hoe wiet toppen drogen

psych-out

Bewuste gebruiker
hoe kan ik het best de wiet toppen laten drogen?
ik hing ze altijd onderste boven.
iemand andere methodes

De Sjeik

Bewuste gebruiker
De topjes ondersteboven hangen werkt prima, zolang het in een ruimte gebeurt die niet vochtig is ivm schimmel. Het beste is het als de ruimte ook donker is, aangezien de werkzame stoffen in de wiet worden afgebroken door licht. Zorg ook dat de topjes elkaar niet aanraken. Na ongeveer 2 weken drogen, kun je de toppen gaan curen, als je daar het geduld voor hebt. Ik kan het je aanraden, ook al is het maar voor een paar dagen. Het beste wat je kan doen is de toppen is een weckpot (luchtdichte glazen pot) stoppen, of een ander afsluitbaar doosje/potje. Het beste is om dit minstens 1-2 maanden te laten liggen. Als je dit doet komt het zeker de smaak en geur van je wiet ten goede, en zal het een stuk droger zijn.

Succes ermee.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
Voor het mooiste resultaat is in het donker op de kop hangen het beste.

Mocht je niet de tijd hebben om je kweekkast daarvoor 3 weken bezet te houden , kan je het volgende doen :
Hang de hele plant 2 dagen op de kop in het donker ( is minimum voor redelijk resultaat) en knip daarna alle toppen eruit.
Spreid schoon papier in je (schone) kweekkast, en verspreid de toppen erop.
Elke dag of twee dagen vervang je het papier eronder .
Na in totaal 7 dagen na oogst kan je de wiet nu in een kartonnen doos doen.
Na 10 dagen in de doos gaan de toppen in schone glazen potten.
Af en toe de deksel van de pot schroeven , om te luchten...
5 weken na oogst is je wiet op volle kracht.
Na nog eens een maand begint de wiet echt op smaak te komen.

Gedurende het hele proces probeer je alles met zo min mogelijk licht te doen .
Thc breekt af door licht , en chlorophyl juist niet op de manier dat het zonder licht afbreekt.
Begin nu direct met je volgende oogst af te bloeien.
2 weken bespaard...
hier door kan je net 1 oogstje meer draaien p jaar, zonder dat je een droogkast hebt.

realiseer je wel dat de kwaliteit ietsje minder is...het vele verplaatsen van de toppen is niet ideaal- de hars kruimelt er vanaf..

Bovenaan