Hoofdpijn na gebruik paddo / truffel

Worldherbals - Online smartshop and headshop

Martinus

Newbie
Hallo daar,

Ik heb in de laatste 2 jaar meerdere keren van de paddenstoeltjes gesnoept. De eerste keer had ik een heftige ervaring op 17g truffels + wiet. En sins dien heb ik meerdere keren rond de 3 gram gedroogde paddo's gegeten. Ook heb ik er een keer thee van gezet.

Bij het normaal eten met pindakaas op een lege maag was de ervaring altijd erg ontspannen. Beetje weg smelten in mijn bank. Maar de dag erna krijg ik iedere keer een rare doffe hoofdpijn.

De laatste keer had ik er thee van gezet omdat ik gehoord had dat het zou helpen met de hoofdpijn verminderen. En daarnaast had ik wel wat gegeten omdat ik dacht dat een dag bijna niks eten en drinken misschien iets te maken had met de hoofdpijn.

Na 10 minuten wachten na het drinken van de thee begon alles al te draaien en zag mijn tapijt er uit alsof het aan het groeien was. Ik werd alleen door het eten in mijn maag behoorlijk misselijk en heb vervolgens meer op mijn maag zitten letten dan op mezelf of mijn omgeving. En de dag erna had ik weer loeiende hoofdpijn. Toen ik ochtends een paracetamol ging pakken kreeg ik helemaal een zweetaanval en zat ik te trillen in bed.

Nu ben ik eigenlijk een beetje bummed out. Ik vind het effect van paddenstoelen eten erg fijn. En ik wil het eigenlijk in de toekomst nog wel een paar keer doen. Ook op wat hogere doseringen om te kijken of het me nog iets kan leren over mezelf en mijn kijk op de wereld.

Maar ik maak me een beetje zorgen over de hoofdpijn. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik iets eet dat negatief effect heeft op mijn lichaam.
En ik ben ook een beetje bang om meer te eten omdat de hoofdpijn dusdanig naar is dat ik het idee heb dat als ik meer paddo's eet dat ik dan ook meer hoofdpijn krijg.

Misschien zit mijn ego me gewoon te trollen om me van de paddenstoelen af te houden... Ik weet het niet..
Heeft iemand hier ervaringen mee? Met hoofdpijn van paddo's en truffels.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat klinkt best vervelend. Het is trouwens normaal om de dag na een paddo of truffel trip wat hoofdpijn te hebben. Dat heb ik ook vaak. Maar dit is altijd vrij licht. Een paracetamol (of twee) haalt het bij mij meestal helemaal weg. Hoe erg zou je die hoofdpijn dan waarderen op een schaal van 1-10, waarbij 1 zeer licht is en 10 knallende koppijn?

Drink je verder ook voldoende water? Tijdens de trip, daarna, de volgende dag, etc.? Dit helpt mij ook altijd goed.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Martinus
Ik heb nog nooit hoofdpijn gehad tijdens of na paddo's/truffels. (75 keer gedaan, meest hoge doseringen)

Er zit naast psilocybine nog behoorlijk wat andere stofjes in paddo's/truffels, wellicht ben je ergens allergisch voor. Maar het kan ook zijn dat je je paddo's niet goed gedroogd zijn en bedorven zijn. Dan is er ook nog de mogelijkheid dat je iets van substraat hebt binnengekregen, zo kreeg ik ooit eens uitslag over mijn hele lichaam nadat ik tijdens een trip besloot nog wat meer te plukken, niet nadacht en er nog wat substraat aan zat toen ik die in mijn gulzigheid wat te snel opvrat.

Je hebt trouwens heel goede psilo-analogen zoals 4ho-met die maar 1 stof bevatten in tegenstelling tot de natuurlijke padd's/truffels, ik vind die alvast een uitstekend alternatief (die hebben zelfs mijn voorkeur tegenwoordig).

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Heb hier ook wel es last van na paddos/truffels. Dagje na 2cb kan ik dat ook hebben. Meestal gaat dit voorbij met wat paracetamol. Zou ook niet direct kunnen verklaren waar dit van uit komt.

En het is hoofdpijn. ^^

Martinus

Newbie
Ik vind het moeilijk om mijn hoofdpijn te waarderen. Als ik ziek ben door een virus heb ik vaak stekende hoofdpijn. Op één plek vrij scherp. Met paddenstoelen is het een doffe hoofdpijn over mijn hele hoofd. Ik zou zeggen een 7 of een 8. Ik kom dan mijn bed niet meer uit.

2 paracetamol stillen het zodanig dat het rond een 2 afzakt en dan val ik vaak in slaap tot het voorbij is.

Ik heb de laatste keer extra gelet op eten en drinken. En het leek niet veel te verschillen. Ook al is het lastig want bij het eten van paddenstoelen verlies ik al mijn interesse in aardse verlangens :P
Ik heb ook een keer LSA zaden gegeten waar ik totaal geen last van hoofdpijn van kreeg.

Ik heb de paddo's zelf gegroeid met zo een kitje en ze gedroogd met gedehydreerd zout. Als ik ze buig dan breken ze. Maar ik ben wel een amateur dus misschien heb ik iets verkeerd gedaan. Maar bij het eten van verse truffels kreeg ik ook last van mijn hoofd. Wel minder in mijn herinnering.

Maar gezien ik niet de enige ben geeft me dat al wel een beetje rust. Denk dat ik mij er maar bij neer moet leggen dan. Ik denk dat ik de volgende keer anders wat truffels probeer. Kijken of het me beter valt.

Ik heb eigenlijk totaal geen verstand van psilo analoge. Dit is de eerste keer dat ik er van hoor.

Sorry voor mijn typos. Ik ben een taal barbaar :wink:

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Doffe hoofdpijn ja, dat is het. Maar het komt echt veel voor en het is vervelend, maar gelukkig is dat ook de enige kater bij dit middel, naast de lichte moeheid.

Het zou inderdaad kunnen komen door de complexe samenstelling van stoffen in de paddo's zoals @acht.zes zegt. Een analoog van psilocybine zoals 4-ho-met en ook 4-aco-dmt zouden dan een optie zijn ja. Maar dan zit je dus wel met rc's te experimenteren. Een allergie zou ik zelf niet zo gauw denken. Er zijn namelijk heel veel mensen die de dag na trippen op psilo wat hoofdpijn hebben. Vrijwel iedereen waarmee ik psilo heb gedaan had dit. Soms heb ik ook weleens wat stevigere hoofdpijn gehad trouwens, ik weet niet waarom.

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Las op microdoing groep op FB ook wel eens hoofdpijnklachten na truffelgebruik. ik geloof niet dat de achtergrond verklaard werd.
Zal eens ff chekcen daar.

EDIT: gecheckt en er wordt magnesium aangeraden maar vooral vooraf voldoende water drinken en geen caffeine.

Martinus

Newbie
Tis wel raar. Als je op internet zoekt naar informatie dan krijg je altijd de standaard negative effecten zoals dat je een bad trip kan krijgen of psychoses. Maar over hoofdpijn lees ik maar weinig. En als ik dan hoofdpijn search in combinatie met paddo's of magic mushrooms dan krijg ik allemaal pagina's over hoe het mensen van hun migraines af kan helpen. Zo tegenstrijdig.

Ik ga denk ik voortaan nog meer mijn best doen om voldoende te drinken. Ik heb wel gemerkt dat als ik paddenstoeltjes eet dat ik dan meer dan normaal naar het toilet moet. En anders dan accepteer ik maar dat het er bij hoort. In ieder geval bedankt voor de reacties. Om te horen dat het niet perse aan mij leg is altijd fijn.

En ja. Ik denk dat ik de research chemicals nog eventjes links laat leggen. Ik vind een snuifje coke of een pilletje mdma al spannend genoeg :tearsofjoy:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Eieren eten!

Eigeel bevat een hoog gehalte aan choline, een essentiële voedingsstof die het lichaam niet zelf kan maken, vroeger ook wel 'vitamine B4' genoemd. Eieren eten helpt bij mij doorgaans tegen hoofdpijn, als ik er überhaupt al last van heb. Een tekort aan choline veroorzaakt bij velen hoofdpijn. Het komt veel voor bij mensen die bepaalde nootropics nemen uit de groep van de zogenaamde 'racetams', van welke bekend is dat ze een tekort aan choline kunnen veroorzaken, met hoofdpijn tot gevolg. Ik heb geen enkele aanwijzing dat psychedelica eveneens een tekort aan choline veroorzaken, maar het feit dat eieren me vaak helpen en het verschijnsel dat ik bovendien vaak automatisch trek heb in eieren na trippen of wanneer ik hoofdpijn heb, doet mij dit toch voorzichtig vermoeden.

Bovenaan