken. Bepaalde abcessen spoelen ze ook een paar keer per dag door met een zoutoplossing. Dat kan, zeker in het begin, erg pijnlijk zijn.

In nederland is dat ook net zo pijnlijk. Ik behandel ze dagelijks. Maar je hebt gelijk hoor, een abces is geen lolletje. Daarom is veilig injecteren wel belangrijk, want een abces heb je voor dat je het weet en je bent daar niet zomaar vanaf.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
calibre zei:
Wat zijn dan de risico's bij IM?

Het risico zit hem in het feit dat je een aantal tussenstappen moet uitvoeren. Als je zo een flesje hebt, waarvan de inhoud al steriel is, en een steriele naald hebt is het een vrij simpel werk zonder extra tussenstappen, maar je moet natuurlijk ook nog steeds steriel werken. Die stap blijft sowieso.
Als je vertrekt van kristallen krijg je meer tussenstappen. Hoe meer tussenstappen, hoe groter de kans op bacteriën en vuiligheid in de oplossing die je wilt inspuiten.

Alle materialen kun je halen in de apotheek. Dus het is mogelijk om steriel te werken.
Steriel werken houd ook in dat je omgeving steriel moet zijn, de tafel, je handen, enz.

Klinkt allemaal erg interessant, waar kan ik daar meer over te weten komen?

Stuur me maar een pm.

Flameon

Badass junkie
Sublimo zei:
Het gaat hier wel over I.M. spuiten, een abces hoort bij I.V. spuiten. :)

Het enige waarbij je zelden tot geen abcessen bij krijgt is subcutaan spuiten.
IV vaker dan IM inderdaad, maar kan wel bij IM

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
Sublimo zei:
Het gaat hier wel over I.M. spuiten, een abces hoort bij I.V. spuiten. :)

Het enige waarbij je zelden tot geen abcessen bij krijgt is subcutaan spuiten.
IV vaker dan IM inderdaad, maar kan wel bij IM

Serieus ? Oppervlakkig dan neem ik aan, dus op de inspuitingsplaats ?

Flameon

Badass junkie
Sublimo zei:
Flameon zei:
Klopt. Gebeurd helaas meer dan je denkt.

Wat spuiten ze dan I.M. ?

In de spier, IM dus.
IV kunnen mensen heel moeiljk spuiten, moet je goed weten waar je moet spuiten.
bij subcutaan kun je ook wel een abces krijgen als je vervuild spul gebruikt etc

IM is in de spier
IV is in de aders
Subcutaan is net onder de huid

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
Sublimo zei:
Flameon zei:
Klopt. Gebeurd helaas meer dan je denkt.

Wat spuiten ze dan I.M. ?

In de spier, IM dus.
IV kunnen mensen heel moeiljk spuiten, moet je goed weten waar je moet spuiten.
bij subcutaan kun je ook wel een abces krijgen als je vervuild spul gebruikt etc

IM is in de spier
IV is in de aders
Subcutaan is net onder de huid

Ja, daar weet ik alles van. :) De lijst is trouwens nog langer. :wink:

Ik bedoelde wat spuiten verslaafde dan I.M. ? Welke drugs ?

seth

Gast
Als je muscled zit je binnen de kortste keren vol abcessen en meer van dat fijns. tenzij je echt steriel materiaal hebt (steriele inspuitingsflacons) + NAcL oplossing . Met Keta heb ik geen ervaring, maar hero spuit je zeker niet opzettelijk IM. En je zit vaak verkeerd... Ik vind mijn aders in het donker, en als je fout zit blijf je zoeken... toch als je je ledematen wil houden.

Robyn

Newbie
Even terug naar de ketamine.. Ik heb het zelf nog nooit geshot, wel gesnoven.. Wat zijn jullie ervaringen met shotten van keta? Ik ben wel benieuwd (:..

Bovenaan