• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hoeveel MG gebruik jij (festival)?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Djordy63

Newbie
Beste Forumleden,

zo links en rechts hoor ik steeds vaker mensen die veels te veel mdma gebruiken tijdens festivals. Ook vrienden van mij gebruiken erg veel. Het leek mij leuk om eens inzicht te krijgen hoeveel MG MDMA jullie gebruiken tijdens een festival. Misschien handig om bepaalde informatie er bij te zetten;

Trip; 15:00-23:00
Man
178cm
74KG
Dosis; 130mg

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Meestal starten we rond 15.00 uur. De trip varieert in lengte. De "piek is vaak maar een uurtje of 2-3 maar daarna wel nog een uurtje of 3 wat nasleep waarin de effecten toch nog wel goed merkbaar zijn.
Man
191 cm
circa 95kg
Dosis: 150-200 mg

Rosie

Belezen gebruiker
Festival: 18.00u - 1.00u
Feestje: 0.00u - 7.00u
Vrouw
160 cm
90 kg
Startdosis: 80-100 mg
Totale dosis: 120-170 mg

De echte "trip" inderdaad uurtje of 3-4, maar daarna nog wat uurtjes de nasleep. Ik pak na 3 uur een klein beetje bij.

BraboF

Belezen gebruiker
Setting: Hardstyle/hardcore feesten
Tijd: 15:00-23:00
Man
174cm
59KG
Startdosis: 100mg (1/2)
Totale dosis: 400mg (3x 1/2 bijpakken)

Zoals je aangeeft gebruiken je vrienden vaak meer...ik 'helaas' ook merk ik aan de eerder gegeven reacties. Dit zal te maken hebben met gewenning, de 3 maanden regel wordt in mijn situatie niet nageleefd. Natuurlijk is de ervaring niet meer zoals de eerste keer, echter voel ik me nog steeds geweldig op xtc.

Chillax

Bewuste gebruiker
Man
188cm
85kg,gespierd
Startdosis 110
2x bijpakken a 45mg
(planning is altijd 1x bijpakken maar onder invloed wordt dat vaak toch 2x). In totaal 200mg

Duurt dan meestal zo'n 2-3 uur. Dan neem ik nog wat cannabis waardoor het space gevoel vaak aardig terugkomt. Ik houd altijd 3 maanden pauze met een heel enkele keer 2 maanden maar dat is echt een uitzondering. Ongeveer 4-5x per jaar.

Ik spreek op festivals ook vaak mensen over gebruik en verreweg het merendeel neemt te veel en te vaak (te weinig pauze). Soms wel 4x in de maand en dan ook nog hoge dosissen...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik schrik ook vaak van de frequentie en dosering van gebruikers op festivals. Zelf gebruik ik 1 a 2 keer per jaar mdma. Als ik gebruik gebruik ik vaak wel net iets teveel (richting de 2mg per kg).

@BraboF dat zijn serieuze doseringen maat! Valt me op dat jij, zoals heel veel anderen, begint met een bescheiden dosis en dan heel vaak bijpakt. Ik heb wat onderzoek gedaan en ben fan geworden van het advies van Alexander Shulgin (die mdma heeft ontdekt). Hij geeft aan dat je het beste circa 2/3 of 3/4 van je dosis als startdosis neemt en dan na 1,5-2 uur het restant bijneemt.

Het vaker bijpakken heeft gewoon niet zoveel zin. Theoretisch gezien klopt dit omdat je serotonine al grotendeels vrijgegeven is en je receptoren het niet meer aankunnen. Ook mijn eigen persoonlijke ervaring met meer dan 1 maal bijpakken is dat je die echte "xtc verliefdheid" toch niet meer terugkrijgt. Je wordt/blijft alleen maar waus terwijl je de schadelijkheid voor je hersentjes enorm opdrijft.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Man
191cm
80kg, slank

Festival/Feest:
Startdosis M rond 90mg met na +-3uur 40 a 50mg bijpakken.
Tegen einde wordt er vaak begonnen aan halve gr coke.
Dosis M gehele avond 130 a 140mg = 1,61mg a 1,75 per kg

Thuis:
Startdosis M rond 110mg met na 3uur 40 a 50mg bijpakken.
Tegen einde wordt er vaak begonnen met Keta en dit in kleine bumpjes nemen tot het lekker is.
Dosis M gehele avond 150 a 160mg = 1,875mg a 2mg per kg.

Volgens de richtlijnen iets te veel voor op een avond maar dat neem ik maar voor lief.

Perenijsje

Wijs gebruiker
Setting: Ground Zero festival
Tijd: 22-7 uur
Vrouw
158cm
65KG
Startdosis: 100mg (1/2)
Totale dosis: 200mg (2x 1/4 bijpakken)

Festival duurde van 22-7 uur maar was om 23 uur binnen en heb tot 00.30 uur gewoon beetje nuchter sfeer geproefd. Om 00.30 uur halfje ingenomen. Vorige keer met testen van deze batch pillen thuis merkte ik op een kwartje niet zoveel. Om 3 uur kwartje bijgepakt en om 5 uur het laatste kwartje wat aardig verbrokkeld was opgelikt. Ging erg lekker allemaal, viel goed. Lekker veel energie en euforie en lovegevoel. Geen hele hoge hartslag en wel beetje kauwneigingen maar was niet echt kaakschaatsen. Vond dit wel een prima dosis ondanks dat het 3x m'n lichaamsgewicht in mg is.

Alleen om 5.30 uur ben ik beroofd van m'n telefoon, pinpas, ov-kaart en paspoort dus toen was ik snel weer "nuchter" en niet meer gefeest maar druk met security en politie geweest tot 7 uur. Dus op die manier wel een enorme kater aan het festival overgehouden.

Laatst bewerkt:

Krullen

Belezen gebruiker
Alleen om 5.30 uur ben ik beroofd van m'n telefoon, pinpas, ov-kaart en paspoort dus toen was ik snel weer "nuchter" en niet meer gefeest maar druk met security en politie geweest tot 7 uur. Dus op die manier wel een enorme kater aan het festival overgehouden.
Dat is wel echt heel klote zeg.

OT:

Man
1,86
94kg (gespierd met beetje extra)

Start 100mg
Herdosering per 25/50 Mg

Probeer het op 200 Mg te houden, schiet wel eens uit

Kwak

Experimenterende gebruiker
Buiten festival
14:00-23:00 (inname rond 17:00/18:00)
Man
176 cm
53 KG
Start dosis: 80-100 mg
1x bijpakken na 2-3 uur 40-50 mg
Totaal: 120-150 mg

Binnen als buiten festival
12:00-06:00 (inname 0:00)
Start dosis: 80-100 mg
Tegenwoordig 1x bijpakken

Vroeger was de startdosis en het bijpakken hoger/vaker.

Baap

Thuis
20:00-5:00
Man
192 cm
90 kg
Start dosis: 1 hele à 150 mg
2 x bijpakken om de 3 uur = 2 x1/3 à 50 mg
Totaal 250mg = 2.78 mg per kilo

Terwijl ik dit schrijf kom ik erachter dat ik echt veeel te veel neem hahaha...

wapboy

Thuis....man 196 95kg....begin met halfje 100mg en na 2.5 uur nog een kwartje erbij en daarna verder met G.....dit over een hele nacht:hearteyes:

Is eigenlijk geen festival maar thuisfestievalletje:relaxed:

Revolutionair

Wijs gebruiker
Man 80kg

Deed altijd 200 a 300 mg.
Op de afterparty door met elke keer 100mg.
Soms wel 48 uur of 72 uur lang doorgegaan en dan waneer je inkakt weer bij pakken.
Geen aanrader, kan lang goed gaan maar dan verdwijnt het liefdes gevoel.
Je word er ook niet knapper op...

Zonnetje

Belezen gebruiker
Man 78kg
1.78 cm

Laatste keer totaal 172mg gedaan. (pillen afgewogen met 0,001mg weegschaaltje en in capsules gedaan. gecorrigeerd voor hoeveelheid mdma)

Om 2:10 capsule van 86mg genomen
Om 4:00 capsule van 43mg genomen
Om 5:10 capsule van 43mg genomen

Ben vervolgens als een raket gegaan van 2:45 t/m 6:00 en ik weer een beetje besef had van tijd.
Waar het mis ging was dat ik vergeten was dat ik geen kwartjes aan het nemen was. De eerste capsule klapte er best in en logische nadenken zat er niet meer in.
Denk dat de hoeveelheden wel prima waren maar denk dat het beter is om van te voren ook een soort van tijdschema te maken.

Na hoeveel tijd zou ik pas de 2de en eventueel de 3de capsule nemen?

benzzzy

Badass junkie
Lichaamsgewicht in kg x 0.9=....+50mg
Eventueel een Redose van 50% de boven genoemde dosering.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
5 a 6 mg (DOC) gecombineerd met 1/10de a 1/5de mg (LSD) staat voor mij garant aan een uur of 10 knallen op hitech psytrance!

