Hoeveel gram krijg ik van 100 wietplantjes?

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hangt van de soort, omgeving, kweekmethode en je kwaliteiten als kweker af. Veel verschillende factoren dus is niet echt te zeggen.

Ja precies

Bewuste gebruiker
In ieder geval Amnesia, op zolder van een kraakpand, met professionele aparatuur, met redelijk wat ervaring...

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Alsnog moeilijk te zeggen. Weet je hoeveel watt er word gebruikt? Want dan kun je het bekijken in gram per watt. Stel je hebt een 600 watt hangen, en je oogst 600 gram, heb je een opbrengst van 1 gr./watt. Dat is al een heel goed resultaat. Hoe meer ervaring, hoe beter je opbrengst per watt word.

snoopdok

Experimenterende gebruiker
is inderdaad heel verschillend maar je weet toch hoeveel je van 1 plant ongeveer krijgt.. dat keer 100

Bymo

Experimenterende gebruiker
Ja precies zei:
In ieder geval Amnesia, op zolder van een kraakpand, met professionele aparatuur, met redelijk wat ervaring...

Als je redelijk wat ervaring hebt zou je je toch zelf een beeld moeten kunnen vormen over de opbrengst van 100 plantjes?

Wacky

Badass junkie
Zonder enige ervaring denk ik: 3 kW erboven op 10m^2 en dan 2-3kg eraf halen in 12 weken.

mattskovic

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Zonder enige ervaring denk ik: 3 kW erboven op 10m^2 en dan 2-3kg eraf halen in 12 weken.

en dan ben je ineens + 600euro lichter aan elektriciteits kosten (zonder afzuiging en rvs en kacheltje en verluchtings ventilatortje) :rock:

en met 3KW lamp, 2voorschakelaperaatjes van 60W, elektrische kachel van 2KW, 1000m³ afzuigventilator 90W en een circulatie ventilator van 45W. heb je over 1 kweek ongeveer € 1.677,71 uitgegeven aan enkel elketriciteits koste :rolleyes:

Mayan

Bewuste gebruiker
Als een 400 watt lamp 12h aan een stuk draait op 30 dagen ben je zo'n 30 euro per maand kwijt

Verstandig is dat je spaarlampen in je woning plaatst en wat radiotar isolatie achter de verwarming plakt. Dan zie je de factuur maar met een 15 a 20 euro stijgen.
Let op, ik spreek hier voor 1 hps van 400 watt he.
En die VSA voor een 400 watt trekt ook paar watt's hoor. Maar niet overdreven veel.

En onthoud, met de hps ben je overal de jos he :)
Zelfs in Nederland mag je niet onder de hps telen.

gtje

Bewuste gebruiker
soso is maar goed dat weer is een keer lang kom

wat een onzin hier op het forum soms neer gezet word

3 kwh ?????? op m2 ???? das omgerekent 5 x 600 watt is veels en veels te weinig voor op 10 m2c... 2 kilo haal je dan wel ja dat wel maar allemaal kut fluff spul

ga eerst maar is vraag aan die vrolijke vriend van je wat zijn ruimte is

want van 100 planten kun je als je het goed doet wel een 60 kilo halen

maar goed dan heb je het over 100 x 1000 watt :P dus per plantje zit je met 1,5 maand voorgroeien etc etc niet handig duzzz ... 100 planten is altijd voor commerciele doeleinde en die willen graag snel en veel oogsten

gaan voro een makkelijk rot bestendige soort ...

die amnees word al niks weet ik nu al want iemand die ervaring heeft met amnees weet zeker hoe die wat aan moet pakken !!!

amnees en vele andere haze soorten vragen veel ervaring
ziet maar eerst 1 x 600 watt lampie met 16 amnees onder controlle te houden !!!

word het tog 100 x amnees zou ik er zo'n 16 per 1,20 zetten !!!! dus bakken van 30x30
5 dagen maximaal voorgroein en knalluh

je hebt dan ongeveer 6 tot 7 x 600 watt lampies en met wat groene vinger haal je daar 3 tot 3,5 kilo vandaan laat het lang genoeg staan en verkoop deze amnezen bij een bekende shop je zult dan een berg geld ontvangen !!! want goede amnees is zeker 6 euro per gram waard

je hebt hiervoor zo'n 12 m2 nodig.... zorg dat electriciteit goed aangeslotren is met relais !!!

eerst huiswerk doen en btw dit soort kwekerijen horen in een industrie terrein thuis vriend !!! neit in kraakpanden die panden zijn vaak al verrot !!! en hoe wil je de stroom betalen ??? tappen is illegaal !!! en geeft normale hobbykwekers zoals hier op het forum een slechte naam !!

veel uitzoeken en vele lezen wie weet word het dan wat over een maand of 4 eerder zie ik het alleen in een fiasco donderen !!!

