Houdbaarheid truffels?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik logeer al een tijdje bij mijn vriendin en heb ook weinig drugs tot niks gebruikt of er aan gedacht. Nu heb ik een portie 10gr truffels over het hoofd gezien in de koelkast. Volgens de houdbaarheidsdatum zijn ze jammergenoeg 2 maand overtijd. Beter weggooien? Of is dit nog consumeerbaar?

MeejheM

Badass junkie
Ik gooi zelf nooit producten weg puur vanwege de houdbaarheidsdatum. Aan bijna alles kun je zien of het nog goed is, of dat je het beter weg kan gooien. Met het bederven van truffels heb ik geen ervaring.

Veilig antwoord: Weggooien.
Zuinig antwoord: Als ze niet qua geur, kleur of vorm afwijken zouden ze best nog goed kunnen zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoe zien ze eruit? Truffels die over datum zijn gaan schimmelen (en ja ook truffels zijn een schimmel :P). Maar ze gaan er wel anders uit zien heb ik me laten vertellen, zelf namelijk nog nooit truffels over datum gehad. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze een beetje slijmerig kunnen worden als ze rot zijn.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zien er eigenlijk nog altijd hetzelfde uit als bij de aankoop. Vacuüm verpakt. Er staat een houdbaarheidsdatum op. Werden altijd in de koelkast bewaard.n

MeejheM

Badass junkie
Ik gok dat wanneer de verpakking nog niet bol staat, en de truffels geen zichtbare vlekken hebben van andere schimmels dat ze nog goed zijn. Natuurlijk is dat op afstand niet echt in te schatten.

officieel zijn ze over-datum, maar ik zou ze zelf niet weggooien. je budget is denk ik ook een belangrijke factor.

Bovenaan