1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel gram krijg je uit een wietplant?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Kwak, 13 jun 2019 om 14:32.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Kwak

Kwak Experimenterende gebruiker

Ik wil THC olie (medisch) voor mijzelf gaan maken en daarvoor wil ik een wietplant gaan kweken.
    Ik woon drie hoog en heb een balkon waar veel sterke zon op staat.
    Mijn balkon is ongeveer 80/90 cm breed. Ik wil hier 1 plant gaan kweken ivm ruimte gebrek.
    Valt er iets voor te zeggen als deze plant 1 meter in de lengte groeit. Hoeveel gram wiet ik uit deze plant kan halen?
    Een 'gemiddelde' plant in hoogte en breedte.

Ik gebruik deze plant niet om zelf te kunnen blowen. De groene onderdelen wil ik in alcohol te extraheren voor de THC.

2. GoldSeeds

GoldSeeds Newbie

Dit is uiteraard geheel afhankelijk van je ervaring met het kweken (hoe groen zijn je vingers), maar ook van de soort plant die je gaat kweken. ga voor het gemak even uit van een gram of 25.

3. Kwak

Kwak Experimenterende gebruiker

Mijn eigenlijke vraag was of het financiel goedkoper is om een 1 plant te kweken dan om gruiswiet te kopen.
    Gruiswiet kost hier rond de 4 Euro voor 5 gram
    25 gram vind ik vrij weinig als je bedenkt hoeveel grondstoffen je nodig hebt om een plant te kweken.

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Valt toch wel mee? Je hebt het over een klein plantje. Potje, goeie aarde, beetje water geven, wat bloeivoeding tijdens de bloei. Af en toe bemoedigend toespreken.

5. Zonnetje

Zonnetje Experimenterende gebruiker

Heb zelf mijn planten in 6 maanden bemeste grond staan. Ben je gelijk klaar als het goed is. Met eigen vloeibare voeding zul je moeten letten op de PH en EC waarde dacht ik.

Ben zelf €5 voor het zaadje €4 voor een 20 liter bloempot en €7,50 voor 20L Kokos potgrond die voor 6 maanden bemest is. Dus dat maakt €16,50 per plantje. Niet perse super goedkoop. Om zomaar ff weg te gooien bedoel ik.

acht.zes vindt dit leuk.
  6. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Vorig jaar heb ik voor het eerst 5 plantjes geteelt, voor de zaadjes, potten, grond, bemesting en spint/meeldouw bestrijding in totaal 70-100 euro neergelegt. Paar basis dingetjes had ik al. Hier haalde ik 200/300 gram vanaf. Dat is rond de 50cent per gram. Kwaliteit was goed, rond de 10% gok ik (was een heel goed jaar qua weer).

Lees je wel goed in, ik had dit niet gehad als ik maar een zaadje in de grond deed en wat water gaf. Bemesting is belangrijk! (Hoeft niet vloeibaar, wel het beste, ik had gewoon mest). In Nederland zijn er veel dingen die een plant kunnen verpesten, in mijn geval spint (miniscule spinnetjes die om je toppen een web gaan vormen). Meeldouw is een schimmel die witte vlekjes op het blad geeft. Voor de spint kocht ik Neemolie, voor de meeldouw een mengsel van allemaal dingetjes.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 13 jun 2019 om 17:07
    acht.zes en Zonnetje vinden dit leuk.
  7. Zonnetje

Mooi hoor!
    Dit jaar niet aan begonnen @Stonologie?
    Lijkt mij ook mooi zo'n paarse variant te kweken.
    Hoop echt dat de geur een beetje mee valt maar 5 planten ipv 1 helpt niet mee haha

8. Stonologie

Geur valt zeker niet mee, al verschilt het per soort. Dit jaar nog niet, maar ga komende week beginnen aan 1 autoflower. Ik blow niet meer veel maar vind dit wel heel leuk om te doen, en het verdient natuurlijk fijn haha.

