1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel vodka om dronken te worden?

Discussie in 'Alcohol' gestart door 013destad, 14 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. 013destad

013destad Newbie

Hallo, ik en een maat (allebei redelijk beginner als het komt op alcohol) willen binnenkort samen redelijk dronken worden (dit is ook echt het doel dus kom aub niet met dingen van “je moet niet drinken om dronken te worden”)
    En ik vroeg me af of 70cl smirnoff vodka 37,5% genoeg zal zijn om voor ons om redelijk tot goed dronken te worden zonder veel te mixen ofzo. Dankjewel :)

2. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Google is je beste vriend als je geen betweterige "je moet niet drinken om dronken te worden" reacties wil hebben.

Vraag:
    Hoeveel moet je drinken om dronken te worden?
    Antwoord:
    Vooraf iets belangrijks: onderstaande informatie kan een indicatie zijn voor een ervaren drinker. Mensen die niet regelmatig drinken én jongeren, kunnen bij veel minder glazen een veel sterker effect verwachten.

1-3 glazen (0 - 0,5 promille): Ontspannen - ontremd - vrolijk
    Je polsslag en ademhaling versnellen. Je krijgt een warm gevoel. Smaak, reuk en gezichtsvermogen gaan achteruit en je voelt minder pijn. Je eetlust neemt toe en je moet vaker plassen.

3-7 glazen (0,5 tot 1,5 promille): Aangeschoten - tipsy

Stemming en gedrag veranderen duidelijk. Je overschat jezelf. Je geheugen, reactiesnelheid en coördinatie verminderen en het beoordelen van situaties gaat moeilijker. Links en rechts van je gezichtsas neem je steeds minder waar (tunneleffect ).

7-15 glazen (1,5 tot 3 promille): Zat - dronken

Alle eerder genoemde effecten versterken. Ook ga je je overdreven emotioneel gedragen en je zelfkritiek verdwijnt. Je gezicht wordt rood, zwelt op en je pupillen vergroten. Je kan misselijk worden en braken.

Met een glas wordt een standaardglas bedoeld. Bij de beschrijving gaan we ervan uit dat je de genoemde aantal glazen binnen een paar uur drinkt. De effecten die hierboven staan beschreven kunnen verschillen per persoon. Dit is onder meer afhankelijk van geslacht, gewicht, leeftijd en hoe je je op het moment van drinken voelt.

Bron: https://www.alcoholinfo.nl/publiek/veelgesteldevragen/resultaten/antwoord/?vraag=9631

Wel even omrekenen naar wodka shots als je aan de wodka gaat.
    Succes met je kater!

acht.zes vindt dit leuk.
  3. 013destad

013destad Newbie

Hoi dankjewel voor je reactie, ik zag deze post ook al maar het was mij onduidelijk hoe je dit nou precies allemaal moest omrekenen, ben zeker geen rekenwonder dus vandaag had ik hier maar een directere vraag gesteld dus of 70cl vodka van 37,5% genoeg zou zijn voor 2 personen (die niet super vaak drinken) om redelijk dronken te worden :tongueout:

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Gewenning telt ook mee. Als je vaker alcohol drinkt kun je veel meer drinken.
    Ik drink dus zelden of nooit meer alcohol en ik loop na 4 shotjes wodka al op mijn wenkbrauwen achteruit naar huis.. Als ik althuis kom hahaha.
    Vroeger dronk ik wel veel en regelmatig en zou ik zo een halve fles op kunnen en nog recht naar huis lopen.

acht.zes en Mezelf vinden dit leuk.
  5. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Kijk even op die site, daar ook het antwoord op je andere vraag. Dus 10 shots wodka is 10 glazen bier.
    Wil je omrekenen dan is 1 bierglas met wodka ongeveer 7 shots

Wat is een standaardglas?
    Elke soort alcoholhoudende drank heeft zijn eigen standaardglas. Op deze manier bevat een standaardglas bier van 5% (250cc), wijn van 12% (100cc) en sterke drank van 35% (35cc) allemaal evenveel pure alcohol (circa 10 gram).

Dus wanneer je elk drankje uit het daarvoor bestemde glas drinkt, weet je hoeveel alcohol je binnen krijgt.

Andere soorten drankjes
    Er zijn echter ook drankjes waar geen standaardglazen voor zijn. Dat maakt het moeilijk om te schatten hoeveel alcohol je nu eigenlijk drinkt.

Een professioneel geschonken mix bestaat uit 1 standaardglas sterke drank/likeur aangelengd met bv. vruchtensap of frisdrank. Wanneer je zelf mixed kan het percentage afwijken omdat je meer of minder sterke drank/likeur gebruikt. Uit onderzoek is gebleken dat bij een mix in een kort wijd glas altijd 20% meer alcohol wordt geschonken dan in een lang smal glas.

acht.zes en Mezelf vinden dit leuk.
  6. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker Donateur

Op mijn wenkbrauwen achteruit naar huis :sweatsmile:

acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  7. Felikes

Felikes Experimenterende gebruiker

Dat varieert gewoon per persoon. Ik heb iemand gekend die levercirrose had en na een half glas whiskey de muur in plaats van de deur open wilde doen.
    Alcohol is een grove zware drug er zit geen verfijndheid aan en het werkt geestvernauwend.

8. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat is precies de definitie van 'geestvernauwend' dan? Ik kan binnen een bepaalde dosering alcohol soms juist vrijer denken en opener praten (etc) en zou dat niet per se geestvernauwend noemen. Het kan juist nieuwe inzichten en mooie gesprekken geven. Met te veel alcohol inderdaad niet, maargoed, dat geldt voor alle drugs haha.

9. Felikes

Ieder mens is blijkbaar uniek, ik heb nog nooit nieuwe inzichten en mooie gesprekken uit alcohol zien voorkomen, niet bij mezelf, niet bij anderen.
    Kun je me misschien een paar voorbeelden van nieuwe inzichten bij alcohol geven? Ik kan me er namelijk geen enkel bij voorstellen.

Avīci vindt dit leuk.
  10. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Lang geleden toen nog niet alles voor ons geregeld werd waren dingen gelukkig veel simpeler. Als 14 jarigen gingen we gewoon lekker naar de kroeg, en zuipen maar. Drugs idem dito. Testen was niet mogelijk, je was eenvoudigweg zelf de test. Blind LSD en mushrooms en coke gebruiken, etc. Nu moet je blijkbaar al eerst om advies vragen op een forum hoe je lam kan worden...

11. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker Donateur

Ben blij dat ze zich laten informeren i.p.v. lukraak doen, wellicht komt TS tot inkeer en beseft hij dat het niet zo verstandig is zichzelf lavenloos te zuipen. Ik zie enkel voordelen.

Welkom in het digitale tijdperk.

Fenrir en Eve's drop vinden dit leuk.
  12. Eve's drop

Eve's drop Experimenterende gebruiker

13. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Wat is de lol aan jezelf lam zuipen als je er een maattabelletje naast gaat leggen... Common... :grin: Waar is de ruige inborst gebleven van het ouderwetse lamzuipen. Zal wel een generatie dingetje zijn. Ik stam zelf uit de punk periode. Ruig leven hield risiko's in. Maar je leefde tenminste als tiener. Als tiener moet je risiko's durven nemen. Maattabelletjes komt later wel.

14. Eve's drop

Mijn moeder vertelde altijd hoe 15 van haar vrienden waren overleden aan de gevolgen van de golden brown tijd tot aan de 90's... ik weet het niet maar ik vind het toch misschien wel een verstandig besluit

15. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Verstandig is het zeker. Ik ga verder niemand adviseren om ruig te leven. Of om onverantwoorde risiko's te nemen. Maar valt me wel op dat mijn generatie veel avontuurlijker was in die dingen. Ging het wel eens gigantisch mis? Zeker. Maar dat was deels de kick en de spanning. Ga gerust je gang natuurlijk met maattabellen. Ben alleen blij dat ik er een stuk losser mee omging toen ik een tiener was. Voor ons was opgroeien nog een sprong in het onbekende. Lijkt me verschrikkelijk saai om braaf op te groeien...

16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Dat je alles met een muisklik kan opzoeken is zowel een vloek als een zegen. Ik blijf bij mijn eerdere woorden...
    Heel braaf, maar ook een beetje saai...

17. Eve's drop

Saai is echt een verkeerde woordkeuze want er is wel degelijk een sprong in het diepe aanwezig maar helaas is er nu wel overal een antwoord op, terwijl er vroeger toch wat meer op de tast gebeurde wat mensen ook veel zelfverzekerder laat worden in hun toekomst. What can i say...welcome to the future

שמש vindt dit leuk.
  18. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Soms wel lekker toch om dat internet uit te zetten. Doe het regelmatig en het leidt meteen al tot een enorme verdieping. Sommige mensen zitten zelfs op dit forum wanneer ze trippen. Moet er echt niet aan denken.

19. LoveSexDreams

LoveSexDreams Experimenterende gebruiker

Aangezien niemand nog echt een eenduidig antwoord heeft gegeven bij deze dan. Ja een halve fles wodka zal een beginnende drinker wel dronken krijgen. Meisjes hebben nog minder nodig meestal. Hoe snel je drinkt, hoeveel je van te voren hebt gegeten en hoeveel je weegt hebben ook invloed op hoe snel je dronken wordt. Maar ga alsjeblieft niet op lege maag snel achter elkaar shotjes nemen om snel dronken te worden, dan hang je hoogstwaarschijnlijk boven de wc of erger. Probeer je grens aan te voelen en ga er dan niet overheen (of ga er wel overheen en dan leer je de volgende dag een goede les). En laat je nooit overhalen om meer te drinken dan je wilt. Veel plezier!

20. Krullen

Krullen Experimenterende gebruiker

Ik kan je garanderen dat je na een halve fles redelijk van t padje bent meneer

Jen vindt dit leuk.
  21. Jen

Jen Belezen gebruiker

Gewoon beginnen met drinken!
    Niet te overmoedig worden...
    Rustaaagh aan!

22. KropSla

Nee, omdat het vaak persoonlijke zaken betreft (over mijn relatie, over vriendschappen, of over andere aspecten die belangrijk zijn in mijn leven maar voor jou waarschijnlijk totaal niet relevant -veganisme, activisme, etc-, maatschappij, blabla). Met alle respect, maar ik voel ook niet echt reden om dat te delen.

Ik heb het overigens over een beperkte hoeveelheid alcohol en niet je laveloos zuipen, maar dat stond er volgens mij al.

23. Felikes

Ik was gewoon benieuwd omdat ik me er echt niets bij kan voorstellen en er ook nog nooit over gehoord had.

Avīci vindt dit leuk.
  24. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Inzichten met alcohol? Zelf nog nooit meegemaakt en ik lust wel een glaasje op zijn tijd lol. Ook nog nooit van gehoord (tot nu dan) en ik kan me er ook totaal niks bij voorstellen.

Alcohol is pure bewustzijnsvernauwing in ieder geval, nuchter heb je betere inzichten laat staan in vergelijking met psychedelica. Mocht je toch eens een helder moment hebben dan is dat niet dankzij de alcohol maar ondanks de alcohol.

Alcohol heeft wel de eigenschap dat je jezelf allerlei kwaliteiten toedicht die je dan juist niet hebt en kan je ook een vals gevoel van zelfvertrouwen geven.

Avīci en Felikes vinden dit leuk.
  25. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!

KropSla en שמש vinden dit leuk.
  26. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

Ik word er ook meer open van. Meer open om mijn slechte kant ongegeneerd te tonen aan mensen. :tonguewink: Met heel weinig alcohol niet, maar ik zie dat al gauw subtiel sterker worden bij iets meer drinken.

Nee als echt geestverruimend heb ik alcohol nog niet ervaren helaas. Ik denk ook dat als het gebeurd, het meer ondanks de alcohol is. Jij komt ook wel op me over als een heel positief persoon. :) Dat heeft er vast ook mee te maken.

De soort waarheid die je beter voor jezelf kunt houden. :wink:

KropSla en Felikes vinden dit leuk.
  27. שמש

שמש Bewuste gebruiker

En dronken kinderen? The best of two worlds...

Mezelf en De Dunne vinden dit leuk.
  28. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@De Dunne
    Ja, omdat ze niet meer helder kunnen nadenken floept er van alles uit, met inzichten heeft dat niets van doen lijkt me.

29. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker Donateur

Met alle respect, maar dan deel je toch lekker niets.

30. KropSla

Met alle respect, maar dat is toch ook precies wat ik (niet) doe :tonguewink:

Ik ben er nog over aan het malen hoor, aan de hand van jullie berichten. Ik vind het zo frappant dat niemand het herkent, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het kan ook aan mijn bewoording of (verkeerde) invulling van sommige begrippen liggen natuurlijk. Of aan hoe iemand als persoon is? Ik moet van mijzelf een onderwerp vaak van zo veel mogelijk kanten belichten voor ik er wat van 'mag' vinden. Dat lijdt er toe dat ik vaak een beetje vastloop in mijn eigen hoofd. Ik zeg IRL dus niet heel snel wat ik ergens van denk. Maar met wat alcohol zijn deze remmingen iets meer weg en is de lat een stukje lager (en ook realistischer in mijn geval). Ik denk dat ik (niet als enige) mij makkelijker uitspreek daardoor, waarna er dus een veel meer open / uitgediepte discussie of gesprek kan ontstaan. Ik heb (persoonlijk) het idee dat ik daardoor weer op andere manieren over dingen kan nadenken. En ja, daardoor ook nieuwe inzichten krijg over allerlei onderwerpen. Dat is niet per se hetzelfde als bewustzijnsverruimend misschien. Maar toch zou ik het feit dat het (bij een lage hoeveelheid) wel lichtjes de remmingen weghaalt, ook in je gedachtes, ook niet per definitie 'vernauwend' willen noemen.

Ik heb het dan dus duidelijk niet over dronken zijn, dat werkt hoe dan ook erg bewustzijnsvernauwend, daar zijn we het denk ik allemaal over eens. Ben verder ook geen enorme fan van alcohol, zeker niet als je het af zet tegen andere drugs.

Haha, dat eerste herken ik ook wel met een drankje te veel op, vrees ik. En de grens is bij alcohol altijd moeilijk, bij mij althans, het nodigt ook altijd (te) veel uit om nog een glaasje extra te nemen waarna het inderdaad over gaat in wat jij beschrijft.

Ik weet niet of ik een heel positief persoon ben, maar vind het wel een mooi compliment :) Dankjewel dus.

Laden...