1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoelang onrust na stoppen oxycodon

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Jj1982, 23 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Jj1982

Jj1982 Newbie

Hoi,
    Ivm pijn kreeg ik eerst dyflonac. Hielp niet. Tramadol idem....dus toen oxcycodon. 10 mg verlengde afgifte. Per dag 2. Ben na 1 of 2 weken naar 1x p dag 10mg gegaan...en stom genoeg elke avond 1 pil. Ik dacht dan slaap ik goed en pijn vrij. Na weer een week voelde ik teveel rare dingen rond de tijs van inname en moest er ook van de orthopeed af. Ivm verslaving en wisselwerking. Ik slik ook prozac.

Dus toen een week 5 mg elke avond en sinds donderdag niets meer. Nu 4e avond. Ben verschrikkelijk onrustig en kan niet slapen. Begint uur of 1800 tot 500. Vanaf uur of 5 word ik weer rustig. Ben kapot.

Wanneer was dit bij jullie dat het minder werd? Gisteren was een vreselijke nacht. Zal het miss nu minder worden?

Ik heb liever beetje pijn dan deze onrust. En de misselijkheid en ziek gevoel vind ik niet erg.
    Ik heb oxzopam ofzo. Maar wil niet weer verslaafd worden. Dan stel ik het probleem alleen maar uit.

En is het normaal dat die onrust alleen is op het moment dat ik een dosis nam?

En dat hele ontspannen gevoel van wegzakken in bed....voel ik nu ook rond uur of 5 a 6 uur smorgens . Heel dizzy....en sloom. Soort trans......net alsof ik dan toch een dosis genomen heb. Herkenbaar?

Dank je wel.

2. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Zelf heb ik de afgelopen paar jaar dit middel regelmatig gebruikt. Van ik denk oktober vorig jaar tot augustus dit jaar dagelijks, op een gegeven moment nam ik 60+ mg per dag.

Vanaf mei had ik mij voorgenomen te stoppen, na twee keer een terugval van een week of 2 aaneengesloten gebruik is dit gelukt.

Zelf ben ik na een cold turkey stop wel een weekje lichamelijk van slag. Heel slecht slapen, na de tweede dag ‘s nachts vreemd gevoel in mijn armen. Diaree. Slecht humeur.

Wat mij heeft geholpen is veel sporten om lekker moe te worden en de eerste week 15mg diazepam of 200 mg ketamine per dag. Dit zou ik niet aanbevelen maar omdat ik zelf niet verslavingsgevoelig ben voor diazepam kan dit in mijn geval. ‘s nachts melatonine.

Van de zomer ook een paar keer getript (zonder oxy) wat volgens mij ook heeft geholpen.

Ik merk wel dat ik af en toe cravings heb maar ik haal het gewoon niet meer in huis. Het prijskaartje helpt daarbij ook.

Sterkte!

3. JPNjuniseatnu

JPNjuniseatnu Newbie

Hoi, 64 jaar en nooit drugs gebruikt. Oxicodon / Oxinorm (dispenseerbaar) voorgeschreven gekregen 5MG, later 10 MG en nog later 20 MG. Er zijn eind vorig jaar meerdere opeenvolgende dagen geweest dat ik een hele doos van 20 MG innam, dus 28 tabletjes van 20 MG = 560 MG per dag.
    Ik ben nu al 6 dagen volledig gestopt met die OXI. Zwaar! Vrienden hebben mij verwittigd dat zo'n hele doos dodelijk kon geweest zijn. Klopt dit? Weet iemand vanaf welke dosis je in levensgevaar bent?
    Alvast bedankt.
    Vriendelijke groeten,
    JPNjuniseatnu

4. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Ik lees dat de afkickverschijnselen in de regel zo'n week aanhouden. Maar psychologische klachten en cravings kunnen langer duren.

