Houdbaarheid lsd

Deadwing

Wijs gebruiker
Hallo,

Een vraag over hoe lang lsd houdbaar is.

Vorig jaar in september had ik mijn eerste en enige lsd trip. Een bijzondere ervaring waar ik misschien nog wel een trip verslag over ga schrijven. Ik had van een vriend drie zegeltjes gekregen waarvan ik er twee die dag genuttigd heb. De ander heeft dus meer dan een jaar in de koelkast gelegen.Volgens mij was de lsd verder goed. Heftig gestript en zonder allerlei bijwerkingen.Een fijne ervaring.

Ik vind het een beetje zonde om het zomaar weg te gooien en mocht het nog houdbaar zijn wil ik zondag of maandag weer eens trippen. Maar ik wil natuurlijk geen onnodige risico’s nemen. Vandaar dus mijn vraag.

Alvast bedankt voor enig advies.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hallo,

Een vraag over hoe lang lsd houdbaar is.

Vorig jaar in september had ik mijn eerste en enige lsd trip. Een bijzondere ervaring waar ik misschien nog wel een trip verslag over ga schrijven. Ik had van een vriend drie zegeltjes gekregen waarvan ik er twee die dag genuttigd heb. De ander heeft dus meer dan een jaar in de koelkast gelegen.Volgens mij was de lsd verder goed. Heftig gestript en zonder allerlei bijwerkingen.Een fijne ervaring.

Ik vind het een beetje zonde om het zomaar weg te gooien en mocht het nog houdbaar zijn wil ik zondag of maandag weer eens trippen. Maar ik wil natuurlijk geen onnodige risico’s nemen. Vandaar dus mijn vraag.

Alvast bedankt voor enig advies.
Een risico neem je sowieso niet, LSD word niet giftig na verloop van tijd, het enige wat er gebeurd is dat het degradeert.
Uit persoonlijke ervaring ben ik van mening dat LSD toch wel lang houdbaar is, alles valt of staat met hoe je het bewaard.

Ik wikkel de zegels eerst in huishoudfolie vervolgens aluminiumfolie eroverheen, dan doe ik ze in een vacuümzakje die ik luchtdicht trek met m´n vacumeermachientje, dan gaan ze de koelkast in.
Zo blijven de zegels gevrijwaard van licht,lucht en vocht.
Ik heb zegels van een paar jaar oud geloof ik, die nog even werkzaam zijn dan bij de aankoop ervan.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Blijft wel goed enige kan zijn dat de sterkte afneemt. Volgens mij is de koelkast niet de beste plek maar een droge niet vochtige omgeving juist dacht ik
Ik denk eerder dat de koelkast wel een geschikte plek is omdat zo de temperatuur stabiel blijft mits je ze natuurlijk vacuüm trekt en lichtdicht maakt zoals ik boven beschreven heb.

Deadwing

Wijs gebruiker
Een risico neem je sowieso niet, LSD word niet giftig na verloop van tijd, het enige wat er gebeurd is dat het degradeert.
Uit persoonlijke ervaring ben ik van mening dat LSD toch wel lang houdbaar is, alles valt of staat met hoe je het bewaard.

Ik wikkel de zegels eerst in huishoudfolie vervolgens aluminiumfolie eroverheen, dan doe ik ze in een vacuümzakje die ik luchtdicht trek met m´n vacumeermachientje, dan gaan ze de koelkast in.
Zo blijven de zegels gevrijwaard van licht,lucht en vocht.
Ik heb zegels van een paar jaar oud geloof ik, die nog even werkzaam zijn dan bij de aankoop ervan.
Bedankt voor je bericht. Ik heb de zegel ook met aluminiumfolie overheen in de koelkast gelegd. Alleen niet in een vacuümzakje gestopt. Morgen ben ik vrij dus ga het gewoon proberen.

Deadwing

Wijs gebruiker
Blijft wel goed enige kan zijn dat de sterkte afneemt. Volgens mij is de koelkast niet de beste plek maar een droge niet vochtige omgeving juist dacht ik
Bedankt. Ik dacht zelf altijd dat de koelkast de beste plek was. Morgen leg ik hem op mijn tong en we zullen zien wat er gaat gebeuren.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Bedankt. Ik dacht zelf altijd dat de koelkast de beste plek was. Morgen leg ik hem op mijn tong en we zullen zien wat er gaat gebeuren.
Omdat je ze niet beschermt hebt tegen vocht/lucht ben ik benieuwd naar wat je ervan gaat voelen, laat je dat ons nadien ook nog eventjes weten?
Mochten ze nog werken dan wens ik je een fijne trip.

Neo-Shulginist

Badass junkie
In de koelkast zou ik bang zijn voor condensvorming. Persoonlijk bewaar ik mijn zegels gewoon in de kast. Mijn ervaring is dat na een jaar er meestal een beetje verschil in sterkte is. Na 5 jaar kunnen zegels wel aardig gedegradeerd zijn, op zo'n manier dat je een dubbele hoeveelheid nodig hebt zeg maar.

De degradatie van LSD hangt ook af van hoe zuiver het is. Puur LSD-tartraat is best wel stabiel en kan zelfs decennia goed blijven. Alleen het probleem is dat tijdens de synthese LSD en iso-LSD ontstaan, en het scheiden van die twee kan lastig zijn. Zolang er nog wat (inactieve) iso-LSD bij zit wil de boel niet goed kristalliseren. En LSD wat nog deels in oplossing zit degradeert dus wel relatief snel (in maanden tot jaren zeg maar) :wink:

Flesjes vloeibare LSD (opgelost in alcohol) worden overigens wel altijd in de koelkast bewaard. Vanwege de fles is condensvorming dan ook niet zo'n issue.

Deadwing

Wijs gebruiker
In de koelkast zou ik bang zijn voor condensvorming. Persoonlijk bewaar ik mijn zegels gewoon in de kast. Mijn ervaring is dat na een jaar er meestal een beetje verschil in sterkte is. Na 5 jaar kunnen zegels wel aardig gedegradeerd zijn, op zo'n manier dat je een dubbele hoeveelheid nodig hebt zeg maar.

De degradatie van LSD hangt ook af van hoe zuiver het is. Puur LSD-tartraat is best wel stabiel en kan zelfs decennia goed blijven. Alleen het probleem is dat tijdens de synthese LSD en iso-LSD ontstaan, en het scheiden van die twee kan lastig zijn. Zolang er nog wat (inactieve) iso-LSD bij zit wil de boel niet goed kristalliseren. En LSD wat nog deels in oplossing zit degradeert dus wel relatief snel (in maanden tot jaren zeg maar) :wink:

Flesjes vloeibare LSD (opgelost in alcohol) worden overigens wel altijd in de koelkast bewaard. Vanwege de fles is condensvorming dan ook niet zo'n issue.
Bedankt voor de info en ik probeer waarschijnlijk morgen mijn zegeltje. Ben zeer benieuwd. De twee zegeltjes die ik vorig jaar had gebruikt ( waren dus in totaal drie) waren vrij heftig. De trip was zeker niet onaangenaam maar toch wel dusdanig heavy dat ik niet zo goed met dit ene resterende zegeltje het nog eens durfde te proberen. Ben magic truffels meer gewend en die zijn ook lichter en bevallen mij prima. Nu voel ik me wel klaar voor lsd en we zullen morgen of binnenkort wel zien hoe de trip zal zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bedankt voor de info en ik probeer waarschijnlijk morgen mijn zegeltje. Ben zeer benieuwd. De twee zegeltjes die ik vorig jaar had gebruikt ( waren dus in totaal drie) waren vrij heftig. De trip was zeker niet onaangenaam maar toch wel dusdanig heavy dat ik niet zo goed met dit ene resterende zegeltje het nog eens durfde te proberen. Ben magic truffels meer gewend en die zijn ook lichter en bevallen mij prima. Nu voel ik me wel klaar voor lsd en we zullen morgen of binnenkort wel zien hoe de trip zal zijn.
Haha ja op een gegeven moment went de intensiteit wel. Persoonlijk vind ik het nu pas leuk worden vanaf 300 microgram 😂

• Like
Waarderingen: XMR

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik dacht dat het belangrijk was om temperatuurschommelingen te vermijden wanneer je lsd lang wil bewaren.
In de koelkast ben je dan enigszins zeker dat de temperatuur stabiel blijft.
Al die chemische kennis die jij hebt heb ik niet🙂, daarom is het interessant om te lezen.
Even over die condens waar je voor vreest, mijn blotters zijn verpakt zoals eerder beschreven en elk afzonderlijk gesealt waardoor ik niet het hele vacuümzakje moet openmaken, maar per blotter net voor de seal van de volgende kan afknippen.
Ik heb ze verpakt in een droge ruimte. En ze zitten nog eens in een tupperware bakje met vochtopnemende kristallen onderin.
Zo is de kans op condens toch nihil neem ik aan, of vergis ik me?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik dacht dat het belangrijk was om temperatuurschommelingen te vermijden wanneer je lsd lang wil bewaren.
In de koelkast ben je dan enigszins zeker dat de temperatuur stabiel blijft.
Al die chemische kennis die jij hebt heb ik niet🙂, daarom is het interessant om te lezen.
Even over die condens waar je voor vreest, mijn blotters zijn verpakt zoals eerder beschreven en elk afzonderlijk gesealt waardoor ik niet het hele vacuümzakje moet openmaken, maar per blotter net voor de seal van de volgende kan afknippen.
Ik heb ze verpakt in een droge ruimte. En ze zitten nog eens in een tupperware bakje met vochtopnemende kristallen onderin.
Zo is de kans op condens toch nihil neem ik aan, of vergis ik me?
Ja ik denk dat je echt wel heul zuinig bent op je zegels 😂

