1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel calorieën verbrandt je tijdens drugs gebruik?

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Pollewop, 23 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Pollewop

Pollewop Bewuste gebruiker

Kijk, dit is misschien een hele rare vraag voor jou, maar ik zou dat toch best eens willen weten.
    Overal online vindt je lijstjes met calorieën trackers, tellers etc. Hoeveel je eet, beweegt, wat je wanneer doet. Er is zelfs een tracker die je verteld hoeveel je verbrandt tijdens de sex...echt? Ja, echt!!

Maareh, wat als ik nu de hele dag aan empathy (XTC of MDMA) doe? Hoeveel is dat dan? En val ik daarvan af?

Ligt er misschien aan hoeveel je doet tijdens gebruik, jij zal misschien de hele dag staan te dansen of stampen, terwijl ik dus gewoon op mijn matrasje thuis chill zit te zijn.

Stom! En toch wil ik het weten.. :shrugwoman:

2. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Refereer je nou naar de traditionele MDMA straatnaam ollegie? Of is dat tegenwoordig weer wat anders?

Maar om je vraag te beantwoorden, ik heb mijzelf meerdere keren gewogen voorafgaand aan MDMA gebruik en achteraf. Ik eet altijd fatsoenlijk vooraf en MDMA is voor mij persoonlijk toch echt overwegend een sociale substantie en dus pas ik het meestal toe in meer activerende context met sporadisch voetjes van de vloer. Laat die mensen maar lekker janken maar er gaat toch echt niet boven intimiteit in combinatie met MDMA.

Meerdere keren dat ik 's ochtends thuis kwam en zonder overdrijven 4 en soms 5 kilogram lichaamsgewicht lichter was. Meestal neem ik 175-200mg MDMA met zo'n 6mg 2C-B, uitzonderlijk is eens 225mg MDMA voor gekomen. Ik weeg gemiddeld zo'n 82kg (als ik in vorm ben 80kg) en aan het begin van de avond na avondeten zo'n 83kg. 's Ochtends als ik op sta weeg ik vaak sowieso 1 a 2 Kg lichter dan voordat ik naar bed ga.

Wat ook een ding is met MDMA gebruik is verhitting waar je een hoop vocht en gewicht aan kunt kwijt raken. Er is onderzoek dat stelt dat dit het grootste risico op neurotoxiciteit met zich mee brengt tijdens MDMA gebruik, tegelijkertijd natuurlijk uitkijken voor watervergiftiging tijdens MDMA gebruik omdat je vaak niet kun plassen tijdens!

Beetje frisse buitenlucht en vocht met mate, alcohol droogt uit dus wordt om die reden met MDMA dan ook afgeraden.

Maar zulk soort schommelingen in gewicht zijn natuurlijk nooit zo stabiel op de lange termijn. Ik ben in het verleden ook wel aangekomen door toename van spiermassa. Beste kun je gewoon sporten natuurlijk, ik loop regelmatig laffe rondjes in de omgeving.
    Zo'n rare vraag niet hoor, vroeg hij mij ook lange tijd af hoe dat nou zit.

Pollewop vindt dit leuk.
  3. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik ben ook echt wel een paar kg lichter na een avondje MDMA in thuissetting, dus ik herken dat verhaal van Jmths wel. Ik weet nooit of het nou vocht is of iets anders, maar na een paar dagen is het wel weer normaal. Ik vind mezelf wel altijd wat ingevallen bij mijn flanken (ofzo?) en onder mijn ribbenkast na bijv. MDMA gebruik, ondanks dat ik volgens mij goed drink (tijdens) en eet (vooraf dan).

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Bij veel drugs, vooral uppers, wordt de spijsvertering stilgelegd zodat het lichaam alle energie beschikbaar heeft om prestaties te leveren, de energie komt dan van de reserves. Dat zal bij MDMA ook wel het geval zijn denk ik zo.

5. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Merkwaardig. Ik doe het niet zoveel meer en als het gebeurd ga ik toch lekker stuiteren en zweten op iets tussen 200 a 300mg. Ik verlies nog geen halve kilo. Ik eet ook altijd wel goed voor en na.

6. Hoxyz

Hoxyz Experimenterende gebruiker

De drugs ansich zal je niet extreem veel meer doen verbranden, iets hogere hartslag wellicht wel. Maar dat zal marginaal zijn. Gok dat het vergelijkbaar is met een van de illigale fatburners; Clenbuterol bijvoorbeeld. Tijdens gebruik van clen ligt je hartslag rond de 100 en is je verbruik zo'n +-5% hoger.

Gewichtsverlies is geen vet, komt ook niet door extra kcal verbruik maar is puur vocht en glycogeen. Een a twee dagen goed eten en het zit er zo weer aan. Hence de reden waarom voor de lui die weinig vet hebben en veel sporten je een dag na een feest smerig vasculair er uit ziet.

7. Pollewop

Empathy hadden we het in een ander topic over dat dit toch wel de beste naam is van MDMA/XTC. Ik noemde het eerst altijd M, nu empathy omdat het dat voor mij gewoon is gevoelsmatig.

Bedankt ook voor je uitgebreide antwoord. Ik ben iemand van de lijstjes, vul elke dag in wat ik eet, drink en hoeveel ik doe. Ben dan geen sporter maar wandel veel op een dag.

Vlak voor gebruik eet ik iets lichts, tussendoor een paar happen kwark en een soepje. Drink vaak aa-drink en kan prima plassen tijdens. Denk dus ook serieus wat gewicht kwijt te zijn, aangezien ik van die ingevallen ogen heb en mijn buik platter is (tuurlijk er zit niks meer in!)

Ik zal dus mezelf moeten gaan wegen vooraf en naderhand om exact te kunnen zien wat ik heb verbrandt. Next time!

Jmths vindt dit leuk.
  8. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Leuk, lang geleden dat ik de term hoorde.

Toen MDMA net voor verkoop op straat verscheen werd het zo'n 10 jaar lang verkocht als MPT (Ofwel Empathy). Toen enkele paupers tot de conclusie kwamen dat XTC (Extase) beter verkoopt, ik gok vooral onder bepaalde doelgroep werd dat de nieuwe straatterm spijtig genoeg.

MDMA is natuurlijk uitgevonden door een Nazi tijdens de 1e wereld oorlog die op dat moment de praktische meerwaarde verwaarloosbaar vond. In PIKHAL kun je lezen dat (onze heilige vader) Alexander Shulgin werd benaderd door een studente die hem wees op het bestaan van MDMA en dat er voor het eerst sinds decennia een zeer kleine batch MDMA in omgang was in de VS.

Nadat Shulgin in aanraking kwam met MDMA werd hij dermate enthousiast dat hij meerdere synthese routes heeft ontwikkeld voor de synthese van MDMA. Er is dankzij Shulgin zelfs een synthese route voor het maken van MDMA bekend waarbij peper als beginpunt wordt gebruikt.

In eerste instantie werd MDMA gemaakt uit Safrole olie dat simpelweg uit de Sassafras plant geperst. Zodra je Safrole olie hebt voeg je simpelweg wat water, azijnzuur en chloor toe in een 'ijsbad' van maximaal 0C. Je laat het een paar uur staan, verwarmt het een beetje en de (HCl) MDMA kristallen kommen letterlijk naar boven drijven.

Tegenwoordig is de Sassafras plant / Safrole de meest streng gecontroleerde plant wereldwijd, in Europa zul je hem nergens meer vinden. Nederland was lange tijd de grootste producent van MDMA maar deze is voorbij gegaan daar Canada waar de Sassafras in grote hoeveelheden in de natuur groeit. Eigenlijk mag ik geen synthese bespreken natuurlijk maar de informatie is praktisch niet toepasbaar en sluit aan op waarom Alexander Shulgin vaak de grootvader van MDMA wordt genoemd.

Shulgin heeft ook op grote schaal MDMA in de VS onder collega's verspreid voor therapeutische toepassing toen MDMA in de VS nog legaal was en later zelfs nog in Zuid-Amerika. Toen MDMA in Europa in opkomst is Shulgin nog meerdere keren als expert getuige opgeroepen in rechtszalen waar de openbaar aanklager tegen MDMA hilarisch genoeg zonder te weten meerdere keren Shulgin zijn onderzoek naar MDMA heeft aangehaald in de hoop een argument te kunnen vormen.

Shulgin heeft in zijn boeken/artikelen en documentaires meermaals zijn afkeer uit gesproken naar het gebruik van de term 'xtc' wanneer mensen refereerde naar MDMA (MethyleneDioxyMethAmfetamine). Shulgin was altijd sterk overtuigd van de therapeutisch toegevoegde waarde van MDMA. De referentie xtc schets een incorrect ongenuanceerd beeld, het faciliteert misbruik, het faciliteert een onzuiver/versneden product, het spreekt een onwenselijke doelgroep aan, het faciliteert negatieve associaties, de term is te algemeen, de term is gedreven op verrijking ten kosten van anderen, ga zo maar door. De term Empathy kan ik echter wel mee leven, Shulgin denk ik ook wel.

Wellicht is het interessant om methylenedioxyphenylethylamine eens op te zoeken met Google. Het is een van nature in het lichaam voorkomende molecuulstructuur die serotonine in het lichaam reguleert. Wanneer je dat hebt gedaan moet je MDMA maar eens opzoeken, de 2D molecuulstructuur schets overeenkomsten zijn interessant.

