1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel is teveel / paranoïa

Discussie in 'Speed' gestart door DeProfeet, 29 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DeProfeet

DeProfeet Experimenterende gebruiker

Beste DF-ers,

Ik had laatst een topic aangemaakt met vragen over speed waar ik zeer behulpzame reacties op kreeg. Ik zit echter met nog wat vragen;

Ik kreeg als advies om de hele tijd kleine sleutelpuntjes te nemen aangezien ik voor het eerst speed ga proberen. Dit om te kijken hoe je het vind en zodat je niet te veel neemt. Mijn vraag is nu: hoe weet ik of ik op het randje zit van teveel?

Ook heb ik al een aantal keer gelezen over speed paranoïa. Speelt dit over het algemeen alleen bij hoge dosissen of kan ik bij wijze van na 2 lijntjes al gek worden? Is het evt. een goed idee om oxazepam mee te nemen voor de zekerheid?

En als laatste: ik ga, als ik de speed echt niet zo leuk vind, een flink aantal uren later op de avond misschien toch een beetje MDMA gebruiken. Ik zou dit normaal nooit doen en ik ben me volledig bewust van de schadelijkheid die dit met zich meebrengt. Ik kies hiervoor omdat ik op dit feest echt maximaal wil genieten en ik kijk hier enorm naar uit. De rest van het
    jaar gebruik ik nauwelijks drugs. Heeft iemand hier ervaring mee en eventuele tips?

Ik zag ook dat @SanneBanne een tijd geleden een enorm leuk tripreport heeft geschreven waarin zij deze combinatie ook doet. Hoeveel uur zat er tussen je speed en xtc gebruik? Heb je iets gemerkt van de speed toen je onder invloed was van xtc?

Met vriendelijke groet

SanneBanne vindt dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hoi,

Het is niet zo dat je van speed zo maar knettergek kan worden, zoals ik het begrepen heb zijn er 3 dingen die invloed hebben op het triggeren daar van:
    - Aanleg voor psychische problematiek
    - hoeveelheid
    - langdurig slaapgebrek

Meestal is het een combinatie van deze 3 hoewel een van deze 3 op zich ook voor paranoia kan zorgen.

Wat ik zelf het meeste heb gezien is achtervolgingswaanzin, en ken zelfs gevallen van mensen die daar jarenlang last van hebben gehad.

De combo speed/MDMA is erg ongezond maar je gaat er wel als een speer op.

DeProfeet, Pompen en SanneBanne vinden dit leuk.
  3. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ik heb zelf nog nooit paranoia gehad na speed, en denk dat het met name voorkomt in de combinatie met de zaken die @acht.zes al opnoemt. Denk dat het zelden enkel van speed voorkomt, zeker als je je zoals jij zo goed voorbereid. Goed eten, goed drinken, geen dagen wakker blijven en een normale dosering. Dan zal je gewoon een prima avond/nacht hebben verwacht ik.

De combinatie MDMA/Speed is een combi die ik wel eens vaker doe. Ondanks de waarschuwingen (meningen zijn daar echter verdeeld over, zie bijvoorbeeld Tripsit.me) dat het erg slecht zou zijn, vind ik ze erg prettig samen. Tijden ertussen let ik nooit op dus dat zou ik niet durven zeggen. Vroeger deed ik Speed als de MDMA high richting coming down ging, tegenwoordig zelfs tegelijk (MDMA x Speed combi lijntjes) bij mij maakt Speed de MDMA high energieker, wel net zo vaag en leuk, maar er zijn ook mensen die juist vinden dat Speed de MDMA vibe wegvaagt. Dat zal vooral persoonlijk zijn.

Als je vrij zeker wilt zijn dat je van beide drugs het leukste meekrijgt, zou ik dus eerst MDMA doen, en zodra die high richting coming down gaat, dan pas beginnen met Speed. Tevens vangt Speed de, "Ojee, ze hebben mijn parachute vergeten om te doen" kind of coming down, die MDMA kan hebben, dan netjes op. En dat vind ik altijd onwijs relaxt.

Houd er rekening mee dat de MDMA high korter kan zijn als je het andersom doet. Speed zet je lichaam in een soort "sport modus" dus alles in je lichaam (verbranding e.d) verloopt sneller, dus ook de afbraak van een andere drug kan ineens sneller gaan.

DeProfeet vindt dit leuk.
  4. DeProfeet

Enorm bedankt @acht.zes en @SanneBanne voor de uitgebreide uitleg!

De comedown van MDMA is bij mij ook aardig heftig en het effect duurt de laatste tijd kort. Om precies deze reden wilde ik ook speed proberen.

Als je speed in de comedown van MDMA neemt, verleng je je high dan ook een beetje of is het meer puur om de comedownverschijnselen iets te verlichten?

Nogmaals vriendelijk bedankt

5. KetaKech

KetaKech Experimenterende gebruiker

In mijn ervaring verlicht je alleen je comedown verschijnselen, het love gevoel komt niet ineens terug! Dit was wel slechts een enkele keer en ik had er ook wat keta bij genomen.

6. DeProfeet

Bedankt voor je reactie. Dan kies ik ervoor om toch eerst speed te gebruiken en mocht ik het uiteindelijk echt niet kunnen laten dan neem ik zo’n 5 uur later een normale dosis MDMA (100mg is voor mij normaal/lichte kant). Of kan ik beter met een kleinere dosis beginnen vanwege de speed?

7. Eman

Eman Experimenterende gebruiker

Met speed valt " te veel" nemen mee, in vergelijking met bijv mdna.
    Heb je te veel pillen op, kun je " fout" gaan.

Met speed weet ik uit eigen ervaring dat ik me opgejaagd en geïrriteerd ga voelen.
    Na ernstig slaap en voedsel te kort komen de bekende complottheorieën, achtervolgings waanzin en schaduw mensen.
    De hallucinaties kunnen wel mooi of grappig zijn.

Er stond een x midden in de woonkamer een meisje met lang zwart haar, in een witte jurk voor over gebogen als een mongool te schokken en bewegen, zoals dat mens uit The ring.
    Ik wist dat ze me niks kon doen, en een hallucinatie was.
    Door de jaren heen heb ik mezelf getraind om niet bang te zijn als ik wat engs zag, voelde of hoorde.
    Vandaar dat ik wel kon lachen om dit grietje in mijn huis.

Gebruik idd steeds een puntje of klein lijntje speed als je niet ervaren bent.
    Speed kun je altijd bij pakken en werkt dan ook.

Echter raad ik het af om dagen door te gaan en te blijven pakken.
    Je lichaam en stofjes in hersenen zijn dan op.
    De speed kan dan niks meer gebruiken.
    Je reserves zijn op, en die moet je bij vullen door te slapen en eten.

Mijn record staat op 6 dagen wakker.
    Dat is jaren geleden.
    Ik kon niet eens meer praten, alleen geluidjes maken. Er kwam een groene boself op de koffie, terwijl mijn kamer vol hing met spinnenwebben.

Laatst bewerkt: 29 aug 2018
    TechnoChicken en DeProfeet vinden dit leuk.
  8. Eman

Mdna kun je ook bijpakken, al is dat beperkt.
    Met mdna heb je echt liever te weinig op, dan te veel.
    Heb je het over poeder of pil?
    Poeder weet ik niet qua grammen.
    Met een pil zou ik beginnen met een kwart of zelfs minder van de pil.
    De laatste jaren zijn pillen dubbel of niet meer sterker geworden.
    Dit vanwege de productie, en het vervoeren ervan ect ect.
    2 pillen in 1 zeg maar.
    Het is vrij onbekend dat de pillen dubbel zo sterk zijn geworden, en dat je gerust een halve, gelijk aan 1 pil dus, kunt nemen en net zo waus kunt worden.