greetzzzz gtje

Wacky

Badass junkie
3600 op 12 meter, goh, das niet eens zoveel anders. (verdomd, das precies hetzelfde zelfs)
Ik zei al dat ik er geen verstand van heb, maar verdomd wat kun jij ongofelijk jezelf tegenspreken terwijl je doet alsof je er verstand van hebt :)

gtje

Bewuste gebruiker
nee lullo dat heb je idd niet lees goed ...

jij hebt het over alleen de lampen ik heb het over het geheel

het geheel waar jij duidelijk gene verstand van hebt .. .want een gode ruimte heeft een hok in een hok buiten het hok zit de electriciteit en voedingsvaten etc etc

maar goed je gaf al aan dat je er weinig tto geen verstand van had dat scheelt

1 x 600 watt lamp geeft 1,20 m optimale belichting ( weet een noob als jij vast nie ) maar om mooie keiharde toppen te krigjen zo groot als een cola fles ( ja dat kan namelijk :P ) doe je 1 m2 per 600 watt

je hebt duzz 6 m2 nodig als je 1 x 600 watt per m2 doet
met 1,20 bent je aan totale ruimte 9 m2 kwijt ( voor je kleien loop paden )

daarbij komt nog NOOB dat jij het hebt over 3 kwh !!!

dat kan duzz zijn

3 x 1000 watt lampie
3x 600 + 3 x 400 watt das nog veel minder

ik heb het over 6 tot 7 x 600 watt !!!! das tog ietsjes meer AQCH JA SCHEELT MAAR EEN VIERKANTE METER OF 2 A 3

duzz zulke onzin reply hoef jij mij niet te verkopen!!! oogst je eerst top maar is of neem nog een lijn van nijn

Wacky

Badass junkie
Heb je niet door dat je jezelf enorm voor lul zet met je replies, of was dat de bedoeling ? :P

Ja precies

Bewuste gebruiker
Hee bedankt toch voor alle info, ik geef alles even door aan mijn vriend en dan kan ie lekker aan de slag. En daarna kan ik het lekker op smoken :grin:

mattskovic

Wijs gebruiker
@gtje als je het over HPS (natrium lamp) heb je gelijk.
maar weet je wel wat je aan stroom alleen betaalt... als je enkel lampen zet ligen ze zo op de composthoop. zoals ik hier al heb gezegt ook nog luchtcirculatie nodig een afzuiginstalatie en...
en vergeet de relais niet .

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2
1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

groetjes

gtje

Bewuste gebruiker
@matt: ja idd dat komt er ook bij natuurlijk maar de vraag was hoeveel hij van 100 plantjes kan oogsten .... ik kijk dan na hoeveel lampen we normaal boven 100 planten zetten ... en tsjaa das een duur grapje :P je kutn er ook wel 100 kwijt onder 1 x 400 watt maar dan zit je met 100x 1 liter potten schiet niet erg op :P !!!

en tsjaa je betaalt je dan ook idd blauw aan stroom ( wat de meeste met dit soort kwekerijtjes tog al niet doen ) .... maar kan goed hoor !!!!! kennis van me kweekt met 12 x 600 watt betaalt alles gewoon

maar goed en daar draait het hele verhaal uiteindelijk ook om... je moet een plek hebben waar dat niet op valt en dat is ALTIJD op een industrie terrein met grote groepen !!!! 32 ampere blokken etc etc ... kwekerijen met meer dan 2 lampies vind ik sowieso niet in huizen passen !!! en voor veiligheid van je medemens wel zo verstandig om het op een industrie terrein te zetten ...

en ja ALTIJD!!!! met relais werken, brandblusser etc etc ... liefst zelfs met evsa te werken ( tsjaa zijn goddelijk duur i know ) maar zorgen voor minder warmte ( minder opsporing gevoelig ) en brandveiliger !!!! ( ook meer lumen output dus ook meer gewicht )

maar dat was uiteindelijk niet wat de topic starter wilde weten ... hij wilde weten hoeveel hij/zij kon oogsten van 100 planten :P

greetzzz G

gtje

Bewuste gebruiker
hang helemaal per situatie af ...

ben je slim huur je een plek op een industrie terrein heb je alles brandveilig aangesloten en betaal je de stroom word het een taakstraf van rond de 200 uur als je niet veel op je stokkie heb staan ...

ben je een veel pleger krijg je voorwaardelijk erbij of een aantal maandjes branden

ben je een lomp geval en steel je stroom zal het met 10 x 600 watt ( voorbeeld ) zeker een boete krijgen van een aantal duizenden euro's.... x het aantal keer dat je er hebt gekweekt !!!

dit kunnen ze zien en berekenen aan de hand van je o.a koolstof filter en aan je lamp ( daarom ook altijd dat spul vernieuwen !!! na elke ronde !!! )

die tweede handse kun je vaak nog zo inleveren bij de growshop en krijg je weer fixen korting op je nieuwe lampen

splifftail

Belezen gebruiker
hahaha best joke van 2009! Gtje: 60 kg van 100 planten?????? jaaaaah jij hebt er verstand van dat is duidelijk! :grin:

gtje

Bewuste gebruiker
hey ken me zo belachelijk maken als je wilt ....

maar de uiterlijk opbrengst is dat wel ... totaal neit efficient maar goed

onder 1 x 1000 watt val met ene lange voorgroei zeker 600 gram te halen

100 x 1000 watt per lamp 600 gram en je zit aan een 0,6 gram de watt verhouding

wat valt daar niet aan te kunnen ???? nogmaals het is niet efficient want je zit met 4 tot 6 weken voorgroei te klote ... de gene die hier het topic heeft geopent vroeg: HOEVEEL GRAM KRIJG IK VAN 100 WIETPLANTJES .... het ismogelijk

er zijn zat mensen die tussen de 0,8 tot 1 op 1 weten te kweken hoor !!!

duss met 1 x 600 watt 500 tot 600 gram ... klimaat en controlle zijn de belangrijkste factoren voor succes !!!

splifftail

Belezen gebruiker
Beste Gtje, het gaat er NIET om je belachelijk te willen maken, dat is kennelijk je eigen keuze. Vooral in je volharding van je onzin praat. De vraag is hoeveel ongeveer, en dan dus niet de vraag naar extreme opbrengsten. en je blijft wonderlijk rekenen. 60kg van 100 planten. Onmogelijk. Sorry voor jou. 0,6 per watt?

gtje

Bewuste gebruiker
achh wat jij interperteerd als 'onmogelijk' hoeft niet onmogelijk te zijn ...

wanneer jij al zet 0,6 gr de watt .... daarna vraagtekens weet ik genoeg dat exacte ervaring ontbreekt .... nogmaals HET KAN ECHT !!!! kijk btw is voor de lol op de www.bedrocan.nl das een legale hennepkwekerij ... zij kweken onder optimale omstandigheden en halen ontzettend veel grammen onder 1 lamp ...

nou kunnen zij omdat het een legale kwekerij is er dag en nacht rond lopen met een veilig gevoel ... en als je is terug leest in een highlife ( een magazine wat gaat over wiet e.d dingen ) wat zij oogsten per keer met hoeveel watt schik je je rot aan opbrengst !!!

praten om maar te praten heb ik zelf ook ontzettend een hekel aan !!!!! maar dit is zeker mogelijk ... stel anders de vraag maar is op www.wietforum.nl waar mensen met ZAT ervaring zitten zij zullen je het ook zeggen ... en hebben kweekverslagen staan waar de meeste van zullen dromen ...

maar goed een hele discussie op te zetten heeft weinig zin ... ik ben immers al overtuigd door resultaten die ik heb gezien/ gelezen ( je kunt ook bij bedrocan een rondleiding krijgen btw en vragen stellen ) misschien dat meedere van jullie zal overtuigen ...

nou is 100 x 1000watt opstelling niet te betalen enz en zullen we het reeel houden en kom je dus op wat ik eerder als zei een lamp of 4 a 5 als je weinig of niet wilt voorgroeien en dus snel(ler) wilt oogsten

Mayan

Bewuste gebruiker
LOL let's get ready to ruuuummmmmmmbbbbbble :)

Ach jongens, wat maakt het toch uit... 100 plantjes is al commerciële kweek.

Gewoon de lamp erop, lucht wegzuigen, met relais of lumatek vsa werken, timer erop
voeding afmeten, int water gieten, water geven, de grond vochtig houden
bladeren goed in het oog houden
spoelen met water
oogsten
knippen
smoren, wa maakt het uit dat nu een gram per watt was :)

Staat hier nu shiva en afghan in de kelder onder de tl, binnekort onder 400 watt hps
Als ik al 200gram oogst ben ik blij :) al oogst ik maar 100 gram

OOGST IS OOGST :tongueout:

splifftail

Belezen gebruiker
Gtje je bent een enorme kletskous. Je begint weer over wattages en dat je dat eens gelezen hebt enzo....boeien! de vraag is hoeveel van 100 planten. Nu is dit al een vage vraag maar 6 ons per plant gaat echt NIEMAND redden. Je kletst. Bullocks. En nee ik maak je niet belachelijk. Hoeft niet, doe je zelf al. succes.

J GO

Newbie
een goede kweker kan per lamp 600 wat 1gram per wat halen per lamp 500g
is haalbaar per lamp rekenen en niet per plant.

3970

Wijs gebruiker
J GO zei:
een goede kweker kan per lamp 600 wat 1gram per wat halen per lamp 500g
is haalbaar per lamp rekenen en niet per plant.

Ook al weer iemand die zich erg duidelijk uit kan drukken....eerst zeg je 1 gram per watt, bij een lamp van 600 W, dan zeg je 500 gram per lamp is haalbaar...make up your mind!!!

Die verhalen van 1 gram per watt hoor je wel vaker, maar met commerciële kweek kun je dat gewoon wel vergeten.. :wave:

gtje

Bewuste gebruiker
ach ik ga er maar niet eens meer op in op die drukte makers.... dat was namelijk ZOOO 2008 en we leven in 2009 daarbij komt dat de topic starter hier ook vrij weinig van zich laat horen dus hij /zij zal er inmiddels wel uit zijn.

@mayan: over dat oogstne is oogsten heb je wel een deel gelijk in beter als helemaal niets oogsten zeg maar maar goed onder een 400 watter met lumetek en een goede klimaatbeheersing ben ik toch redelijk telleurgestelt met 2 ons in 9-10 weken ( 10 tot 14 dagen voorgroei en 8 wkene bloei ) helemaal wanneer het langbloeiers zijn dan hoop ik tog minimaal wel op een gram of 350 ... bij kort bloeiers is 300+ mooi

maar ja helaas je hebt soms kweken er tussen zitten dan willen die toppen of niet afharden of ze maken geen mooie cola's of het soortje bevat veels te weinig hars !!!! dan mag je blij zijn met alles wat je oogst

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
G'tje heeft wel gelijk .....
Ondanks die 60 kg van 60 plantjes .. maar das een hypotetisch voorbeeldje !!

Gemiddelt oogst de beginner 'met ervaring' per plantje 10 gram gedroogde verkoopbare weed.
Per 600 watt amp meestal 150-200 gram.
En per m2 meestal maar 300 gram per m2 of veel minder
En er passen gemiddelt 20-36 planten op 1 m2.

De stroom voor de randapperatuur is bijna 1/3 van lampen vermogen.

De HOAX dat je je 1 gram per watt kan oogsten gaat maar op voor een zeer select groepje fanatieke hobbykwekers.
Broodfokkers halen het nooit, geven er ook niet om.

En dan de laatste vraag: Hoelang krijg je voor 100 plantjes ?

Nou als ze 1 liter ghb vinden met 10 gram pep en 1 vuurwapen kom je nooit meer thuis totdat je hebt vertelt waar die kutzooi vandaan komt.
De straf verschilt pp en p provincie en per rechter en per seizoen lijkt wel. Er zijn geen vaste strafffen voor 100 plantjes.

DStop maar met elkaar afzeiken ...

en Psies ... als je serieus succes wilt behalen dan moet je naar Wietforum.nl ANDERS OOGST JE WSS NIETS.

Bonie de betweter

Mayan

Bewuste gebruiker
Ja, oogst is oogst voor mij :) Zolang ik er stoned van word en mijn plezier aan het telen heb gehad, ist allemaal goed. Daarom dat ik zeg dat ik het niet erg zou vinden deze ronde maar een kleine 100g te scoren. (want het zal bitterweinig worden)
Maar ge gaat dat zien evolueren he, nu heb ik de haze een korte voorgroei gegeven en de indica's gelijk op 12 12 omdat ik oogst nodig heb. Zit me hier weer blauw te betalen aan wietjes die toch niet de smaak geven van zelfkweek. I've tasted homegrown and it's good.
De ronde hierna gaat pas interessant worden! Want ik kan dat vrouwelijk zaad niet stekken zonder risico :( Dus moet ik even langs de sanniesshop voor regulair zaad. Ik overweeg de Jack Berry F2 ^^
Dus ja, volgende ronde onder de hps dan met dat vrouwelijk zaad, sweet afghan delicious, black jack en amnesia haze. Die ga ik wel lst'en langs alle kanten, omdat ik niet kan voorgroeien in mijn hok aangezien daar al wat staat.

Ben er vrij gerust in dat er fatte buds op zullen komen :) Maar het hokje begint me fel tegen te steken, is niet wat het moet. Dat is Bricolage Mayan om maar snel aan het oogsten te gaan. De volgende ronde ga ik het terug afbreken en er wat meer tijd aan besteden, dat of een tentje kopen.

Welcome back lys btw :)

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
uiteindelijk is licht gewicht
hoe meer watt - hoe meer wiet
maar als ik jou zo hoor > ik zou gewoon lekkr 4 planten op 1.5 m x 1.5 m ztten , 4x 600 watt erboven , lekker dikke afzuiger erbij.
als je weet hoe dat werkt ( in het klein) , kan je net zo groot werken als je stoppenkast het toestaat.

succes

Bovenaan