Phenylethylamine is een van nature in het lichaam voorkomende molecuulstructuur die dopamine in het lichaam reguleert. Moet je maar eens bekijken wat het verschil is in structuur met Amfetamine. Uit Phenylethylamine zijn vele duizenden psychoactieve stoffen voor gekomen. Vandaar ook de titel van het boek van A. Shulgin: Phenylethylamines I have known and Loved.

Ik ontspoor hier enorm van topic maar als neurlogie je interesseert moet je het verschil tussen Serotonine, DMT en Psilocine (denk aan Truffels/Paddos) ook maar eens bekijken.
    Ik bak om de dag een bananenbroodje, ik heb net een liter zelfgemaakte haverdrink opgedronken, ik koop kilo's bevroren bessen bij de Lidl. Ik ben momenteel zelfs melk uit mijn leven aan het bannen ondanks mijn belachelijke drugsgewoontes, hahaha. Net perssinaasappelen kost momenteel 1,31- en ze smaken momenteel verdomt goed. *wink* *wink*

Iedere dag maak ik een to do lijstje en dan streep ik af, op die manier kost het mij weinig moeite mijzelf er toe te zetten. Mijn mobiel is mijn agenda, ik heb mijzelf aangeleerd alles standaard te noteren en wekkertjes te zetten, ook en wellicht vooral tijdens het koken, lol. Maar mijn leven bestaat uit veel wekkertjes anders vergeet ik het gewoon.

Wandelen en sporten zijn ook twee vaste pilaren in mijn leven, qua sport meestal hardlopen omdat het laagdrempelig is en ik een arme sloeber, plus zo zie ik nog eens wat. Kon een paar weken niet lopen ivm verstuikte enkel maar zoals je al zei is hetgeen dat je consumeert veruit het belangrijkste.

Iedereen weet het en het klinkt zo simpel maar we blijven tot het pijnlijke aan toe gewoonte diertjes waar de meeste mensen niet aan willen toe geven. Geen suiker, geen alcohol, geen kant en klaar, geen snelle koolhydraat bommetjes en zelf koken. Beweging kan helpen natuurlijk maar naar mijn inzien niet de hoofdfactor. Pindakaas voor life ouwe.

Stonologie, Mezelf en Pollewop vinden dit leuk.
  9. Pollewop

Heerlijk geschreven!! Neurologie moest ik maar eens induiken. Ik vind alles reuze interessant, waar dingen vandaan komen, hoe het wordt gebruikt en wat je er mentaal mee kan en doet. Waarom een stofje je een euforisch gevoel geeft en een ander stofje je juist dingen laat zien. Zo diep als jij duik ik niet in de stof (nog) maar wil wel mijn horizon verbreden. Heb daarvoor 2-CB liggen, ik roep het al maanden maar vind het stiekem toch ook doodeng. Wat ga ik tegenkomen, mezelf? Wat ga ij zien, roze olifanten of blijf ik erin hangen..dit jaar spring ik toch maar eens van die plank!

Anyway, fijn ook dat iemand lijstjes gebruikt. Misschien doordat ik al jaren elke 3 maanden aan de empathy zit heb ik daardoor lijstjes en wekkers nodig. Op mijn werk liggen 2 kladblokken zodat ik niks “vergeet”.
    Lijstjes om te doen, maar vooral mijn eet-lijstjes. Nee, ik ben niet zwaar aan dieet of heb een ziekte. Ik wil vooral zoveel mogelijk zelf maken met zo weinig mogelijk koolhydraten (keto-Light) ben van mening dat door gezond te eten je minder last heb van kwalen etc. Ik gooi er dus elke 3 maanden wat rotzooi in, maar moet tussendoor mijn”tempel” wel goed verzorgen. Bananenpannekoekjes als lunch, havermout-appel als ontbijt. Ik kan geen tarwe en lactose hebben als gevolg van PDS. Groente en fruit, zoveel mogelijk.. en dat allemaal in lijstjes en elke dag proberen de 10.000 stappen te halen!

Doel is dus nu om te berekenen hoeveel calorieën het kost om een uurtje of 10 in een chill modus empathy te gebruiken.
    Zal de uitkomst met jullie delen, nog ff 3 maanden geduld :innocent:

10. Hoxyz

Hoxyz Experimenterende gebruiker

Zelf track ik ook elke dag mijn calorieën, voordat ik naar een feest ga zorg ik eigenlijk altijd dat ik m'n eiwitten heb gehaald en een groot deel van m'n calorieën. De dag daarna eet ik eigenlijk alles wat los en vast zit, heb nooit moeite met eten. Mede doordat je door de extra beweging relatief veel verbrandt kan het weinig kwaad.

11. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik kan met zoveel genot dit soort berichten lezen... echt allemaal nerd dingen die ik zelf de heledag door doe... (moleculen vergelijken etc, PiKhAL lezen enz). Is er een opleiding in dit soort dingen?

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Hoeveel calorieën verbrandt
  1. Djordy63
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    1.077
  2. KropSla
    Reacties: