1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Holy shit wat is DMT toch vet

Discussie in 'Trip reports' gestart door Neo-Shulginist, 12 jun 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Vanavond was mijn eerste geslaagde ervaring met DMT en holy shit, wat is dat toch een vette drug.

Ik zat gewoon in kleermakerszit op de bank met mijn ogen dicht. Achter mijn ogen ontvouwde zich een eindeloos diepe wereld. Hoe het precies eruit zag, dat kan ik je niet vertellen. Daar is de achter-ogen-wereld veel te complex en beweeglijk voor. Toch wil ik een poging doen, omdat het zo vet is.

Ik zag torens: blokkendozen van allerlei felgekleurde kubussen. Ze waren paars en rood en geel en blauw met weer gele stippen. Ze stonden wel in een soort oneindige wereld. Achter de toren van paars-met-gele-blokkendozen stond nog zo'n toren, en daarachter nog een, en nog een.

Op zich had ik die oneindige opstapeling van kleurrijke blokkendozen al best wel prima gevonden. Zo'n diepte heb ik nog nooit gezien achter de binnenkant van mijn ogen. Ik dacht altijd dat het daar gewoon plat was.

Toch werd het juist op dat punt nog vetter. Het bleek namelijk dat ik niet in mijn eentje was tussen de blokkendozen. De aanwezigheid van een vrouw was duidelijk voelbaar. Ik kon maar een deel van haar lichaam zien, alsof ik strak naar haar middel bleef staren en mijn gezichtsveld ophield bij haar schouders en heupen. Ze bestond uit dezelfde kleuren als de rest van de wereld achter mijn ogen, alsof ze onlosmakelijk verbonden was met het paars met rood en gele karton waarvan de blokkendozen ook gemaakt waren. Het vrouwelijke wezen pakte mijn hand en ze wilde me ergens mee naartoe nemen. Tijdens het pad veranderde ze de blokkendozen in een soort standbeelden, beeldende kunst die me deed denken aan dingen die vroeger zijn gebeurd.

Ik wist dat ze me iets wilde vertellen, met alle figuren die ze tijdens haar wandeltocht liet zien. Ze probeerde me kunstwerken te laten zien die iets over mij vertellen. Maar ik begreep het niet.

"Wat wil je vertellen? Wat bedoel je nou toch?" Vroeg ik haar telkens. Er kwam geen antwoord. Ze begon langzaam te vervagen. Toen deed ik mijn ogen weer open en kon alleen maar lachen. Wat. Een. Drug.

Laatst bewerkt: 12 jun 2019
    StimsalaBanne, Mezelf, Stellaluna en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Neo-Shulginist

Destinationsmag_Alex_Grey5.jpg

Dit is min of meer wat ik zag, maar dan met een vrouw die me meenam langs pilaren (zonder hoofden) van blokkendozen die onderweg veranderden in allerlei voorwerpen.

Maar qua thema lijkt dit echt heel erg op mijn ervaring. Dat dit gewoon in je hoofd zit ergens he. Hoe kan dat nou toch..

AphexTwin, Zonnetje, anhaedra en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Ik vond een kort tripreport wel nice voor de verandering. Lekker overzichtelijk zo. Maar voor de liefhebber toch wat context.

Changa

Ik had al een paar keer eerder DMT en changa gerookt. Mijn allereerste keer was changs op O.Z.O.R.A. festival in Hongarije, al heel wat jaartjes terug. We moesten toen een heel klein beetje met zijn drieën delen. Ik was de laatste die het probeerde, dus ik voelde er eigenlijk niks van.

The Machine

Daarna duurde het een paar jaar voordat ik het weer aandurfde. Van een vriend had ik destijds gehoord dat je met behulp van een glazen fles 'the machine' kan maken door een gat in de onderkant te boren. Je krijgt dan een soort glazen pijp die ideaal is om DMT mee te verdampen. Je doet een beetje (afgefikt!) staalwol in de flessenhals, doet de DMT-kristallen tussen de staalwol en je houdt een aansteker ongeveer 10 centimeter eronder zodat het staalwol heel voorzichtig warm wordt.

Ik was heel enthousiast begonnen met die nieuwe pijp. Maar een beetje té enthousiast. Ineens begon een entiteit tegen me te schreeuwen dat ik geen drugs meer moest doen. Ik schrok me dood en heb meer dan een jaar geen DMT meer durven doen.

E-sigaret

Dit jaar had ik weer een nieuwe methode: een e-sigaret. Dat leek me wel een chille manier van dampen. Ik heb ongeveer 500 milligram in 2 milliliter PG/VG opgelost en dat toen in mijn e-sigaret gestopt. Na een dag bleek het geheel toch een beetje te kristalliseren helaas. Volgens mij komt dat omdat ik 30%-70% PG/VG heb, en dat DMT daar minder goed in oplost dan 100% PG.

Het was even puzzelen met de juiste temperatuursinstellingen, de juiste verhouding DMT in de e-sigaretvloeistof en hoe grote hijsjes je precies moet nemen. Maar na een paar keer proberen ben ik echt fan van deze methode! Je kan dankzij de e-sigaret heel makkelijk nog een extra hijsje nemen. Zo heb ik een DMT-trip eergisteren bijna een uur lang weten te rekken: door elke keer als het effect afnam weer een hijsje erbij te nemen.

Nadat ik een uurtje had kunnen wennen aan de milde effecten van DMT, nam ik gisteren dus een flinke hijs extra en kwam ik eindelijk in een wereld terecht die op het echte werk begon te lijken. Ik had geen out-of-body-experience; ik zat nog wel in mijn lichaam. Ik kon ook nog niet telepathisch communiceren met de entiteit die verscheen. Maar misschien komt dat nog wel een volgende keer.

Iskra, AphexTwin, Mindless en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Mild alarmerend :screamcat:

Heb je het idee dat zo'n entiteit een soort reflectie en manifestatie is van je eigen geest en eigen angst om te trippen? Of heb je het gevoel dat het meer is dan dat?

En ja, ongelofelijk de dingen die we kunnen zien aan de achterkant van onze ogen...

Super fascinerend allemaal!

5. Neo-Shulginist

Ik denk dat entiteiten tijdens DMT- of ayahuasca-trips een manifestatie zijn van het onderbewuste. Maar zo voelt het niet. Het voelt alsof je op bezoek bent in een andere realiteit, waar je wordt verwelkomd (of dus uitgescholden :sweatsmile:) en bestudeerd, en waar de schijnbaar alwetende entiteiten telepathisch met je proberen te communiceren.

Sommige mensen zeggen wel dat je de wereld ziet zoals 'ie echt is als je onder invloed bent van psychedelica. Zoals Aldous Huxley het schrijft in zijn boek The Doors of Perception:

"Each person is at each moment capable of remembering all that has ever happened to him and of perceiving everything that is happening everywhere in the universe. The function of the brain and nervous system is to protect us from being overwhelmed and confused by this mass of largely useless and irrelevant knowledge, by shutting out most of what we should otherwise perceive or remember at any moment, and leaving only that very small and special selection which is likely to be practically useful. According to such a theory, each one of us is potentially Mind at Large."

Ik ben op zich fan van zo'n Huxley-achtige blik op de realiteit en functie van ons brein. Maar als dit echt waar zou zijn, dan was het nogal gek dat er zoveel verschil zou zitten in verschillende psychedelica.

Ik denk zelf niet dat er één waarneembare versie van de waarheid is. Het hangt allemaal af van je perspectief. Dat deel kun je beïnvloeden en veranderen, zodat je een andere blik krijgt op de realiteit. Dat benadert (denk ik) pas de echte volledige realiteit als je alle mogelijke perspectieven op één gebeurtenis in bij elkaar bundelt. Maar dat is dus onmogelijk. Want je kan niet meerdere perspectieven tegelijkertijd innemen.

Mezelf, verwondering en Mindless vinden dit leuk.
  6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ben ik met je eens dat entiteiten een manifestatie zijn van het onderbewuste. Heb zelf echter ook 1 keer een aanvaring met een entiteit gehad (op psilocybine notabene) en dat voelde dus ook absoluut niet als een creatie van mijn onderbewuste, maar als een volledig autonome entiteit. Ik merk dan toch vaak dat ik dat soort dingen achteraf ga rationaliseren. Tja, wat is waar...

Hij omschrijft daar dus eigenlijk de Akashakroniek, of: Akasha Records. 1 database met alle data uit alle plekken, tijden en dimensies, waar iedereen altijd toegang tot heeft. (maar daar meestal geen weet van heeft)

Ik denk dat psychedelica ons daar zeker dichterbij kunnen brengen, maar dat simpelweg het nemen van een middel (m.u.v. DMT misschien) niet voldoende is. Je kunt een hele hoop doen om jezelf af te leiden van dieper gaan en dat is meestal dan ook wat we doen.

Ook weer mee eens. Realiteit is vormloos, maar gezien door een mind zien we een tijdelijke vorm.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Holy shit wat
  1. oortjes
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    4.164
  2. Psychedelibee
    Reacties: