hoeveel xtc voor bijverschijnselen

Hendroid

Experimenterende gebruiker
na 2,4459 keer.
Nee maar voor jou lijkt het me niet slim om op je 15e al te beginnen met xtc, het is beter om te wachten tot je 18 bent dan ben je al bijna uitgegroeid want ik had gelezen dat het slecht is om te beginnen met xtc als je nog in de groei bent. Als je het toch doet dan is het aan te raden om er steeds 6-8 weken tussen te laten zodat je serotonine niveau zich een beetje kan herstellen.

Rufftodacore

Hersenen zijn pas volgroeid op je 21ste meen ik. Begon pas met XTC toen ik 22 was, mooie leeftijd. Hoe later je met drugs begint oid. des te bewuster je ermee om kunt gaan imho!

Joost

Newbie
Bij mij al na de derde keer of zo. De verrassing gaat eraf, het wordt nooit meer zo leuk als de eerste keer, en de kater wordt steeds groter. Ik zou er ook nog even mee wachten als ik jou was, tot zeker na je twintigste.

harry123

Bewuste gebruiker
Rufftodacore zei:
Hersenen zijn pas volgroeid op je 21ste meen ik. Begon pas met XTC toen ik 22 was, mooie leeftijd. Hoe later je met drugs begint oid. des te bewuster je ermee om kunt gaan imho!

Hier ben ik het niet mee eens, was ook op m'n 16e begonnen en ik gebruik heel verantwoord. Heb nooit minder dan 8 weken pauze gehad! Dus je kan het wel degelijk bewust gebruiken als je jong bent.

Mickywous

Ik zal je even een slecht voorbeeld geven hoe je het vooral NIET moet doen!

Vanaf ongv mijn 16e ben ik begonnen met xtc en ik ben nu 18. 1.85 en 78 kilo.
Toen ik begon met xtc wist ik er eigenlijk nog niks van af. vrienden deden het wel eens dus zo rolde ik er wat in zeg maar. Het eerste half jaartje ging voor mijn doen nog wel redelijk, 1 keer per maand gebruikte ik toen xtc. De pillen varieerden van 120 mg tot 180, meestal deed ik ze door de helft. Had toen verder nog geen bijwerkingen behalfe dat de kater enorm was. Na dat half jaar heb ik het een periode bijna elke week gedaan, waardoor ik dus ook steeds meer nodig had om op het zelfde punt te komen als ik voorheen met een halfe of 1 deed. Ik denk dat ik na ongeveer 3 maanden bijna elke week gebruiken 2 tot 4 pillen nodig had om vaag te worden, hing natuurlijk af van het aantal mg mdma er natuurlijk in zat. Toen kwam er een moment dat ik bij mezelf dacht: waar ben ik nou eigenlijk mee bezig? Van af dat moment ben ik gaan minderen.

Jammer genoeg was dat al te laat heb ik het idee, Dat was dus ongv 7 maanden geleden. 4 maanden later was het raak. Had op een zaterdag dus xtc gebruikt de zondag daar op had ik alleen een enorme kater weer. Maar dat was eigenlijk al normaal. Die maandag Begon ik over alles heel negatief te denken, en dan vooral dingen die met mijn vriendin te maken hebben. Word pissig om de kleinste dingen, heb nergens zin in. En dat heb ik dan tot de donderdag. Ook ben ik verschrikkelijk moe enzo gewoon geen energie. Kan me dan niet concentreren op school.
Hoor op sommige momenten heel vaak dat mijn eigen naam word geroepen als het helemaal stil is. Vergeet echt enorm veel, dingen die kort geleden zijn gebeurt en dingen die al een tijdje geleden zijn gebeurt.

Laat dit een wijze les zijn dat xtc ECHT wel SCHADELIJK is. Stop er gewoon mee nu je ook nog een leuk feestje zonder xtc kan hebben. Ik zit al op het punt wanneer er geen 1 feestje zonder x nog leuk is. Of ga er heel volwassen en verstandig mee om!!!!!! XTC is ook harddrugs he ook al lijkt het zo onschuldig.

harry123

Bewuste gebruiker
Mickey ik ben het niet helemaal mee eens wat je zegt. Ik denk dat xtc niet heel erg schadelijk hoeft te zijn, sowieso niet schadelijker dan alcohol.

Maar jij hebt er gewoon misbruik van gemaakt, dat zie je zelf ook wel in?

Als je gewoon 1 keer in de 2/3 maand xtc doet en niet te veel neemt dan kan het echt niet zo veel kwaad hoor. Maar wel wat je zegt, pas op dat een feestje zonder harddrugs niet meer leuk is, want dan ben je slecht bezig.

fly--

Bewuste gebruiker
harry123 zei:
Mickey ik ben het niet helemaal mee eens wat je zegt. Ik denk dat xtc niet heel erg schadelijk hoeft te zijn, sowieso niet schadelijker dan alcohol.

Ah dus daarom is alcohol legaal, kan je het overal kopen, zijn er zoveel cafeetjes.
En is xtc illegaal en verboden.

harry123

Bewuste gebruiker
Dat komt omdat alcohol al zo lang gebruikt wordt en we pas sinds kort weten hoe slecht het eigenlijk voor je is. Dus het is al lang maatschappelijk geaccepteerd, net als roken.
Daarom wordt het nog steeds verkocht overal.
Waarom xtc niet? Idk, maar het verbaasd me niks als het over 20 jaar weer legaal is.

Bovenaan