Hooikoorts en XTC

Kenh

Newbie
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn volgende vraag.

Aankomend weekend staat er een mooi weekendje Defqon op de planning (eerste keer btw).
Nu is het zo dat ik anti-hooikoorts pillen slik (desloratadine aurobindo 5mg), deze heb ik vanmorgen vroeg voor het laatste gebruikt.
Maar nu lees ik overal dat dit geen goede combi is met XTC.

Ik hoop dat jullie mij hierover meer kunnen vertellen.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Hieronder staat dat er geen wisselwerking heeft met XTC maar dat de bijwerkingen van anti-hooikoortspillen (hoofdpijn o.a.) niet fijn zijn als je XTC neemt.

https://www.google.nl/amp/s/www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/-/xtc-en-medicatie-tegen-hooikoorts?amp=1

Mijn vriend gebruikt cetrizine en loratadine en op Defqon slikt hij beide en nooit problemen met XTC. Maar sommige mensen kunnen slaperig worden van anti-hooikoortsmedicatie dus als je daar last van hebt, zou ik het niet nemen, want dan versterkt XTC de slaperigheid.

Have fun!

Kenh

Newbie
Dank voor je antwoord!

Las ook verhalen dat je elkaar versterkt en dat je zo een verhoogde bloeddruk krijgt.
Laatste hooikoorts pil heb ik al 24 uur geleden ingenomen, dus zie daar geen gevaar in.

Ga proberen om het zonder medicijnen te doen, hoop dat mijn allergieën meevallen.

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Hay kenh
Het mixen van xtc en hooikoortspillen is niet zonder risico helaas.
Xtc is natuurlijk een aanslag op je organen want je "overclockt" je lichaam tijdelijk.
De hooikoorts tabletten werken net als xtc op je hart, lever en maag. Hierdoor nemen de risico's van die organen wel toe. Bovendien is het natuurlijk niet fijn als je in een trip zit en je hebt last van de bijwerkingen van je hooikoorts medicijnen.

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Je zou natuurlijk laag kunnen doseren. Hoe meer je neemt, hoe meer je lever moet verwerken etc. Ik denk dat als je je gewoon houd aan 1 tot 1,5 mg per kg lichaamsgewicht dat je je nergens zorgen om hoeft te maken. Maar ja ik ben geen dokter.
Veel plezier! :)

Bovenaan