Moeilijk te zeggen omdat overdosering bij oxycodon tolerantie afhankelijk is. Als je al langere tijd oxycodon neemt en de dosering steeds omhoog hebt gebracht, zal je lichaam dus wennen aan de stof. Wat niet betekent dat mensen dan alsnog niet kunnen overdoseren, want dat gebeurt geregeld. Hoge doseringen voor iemand kunnen trouwens leiden tot complicaties zoals een vertraagde ademhaling die inderdaad tot de dood kan leiden.

Als je een hele doos van een zware pijnstiller op een dag inneemt, is het dan niet handig om eerst even onderzoek te doen naar de gevaren? De informatie is in een minuut opgezocht. Mensen zijn inderdaad gestorven op deze manier, dus het is geen vergeefse moeite.

Lytje pole vindt dit leuk.
  5. JPNjuniseatnu

JPNjuniseatnu Newbie

Beste Mindless, een hele doos heb ik slechts 3 of 4 keer gebruikt in 18 maanden tijd. Meestal NAM ik 8 à 12 tablets van 20 MG per dag. De oorzaken van de pijn is gekend en er bestaat geen oplossing voor, geen alternatieve pijnstillers, geen accupunctuur enz... Een lichaam van 64 verpakt in een lichaam van 90. De gevaren van oxicodon zijn mij heel goed bekend en ik heb zeker urenlang, dagenlang zo veel mogelijk opgezocht.
    Groetjes, JPN zevende dag zonder gebruik)

6. Mindless

Dat klinkt heel erg lastig. Maar het is dus heel moeilijk te zeggen wanneer men een dodelijke dosering neemt, omdat het tolerantie afhankelijk is. Maar er zijn dus wel degelijk veel gevallen van overdosering met dit middel. Na heroïne geloof ik de meeste in de opiaten familie.

Je bent nu goed bezig zo te lezen. :) Wordt het al wat minder zwaar?

7. JPNjuniseatnu

JPNjuniseatnu Newbie

Vandaag in het de negende dag en dus gisteren was niet de zevende dag maar wel de achtste.
    PS: die tekst van C.G. Jung is absolute top!
    Het gaat wel maar ik heb heel veel spierpijn in beide benen. Zalfjes helpen totaal niet. Ook regelmatig spasmen die ik niet onder controle kan houden. Als je daar info over weet, welkom!
    MVG,
    JPN

8. Mindless

Dat weet ik helaas niet. Misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zitten op het gebied van oxycodon gebruik en afkickverschijnselen. Ik weet zo niet wie dat zijn hier helaas, maar ze zijn er wel.

Mooie quote van een intrigerende man ja. :)

9. JPNjuniseatnu

JPNjuniseatnu Newbie

Vandaag tiende dag "Cold Turkey"
    Grtz,
    JPN

10. erikindecloud

erikindecloud Experimenterende gebruiker

Cold turkey stoppen oxy. Hoe om te gaan met angsten. Zit op 80 mg per dag. Wil niet afbouwen

11. Lytje pole

Ik zat onder de 80mg per dag (rond de 60mg). Gestopt in 1x en geen angsten gehad. Wel lichamelijk een week last en langere tijd psychisch, in de zin van cravings en dat je vaak een beetje geïrriteerd bent omdat je “wollen dekentje” weg is.

12. erikindecloud

Lichamelijk waar has je last van en hoe lang gebruikte je het(iedere dag)?

13. erikindecloud

Lange tijd ook last van depressies gehad?

14. Lytje pole

Bij mij is nog nooit depressie of een andere aandoening geconstateerd.

Betekent niet dat ik altijd blij ben. Teveel drugs/medicijnen kunnen je aardig beïnvloeden heb ik gemerkt.

15. Twirley Bird

Twirley Bird Belezen gebruiker

Knap bezig man , wil je veel succes wensen. Het is erg moeilijk voor bijna iedereen. Kudo's je bent een voorbeeld voor velen!

Laden...