Zonnetje vindt dit leuk.
  9. PaddoKweker

PaddoKweker Belezen gebruiker

het is al weer een paar jaar geleden dat ik zelf kweekte,
    mijn favo soort voor buiten was Special Queen 1 van Royal Queen Seeds.
    waar ik de foto's heb gelaten zal een speurtocht worden dus heb ik een foto gezocht op het net om een idee te geven wat ik een aantal jaar achter elkaar heb meegemaakt.
    Ik kweekte met 3 panten buiten, per stuk in een speciekuip vol met gewone potgond. De kuip had ik voorzien van gaatjes in de bodem. Toen de planten 2 maanden stonden ben ik gaan bijmesten met de vloeibare plantenvoeding van de Action (voor tomaten) 1 dopje door een gieter water.
    3 jaar op rij heb ik veel vrienden een grote glimlach bezorgd omdat ik structureel boven de 1000 gram (ja echt 1 kg) droog heb geoogst en dus royaal kon uitdelen.
    de buren hebben me vriendelijk gevraagd of het wat minder kon vanwege de "heerlijke" geur dus ben ik er mee gestopt.
    de 25 gram die Gold-seeds aangeeft zal wel gebaseerd zijn op een autoflower want dat zijn echte dwergplantjes in vergelijk.

mijn planten waren zeker 2 meter hoog en ik moest ze altijd vastbinden aan de schutting met meerdere touwen en banden om het afknakken van de stelen te voorkomen als de topvorming begon.

Mezelf en Jmths vinden dit leuk.
  10. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Mooi tuintje pik!

Vorig jaar had ik het een poging gegeven. De twee plantjes op de achtergrond zijn Girlscout Cookies die dus de 3 meter flink voorbij gingen, aan de rechter kant van de middelste plant staat nauwelijks zichtbaar een dunne stok die ik op 3 meter had gemeten met meetlint. De rest was Friese Dauw, 9 plantjes in totaal. Deze foto was bijna 2 maanden voor de daadwerkelijke oogst. In verband met klachten en de aanzienlijke omvang op de dag van oogst had ik geen tijd meer om deze op de foto te zetten. Ik ben 2 dagen lang vrijwel nonstop aan het plukken geweest. Ik had er zichtbare wonden en blaren van op mijn handen staan. De helft van de plantjes is met een heggenschaar los geknipt en in een grote pot met kokosolie geworpen om het praktisch haalbaar te houden. De omvang was moeilijk op foto te krijgen, ik kon niet meer dan de helft van de plantjes op de foto krijgen en zelfs dan is het formaat van de plantjes nog moeilijk af te zien.

Ik heb ook nog een groot deel van de getopte wiet met behulp van Nafta tot een concentraat verwerkt. Deels omdat dit mij een interessant experiment leek om een extreem potent cannabis extract te maken maar ook deels omdat ik anders niet de ruimte had om het mee te nemen. Ik krijg er nog steeds een brede glimlach van als ik er aan terug denk, 1000 gram per plant was wel behaald in ieder geval. :')

Ik heb op aanraden van iemand grond uit een kippenren gebruikt, kippenstront doen cannabisplanten het blijkbaar zeer goed op. 2018 was er die zomer een aanhoudende hittegolf/droogte, desondanks geen enkele keer water gegeven en dat bleek ook niet nodig.
    Ongeveer de helft van de takken van de (meer Sativa leunende) Girlscout Cookies was onder eigen gewicht afgebroken. De (meer Indica leunende) Friese Dauw die veel meer als struikgewas groeide en een haast compleet andere plant leek op meerdere manieren had hier dus helemaal geen last van. De Girlscout Cookies deden mij veel meer aan een hopplant denken, hele andere geur ook. Erg leuk experiment in ieder geval.

PaddoKweker vindt dit leuk.
  11. PaddoKweker

en als ik dan Goldseeds zijn post lees met 25 gram per plant...
    ik weet dan van welk merk ik in ieder geval geen zaden ga kopen :thumbsdown:

12. PaddoKweker

wat is gruiswiet?
    en waar woon je (regio) dat je dit voor nog geen euro de gram kan kopen?

13. Stonologie

Mooie plantjes jongens, geweldig! 25 gram van een autoflower vind ik ook echt heel matig. Met een klein beetje werk haal je er 100 gram echt wel vanaf!

Als het weer een beetje meezit natuurlijk.

14. Zonnetje

@Stonologie Heb jij het dan over droog of nat?
    Ben benieuwd wat ik van mijn Autoflowers kan halen :innocent:

Laden...