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja ik denk dat je echt wel heul zuinig bent op je zegels 😂
Klopt, het is voor mij iets om niet zomaar even tussendoor te doen.
Paar maal per jaar zal voor mij ook het maximum zijn met lsd, dit door de lange werkingsduur.
En verder ben ik ook de man van de bijna eenmalige aankopen, als ik tevreden ben van een product neem ik meteen een voorraad voor mezelf dat ik nadien geen interacties en onderhandelingen moet doen over een nieuwe aankoop ervan.
Zo is het ook veel goedkoper en het scheelt tijd en energie om het opnieuw aan te kopen en dan te hopen dat het even goed is als de vorige batch.
Daardoor ben ik een perfectionist op het autistische af om drugs zo goed mogelijk te bewaren als kan.🤏🙂

Proxima

Badass junkie
Koel, luchtdicht en donker bewaren.

Luchtdicht bakje dus, silica gel zakje erin om droog te houden, eventueel spuitbusje 'wineprotector' met argon-gas erin kopen om alle zuurstof eruit te blazen en dan in de koelkast bewaren.

Overigens: iemand die ik ken had een LSD-blotter ongeveer 25 jaar in zijn portemonnee in zijn kontzak gehouden en die bleek nog prima te werken. 🤷🤔

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Toen ik vaak liquid lsd kocht bleef het ruim 6+ tot 8 of meer maanden (dat ik heb ervaren in ieder geval) denk dat het wel 1 jaar goed is zonder kwaliteitsverschil. De liquid LSD in koelkast in amberglas of speciale potje met (soms) ingebouwde pipet. Kocht toen vaak bulk lol.

Deadwing

Wijs gebruiker
Update lsd trip (kort) !

Maandagavond lang bewaarde lsd zegel op mijn tong gelegd en ik heb wel degelijk een tripje gemaakt. Wel was het veel minder heftig en intens dan vorig jaar. Maar nu was het ook maar een zegeltje (vorig jaar twee) en is het maar de vraag of het lang bewaren in een koelkast veel invloed op het trippen heeft gehad. Begon er om 19:00 mee en heb die nacht niet echt geslapen. Geen hallucinaties of visuals, maar mijn gevoelens waren echter en veel dieper en intenser dan normaal. Veel hardop lachen en soms hevig huilen..En toch, de dag erna..halverwege de middag was de trip alweer geheel uitgewerkt. Dat heb ik dus ook met een magic truffels trip. Ik blijf nooit erg lang in zo’n trip hangen.

Kortom: lsd koel en lang in bijv een koelkast bewaren lijkt wel degelijk te kunnen. Maar je kunt wel verwachten dat de trip heel wat minder intens zoals in dit draadje diverse malen is besproken.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Begon er om 19:00 mee en heb die nacht niet echt geslapen.

halverwege de middag was de trip alweer geheel uitgewerkt. Dat heb ik dus ook met een magic truffels trip. Ik blijf nooit erg lang in zo’n trip hangen.
Misschien lees ik het verkeerd maar ik vind dit nu niet bepaald kort van duur 😁.
Wel fijn dat je er toch nog iets van gevoeld hebt, bedankt voor de update.

Deadwing

Wijs gebruiker
Misschien lees ik het verkeerd maar ik vind dit nu niet bepaald kort van duur 😁.
Wel fijn dat je er toch nog iets van gevoeld hebt, bedankt voor de update.
Ja, wat ik eigenlijk bedoelde waren nog wat naweeën van de trip. Voelde me toch nog een beetje anders dan normaal, maar dat stelde niks voor. Ook moe natuurlijk omdat ik door het trippen nauwelijks geslapen had.Maar de trip was wel degelijk rond die tijd in de middag helemaal voorbij.

Bovenaan