Zonnetje

Belezen gebruiker
Vind dat wel erg stevig zeker met een redose al na 90 minuten dan zit je er net uurtje a half uurtje in 🤣

Is dan 120mg voor mij en dan dus nog een keertje 60mg = 180mg totaal. Verspreid over een avond zou 180mg nog wel kunnen.

Had een keer pillen van 240mg en daarbij was een kwartje het net niet en wanneer ik het 2de kwartje erbij gooide dan was het net iets to much kwa body load. Bij inname het 3de kwartje zat ik er toen lekker in en daarna ook. Maar het 4de kwartje deed meer kwaad dan goed tegen die tijd.

5 a 6 mg (DOC) gecombineerd met 1/10de a 1/5de mg (LSD) staat voor mij garant aan een uur of 10 knallen op hitech psytrance!
Gaat hier wel over MDMA haha

benzzzy

Badass junkie
Met Mdma is het belangrijk dat je gelijk een goede dosering pakt en niet bijvoorbeeld 3x 60mg over 3 uur.

Het zal beter voelen en fysiek beter zijn om met 120mg te starten.

Verder zijn herdoseringen relatief ineffectief en verlengen ze in het algemeen alleen de duratie zonder de sterkte veel te beïnvloeden.
Maar dragen ze wel even goed bij aan neurotoxiteit en de comedown.

De herdoseringen is niet verplicht maar als je er doet beperk het tot 1 en neem deze in het begin van de piek.
Ideal met een maximum van de helft van je start dosis.

Zonnetje

Belezen gebruiker
Mmm zat er wel een keertje aan te denken om een keer een hele pil van 111mg te nemen en dan zonder bij te pakken kijken hoe dat voelt.

Hier nog even de link over de formule die @benzzzy bedoelde.

Laatst bewerkt:

Kwak

Voor mij werkt bijpakken niet zo. Dit heeft denk ik ook te maken met dat ik constant op mijn telefoon zit te kijken wanneer ik de 2e erin mag gooien.

Peppie0546

Hoi, ik heb een vraagje ga in april naar kingdance. Ik heb pillen met 120 mg mdma. Ben een dame van 60 kg. Zat te denken om als ik binnen ben rond 15:00/16:00 een halfje te nemen. Het festival duurt volgens mij tot 23:00. Zat te denken om dan 2 keer een kwartje bij te nemen. Zou dit nut hebben of kan ik het beter anders doen?

benzzzy

Badass junkie
Hoi, ik heb een vraagje ga in april naar kingdance. Ik heb pillen met 120 mg mdma. Ben een dame van 60 kg. Zat te denken om als ik binnen ben rond 15:00/16:00 een halfje te nemen. Het festival duurt volgens mij tot 23:00. Zat te denken om dan 2 keer een kwartje bij te nemen. Zou dit nut hebben of kan ik het beter anders doen?
Geeft een dosering van 100mg en een Redose van 50.

60mg is een lage dosis ongeacht gewicht.
Je eerste keer is altijd de beste verneuk deze niet door perongeluk te onderdoseren.

Ga in iedergeval voor 2/3e.

En niet meer dan 1 herdoseringen niet eerder dan 1 uur na inname of later dan 2 uur.

Het her doseren van Mdma is vrij ineffectief gezien een meerderheid van de serotonine vrij komt bij de eerste dosis en de 2e zal daardoor geen linear effect hebben.
Maar de 2e is nog wel even neuptoxisch en remt nog wel de omzet van tryptophan naar 5htp en zal daarvoor de comedown en schade wel linear vergroten zonder een linear voordeel.

Dus
En 1 Redose 90m na inname om de duratie te vergroten.

benzzzy

Badass junkie
Met 1 Redose kom je met gemak het festival rond als het maar 4 uur is.

Geloof me je wilt een goede dosering als je start dosis.
Bijpakken zal veel minder effectief zijn en de dosis verhogen is extra neurotoxisch en maakt de Mdma meer speedy.

Peppie0546

@benzzzy
Dit word mijn 2e Keer xtc dan had de eerste keer een halfje gehad (zijn dezelfde pillen heb samen met 2 vrienden 10 ingekocht). Aangezien ik mijn 1e keer echt goed ging op mijn halfje zat ik te twijfelen over dosering bij het festival. Ook omdat de setting heel anders is en ik niet op de helft van het festival wil inkakken zegmaar. Dus ik zat te twijfelen tussen: startdosis halfje en 2 keer kwartje bijpakken. Of 3 kwart startdosering en dan kwartje bijnemen.

