• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Houdt de politie je tegen als je onder invloed bent op straat?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

IZ420

Belezen gebruiker
Hoi,
Een tijd geleden ben ik op straat gaan babbelen met de politie terwijl ik onder invloed was (en ik verder geen drugs op zak had). Vandaag geraakte ik in discussie met iemand over dat dat riskant was of niet. Ik ben van de mening dat zo lang ze je geen drugs zien nemen, en je geen overlast veroorzaakt of de eikel uithangt, de politie zich niet gaat bezig houden met je tegen te houden, of dat ze je misschien gaan fouilleren maar dat als ze niets vinden ze verder niets gaan doen (een hoop papierwerk voor quasi niets).
Kan je in het ergste geval ook niet gewoon ontkennen dat je high bent en weigeren om drugtests te laten doen?

Nu wordt er mij wel vaak gezegd dat ik extreem veel geluk heb met dit soort dingen, dus vraag ik me af, had ik dan weer eens geluk, of kan het de politie niet veel schelen als je high op straat loopt zonder andere regels te breken?
Iemand al ervaring?

Gabbertje

Wijs gebruiker
Als het om soft drugs gaat hoef je je in iedergeval geen zorgen te maken.

En met hard drugs was het volgens mij, bezit/handel/maken van harddrugs is illegaal maar het gebruiken wordt gedoogd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als het om soft drugs gaat hoef je je in iedergeval geen zorgen te maken.

En met hard drugs was het volgens mij, bezit/handel/maken van harddrugs is illegaal maar het gebruiken wordt gedoogd.
Gebruik is zelfs legaal. Maar in het openbaar onder invloed zijn is wel strafbaar, zelfs van alcohol. In de praktijk zullen ze in het openbaar onder invloed echter niks mee doen tenzij je echt voor overlast zorgt.

Fool

Badass junkie
Daarintegen mogen ze je uberhaupt niet zomaar vragen om een drugtest te doen als je je niet in het verkeer mengt en geen misdrijf begaan hebt. :wink:

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Wel wat laat, maar toch nog even:
Eén en ander staat hier niet juist geantwoord.

Drugsbezit an sich, Soft, en Harddrugsbezit zijn verboden .
Wij kennen in Nederland het "
gedoogprincipe"
Houdt in, dat er bij ten hoogste 5 grammen cannabis, één xtc pil, of een half gram wit, of bruin, weliswaar de drugs in beslaggenomen kunnen worden, maar dat er geen vervolging ingesteld hoeft te worden.

Als voetganger neem je óók deel aan het verkeer! Je bent alleen géén bestuurder.
Dat scheelt....
Maar onder invloed zijn in het openbaar is verboden!
Maar, in de praktijk gaat dit meer over in hoeverre je een gevaar vormt voor jezelf, of anderen.
Openbare dronkenschap is óók een strafbaar feit...!
In dit kader is artikel 5 wegenverkeerswet het kapstok artikel. Daar kan iedereen mee gesnatst worden...
Zo zit het in elkaar.
TS: als je verder geen opvallendgedrag vertoont, dan valt het idd wel mee....

Azarius vaporizers and accessories