9. DeProfeet

@Zifôt erg bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ja 100mg MDMA is voor mij normaal gesproken een goede dosis, maar moet ik nog oppassen met de dosering omdat ik speed van tevoren heb gebruikt?

Dus dat ik bijvoorbeeld met minder moet beginnen?

10. Eman

Gepikt van google:

XTC en speed
    Combineer XTC niet met speed. De combinatie van speed met XTC is nog schadelijker voor de hersenen dan wanneer je beide middelen afzonderlijk gebruikt. Daarnaast overbelast je je hart en bloedvaten nog meer. De dip na gebruik is groter en je krijgt de dagen erna eerder een leeg en uitgeblust gevoel. Gebruikers melden dat de combinatie maakt dat de oppeppende effecten gevoelsmatig meer overheersen. Je voelt je wat minder vaag.

Waarom niet voor alleen speed, of alleen mdma kiezen?
    Uiteraard is elk persoon anders, en ben je vrij te doen wat je wilt.
    Als je deze combinatie wilt doen, zit er niks anders op dan het uit proberen.
    Elk persoon reageert anders, en ik geloof niet in mensen in hokjes plaatsten.
    Begin altijd met weinig voor het zekere.

11. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Ik had laatst een topic aangemaakt met vragen over speed waar ik zeer behulpzame reacties op kreeg. Ik zit echter met nog wat vragen;

Nou, dat ligt er aan wat jij te veel vind. Om eerlijk te zijn moet je wel goed je best doen om nare gevoelens te ondervinden op speed überhaupt. Tenzij jij bij de cafeïne boer haalt akelig mannetje.

Nog nooit gehad en ik heb wel op z'n tijd een bom gedaan.
    Speed geeft geen negatieve bijwerkingen zelfs niet als je een puntje te veel neemt.

Als je de mdma effecten zoveel interessanter vind neem dan gewoon geen speed.
    Maar, je zal hier wel een reden voor hebben dan zou ik het andersom doen.

MDMA = Love/energy
    SPEED = Energy

Quick maths.
    Waarom niet mdma eerst, je raakt het love gevoel kwijt als je flink aan de speed gaat.
    En Speed ramt die comedown van mdma wel weg.

Plss correct me if i'm wrong.

12. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

"Mijn record staat op 6 dagen wakker"

Oké netjes, hoeveel grammen zijn er doorheen gegaan?

Ik heb een keer 4,5 dag 10 gram + Psychose. Helaas toen was het over.

Ik heb gister geslapen daarmee stopte ik een 4 dag en 8 uur sessie vanaf begin dag 3, geen middelen meer.
    Als ik middelen had gehad was t misschien wel 'n primeurtje geworden.

Disclaimer: nooit meer dan 1 dag doorhalen.

Die boself lijkt me gezelliger, als die stomme kut kat.
    En elke auto word uitvoerig in gehangen.
    Zitten er ook altijd paar achter de gordijnen stiekem dichterbij komen
    Verder heb je nog die persoon zich verplaatst met een flits, leuk 1x

Voorrderest heb ik geen uitbundige meegemaakt.

13. Eman

Het is járen geleden.
    Ik was nogal van het padje af.
    In die week zijn een x 4 terug gegaan naar de dealer.
    Geen idee hoeveel gram ik toen op had, te lang geleden.

Je komt geïrriteerd over, of is dat mijn verkeerde interpretatie? :manmoon:

14. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Dat is inderdaad niet mijn bedoeling naar jou.
    Ik vind het altijd leuk om te zien dat andere ook dingen gezien hebben, die soms herkenbaar voorkomen

En dat naar de dealer gaan is leuk de 2e keer als jij er al 3 dagen achter de rug.
    Hij herkende het meteen aan mij, en toch meer verkopen vuile rat.
    Sindsdien horen 3 dagen niet meer tot de sessie.