Peppie0546

@benzzzy
Dit word mijn 2e Keer xtc dan had de eerste keer een halfje gehad (zijn dezelfde pillen heb samen met 2 vrienden 10 ingekocht). Aangezien ik mijn 1e keer echt goed ging op mijn halfje zat ik te twijfelen over dosering bij het festival. Ook omdat de setting heel anders is en ik niet op de helft van het festival wil inkakken zegmaar. Dus ik zat te twijfelen tussen: startdosis halfje en 2 keer kwartje bijpakken. Of 3 kwart startdosering en dan kwartje bijnemen.
Weet namelijk niet zeker of meer dan 1 hele pil teveel van het goeie is aangezien dit nog maar mijn 2e keer word en 60 kg niet heel veel gewicht is ofzo haha

Ganggang💯

Wijs gebruiker
@benzzzy
Ik zou wat later beginnen als je tot 11 wil blijven. Als je dan om 17:00 wat neemt hou je het prima uit.

Uiteindelijk is de dosering ook een beetje persoonlijk, probeer de manier van benzy eens uit en kijk of het bevalt. Anders zou je het die keer erna iets anders kunnen indelen.

Peppie0546

Ik zou wat later beginnen als je tot 11 wil blijven. Als je dan om 17:00 wat neemt hou je het prima uit.

Uiteindelijk is de dosering ook een beetje persoonlijk, probeer de manier van benzy eens uit en kijk of het bevalt. Anders zou je het die keer erna iets anders kunnen indelen.
Mmmh oke dus even voor de duidelijkheid. Als ik om 17:00 uur 3/4 neem kickt die rond 18:00 ongeveer goed in. En dan rond 19:30 keer laatste kwartje innemen?

Zonnetje

Belezen gebruiker
En dan rond 19:30 keer laatste kwartje innemen?
Als je je er dan fijn bij voelt omdat te doen kun je dat idd doen. Hou er rekening dat de come up wel wat zwaarder kan zijn dan de vorige keer.
Wat mij betreft is een zwaardere come-up het effect erna wel waard. Maar misschien moet je dan ff een colaatje pakken of rustig acclimatiseren.

Peppie0546

Als je je er dan fijn bij voelt omdat te doen kun je dat idd doen. Hou er rekening dat de come up wel wat zwaarder kan zijn dan de vorige keer.
Wat mij betreft is een zwaardere come-up het effect erna wel waard. Maar misschien moet je dan ff een colaatje pakken of rustig acclimatiseren.
Je bedoelt het inkick gevoel zegmaar? Dat vond ik bij mijn 1e keer xtc best heftig. Dus dat word dan heftiger als je bijneemt?

benzzzy

Badass junkie
Nee.
Het word heftiger van een hogere dosering.
Bijnemen zal dit juist verminderen maar zal daardoor minder effectief zijn en de schade/risico's nemen toe.

Peppie0546

Nee.
Het word heftiger van een hogere dosering.
Bijnemen zal dit juist verminderen maar zal daardoor minder effectief zijn en de schade/risico's nemen toe.
Sorry als ik irritant ben, maar ben vaak beetje traag van begrip haha
Je bedoelt dus dat bij een hogere startdosering het inkicken heftiger is. En als je na je startdosering bijneemt het inkicken van die pil minder heftig is.
En het versterkt de trip dus niet, maar duurt die dan 1 of 2 uur langer ofzo?

benzzzy

Badass junkie
Het kan de trip weldegelijk versterken maar over het algemeen heb je een grotere dosering dan je eerste dosis nodig en de verandering is vaak niey zoals verwacht als meer euforisch meer Love gevoel maakt laat je voornamelijk extra strak staan de kans op blackouts vergroten comedowns van hier tot Tokyo.
En boven op alles zal dit relatief neurotoxisch zijn.

Dus ja dit zal de trip alleen verlengen gezien jij dat niet gaat doen als je verstandig bent

Zonnetje

Belezen gebruiker
Jah lastig ben er zelf ook nog niet uit.

Denk dat minstens 1 mg/kg altijd een goede start is. (was niet te heftig voor mij maar ook zeker niet te soft)
En dan 1 of 2 keer 0,5 mg/kg bijnemen.

Maar ben toch benieuwd naar een keertje die hele pil nemen van 111mg (getest) en dan niks meer bijnemen.
En dan maar het 3 a 4 uur durende effect voor lief nemen.
Ben alleen bang dat ik dan even voor een half uurtje ben uitgeschakeld XD

2 van mijn betere ervaringen met xtc waren keren dat ik 1x iets had genomen.
Beide een keren een halfje. Al was 1 van die keren de eerste keer mdma en de andere was op een spontaan moment tijdens een feest.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan