1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoesten

Discussie in 'Cocaine' gestart door Love_Fulfilled, 29 jul 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Ik heb sinds dat ik 1x in de week sos gebruik ontzettend last van hoesten, vooral 's nachts, maar ook overdag. Verder heb ik geen last van een echte verkoudheid, zoals snotteren enzo. Zodra ik het een week niet doe moet ik opeens helemaal niet meer hoesten, dus het moet wel aan het frequent gebruiken van sos liggen denk ik dan.

Hebben meer mensen hier last van?

2. raizeredge

raizeredge Wijs gebruiker

heb het zelf niet mischien kwaliteit ofzo

3. suzanne1

suzanne1 Newbie

ik ken dat maar bij mij gaat het zo ver dat ik ook moet overgeven, maar ik weet zeker dat ik wel goeie coke heb.. heeft het met mijn gebruiksgedrag te maken?
    soms gebruik ik veel meerdere keren per week, maar niet eens een gram hoor, maar drink er ook bij dus miss is het wel de alcohol waardoor ik meot spugen.. hoesten moet ik al meteen na een snuif, lijkt wel of ik dan verkouden ben inderdaad en slijm in me keel heb...

maar dat hoeft dus neit te liggen aan goeie of slechte coke.. miss met je lichaam zelf?

heb trouwens van de week verkeerde coke gehad, vervuilde coke daarvan ga je halucineren.. echt geen pretje..

gr Suzanne1

4. Windhoos

Windhoos Experimenterende gebruiker

Is dat misschien niet de verdovende werking van coke? Kan idd soms aanvoelen of je slijm in je keel hebt zitten

5. suzanne1

suzanne1 Newbie

dat zou heel goed kunnen.. :)

6. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Hier zijn we dan 11 jaar later.
    Ik heb soms als ik coke gebruik (onversneden)
    De hele avond een geïrriteerde hoest.
    Het slaat op mijn longen.

Ik rook daardoor juist minder maar weet iemand hoe dat zit?
    Hier zit niet echt een duidelijk antwoord bij.
    Maar ik heb het zelfde...

7. zandzakje

zandzakje Newbie

Dit heb ik ook wel met speed snuiven.
    Een geïrriteerd, prikkend gevoel aan de achterkant van mijn keel.

Cocaïne en speed zijn sympaticomimetische drugs. https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathomimetic_drug
    Dit betekent dat ze het sympatische zenuwstelsel stimuleren, oftewel het fight or flight systeem. Dit heeft allemaal gevolgen in het lichaam om daar beter in staat tot te kunnen zijn: er gaat minder prioriteit naar spijsvertering en voortplanting. Pupillen worden groter (om meer te zien), de longen gaan wijder open staan, zweetproductie neemt toe plus de hartslag en bloeddruk gaan omhoog om snel fysiek te kunnen reageren. Er treedt vaatvernauwing op in veel plekken in het lichaam zoals de huid, spijsverteringskanaal en de nieren maar er is juist vaatverwijding in de spieren, longen, hart en brein zodat er vooral daar doorbloeding plaats vindt https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathetic_nervous_system

Een van de dingen die daardoor ook geremd worden, zijn de speekselklieren. Hierdoor ontstaat een droge mond en keel wat irriterend werkt en een hoestreflex of de neiging om te hoesten kan verhogen (komt ook vaak voor bij MDMA, ook als dat oraal direct wordt door geslikt).

Nou komt misschien de vraag waarom je hier bij cocaïne meer last van hebt dan bij speed en ik denk door het volgende.
    Op een avond speed snuif je vast minder lijntjes dan op een avond cocaïne. Beide drugs werken vaatvernauwend, ook ter plekke in de neus. Dit zorgt ervoor dat de drugs niet volledig worden opgenomen (speed geloof ik zo een 30% bij nasaal gebruik). Het gedeelte dat niet wordt opgenomen wordt langzaam verplaatst naar achter waardoor het in de keel terechtkomt door "nasal mucociliary clearance". Allicht is dat ook de drip?. Het restant van het lijntje komt dus steeds in de reeds geïrriteerde keel terecht.
    En er gaan doorgaans meer lijntjes coke doorheen op een avond dan speed. Verder werkt alcohol ook uitdrogend.

Oh en deeltjes groter dan 10 nanometer blijven bij gewoon (niet te hard) snuiven in de neus. Kleinere deeltjes komen in de longen terecht. 10 Nanometer is niet met het blote oog te zien.

Wat kan je doen dit te voorkomen? Uiteraard minder snuiven, alcohol drinken en roken.
    Daarnaast regelmatig iets non-alcoholisch drinken en kauwgom kauwen. Door de kauwende beweging geven je speekselklieren meer speeksel af.

Revolutionair en PsyTekZ vinden dit leuk.
  8. Ganggang

Ganggang Newbie

Ik neem het op de koop toe.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Hoesten
  1. Theupsetter
    Reacties:
    10
    Weergaven: