Hoeveel miauw per dag/weekend?

Nakkiedoen?

Newbie
Hoi allemaal,

heb even een vraagje, weet iemand toevallig wat de Max miauw per dag is?

K ga sinds kort met vrienden naar festivals en gebruiken dan vaak miauw (ik meestal 1,5/2gr over een hele dag. Nu hebben wij binnenkort een heel weekend festival en was ik benieuwd hoeveel je ong per dag/weekend mag snuiven zonder echt gevaar te lopen

alvast bedankt!

Highonlife

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal,

K ga sinds kort met vrienden naar festivals en gebruiken dan vaak miauw (ik meestal 1,5/2gr over een hele dag. Nu hebben wij binnenkort een heel weekend festival en was ik benieuwd hoeveel je ong per dag/weekend mag snuiven zonder echt gevaar te lopen

alvast bedankt!
Drugs gebruiken zonder gevaar te lopen is een utopie. Er zijn altijd risico's verbonden aan het gebruik van drugs. Beperk je gebruik tot één dag ipv een heel weekend en doseer niet zo hoog als beschreven. Ik ben vermoedelijk wat jaartjes ouder dan jij en ook zeker niet heilig geweest, maar dit is het advies wat ik je mee wil geven. Wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten.

Druggers

Belezen gebruiker
Daarom vraag ik het nu juist, wat is een beetje normale hoeveelheid voor over een hele dag?
Ik persoonlijk zou nooit meer dan 200mg op 1 dag doen, maar als jij dan toch jouw hoeveel gaat gebruiken gebruik de helft per dag en probeer tussendoor wat te slapen...

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Miauw? 4-mmc? 3-mmc? Dealer 3-mmc mix 10 andere stoffen?
Cathinones doe je sowieso beter niet dagelijks of wekelijks.
Jouw doseringen liggen sowieso te hoog.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Daarom vraag ik het nu juist, wat is een beetje normale hoeveelheid voor over een hele dag?
Voor MDMA heb je de max 1,5 mg / kg lichaamsgewicht als stelregel. Voor alcohol is de grens max 2 glazen per dag. Maar voor veel andere middelen zijn zulke breed gedragen gezondheidsgrenzen er niet. Voor 4-MMC ook niet, als je dat al bedoelt met 'miauw'.

De grootste valkuil van 4-MMC (en veel andere cathinones) is dat je er enorme cravings van krijgt. Daardoor krijg je zin om steeds bij te pakken en door te gaan. Dus wat dat betreft is het heel goed om zelf een stelregel te bedenken wat je de grens vindt, en jezelf daaraan te houden. De grootste uitdaging daarbij is om over de jaren heen niet steeds de grens wat verder op te rekken.

Meer dan 1 gram 4-MMc (of 3-MMC) per dag/avond/nacht is al behoorlijk veel. Maar daar zit je al overheen. Dus voor jou zou max 1 gram misschien al een goede harm-reductionregel zijn.

Het is echter een illusie om te denken dat je dan 'safe' zit. Want bij gebruik van 4-MMC horen risico's. Het is wel zo dat hoe meer je neemt, des te groter het risico is. Daarnaast spelen andere factoren een rol, zoals de omgevingstemperatuur, of je tussendoor eet en/of drinkt, hoe lang je wakker blijft, of je veel of weinig beweegt. Dat soort dingen kunnen meespelen bij de kans op gezondheidsklachten. Als je bijvoorbeeld een nacht doorhaalt en dan 's middags op een hete dag de hele dag in de zon staat te springen zonder te drinken, dan loop je veel grotere kans op hartklachten, dan wanneer je dezelfde hoeveelheid 4-MMC zou nemen met voldoende slaap, afkoelen tussendoor, en voldoende te drinken.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Vanaf welk punt ervaar jij ongeveer negatieve bijwerkingen? Veels te heet, hele hoge hartslag, te strak staan, hoofdpijn, duizelig, misselijk, paranoide, angsten.
Dat punt is niet zozeer dosering afhankelijk, maar ook
hoe fit je bent,
hoevaak je gebruikt,
hoe je eet,
hoe je drinkt,
alcohol of combinatie gebruik,
of je hele tijd in het publiek staat druk te wezen,
hoeveel slaap te kort je hebt,
je stemming,
je emoties,
je problemen...

Nakkiedoen?

Newbie
Vanaf welk punt ervaar jij ongeveer negatieve bijwerkingen? Veels te heet, hele hoge hartslag, te strak staan, hoofdpijn, duizelig, misselijk, paranoide, angsten.
Dat punt is niet zozeer dosering afhankelijk, maar ook
hoe fit je bent,
hoevaak je gebruikt,
hoe je eet,
hoe je drinkt,
alcohol of combinatie gebruik,
of je hele tijd in het publiek staat druk te wezen,
hoeveel slaap te kort je hebt,
je stemming,
je emoties,
je problemen...
Negatieve bijwerkingen niet vaak gehad, enigste keer was na een festival op n after maar toen merkte ik dat het ook wel veel sneller ging met t pakken etc.

ik gebruik echt maar zelden eens in de zoveel maanden/weken wanneer ik naar een festival. Tijden zo’n festival probeer k wel altijd nog wat te eten en af en toe wat water of cola tussendoor (verder heel de dag bier)

we nemen wel regelmatig ff een pauze van 20/40 minuten ong, ff uit de drukte wat rust pakken.

ja slaaptekort valt enigszins mee zeg niet dat ik mijn optimale rust pak elke nacht maar zeker 6/7u wel en voor een festival probeer k altijd wel goed te slapen.

Mijn stemming word altijd wel goed na de eerste 2 punten hahahah verder ni zo gauw chagrijnig of iets

Hoi allemaal,

alvast bedankt!
Ik raad echt aan om te testen. Wij hebben dit laatst laten doen en er zat geen spoor van 3 of 4mmc in die mix. Ze konden ook niet aangeven wat dan wel, zoveel troep.

Verder raad ik af om geen alcohol te drinken als je meerdere dagen gaat.

Zorg dat je goed en gezond eet, voldoende drinkt, misschien een eiwitshake drinken of iets dergelijks.

Als jullie normale hoeveelheid 1,5 tot 2 is voor 1 dag, dan zou ik nu iets minder gebruiken per dag.
Dus bijvoorbeeld 1 gram per dag. Dan kan je ook wat later beginnen per dag, dan kan je in de uren dat je wel gebruikt nog net zo hard gaan.

Geniet en luister naar je lichaam!

Laatst bewerkt:

Nakkiedoen?

Newbie
Ik raad echt aan om te testen. Wij hebben dit laatst laten doen en er zat geen spoor van 3 of 4mmc in die mix. Ze konden ook niet aangeven wat dan wel, zoveel troep.

Verder raad ik af om geen alcohol te drinken als je meerdere dagen gaat.

Zorg dat je goed en gezond eet, voldoende drinkt, misschien een eiwitshake drinken of iets dergelijks.

Als jullie normale hoeveelheid 1,5 tot 2 is voor 1 dag, dan zou ik nu iets minder gebruiken per dag.
Dus bijvoorbeeld 1 gram per dag. Dan kan je ook wat later beginnen per dag, dan kan je in de uren dat je wel gebruikt nog net zo hard gaan.

Geniet en luister naar je lichaam!
Hi!

super bedankt nog voor je reactie (zie het nu pas) we zijn uiteindelijk toch niet gegaan maar ik zal je tips wel onthouden en testen ga k voortaan ook zeker doen!

Mvg,

LionX

Badass junkie
Hoi allemaal,

alvast bedankt!
Eigenlijk vind ik dat er op dit soort vragen geen antwoord gegeven moet worden.
Ieder antwoord is speculatie want er is te weinig bekend over de schadelijke gevolgen van verschillende RC's.
Daarnaast lokt het uit tot meer gebruik/ misbruik.
Als de insteek is om gezond te gebruiken dan moet je gewoon stoppen met gebruiken.
Wil je de schadelijke gevolgen beperken dan staat het forum vol met tips en te hanteren richtlijnen.

Just my humble opinion.

P.s.: Dit is een algemene opmerking dus niet naar iemand gericht, gewoon het gevoel wat ik kreeg.

Laatst bewerkt:

New Dawn

Bewuste gebruiker
Misschien is het wel khat want die miauw toch? 😆

Khat kan ook in het lijstje inderdaad, het is de natuurlijke oorsprong van cathinon:

RIVM:
3-MMC is een synthetisch analoog van het natuurlijk voorkomende cathinon en is verwant
aan amfetamine en synthetische cathinonen als methcathinon (ephedrone) en 4-
methylmetcathinon (mefedron, 4-MMC) (zie Figuur 2). Cathinon komt van nature voor in
de plant Catha edulis (khat of qat) en heeft een stimulerende werking op het centrale
zenuwstelsel.

_shikantaza

Badass junkie
Dit...!

Ik zou graag een forumregel zien die het gebruik van vage drugs straatnamen tegengaat,
bij het gebruik van termen als "miauw" of "3m" kan er alleen maar gespeculeerd worden?

WTF is "miauw"...? 2-MMC? 3-MMC? 4-MMC? 2-CMC? 3-CMC? 3-FMC? Andere troep?
Dat vind ik een goed idee als de mods dat zien zitten - nog meer forum-politie werk 🤗.

MR_CHIP

Badass junkie
Dit...!

Ik zou graag een forumregel zien die het gebruik van vage drugs straatnamen tegengaat,
bij het gebruik van termen als "miauw" of "3m" kan er alleen maar gespeculeerd worden?

WTF is "miauw"...? 2-MMC? 3-MMC? 4-MMC? 2-CMC? 3-CMC? 3-FMC? Andere troep?
die naam wordt overgehevel tussen alle xXMC

Bovenaan