hoevaak testen jullie pillen?

toen ik voor jaren geleden xtc nam waren de ervaringen heel erg verschillend, de blauwe boompjes en groene eekhoorn kan ik me herrineren als goeie pillen, maar heb ook wel eens zonder logo pillen gebruikt.

hier ging ik niet lekker op, nu heb ik laatst een keer een blauwe kunnen krijgen op een feestje maar daar stond ook niks op.

Of niet dat ik het nog zien :tongueout: ik heb het maar even overgeslagen.

de volgende keer als ik een goeie denk te hebben wil ik er wat extra kopen en het misschien laten testen.

ik zit ook niet echt meer in het wereldje dus ik ben erg voorzichig geworden, zijn er momenteel pillen waar je erg bij moet uitkijken?

Rick

Bas

Wijs gebruiker
ijn er momenteel pillen waar je erg bij moet uitkijken?
Ja die zijn. Als je de App 'Red Alert' download dan kan je een overzicht zien met riskante pillen. Je ziet de kleur, inhoud, foto en eventuele opmerkingen. Ook als er een gevaarlijke pil in de omloop gevonden wordt, dan wordt dit hier gepubliceerd.

Sowieso moet je standaard voorzichtig zijn met pillen uiteraard. Het kan maar zo dat die ene pil verkeerd is of uit een ander bash komt. Je weet het maar nooit.

Ik heb 2x mijn pillen laten testen.

(Dit is ook het enige wat ik ooit heb laten testen eigenlijk. Sowieso wil ik speed een keer laten testen zodra ik het gewassen heb. Dit gaat ergens volgende week eindelijk gebeuren, speed wassen en testen, de vorige keer toen ik het wilde proberen is er niks van terecht gekomen, geen tijd gehad. ;p)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Altijd je pillen laten testen, altijd. Een pil kan er precies hetzelfde uitzien, kleur, vorm, logo en toch iets heel anders bevatten.
Zelfde uiterlijk kunnen compleet verschillend zijn. Pillen worden heel vaak nagenaakt, iedere gek kan een pillen drukker kopen en er in stoppen wat ie wil.
Neem geen risico! Er hoeft maar eentje slecht te zijn en dan.... Plus dat je zonder testen ook niet weet hoeveel mg MDMA je pil bevat.

Laatst bewerkt:
heb het eerlijk gezegd nooit laten testen, eerder slikte ik het gewoon, wel pas nadat ik had gezien dat anderen er niet door van neervielen :grin:

Vaak heb ik toch wel het gevoel gehad dat het niet/ niet alleen maar mdma was, wel een warm tintelend gevoel maar niet meer dan dat.

omdat je dan niks anders kon krijgen en wel weer een keer lekker wil trippen nam je dat maar.

ik had er een 5 in een zakje zitten en toen ik er eentje uit wou halen waren ze allemaal afgebrokkelt.

dan heb je gewoon het gevoel dat er een paar amateurs aan het werk zijn geweest.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Eigenlijk praktisch altijd. Heel soms lukt het om tijdtechnische redenen niet (Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat dealer een eerlijk beroep is :) en dat de pillen veilig zijn)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Vaak heb ik toch wel het gevoel gehad dat het niet/ niet alleen maar mdma was, wel een warm tintelend gevoel maar niet meer dan dat.

Ja, of je hebt betaald voor lucht en er zat amper werkzame stof in je pillen. :wink:

Dude, denk nu gewoon eens even logisch na en bereid de zaken een beetje voor door die pillen op voorhand te kopen en naar het testcentrum te brengen. Iedereen begaat wel eens een missertje, maar structureel ongeteste XTC-pillen nemen... Los van het feit dat er zooi in kan zitten, heb je vooral ook echt gewoon geen flauw idee welke dosering je tot je neemt. Russische roulette MDMA editie? Je hebt maar één lichaam waarmee je het de rest van je leven moet doen, wees er enigszins zuinig op.

maar een geteste pil ben je toch kwijt? Moet je er dan maar vanuit gaan dat de andere pillen (uiteraard hetzelfde uiterlijk)

Hetzelfde bevat aan dosis?

Bas

Wijs gebruiker
maar een geteste pil ben je toch kwijt? Moet je er dan maar vanuit gaan dat de andere pillen (uiteraard hetzelfde uiterlijk)

Hetzelfde bevat aan dosis?
Pillen worden niet per stuk gemaakt, maar per bepaalde hoeveelheid (batch)(gewoon een nieuwe lading). Iedere pil is hetzelfde van die batch, ga daar maar van uit. Tenzij je pillen met hetzelfde uiterlijk ergens anders koopt, let daar op, want het kan net zo goed van een andere maker komen of van een andere batch zijn. Pillen worden per duizenden, 100-duizenden, miljoenen gemaakt, dus grote kans dat ze allemaal hetzelfde zijn en ook grote kans dat er zo maar een verkeerde tussen zit. Vandaar dat er ook altijd gewaarschuwd wordt; gebruik is nooit zonder risico.

Pillen worden niet per stuk gemaakt, maar per bepaalde hoeveelheid (batch)(gewoon een nieuwe lading). Iedere pil is hetzelfde van die batch, ga daar maar van uit. Tenzij je pillen met hetzelfde uiterlijk ergens anders koopt, let daar op, want het kan net zo goed van een andere maker komen of van een andere batch zijn. Pillen worden per duizenden, 100-duizenden, miljoenen gemaakt, dus grote kans dat ze allemaal hetzelfde zijn en ook grote kans dat er zo maar een verkeerde tussen zit. Vandaar dat er ook altijd gewaarschuwd wordt; gebruik is nooit zonder risico.

En wat bedoel je precies met een verkeerde? Hoge dosis mdma of andere stoffen?

Bas

Wijs gebruiker
En wat bedoel je precies met een verkeerde? Hoge dosis mdma of andere stoffen?
Gewoon een foute pil waar net iets mis is mee gegaan. De oorzaak kan in dat geval niet zijn dat er andere stoffen is zitten. Als je miljoenen pillen tegelijk drukt dan heb je sowieso kans dat er een keer iets mis gaat met een pil, al zijn ze hier tegenwoordig wel goed in. Je hebt eerder kans op een lage/hoge dosis mdma of een verkeerde verdeeldheid. Verder op zich geen reden tot paniek.

Als je 5 pillen bestelt bij een dealer en je laat er 1 testen en die blijkt goed te zijn, dan kan je er van uit gaan dat die andere 4 ook goed zijn.

Lichtjeshemel

Experimenterende gebruiker
Gewoon een foute pil waar net iets mis is mee gegaan. De oorzaak kan in dat geval niet zijn dat er andere stoffen is zitten. Als je miljoenen pillen tegelijk drukt dan heb je sowieso kans dat er een keer iets mis gaat met een pil, al zijn ze hier tegenwoordig wel goed in. Je hebt eerder kans op een lage/hoge dosis mdma of een verkeerde verdeeldheid. Verder op zich geen reden tot paniek.

Als je 5 pillen bestelt bij een dealer en je laat er 1 testen en die blijkt goed te zijn, dan kan je er van uit gaan dat die andere 4 ook goed zijn.
Precies dit! Ik laat altijd testen, je zal maar net die ene persoon zijn die een vervuilde pil heeft... dat risico loop ik niet. Meestal koop ik met vrienden een aantal van dezelfde pillen en dan offeren we er samen 1 op om te testen. Kleine prijs die je betaalt, maar het kan maar net het verschil maken. :)

P

Pompen

Gast
Nooit want ik gebruik geen pillen meer.
Toen ik ze wel gebruikte ook niet getest vertrouw de persoon in kwestie wel genoeg.
Altijd lekker gegaan tot ik er 10 in een week nam, dan vraag je ook wel om problemen.
Halfjaar later eenmalig geprobeerd behalve energie is er niets van over.
Misschien over aantal jaar weer wat effecten terug, zo niet eigen schuld.

Bovenaan