Hoe werkt een eerste cocaine transport?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

heyol

Bewuste gebruiker
Ik en mijn maat hebben hier een discussie.

Stel: Je bent een Europese bende die in grote aantallen cocaine aankoopt bij een kartel uit Zuid-Amerika.
Hoe verloopt zoiets?

De bende besteld bijvoorbeeld voor de eerste keer 1 ton cocaine bij het Zuid-Amerikaanse kartel,
stuurt de bende eerst zijn geld op, en na ontvangst sturen de Zuid-Amerikanen hun product op.
Of vragen de Zuid-Amerikanen eerst hun geld om pas als dat ontvangen is hun cocaine op te sturen?

Ik persoonlijk dacht dat de Zuid-Amerikaanse kartels altijd eerst het geld vragen van de bestelling aan hun grote Europese klanten, en dan pas het product sturen.
Dit omdat ik mij niet kon voorstellen dat een kartel zijn product zou riskeren zonder eerst geld gezien te hebben.
Mijn kameraad dacht het omgekeerde, dat de Europese bendes eerst hun product willen zien, voordat ze het geld opsturen, omdat er niemand het risico zou nemen om het geld voor 1 ton cocaine te riskeren zonder zeker te weten of ze er wel iets voor terugkrijgen.

Ik vond dit een interessante vraag. Heeft iemand er kennis van over hoe zoiets werkt? Hoe werkt het eerste contact tussen een Zuid-Amerikaans kartel, en een Europese grote besteller/bende? Een van de twee partijen moet toch een initieel risico nemen (ofwel het kartel dat product opstuurt zonder geld te krijgen, ofwel de Europeanen die geld opsturen zonder product te krijgen).

IMHO is het het laatste.

Graag jullie meningen! :P

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Kijk wat mocro maffia. Leer je mss wat van bij 🤪. Je kan toch wel aannemen als er op groot niveau gehandelt word dat de zaken anders lopen dan een standaard drugsdealtje. Mensen op dat niveau gaan jou niet komen vertellen hoe het werkt 🤣.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Denk niet dat het zo simpel is als "Europeaanse groep benadert Zuid-Amerikaanse". Er zijn vast een hoop schakels ertussen. Schakels die elkaar kennen op allerhande manieren. Met minder afstand tussen dus, waardoor hun eerste transacties kunnen gebeuren waarbij ze allebei tegelijk dingen afgeven desnoods.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Iig niet zoals films.
Met die ontmoetingen, een hoop lui, een spannende inspectie en overdracht. Ik geloof dus ook niet in een soort van bestelling plaatsen. Dan heb je ook niet de vraag ..wie eerst.

Ben maar een brave burger maar als je een beetje de rechtszaken erover volgt is het een heel systeem. Die werkt voor die..en die voor die...die voor zichzelf..die huurt wat in..de ander is een burger die wat bijverdienen. Het lijkt eerder op een tijdelijke kleine mierenkolonie op zich.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Ja, en die Zuid Amerikanen zullen wel een mannetje hebben die instaat voor bv transport naar Europa, en hij zal zorgen dat er ter plekke genoeg afnemers zijn als zijn job bv. Het lijkt mij absurd dat Europese bendes rechtstreeks de Zuid Amerikanen zouden contacteren

Calliweed2.0

Bewuste gebruiker
Ik heb van horen zeggen dat er tijdens transport mensen van hier daar blijven als borg dus mensen spelen met hun leven en dat met van hun fammillie dit moet je niet eens willen weten

Casaan

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je vraag serieus is vertaal ik hem naar de film blow

Kan lastig zijn om die film te vinden als je internet gebruikt voor bepaalde doeleinden. Have fun

Stillfighting

Experimenterende gebruiker
Je hebt echt niet begrepen volgens mij he? Hahahaha je wordt gepopt. Nee je komt thuis..... 1 slippertje, Cartel op je dak prijs op je hoofd.
Leuke wereld dat.......

Maar ja jij als prater uniek geval, ik denk dat jij het echt superver komt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan