1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoevaak GHB zonder verslaving ?

Discussie in 'GHB' gestart door partyhardyx, 2 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. partyhardyx

partyhardyx Experimenterende gebruiker

Hooi allemaal,

Ik vroeg mij af hoe vaak je ghb kunt nemen zonder lichamelijk verslaafd te raken?

Laatste tijd neem ik bijna elke avond na werk één dopje G (Rond de 4ml)

Word je daar op den duur lichamelijk afhankelijk van?

Groetjes,
    Partyhardyx

Rebell vindt dit leuk.
  2. Bas

Bas Wijs gebruiker Donateur

Hoe lang doe je dit al? Je hebt het over de 'laatste tijd', om hoe veel tijd gaat het? Er zitten hier op het Forum genoeg mensen die je kunnen helpen en enkele ervan kunnen je advies geven op basis van eigen ervaringen omdat ze er zelf ook nog mee zitten of omdat ze er bijna van af zijn.

Weetje, stop gewoon voor de lol een avond met de GHB, sla dat dopje over en doe voor de rest gewoon je ding. Ik neem aan dat je meer dan 1 dag werkt en dat je het de nacht voor werk neemt? Dus; werken - (avond na werk) GHB - (volgende dag) werken - GHB, etc

Sla een dag over en kijk of er negatieve effecten zijn. De effecten heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar ze zijn wel heftig heb ik zo gezien. Stel dat je die bijwerkingen krijgt, dan kan dat zeer vervelend zijn en het verlangen naar GHB vergoten. Al breng je jezelf hierdoor steeds dieper in de problemen! Dan zal je direct bijnemen, terwijl je nu op zich een vast ritme hebt, dat is ergens wel belangrijk. Maar je neemt 4 ml per avond, is dat de begin dosis? Of heb je hiervoor andere lagere dossen gehad en ben je dus omhoog gegaan met je dosis?

Volgens mij ben je er wel op tijd bij. Maar omdat je denk ik zelf niets wist over de lichamelijke verslaving van GHB, dan was die er denk ik op termijn wel ingeslopen.

partyhardyx vindt dit leuk.
  3. partyhardyx

Ik heb vaker ghb gebruikt , maar gebruik het best regelmatig sinds 18 juni ofzo.
    Als ik een avondje oversla gebeurd er niks

Ik wil niet persee elke avond gebruiken, maar wel regelmatig. I.p.v. alcohol of iets anders. Vind het fijner en lekkerder.

Bas vindt dit leuk.
  4. Bas

Als je regelmatig GHB wilt gebruiken zodat je de alcohol op dat moment op zij kan schuiven; plan een paar vaste dagen in dat je GHB gaat gebruiken met keer op keer dezelfde dosis. Want ook met GHB bouw je ergens tolerantie op en zal je meer nodig hebben voor hetzelfde effect. Het is wel belangrijk dat je jezelf goed aan het schema houd, anders kan het makkelijk zonder dat je het door hebt uitlopen tot een verslaving. Eventueel kan je iemand die je goed kent en die je vaak ziet erbij betrekken door te vragen of hij/zij op jou kan letten, dat het niet uit de hand loopt. Je weet maar nooit uiteraard, helemaal omdat GHB best wel een vervelend goedje is.

Als je merkt dat je steeds vaker GHB wilt nemen en dat die moment buiten de planning vallen, dan moet je op gaan letten. Ik wil je niet GHB aanraden en een verslaving veroorzaken evenals GHB afraden en je plezier wegnemen. Er zijn hier meerdere personen op het Forum bij wie GHB eerst onschuldig begon en uiteindelijk eindigde in een verslaving. Hij wilde perse afkicken en schakelde de hulp van zijn huisarts in. Daarna is ie begonnen met afkicken en ging ie over op benzo's dat het gevoel hier en daar vervangt van GHB. Uiteindelijk is het tijd om ook daarmee af te bouwen (dosissen verlagen). Dit heeft ie allemaal zelfstandig gedaan voornamelijk, maar toch liep hij vast toen hij bijna aan het einde was. Een terugval is iets dat zo kan voorkomen.

Ik noem hem hier even, mocht hij wat willen vertellen, dan doet hij het wel. De reden dat ik het gebruik ergens afraad is omdat ik zijn verslaving met GHB hier op het Forum heb gevolgd. Vandaar de wat bezorgde reactie, haha.

@Raver

MDMAap en partyhardyx vinden dit leuk.
  5. Raver

Raver Wijs gebruiker

Als je het écht bij die ene 4ml kunt houden wens ik je veel succes en geniet ervan.

Maar zo begon het bij mij ook, je kunt je beter afvragen of het nodig is om elke dag een dosis GHB te nemen.

Ik ben geen haar beter, maar ik wil je alleen maar waarschuwen. Ik weet nog goed in de beginfase van me gebruik dat ik het ook altijd thuis na me werk gebruikte. Tot ik ineens niet meer kon slapen na een dosis en nog een dosis pakte om te kunnen slapen.

Nu zeg ik niet dat dat bij jou ook gebeurd maar GHB is nou eenmaal geen middel om elke dag te gebruiken. Je moet echt sterk in je schoenen staan wil je er uiteindelijk niet meer aan gaan zitten dan die ene dosis van 4ml.

GHB is nou eenmaal een extreem verslavend middel. En ik ken maar weinig mensen die het recreatief kunnen gebruiken, en de mensen die dat wel kunnen gebruiken het alleen in het weekend én maar eens a 2 keer per maand. Dan ben je 'veilig' bezig, in hoeverre je GHB gebruik veilig mag en kan noemen.

Om je vraag concreet te beantwoorden, nee van 1 dosis 4ml per dag zul je niet verslaafd worden. Gezien mensen met Narcolepsie elke nacht 2 keer een dosis 'Xyrem' gebruiken om te kunnen slapen. Xyrem is gewoon GHB alleen dan gemaakt door een medicijnfabrikant.

Maar ik spreek wel uit ervaring. Ben 3 jaar terug voor het eerst begonnen met GHB, meer dan een jaar clean geweest maar ondertussen gebruik ik weer 2.5 a 3ml elke 2 uur om te kunnen functioneren. Er is geen plezier aan te beleven.

Dus pas op, alsjeblieft.

GHB past in het rijtje crack, heroine en meth als je het aan mij vraagt.

6. partyhardyx

@Raver & @Bas

Bedankt voor jullie berichtjes en bezorgdheid. Jullie hebben mij wel even wakker geschud nu. Ik heb namelijk totaal geen zin om verslaafd te raken. En moet ook eigenlijk het gewoon niet meer gebruiken. Of alleen in het weekend of 1x per maand ofzo.
    In het weekend gebruik ik trouwens wel meer dan 1 dosis. Dus het kan er inderdaad zo insluipen.
    Ik las allemaal verschillende verhalen erover, waardoor ik dacht dat er misschien wel een manier was om vaker G te kunnen gebruiken. Maar dat loopt op den duur toch uit de hand. Denk ik.
    Het is momenteel gewoon meer dat ik er geestelijk gewoon zin in heb.
    Heeft iemand tips om die gedachten beetje rustig te houden?

Groetjes x

Coffeecup en Bas vinden dit leuk.
  7. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Beter stop je met ghb, zeker het regelmatig te gebruiken. Het is zo een rete verslavend goedje en het sluipt er in zonder dat je het door hebt. In mijn optiek is dagelijks, of bijna dagelijks gebruik nu al een probleem. Doe jezelf een plezier en stop. Of gebruik eens per maand oid, liever niet vaker. Het is aan jou natuurlijk maar je gebruik van nu is in mijn ogen al link.

acht.zes, Bas, Raver en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Ik hoop dat je op dit forum al genoeg info hebt gevonden. Het lijkt momenteel wel weer een hype. Zelf de nodige terugvallen gehad, en mijn begin startte exact zoals bij jou. Probeer een dag of meer zonder, nog voordat je zak in as zit. Voor je het weet ben je net zo diep gezonken, en in het ergste geval niet meer te redden op eigen houtje. Al hóóp ik gezien jouw info, dat het wellicht mee valt. Fingers crossed !

9. Coffeecup

Zolang je nog prima slaapt, laat het achterwegen.. ik ben echt niet deskundig ondanks mijn terugvallen. Heb geleerd, en ik ga niet in een hoekje staan hallicuren omdat ik het niet meer trek. Mentaal en lichamelijk hierin wilt men nog wel eens graag overdrijven! Jouw verhaal lijkt net wat mijn voorganger zegt, het proberen waard om niets te gebruiken ! Take care en laat je horen hoe het gaat? Laat het, en doe anders research bij datgeen wat bij jou past