2 dagen is altijd goed, 3 neem je alleen als je niet kan slapen.

Ik ben niet zo zeer van het padje af.

Maar, bij deze brand los als je hier iets over te zeggen hebt.

15. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat is niet helemaal waar hoor. Speed is een stuk minder agressief in bijwerkingen dan bijvoorbeeld MDMA bij normaal gebruik, maar ik krijg van hoge dosissen (73% zuivere) speed wel degelijk enge bijwerkingen in de come down, fysiek vooral. Onder andere vaatvernauwing en daardoor bleekheid of juist vlekken, maar ook soms geelzucht, nystagmus en/of scheel zien. En dan heb ik het niet over achterlijke hoge doseringen want ik ga, o.a. vanwege bovenstaande, nooit verder dan 200 mg.

Of bedoel je mentale bijwerkingen? Daar heb ik zelf minder last van, maar ik zie het nut dan ook niet in van dagenlang wakker blijven op speed. De rush van de piek komt nooit echt terug, je bent dan alleen de crash aan het uitstellen. Zonde van de speed, en daarnaast ontzettend slecht voor je lichaam. Er zijn genoeg mensen die flink paranoïa worden dan en een psychose ligt op de loer. Je weet niet altijd vantevoren of je gevoelig hiervoor bent. Gewoon met mate gebruiken dus die handel en je rust nemen.

Als je langer doorhaalt krijg je in toenemende mate ook te maken met overgevoelige zintuigen en bijbehorend ‘gedoe’ (gebeurt overigens ook zonder speed en is dus vooral een gevolg van slaaptekort, maar met speed in versterkte mate). Geluiden komen veel harder binnen, je schrikt je de hele tijd weer een hoedje als je computer of telefoon een bliepje produceert, geuren worden sterker waargenomen en je krijgt special effects in je gezichtsveld. Randen om voorwerpen, gekleurde vlekken en flitsjes, vliegjes zien vliegen, beestjes zien lopen, bewegende gordijnen, sneeuw in je huiskamer. Wel maf om eens mee te maken wat gebrek aan slaap met je brein doet.

@Zifôt: lol, the Ring. xD Ik had een tijdje terug ook een keer zo’n schaduwmens in m’n kamer. Tot dan toe had ik na speed vooral milde visuele verstoringen in de late come down, van vermoeidheid, maar die keer viel het anders, ik was misschien fysiek niet optimaal, denk onderliggende migraine ofzo. Spotte ik aan eind van de piek dus ineens zo’n mens in m’n kamer. :’) Oké, nou, goedenavond dan maar. Zag d’r alleen vanuit m’n ooghoek dus niet enorm veel detail, maar het was in grote lijnen een gezette vrouw van middelbare leeftijd met een wijde witte trui aan, kleurloos typje, saaie ‘tante’-achtige uitstraling, geen emotie. SanneBanne en ik hebben dit niet al te feestelijke schepsel toen maar Saaie Tante gedoopt. Ze is zeker twintig minuten midden in m’n kamer blijven staan (zitten op de bank was blijkbaar niet aan d’r besteed) en toen ineens - poef - weg. Toch wel de meest bizarre en ongezellige visite die ik ooit heb gehad. :wink:

Ik vind speedhallucinaties net als MDMA-hallucinaties eigenlijk nooit eng, wel fascinerend. Ze zijn er de ene keer niet, de andere keer wel. Vaak flitsend snel (Saaie Tante was een primeur voor mij, zo langdurig), soms komt dezelfde visuele error steeds terug. Vaak ook heel realistisch, hoewel je wel het volledige besef hebt dat ze niet echt zijn. Tenminste, da’s hoe ik het ervaar. :)

* Edit: lol, sorry voor dit hele verhaal, en ik zit niet eens aan de speed. :’)

Mindless, DeProfeet en Eman vinden dit leuk.
  16. Eman

Ik wordt er ook nooit bang van.
    Dat heb ik mezelf redelijk snel aangeleerd toen ik begon met drugs.
    Een eng persoon of monster op straat wordt steeds meer een prullenbak naarmate je dichterbij komt.
    Ik blijf heel nuchter en besef altijd dat het niet echt is en me niks kan doen.

