Hond en blowen

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Hardcorestoner, 7 dec 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hardcorestoner

Hardcorestoner Experimenterende gebruiker

hi.
    Sinds kort heb ik een klein hondje
    Die het huis eenmaal heefd verkent.
    En mijn kamer heel erg prettig vindt.
    Alleen blow ik en draai ik in me kamer.
    Dus hoe schadelijk zou de geur voor de hond zijn als ik blow waar hij bij is?
    En bij het draaien kan er wel eens wat op de grond knoeien.
    Want heb een klein tafeltje waar ik op draai en vaak als ik voor ik na bed ga ga ik draaien en blowen.
    En laat ik die troep achter voor de volgende dag.
    Dan stofzuig ik altijd me hele kamer alleen dan moet ik de laaste tijd altijd me kamer deur dicht doen als ik ga pitten
    Of hij is er al.
    Dus is de geur en tabak en wiet of hasj restjes schadelijk en giftig voor de hond?
    Of kan het geen kwaad en wordt hij er uberhoud stoned van?
    En hoe kan ik dit het beste voorkomen?

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

De geur is het probleem niet, maar je hond wordt wel gewoon stoned van het meeroken natuurlijk.

Of het erg is, tja daar zullen de meningen over verdeeld zijn gok ik. Maar genoeg mensen die blowen waar hun hond of kat bij is.

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

4. Hardcorestoner

Ja zeker gezellig!
    Dan zal ik voortaan de tafel tegen me bank aanschuiven en dan als er wat kruimels vallen valt het alleen op de tafel.
    En me hond kan daar niet bij.

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Hardcorestoner

Nou snap ik als ik geblowt heb en als hij er is als ik even geen zin heb in het raam open te doen omdat het laaste tijd erg koud is.
    Dat hij erg rustig is enzo

6. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Ik wou dat die terriër van mij een keer mee stoned werd haha. Nee, ze is een schatje met de heerlijke energie van een terriër. Hier merk ik er niks van dat de honden stoned worden, ik heb dan ook wel een huis en geen kamer. Dus mijn ruimte zal groter zijn.
    Iemand heeft mij ooit eens verteld dat als een hond stoned is hij nooit meer nuchter kan worden, omdat honden thc niet uit kunnen filteren ofzo. Geen idee of dit waar is.

7. Psychedelibee

Hahaha, dat geloof je toch niet echt?

8. Zweibeiner

Totdat ik een duidelijke ja of nee heb geloof ik niks en alles. Schrödingers kat ding ofzo. Maar ik acht de kans niet zo heel groot dat het waar is.

Ik heb even gezocht en ik vond dit:
    THC kan voor een hond net zo giftig zijn als chocolade. De voor honden giftige stof die in chocolade zit (theobromine) hoopt zich op omdat het niet afgebroken kan worden door het metabolisme van de hond, THC wordt gelukkig wel afgebroken echter heel langzaam, een dosis van 550mg kan al fataal zijn... dus pas er mee op aub!! "

Info van Wikipedia...

Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters β-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren.

Chocolade kan voor honden en paarden echter dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.

Dus de fabel komt er waarschijnlijk vandaan dat de stof nauw verwant is aan de schadelijke stoffen van chocolade die de hond niet kan afbreken. Dus iemand hoort: hond kan stoffen niet afbreken dus dan is de conclusie: hij moet wel eeuwig stoned blijven.

Laatst bewerkt: 7 dec 2017
  9. timmmeh

timmmeh Newbie

Onze hond heeft in een ver verleden wat wiet gegeten.
    Dat wil zeggen, er was een spacecake gebakken op een feestje - iemand had ervan een beetje overgegeven in de tuin - de hond heeft daar wat van gehad.. :kots:

Was een grote hond (40+ kg), maar heeft wel wat effect op d'r gehad. Was zeer sloom voor enkele uren.

Achteraf gezien gelukkig goed afgelopen. Op dat moment ook niet helemaal duidelijk dat de hond ervan gehad had, pas later de optelsom gemaakt...

10. Psychedelibee

Ja, maar dat is dus precies waarom ik reageerde dat geloof je toch niet.

Het feit dat een hond een stof niet of slecht kan afbreken, betekent nog niet dat het eeuwig in het bloed blijft en de hond dus eeuwig stoned is... Schadelijkheid of giftigheid is weer een heel ander punt. Feit is namelijk dat iedere stof in feite giftig is, alleen is de giftigheid afhankelijk van de dosering. Wanneer je een stof slecht kunt afbreken zal je die giftigheid dus sneller benaderen. Daarom kan een hond dus snel een theobromine vergiftiging krijgen, maar mensen zouden er bizar veel chocola voor moeten eten om een theobromine vergiftiging te krijgen.

Met andere woorden, schadelijkheid en of het eeuwig in het bloed blijft zijn 2 totaal verschillende dingen en door een beetje verder te denken kun je dus al vrij snel concluderen dat zo'n bewering dus niet geloofwaardig is.

Laatst bewerkt: 8 dec 2017
    Hardcorestoner vindt dit leuk.
  11. BasvanHoven

BasvanHoven Belezen gebruiker

Dit is prachtig :tearsofjoy::tearsofjoy:
    Die persoon die dit vertelde, had hij toevallig ook een rode puntmuts? En misschien een lange baard? En woonde hij misschien in een rood gestipte paddestoel?

:tonguewink:

Hardcorestoner vindt dit leuk.
  12. Psychedelibee

Geen idee van welke bron dit is en hoe betrouwbaar die dus is. Maar voor 550mg THC heb je al snel zo'n 3gram wiet nodig, dus die paar kruimels hier en daar zullen wel meevallen.

Bovendien vraag ik me af of voor honden ook geldt dat THC eerst opgelost moet worden in boter voordat het oraal actief is.

13. Hardcorestoner

Haha dat je dit ook nog echt geloofd :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
    Geloof wel dat het niet goed voor hem is en hoge doseringen dodelijk en giftig kunnen zijn
    Maar nooit meer nuchter is voorkomen bullshit man.:)
    Ik wou dat ik dat kon nooit meer nuchter worden geweldig!:hearteyes::hearteyes::hearteyes:

14. Zweibeiner

Welk gedeelte van de zin "Geen idee of dit waar is" snap je niet Hardcorestoner?
    Je mag me best uitlachen maar dan moet je het niet op een manier doen waardoor ik je direct terug op je plek kan zetten. :smilingimp:

15. Hardcorestoner

Oh kut dat had ik niet gelezen man.
    Soms uhmm eigenlijk vaak ben ik een luie donder :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
    Maar die gene die het je vertelde weet er dus helemaal niks van :tearsofjoy: maar ja inderdaad wat je zei geen idee of het waar is klopt inderdaad want het is niet waar.

Zweibeiner vindt dit leuk.
Laden...

Deel Deze Pagina