10. Coffeecup

Ik moet zeggen ik heb ook echt de nodige terugvallen gehad. De laatste was het ergste. Niet kunnen slapen en gebroken nachten accepteerde ik. Maar van mijn laatste terugval ben ik enorm geschrokken. Na mijn ‘ g slaapje’ wist ik bijvoorbeeld niet meer welke dag het was, mijn planning en werkrooster. Dacht dat ik te laat was en ga zo maar door. Een keer wist ik de weg naar mijn werk nieteens meer, terwijl het uitgewerkt was. Zo van geschrokken. Leek wel beginnend hallucineren. Met diazepam was ik er vanaf gekomen. Gebruik nu in de ochtend weer een tijdje 5 Mg diazepam, nu daar nog vanaf zien te komen door middel van breken. Daarna leren gelukkig nuchter te zijn. Ik heb ook nog een hoop te leren, ik vind het niet eenvoudig

11. ghfeesje

ghfeesje Newbie

Mijn vriend en ik hebben beide 2 jaar lang bijna dagelijks G gebruikt, op eenzelfde soort manier als jij. Dus na het werk één G-tje (3,2 ml) Wij zijn beide niet lichamelijk afhankelijk geworden in deze periode.

12. partyhardyx

Haha okee

Ik neem ook niet elke dag. Maar wel bijna elke avond.

Voordat ik ga slapen zorg ik dat ik helemaal nuchter ben. Zodat mijn lichaam niet alleen kan slapen van G.

Ook blijft de g steeds hetzelfde voelen. En als dat niet zo is neem ik tijdje niks.

Mocht ik problemen ondervinden stop ik helemaal. Maar vind het nu wel leuk :tongueout:

13. Raver

Raver Wijs gebruiker

Besef wel dat dit veranderd als je verslaafd raakt.

Ik heb zitten janken als een klein kind dat ik weer een dosis moest pakken. Ik zat op m'n dieptepunt op 6ml per 1.5u.

En GHB gaf me extreme paniekaanvallen, en ik werd er gewoon doodziek van. Maarja zonder gaat het al helemaal niet goed..

De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@ partyhardyx

Je zit behoorlijk in de gevarenzone, ik hoop dat je dat beseft.

Raver vindt dit leuk.
  15. De Dunne

Het verhaal van jou Raver is echt heftig man... Hoop dat TS dat nooit hoeft mee te maken!

acht.zes vindt dit leuk.
  16. Raver

Raver Wijs gebruiker

Pfff nee daarom hoop ik ook dat door mijn verschrikkelijke periodes iemand uitkijkt met GHB.

Uiteindelijk ben ik toen door de crisisdienst het huis uit gehaald omdat ik psychotisch door het huis wandelde en wartaal uit sloeg. En dit was na 6 mnd gebruik.

True GHB = heerlijk, tot je er hooked aan bent. Dan is de eerste maand wel oke, 2e maand iets minder.. En 3e maand begint de hel en ellende.

Maarja, je kunt er veel plezier mee hebben als je gewoon uitkijkt. En uitkijken valt niet onder dagelijks gebruik. @partyhardyx

De Dunne, partyhardyx en acht.zes vinden dit leuk.
  17. De Dunne

Bijna dagelijks gebruik zegt ts. Regelmaat, of t nou dagelijks of alleen weekend is, regelmaat leidt vaak tot problemen.

Vind t goed van je Raver dat je met jouw verhaal mensen waarschuwt.

Laatst bewerkt: 11 jul 2018
    Raver en AphexTwin vinden dit leuk.
  18. partyhardyx

Ik heb besloten geen nieuwe meer te halen. Ik heb nog paar dopjes over. En erna even kappen. Het word beetje te vaak inderdaad. Bedankt voor jullie berichtjes x

Raver en De Dunne vinden dit leuk.
  19. ghfeesje

ghfeesje Newbie

te vaak waarvoor? als je elke avond hetzelfde gebruikt, en je ondervindt geen problemen? wat is dan te vaak?

20. partyhardyx

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms op 1 avond wel meerdere dopjes neem.
    En als ik de dag erna vrije ben ga ik ook soms wel meer los.
    Ik kan het niet echt laten staan. Als ik weet dat ik heb

21. De Dunne

Regelmaat is te vaak. Dagelijks, wekelijks is regelmaat. Verslaving ligt dan op de loer. En geloof me, het sluipt er in zonder dat je het door hebt en dan zit je met de gebakken peren...

22. De Dunne

Dit is dus al best wel probleemmatisch.

Vooral dit hierboven..

23. partyhardyx

Ja weet ik.

Daarom ga ik nu ook geen nieuwe meer kopen.

De laatste keer dat ik zonder zat vond ik het eigenlijk best wel fijn. Alleen toen had ik al nieuwe besteld. Dus toen dat aankwam ging ik weer veder.

Kan makkelijk zonder tot nu toe, maar het moet niet in de koelkast liggen.
    Ik denk dat dat komt omdat dit de enige drugs is die geen “hangover” geeft. En dat mensen daarom sneller geneigd zijn wat te pakken.

24. De Dunne

In deze ene zin spreek je jezelf erg tegen..

Je kunt er makkelijk vanaf blijven als je het maar niet hebt. Dus kun je er eigenlijk niet van afblijven... Toch?

Rebell vindt dit leuk.
  25. partyhardyx

Haha nou ik bedoel dat als ik het niet in huis heb, en ik heb er zin in dat ik dan gelijk ga kopen. Dat bedoelde ik er eerder mee.
    Omdat ik mezelf ken ga ik geen nieuwe meer halen.

26. De Dunne

Aha oke maar als je wél hebt kun je er niet vanaf blijven, dat bedoelde ik.
    Ik had dat vroeger met wiet hoor. Als ik had, rookte ik. Maakte niet uit welke dag van de week. Als ik ff niks wilde dan haalde ik niet. Toen had ik nog niet door dat ik verslaafd was.
    Nu kan ik ik mijn wiet en mijn speed en xtc bv gewoon in de kast laten. Zonder er naar te talen. Heb zelfs eens 3 jaar lang coke in de kast gehad zomder trek.
    Maar wiet sloop er in net als ghb, ook omdat je daar ook zo goed als geen kater van ondervind. Ik bedoel het goed, hoor maar kijk echt uit.

27. partyhardyx

Nee precies. Dat is ook met wiet zo! Veel mensen hebben dat met wiet. (In mijn omgeving)
    Ik zelf kan niet zo goed tegen wiet haha.
    En ik zal zeker oppassen dankjewel.

De Dunne vindt dit leuk.
  28. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

De regelmaat is idd een risico, maar zeker bij GHB lijkt het bijnemen (meerdere dopjes) me nog riskanter mbt (fysieke) verslaving.

29. Koffieboon

Koffieboon Belezen gebruiker

Fijn dat je je beseft dat je gebruik al wel aan de extreme kant lag. GHB is een sluipmoordernaar en zoals Raver zegt past die echt wel in het rijtje heroïne, crack en meth.

Ik zal als ik jouw was er in ieder geval voor zorgen dat je niks meer in huis hebt. Je GHB contacten verwijderen zal ik ook zeker doen. Je gebruik ligt in mijn ogen al aan de extreme kant (in je eentje thuis, bijna dagelijks). Ik wil niet als een zeikerd of vader figuur overkomen, maar pas echt op met dit spul! Een verslaving aan dit spul wens je immers je ergste vijand niet toe!

partyhardyx en AphexTwin vinden dit leuk.
  30. partyhardyx

Thanks voor je bericht.

Gelukkig had ik het zelf ook door inderdaad. Vandaar mijn beslissing geen nieuwe te halen voorloopig.
    Ik zeg niet dat ik nooit meer ga gebruiken. Maar eerst komende maanden niet.
    Toevallig is net mijn G op. En ben er ook helemaal klaar mee. Totaal geen drang of behoefte nieuwe te halen.

Groetjes

31. Koffieboon

Koffieboon Belezen gebruiker

Top! Een wijze beslissing. Nu nog volhouden :tongueout:

32. partyhardyx

Hahah. Ik laat jullie wel wat weten ja :tongueout: mocht het mij niet lukken

33. Raver

Raver Wijs gebruiker

Toch meer gehaald?

34. partyhardyx

Haaii.

Nee. Zit al aantal dagen zonder. (Bewust gekozen)
    Het bevalt me prima. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik het zou missen haha. Maar totaal niet. Hopelijk blijft dit gevoel zo.
    Ik vind het meer lastig als het in huis is.
    En hoe gaat het met jou raver?

Raver vindt dit leuk.
  35. Bas

Rave together, stay together.

Vind het wel een toepasselijke en leuke quote, haha. :mrgreen:
    Woordgrapjes zijn altijd leuk of niet @De Dunne

Raver en partyhardyx vinden dit leuk.
  36. Raver

Raver Wijs gebruiker

Nog steeds dezelfde situatie.

Wachtend tot ik de detox in kan.