De schaduw mensen vindt ik altijd gezellig.
    Je ziet ze in je ooghoek, maar net niet.
    Het voelt in elk geval heel vertrouwd.
    Jaren geleden toen ik de speed misbruikte, heb ik een x een glas water voor iemand gepakt die er niet was. Ik was helemaal alleen. Slaaptekort.
    Zo ging ik ook altijd door slaapgebrek ( 3 nachten wakker ), spullen op de raarste plekken leggen, wat ik dan niet meer wist. Ik regelmatig op zoek in huis naar iets. Vondt ik bijv mijn bril terug in een rol ductape.

Ballitch86 en DeProfeet vinden dit leuk.
  17. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ja precies dat! In ooghoek maar net niet helemaal. Gelukkig dat jij ze wel gezellig vindt. Ik vond Saaie Tante juist heel erg ongezellig. :wink: Maar had verder geen last van d’r ofzo. Het was de eerste keer dat ik echt zo duidelijk een ‘mens’ zag tijdens gebruik van drugs. Heb wel eerder personen in prullenbakken gezien ofzo maar dit, een menselijk figuur midden in m’n woonkamer, was nieuw. Dus was wel geïnteresseerd en vond het jammer dat ze in m’n ooghoek bleef.

Haha, bril in een rol ductape. :grin: Ik ben wel standaard alles kwijt op speed maar dan blijkt het achteraf gewoon voor m’n neus te liggen. Dingen lijken echt tijdelijk in het niets te verdwijnen.

Eman en DeProfeet vinden dit leuk.
  18. DeProfeet

Thnx allemaal!

Mijn insteek was meer dat ik eerst speed wilde proberen en dat, mocht het me niet bevallen, ik later op de avond als de sterkste speed effecten zijn afgenomen ik wat MDMA neem.

Ik heb nu in ieder geval weer wat ervaringen en meningen gehoord. Hier kan ik wat mee mensen, bedankt :grin:.

Roze olifant vindt dit leuk.
  19. missBehave247

missBehave247 Newbie

Paranoia en hallucinaties (psychose) is in eerste instantie het gevolg van te lang wakker zijn. Voor de één kan dat na 2 dagen zijn, voor de ander na 4 dagen pas. Dat komt omdat je hersenen waarnemingen door vermoeidheid verkeerd registreren. De sores, onzekerheden, problemen of whatever, waar je in het dagelijkse leven mee rondloopt kunnen dan versterkt worden, daarmee gekoppeld worden en als het ware tot leven komen. In principe is dat niet de speed zelf, tenzij het inderdaad vervuild, oud is o.i.d.

Mdma of xtc in combinatie met speed gebruiken is chill, maar slecht omdat dat het serotoninesyndroom kan veroorzaken. Die schade is dan onherstelbaar. Serotonine is de neurotransmitter die zorgt voor een gereguleerde afgifte van dopamine, " het gelukzaligheidstofje", omdat jouw voorraad dopamine eens in de zoveel tijd aangemaakt wordt en dus op den duur ook weer opraakt tot de volgende lading is aangemaakt. Bij het serotoninesyndroom is dat helemaal verstoord. Dit kan zorgen voor manieen en depressies op random momenten.

Oxazepam kan je doen, maar na genoeg speed geconsumeerd te hebben zal de speed hoogstwaarschijnlijk de boventoon voeren, zelfs met 50mg oxazepam.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Hoeveel teveel paranoïa
  1. Woezoe
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    444
  2. mdmafreak
    Reacties:
    48
    Weergaven: